![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat het argument 'er zijn inwoners van de VS aan het werk, dus Bush deed het goed' nog aangehaald worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Lybie speelt gewoon een spelletje mee, of ben je dat proces tegen die dokter en verpleegkundigen reeds vergeten?Smerige spelletjes en schending van de mensenrechten zijn daar nog steeds troef, maar Khadafi is een lepe vos die weet te charmeren, maar ik vertrouw geen militairen die de macht hebben. Vergeet ook niet dat Olie een troef is,want Lybie is de nr 7 van de OPEC landen.Khadafi heeft gewoon geredeneerd , "if you can't beat them, join them".Dus "alle eisen" lijkt me een ietsje te optimistisch.Wat het Midden-Oosten en Irak betreft kan ik enkel maar vaststellen dat jij een "fan" bent, en blindelings alle onzin geloofd die mogelijke bevriende persorganen schrijft. De democratie in Irak bv is nooit zo ver af geweest als nu.Die toekomst is er een van Chaos en ellende.Ik ben geen onvoorwaardelijke anti, dat zou iets te gemakkelijk zijn, want in feite zou ik willen dat de zaken er werkelijk zo positief voor stonden, maar de hedendaagse realiteit leert ons helaas anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de ondervragingen weet men nog (NIET) of het al dan niet om een terroristje gaat. De resultaten die het oplevert zijn niet objectief.
![]() |
![]() |
#1644 |
Partijlid
|
![]() Dus in jou ogen zijn enigszins normaal denkenden zwakkelingen en "Bush" behoort dan tot de sterken in jou primitieve rechtse opinie. Het is gemakkelijk "de sterke" uit te hangen op verbale wijze als je niet zelf het slagveld op moet. Bush was een dienstweigeraar en een alchohol verslaafde. Heel sterk dus.Heel wat "sterke" mannen uit de geschiedenis hebben een opvallend "zwak" verleden voor ze aan de macht kwamen. Dus voor je onzin uitkraamt, informeer je eerst grondig.Cheney is ook pro-folteren, vandaar dat hij het verbod omzeilde met allerlei trucs. De huidige kandidaat bij de Republikeinen John McCain was/is anti martelen en weet je waarom? Hij is zelf gemarteld geweest door de Vietcong.Iets wat een slappeling als Bush wellicht niet had overleefd ,maar dit terzijde.Cheney staat ook aan het hoofd van de belangrijkste contractorfirma van het Amerikaanse leger en verdient schatten aan deze oorlog,en de bouw van vakantie-huisjes a la Guantanamo, en enkele andere met onbekende locatie ergens in Europa.Zefs martelen brengt dus geld op, als je je scrupules maar even opzij kunt zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
|
![]() Ik wist dat ik dit soort reacties kon krijgen en indien ik 5 namen had moeten noemen wie de mogelijke bezoekers waren die zo gingen reageren dan stond jij zeker op het lijstje, samen met bbp en Antoon trouwens.
Wat zou daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan kunnen zijn?
![]() |
#1648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stijging van de olieprijzen kan je onmogelijk integraal op Bush z'n beleid steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
|
![]() Citaat:
Of zie jij Osama Bin Laden als oorzaak, hij heeft dat goed gezien, vliegtuigen in torens laten vliegen om zo de oorlog te ontlokken om zo de olieprijs te doen stijgen om zo de olieverkopende landen meer te laten verdienen. Geen zorgen, hij zal nog stijgen, 160 $ tegen midden volgend jaar ![]()
![]() |
![]() |
#1650 | |
Banneling
|
![]() Nog zo'n "triomf"...:
http://forum.politics.be/showthread....93#post3042593 http://www.cbsnews.com/stories/2007/...n3440577.shtml Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 november 2007 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1652 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noteer dat je niet in staat bent te zeggen wat daar slecht aan is. Zoals je overigens met zoveel zaken doet. Citaat:
Dat oorlogje spelen per definitie ongerechtvaardigd zou zijn, lijkt me wel straf. Dat zou betekenen dat 'geweld' per definitie onrechtvaardig zou zijn. En dat is, natuurlijk bullshit. Maar over de oorlog in Irak zelf: daar zijn ze binnen de libertarianmovement zelf nog niet 100% uit. Wel, natuurlijk, met het feit dat de middelen voor die oorlog gestolen middelen zijn en dát is, natuurlijk, niet te rechtvaardigen. Het feit dat daardoor de olieprijzen stijgen, is jammer voor de consumment, maar volkomen begrijpbaar. Maar nu vraag ik je. Wat is daar nu zo slecht aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Oorlog is onrechtvaardig, overtuig me maar van je gelijk. En geweld is ook al niet nodig.. Laatst gewijzigd door blabylonia : 2 november 2007 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht rustig op een antwoord. Ik ben curieus.
(Probeer niet te hervallen in linkse economische onzin.)
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
|
![]() Oorlog is een begrip dat gehanteerd wordt als een staat (/staten) een andere staat/ander 'volk' aanvalt. (Volks)verzet daartegen is m.i. geen oorlog maar wel gerechtvaardigd geweld.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 2 november 2007 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat * 10 000 en je hebt een oorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zover ik weet is 'oorlog' geweld tussen heel veel individuen tegen een andere heel veel individuen. Een burenruzie maar groter (en ernstiger). Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 |
|
![]() |
![]() |
![]() |