Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2007, 21:36   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Alweer ontsnapping uit gevangenis. Zal minister justitie ontslag nemen?

Eigenlijk is er maar één vraag: zal Onkeldinges haar verantwoordelijkheid opnemen?

Als ik goed kan lezen, dan heeft dat gastje reeds 39 jaar jail aan zijn broek.

Heeft madame de Minister richtlijnen gegeven dat de allerzwaarste gevallen absoluut niet mogen kunnen ontsnappen? Heeft zij daartoe zich de plannen laten voorleggen? Heeft zij daartoe het gevangenisregime aangepast? Desnoods wettelijke initiatieven ondernomen om dit te kunnen doen?

Feit is dat ie ontsnapt is.

zondag 28 oktober 2007 | Bron: eigen berichtgeving, vrt
Benallal opnieuw ontsnapt uit gevangenis

Gangster Nordin Benallal is ontsnapt uit de gevangenis van Ittre. Hij zou tijdens de avondwandeling gevlucht zijn met een helikopter. Het is al de vierde keer dat de crimineel uit de gevangenis ontsnapt.
Volgens de VRT ontsnapte Benallal tijdens het tumult dat ontstond nadat een kleine helikopter was neergestort op de binnenplaats. Het toestel was even tevoren tijdens de avondwandeling geland op de binnenplaats van de gevangenis van Ittre, maar probeerde weer op te stijgen nadat het toestel door gevangenen werd bestormd.

Begin augustus 2004 ontsnapte Benallal al op een spectaculaire manier uit de gevangenis van Nijvel. Zijn kompanen zaten hem op te wachten in een auto, aan de achterzijde van de gevangenis. Ze gooiden een touwladder over de muur, bevestigden het uiteinde aan de trekhaak van hun auto en trokken Benallal over de gevangenismuur.

Toen de gangster enkele dagen later tegengehouden werd door een politiepatrouille, opende hij het vuur op de agenten. Daarbij raakten twee politiemannen gewond. Benallal werd twee dagen later gevat, in januari van dit jaar werd hij voor die schietpartij veroordeeld tot twaalf jaar cel.

Eerder was de gangster al veroordeeld tot 27 jaar cel na een reeks van vijftig gewelddadige car- en homejackings.

De gevangenis van Ittre is één van de modernste en best beveiligde van België. De instelling werd pas in mei 2002 in gebruik genomen. Er is permanente camerabewaking.

Later meer

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 oktober 2007 om 21:41.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 21:41   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Neen.
Waarom zou ze haar verantwoordelijkheid NU wel opnemen ?

hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 21:44   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

precies!

zelfs een minister die bedrog heeft gepleegd (Flahaut en zijn thesaurierekeningen) moet niet ontslag nemen in deze regering van lopende zaken, laat staan dat Onkelinx dat zou doen

maar wat mijn vraag is: een half jaar geleden gebeurde ook al een ontsnapping met helikopter uit Lantin, direct reactie: "waarom hingen daar geen stalen netten die dit kunnen vermijden?" en een week later hingen ze er. En nu gebeurt dit opnieuw in een andere gevangenis!!!!!!!!!!!!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 28 oktober 2007 om 21:44.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 21:45   #4
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevangenis van Ittre is één van de modernste en best beveiligde van België. De instelling werd pas in mei 2002 in gebruik genomen. Er is permanente camerabewaking.
Deze drie zinnen maken goed duidelijk hoe het gevangeniswezen er in ons land echt aan toe is. Opvallend trouwens hoe enkel de multiculturele verrijkers uit gevangenissen weten te ontsnappen, dat zal waarschijnlijk een onderdeel zijn van de moderne vernieuwingen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:24   #5
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is er maar één vraag: zal Onkeldinges haar verantwoordelijkheid opnemen?

Als ik goed kan lezen, dan heeft dat gastje reeds 39 jaar jail aan zijn broek.

Heeft madame de Minister richtlijnen gegeven dat de allerzwaarste gevallen absoluut niet mogen kunnen ontsnappen? Heeft zij daartoe zich de plannen laten voorleggen? Heeft zij daartoe het gevangenisregime aangepast? Desnoods wettelijke initiatieven ondernomen om dit te kunnen doen?

Feit is dat ie ontsnapt is.

WAHAHAHAH!! 1 April ofzo ??? Wat een klucht weer !!! Het wordt tijd dat cipiers over (zware) wapens mogen beschikken en de nodige training krijgen om de wapens te hanteren, naar Amerikaans model. Dit kan echt niet meer, waarom betaal ik gvd nog mijn belastingen ?

Enkel in België, man man man !!! En dan verwonderd zijn dat VB meer en meer stemmen krijgt
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:27   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

maar neen... Hontelinkx is bezig met lopende zaken !

hij is toch gaan lopen !!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:27   #7
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
WAHAHAHAH!! 1 April ofzo ??? Wat een klucht weer !!! Het wordt tijd dat cipiers over (zware) wapens mogen beschikken en de nodige training krijgen om de wapens te hanteren, naar Amerikaans model. Dit kan echt niet meer, waarom betaal ik gvd nog mijn belastingen ?

Enkel in België, man man man !!! En dan verwonderd zijn dat VB meer en meer stemmen krijgt
gewoon stalen netten hangen over de koer, dat moest allang zijn gebeurd, zeker nadat vorig jaar op identiek dezelfde manier vier gevangenen ontsnapten uit Lantin en dat toen al men verbijsterd was dat die netten er niet hingen.
Oud 28 oktober 2007, 23:27   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is een potentieel kiezer voor de PS... et alors ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 28 oktober 2007, 23:28   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Die gast moet zich toch ook een kriek lachen met ons gevangenissysteem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:29   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
gewoon stalen netten hangen over de koer, dat moest allang zijn gebeurd, zeker nadat vorig jaar op identiek dezelfde manier vier gevangenen ontsnapten uit Lantin en dat toen al men verbijsterd was dat die netten er niet hingen.
toch niet in Ittre... daar zaten toch geen zware gevaarlijke gangsters...
Oud 28 oktober 2007, 23:33   #11
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
toch niet in Ittre... daar zaten toch geen zware gevaarlijke gangsters...
Als ik die Benallal zijn CV lees, zou ik het tegendeel vermoeden.
Oud 29 oktober 2007, 00:44   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Weet je wat grappig is?
40% van alle gevangenen zijn illegalen. (En dat is dus niét puur 'omdat' ze illegaal zijn, maar omdat ze vanuit die illegaliteit misdaden hebben gepleegd.)

Als we nu eens al die grenzen zever, landen zever en overheden zever afschaffen? Neen?

Enfin. Een minister van justitie die zou opstappen omdat er iemand ontsnapt is als een minister van werk die moet opstappen als er iemand ontslagen is. Absurd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 00:47   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Enfin. Een minister van justitie die zou opstappen omdat er iemand ontsnapt is als een minister van werk die moet opstappen als er iemand ontslagen is. Absurd.
Er is niet zomaar iemand onsnapt, er is een topgangster voor de 4e keer ontsnapt. Een minister van justitie die haar ontslag indient zou heel passend zijn.
Oud 29 oktober 2007, 00:49   #14
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat grappig is?
40% van alle gevangenen zijn illegalen. (En dat is dus niét puur 'omdat' ze illegaal zijn, maar omdat ze vanuit die illegaliteit misdaden hebben gepleegd.)

Als we nu eens al die grenzen zever, landen zever en overheden zever afschaffen? Neen?

Wat nog absurder is, is dat jij ervan uitgaat dat een minister van werk hoe dan ook op deze planeet hoort rond te lopen. Ze kunnen zichzelf blijkbaar nog geen werk geven. Heb je'r zo nog in voorraad?

In dat straatje verder redenerend, mag de ons beloofde minister van klimaat zijn mat rollen als het te warm of te koud wordt. Dat wel. Als ze ons met absurditeiten blijven beschieten dan moet het wel all the way zijn. Zullen we dat afspreken?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 oktober 2007 om 00:55.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 00:57   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Er is niet zomaar iemand onsnapt, er is een topgangster voor de 4e keer ontsnapt. Een minister van justitie die haar ontslag indient zou heel passend zijn.
Jep, ik begrijp het wel. We zouden hem moeten afschieten, enzo.
De minister van justitie was - zover ik weet - op dat moment niet voor de beveiliging aan't zorgen.

Ohnee, wacht. Ze is daar 'verantwoordelijk' voor. 'k was het al vergeten.

@Born2bewild
Citaat:
Wat nog absurder is, is dat jij ervan uitgaat dat een minister van werk hoe dan ook op deze planeet hoort rond te lopen. Absurd. Heb je'r zo nog in voorraad?
Zie, ik weet dat jij nog altijd niet door hebt dat mensen ook in staat zijn tot zaken te poneren waar ze niet lijnrecht achter staan, in deze casus een 'minister van werk'. (Je mag zelfs dat 'van werk' laten vallen. 'k heb het sowieso niet voor ministers.)

Maar probeer er toch een beetje op te letten tegen wie je het hebt. Het zou je dommigheden besparen.

Citaat:
In dat straatje verder redenerend, mag de ons beloofde minister van klimaat zijn mat rollen als het te warm of te koud wordt. Dat wel. Als ze ons met absurditeiten blijven beschieten dan moet het wel all the way zijn. Zullen we dat afspreken?
Ik stel welgeteld 1 minister voor. Eentje van de ontbinding der overheid. Maar zover dat niet kan, wil ik 50 ministers per regering en 2000 kabinetsmedewerkers per minister.

Hoe sneller de overheid failliet is, hoe beter.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 oktober 2007, 00:59   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar probeer er toch een beetje op te letten tegen wie je het hebt.
http://www.amazon.com/Unbearable-Lig...3616281&sr=8-1
Oud 29 oktober 2007, 01:00   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ohnee, wacht. Ze is daar 'verantwoordelijk' voor. 'k was het al vergeten.
Je weet er zoals gewoonlijk weer geen zak van af.
Oud 29 oktober 2007, 01:02   #18
born2bewild
Banneling

Standaard

Geert Hoste, kom terug. Alles is vergeven en vergeten.
Oud 29 oktober 2007, 01:04   #19
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik wil dat zó hard eens lezen, hé.

@Savatage;
Citaat:
Je weet er zoals gewoonlijk weer geen zak van af.
Ik denk dat jij moeite hebt met het concept 'kritiek'.
Ja, een minister is verantwoordelijk. Neen, ze kan er 'niets' aan doen. Het is ridicuul om iemand verantwoordelijk te stellen voor zaken waar ze niets aan kunnen doen. Daarom is een overheid, en a fortiori ministers, ridicuul. Maar goed.
Oud 29 oktober 2007, 01:19   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil dat zó hard eens lezen, hé.

@Savatage;

Ik denk dat jij moeite hebt met het concept 'kritiek'.
Ja, een minister is verantwoordelijk. Neen, ze kan er 'niets' aan doen. Het is ridicuul om iemand verantwoordelijk te stellen voor zaken waar ze niets aan kunnen doen. Daarom is een overheid, en a fortiori ministers, ridicuul. Maar goed.

Onkeldinges draagt als minister van justitie wel degelijk de politieke verantwoordelijkheid.
Na de laatste helikopterontsnapping kwam ze met veel poeha verkondigen dat er direct maatregelen zouden genomen worden om in de toekomst dergelijk ontsnappingen onmogelijk te maken.
Het resultaat van die ''directe''maatregelen zien we nu.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be