Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 11:01   #1641
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Gaat het argument 'er zijn inwoners van de VS aan het werk, dus Bush deed het goed' nog aangehaald worden?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:52   #1642
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

In het licht van het bezoek van President Bush aan Europa kan zonder meer worden gesproken over een triomf sinds zijn overweldigende overwinning voor een tweede ambstermijn.

Een overzicht :
* Bush wordt herverkozen met het hoogste aantal stemmen ooit in de geschiedenis van de verenigde Staten.
* Lybië heeft haar decennia lange vijandige houding gelaten voor wat ze was om zich volledig te scharen achter alle eisen van de rest van de wereld, lees de Westerse wereld.
* Syrië heeft aangekondigd dat het Libanon zal verlaten na een bezetting van meer dan 25 jaar.
* Israel en Palestina staan dichter bij een akkoord dan ooit tevoren en hebben allebei het geweld afgezworen om samen te bouwen aan een vreedzame toekomst met twee onafhankelijke staten naast elkaar.
* De verkiezingen in Irak worden in heel de wereld algemeen gezien als een succes en een voorbode voor een voorspoedige en democratische toekomst.
* Bush wordt met de rode loper ontvangen door zowat alle leiders van de Europese Unie en van de Navo.
* De 26 landen van de Navo alsook de Europese Unie scharen zich als een man achter de herverkozen President om alle bovenstaande dossiers mede te helpen in goede banen te leiden. Ook Afghanistan hoort bij de gemeenschappelijke projecten.
* * Bush begrijpt dat een aantal punten nog steeds gevoelig liggen, zoals bijvoorbeeld Kyoto, maar zonder de geschillen van het verleden te vergeten is iedereen het ermee eens dat de toekomst constructief wordt voorbereid in een sfeer van transatlantische vriendschap en partnerschap.

Good work, mister President.

P.S.: Nu gaan de onvoorwaardelijke anti's weer beginnen schieten met het negativisme dat in feite nergens anders bestaat dan in hun eigen hoofd.
Over de rechtmatigheid van die verkiezingen zijn altijd nog grote twijfels,want in het land van de onbegrensde mogelijkheden wordt nog steeds "apparatuur" aangewend zoals hier kort na WO2. Alles is er dus mogelijk.
Lybie speelt gewoon een spelletje mee, of ben je dat proces tegen die dokter en verpleegkundigen reeds vergeten?Smerige spelletjes en schending van de mensenrechten zijn daar nog steeds troef, maar Khadafi is een lepe vos die weet te charmeren, maar ik vertrouw geen militairen die de macht hebben. Vergeet ook niet dat Olie een troef is,want Lybie is de nr 7 van de OPEC landen.Khadafi heeft gewoon geredeneerd , "if you can't beat them, join them".Dus "alle eisen" lijkt me een ietsje te optimistisch.Wat het Midden-Oosten en Irak betreft kan ik enkel maar vaststellen dat jij een "fan" bent, en blindelings alle onzin geloofd die mogelijke bevriende persorganen schrijft. De democratie in Irak bv is nooit zo ver af geweest als nu.Die toekomst is er een van Chaos en ellende.Ik ben geen onvoorwaardelijke anti, dat zou iets te gemakkelijk zijn, want in feite zou ik willen dat de zaken er werkelijk zo positief voor stonden, maar de hedendaagse realiteit leert ons helaas anders.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:04   #1643
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Een typische uitspraak van een zwakeling.TEGEN terroristen en zware criminelen mag folteren geen probleem zijn en levert het ook resultaten op.
Wat een naïeve instelling.

Tijdens de ondervragingen weet men nog (NIET) of het al dan niet om een terroristje gaat.

De resultaten die het oplevert zijn niet objectief.
Oud 22 oktober 2007, 12:25   #1644
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Een typische uitspraak van een zwakeling.TEGEN terroristen en zware criminelen mag folteren geen probleem zijn en levert het ook resultaten op.
Dus in jou ogen zijn enigszins normaal denkenden zwakkelingen en "Bush" behoort dan tot de sterken in jou primitieve rechtse opinie. Het is gemakkelijk "de sterke" uit te hangen op verbale wijze als je niet zelf het slagveld op moet. Bush was een dienstweigeraar en een alchohol verslaafde. Heel sterk dus.Heel wat "sterke" mannen uit de geschiedenis hebben een opvallend "zwak" verleden voor ze aan de macht kwamen. Dus voor je onzin uitkraamt, informeer je eerst grondig.Cheney is ook pro-folteren, vandaar dat hij het verbod omzeilde met allerlei trucs. De huidige kandidaat bij de Republikeinen John McCain was/is anti martelen en weet je waarom? Hij is zelf gemarteld geweest door de Vietcong.Iets wat een slappeling als Bush wellicht niet had overleefd ,maar dit terzijde.Cheney staat ook aan het hoofd van de belangrijkste contractorfirma van het Amerikaanse leger en verdient schatten aan deze oorlog,en de bouw van vakantie-huisjes a la Guantanamo, en enkele andere met onbekende locatie ergens in Europa.Zefs martelen brengt dus geld op, als je je scrupules maar even opzij kunt zetten.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 17:06   #1645
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Een vat olie haalt opnieuw recordprijs

Citaat:
za 27/10/07 - De olieprijzen hebben opnieuw een recordhoogte bereikt. In New York is 92,22 dollar neergeteld voor een vat.
De olieprijzen gingen voor het eerst boven de 92 dollar en sloten uiteindelijk af op 91,86 dollar, een record.

De stijging wordt onder meer toegeschreven aan de oplopende spanning tussen Turken en Koerden en de Amerikaanse dreiging om meer sancties te treffen tegen Iran.

Maar ook de terugval van de Amerikaanse oliereserves zou een rol spelen.

Op een maand tijd zijn de prijzen in New York gestegen met 10 dollar. Op een jaar tijd met zo'n 30 dollar.
Oud 29 oktober 2007, 01:14   #1646
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 oktober 2007, 01:52   #1647
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan?
Ik wist dat ik dit soort reacties kon krijgen en indien ik 5 namen had moeten noemen wie de mogelijke bezoekers waren die zo gingen reageren dan stond jij zeker op het lijstje, samen met bbp en Antoon trouwens.

Wat zou daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan kunnen zijn?
Oud 29 oktober 2007, 02:06   #1648
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Die stijging van de olieprijzen kan je onmogelijk integraal op Bush z'n beleid steken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 02:17   #1649
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die stijging van de olieprijzen kan je onmogelijk integraal op Bush z'n beleid steken.
Neen, da's juist, Al Gore heeft hier ook een bijdrage aan geleverd, maar oorlogje spelen in het Midden Oosten heeft onmiddellijk een grote impact op de olieprijs, dus Bush vrijspreken is volledig uit den bose.

Of zie jij Osama Bin Laden als oorzaak, hij heeft dat goed gezien, vliegtuigen in torens laten vliegen om zo de oorlog te ontlokken om zo de olieprijs te doen stijgen om zo de olieverkopende landen meer te laten verdienen.

Geen zorgen, hij zal nog stijgen, 160 $ tegen midden volgend jaar
Oud 2 november 2007, 18:23   #1650
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Nog zo'n "triomf"...:
http://forum.politics.be/showthread....93#post3042593

http://www.cbsnews.com/stories/2007/...n3440577.shtml

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CBS
CBS) 60 Minutes has identified the man whose fabricated story of Iraqi biological weapons drove the U.S. argument for invading Iraq. It has also obtained video of "Curve Ball," as he was known in intelligence circles, and discovered he was not only a liar, but also a thief and a poor student instead of the chemical engineering whiz he claimed to be.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 november 2007 om 18:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:38   #1651
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit geloof je toch zelf niet?
Oud 2 november 2007, 18:50   #1652
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik wist dat ik dit soort reacties kon krijgen en indien ik 5 namen had moeten noemen wie de mogelijke bezoekers waren die zo gingen reageren dan stond jij zeker op het lijstje, samen met bbp en Antoon trouwens.

Wat zou daar nu in hemelsnaam 'negatief' aan kunnen zijn?
Jij hebt geen idee hoe hard ik tegen het beleid van de Amerikaanse overheid en - a fortiori - dat van Bush ben. Dus deze ad hominum mag je rustig laten vallen.

Ik noteer dat je niet in staat bent te zeggen wat daar slecht aan is. Zoals je overigens met zoveel zaken doet.

Citaat:
Neen, da's juist, Al Gore heeft hier ook een bijdrage aan geleverd, maar oorlogje spelen in het Midden Oosten heeft onmiddellijk een grote impact op de olieprijs, dus Bush vrijspreken is volledig uit den bose.
Het Al Gore verhaaltje is bs, tenzij je me daarvan kan overtuigen met, ik weet niet, bewijs?
Dat oorlogje spelen per definitie ongerechtvaardigd zou zijn, lijkt me wel straf. Dat zou betekenen dat 'geweld' per definitie onrechtvaardig zou zijn. En dat is, natuurlijk bullshit. Maar over de oorlog in Irak zelf: daar zijn ze binnen de libertarianmovement zelf nog niet 100% uit. Wel, natuurlijk, met het feit dat de middelen voor die oorlog gestolen middelen zijn en dát is, natuurlijk, niet te rechtvaardigen.

Het feit dat daardoor de olieprijzen stijgen, is jammer voor de consumment, maar volkomen begrijpbaar. Maar nu vraag ik je. Wat is daar nu zo slecht aan?
Oud 2 november 2007, 18:58   #1653
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat daardoor de olieprijzen stijgen, is jammer voor de consumment, maar volkomen begrijpbaar. Maar nu vraag ik je. Wat is daar nu zo slecht aan?
Wat denk je zelf?
Oud 2 november 2007, 19:18   #1654
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Healey
Dat oorlogje spelen per definitie ongerechtvaardigd zou zijn, lijkt me wel straf. Dat zou betekenen dat 'geweld' per definitie onrechtvaardig zou zijn. En dat is, natuurlijk bullshit.
Wel ik vind oorlogje spelen een overbodige luxe. Oorlog is iets wat we wel kunnen missen, net zoals een kanker in je lijf.
Oorlog is onrechtvaardig, overtuig me maar van je gelijk.
En geweld is ook al niet nodig..

Laatst gewijzigd door blabylonia : 2 november 2007 om 19:19.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:22   #1655
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Een oorlog is lang niet onrechtvaardig hoor. Thomas van Acquino en Augustinus hebben hiervoor zelfs criteria ontwikkeld voor een rechtvaardige oorlog.
Oud 2 november 2007, 19:25   #1656
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat denk je zelf?
Ik wacht rustig op een antwoord. Ik ben curieus.
(Probeer niet te hervallen in linkse economische onzin.)
Oud 2 november 2007, 19:25   #1657
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat oorlogje spelen per definitie ongerechtvaardigd zou zijn, lijkt me wel straf. Dat zou betekenen dat 'geweld' per definitie onrechtvaardig zou zijn.
Oorlog is een begrip dat gehanteerd wordt als een staat (/staten) een andere staat/ander 'volk' aanvalt. (Volks)verzet daartegen is m.i. geen oorlog maar wel gerechtvaardigd geweld.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 2 november 2007 om 19:25.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:25   #1658
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Wel ik vind oorlogje spelen een overbodige luxe. Oorlog is iets wat we wel kunnen missen, net zoals een kanker in je lijf.
Als jij een kind aan het verkrachten bent, dan sla ik je, tot ik in staat bent dat kind te bevrijden.

Dat * 10 000 en je hebt een oorlog.
Oud 2 november 2007, 19:27   #1659
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Oorlog is een begrip dat gehanteerd wordt als een staat (/staten) een andere staat/ander 'volk' aanvalt.
Als je die definitie hanteert, dan is een oorlog per definitie onrechtvaardigd. (Duh.)

Maar zover ik weet is 'oorlog' geweld tussen heel veel individuen tegen een andere heel veel individuen. Een burenruzie maar groter (en ernstiger).

Citaat:
(Volks)verzet daartegen is m.i. geen oorlog maar wel gerechtvaardigd geweld.
Dat hangt vanaf tegen wát ze zich verzetten.
Oud 2 november 2007, 19:27   #1660
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat het argument 'er zijn inwoners van de VS aan het werk, dus Bush deed het goed' nog aangehaald worden?
wtf
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be