Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2004, 23:20   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
ancapa,
De laatste jaren?
In beroeps en technisch was dat altijd al zo
toch nog niet in de zeventiger jaren toen ik nog naar school ging 1975 !!
Er zijn héél wat mensen met een langer geheugen dan jij...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 23:29   #42
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[size=1]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik ben de gelukkige vader van 3 kinderen :
-oudste dochter staat in het concentratie-onderwijs vind de problemen
in "haar" scholen aanzienlijk maar beheersbaar.

- jongste dochter staat niet inhet onderwijs, begeleidt autisten in zgn
begeleid zelfstandig wonen - kent hier soms grote agressieproblemen
moest o.a om 22h naar de kliniek wegens mensenbeet. Nam initiatief om
begeleiders speciale kursus om agressievelingen in een greep te krijgen
te doen volgen. (

-jongste zoon : staat in het bijzonder onderwijs hoofdzakelijk bij autisten
sommige van zijn leerlingen komen na gedane "studie" bij de jongste dochter terecht. Vandaar dat men in zijn school eveneens gebruik maakte
van de mogelijkheid om "neutralisatietechnieken" onder de knie te krijgen.

Dit als inleiding -
op deze draad kwamen welgeteld 2 mensen aan het woord uit de praktijk
met diametraal tegengestelde meningen. Hoe zou dat komen ?
Gedeeltelijk denk ik dat er mensen zijn - die overigens goede resultaten
kunnen boeken- die vanuit een autoritaire attitude les geven en/of
vooringenomen zijn tegen "mensen met een kleurtje" of iedereen die
wat afwijkt. Toen ik op de middelbare school zat waren er geen "allochtonen" & toch waren er leerkrachten die het onderwijs verlieten en waren er klachten over agressie op school.

Overigens de wild om zich heen schietende leerlingen vrij recent in Duitsland en de V.S. waren ook geen "allochtonen" & toch was dit
totaal onaanvaardbaar waanzinnig gedrag.. Zoals de direkteur van de
nederlandse school terecht opmerkte : tegen waanzin is er geen verweer.
De school in kwestie hing vol camera's en veiligheid was er echt een
punt.

Dat dit "incident" een zware indruk heeft gemaakt op iedereen is misschien
het enige positieve dat ook een preventief effect kan hebben voor de toekomst.

Het is misschien het overwegen waard dat men een systeem van leerlingenplaatsen in het bedrijfsleven met 1 dag onderwijs wat meer zou promoten - dit zou de agressie wegens leermoeheid zeker verminderen
en het bedrijfsleven in zijn zoektocht naar gekwalificeerde arbeidskrachten
misschien ook ten goede komen.
[/size]
Wat U hier neerzet zijn van mensen welke ontoerekeningsvatbaar zijn!
Maar de reactie van de vrienden van de leerling welke de moord heeft begaan.....................zijn die dan ook ontoerekenigsvatbaar?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 23:31   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
[size=1]
Citaat:
Ik ben de gelukkige vader van 3 kinderen :
-oudste dochter staat in het concentratie-onderwijs vind de problemen
in "haar" scholen aanzienlijk maar beheersbaar.

- jongste dochter staat niet inhet onderwijs, begeleidt autisten in zgn
begeleid zelfstandig wonen - kent hier soms grote agressieproblemen
moest o.a om 22h naar de kliniek wegens mensenbeet. Nam initiatief om
begeleiders speciale kursus om agressievelingen in een greep te krijgen
te doen volgen. (

-jongste zoon : staat in het bijzonder onderwijs hoofdzakelijk bij autisten
sommige van zijn leerlingen komen na gedane "studie" bij de jongste dochter terecht. Vandaar dat men in zijn school eveneens gebruik maakte
van de mogelijkheid om "neutralisatietechnieken" onder de knie te krijgen.

Dit als inleiding -
op deze draad kwamen welgeteld 2 mensen aan het woord uit de praktijk
met diametraal tegengestelde meningen. Hoe zou dat komen ?
Gedeeltelijk denk ik dat er mensen zijn - die overigens goede resultaten
kunnen boeken- die vanuit een autoritaire attitude les geven en/of
vooringenomen zijn tegen "mensen met een kleurtje" of iedereen die
wat afwijkt. Toen ik op de middelbare school zat waren er geen "allochtonen" & toch waren er leerkrachten die het onderwijs verlieten en waren er klachten over agressie op school.

Overigens de wild om zich heen schietende leerlingen vrij recent in Duitsland en de V.S. waren ook geen "allochtonen" & toch was dit
totaal onaanvaardbaar waanzinnig gedrag.. Zoals de direkteur van de
nederlandse school terecht opmerkte : tegen waanzin is er geen verweer.
De school in kwestie hing vol camera's en veiligheid was er echt een
punt.

Dat dit "incident" een zware indruk heeft gemaakt op iedereen is misschien
het enige positieve dat ook een preventief effect kan hebben voor de toekomst.

Het is misschien het overwegen waard dat men een systeem van leerlingenplaatsen in het bedrijfsleven met 1 dag onderwijs wat meer zou promoten - dit zou de agressie wegens leermoeheid zeker verminderen
en het bedrijfsleven in zijn zoektocht naar gekwalificeerde arbeidskrachten
misschien ook ten goede komen.
[/size]
Maar de reactie van de vrienden van de leerling welke de moord heeft begaan.....................zijn die dan ook ontoerekenigsvatbaar?
dat zijn pubers, dus....
Oud 16 januari 2004, 23:40   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarmee u bewijst dat veralgemenen steeds fout is.
Omdat er in die school met allochtone jongeren geen problemen zijn wilt dat niet zeggen dat ze er niet zijn.
Het beleid in die school is misschien streng genoeg waardoor de moeilijke gevallen andere oorden opzoeken. De school in Nederland was er zo eentje met probleemkinderen die in het normaal onderwijs niet terecht konden.
Zo althans heb ik dat begrepen.
Bobke,
Over die school in NL kan ik me niet uitspreken, maar de school waar mijn vrouw stond was niet streng (de school niet, mijn vrouw wél )
en moeilijke gevallen waren er ruim genoeg....(of denk je dat een jongen die een engelse sleutel meebrengt om een ruzie te beslechten, of een vbj-er die met alle symbolen op zijn auto naar school komt en banden doorsteekt géén "moeilijk geval" is? (en er waren véél zwaardere "gevallen" dan dat: dit zijn maar de "faits divers" ) De persoonlijke aanpak van de leraar heeft er ook veel mee te maken: een lerares van <1m60 op een speelplaats met 200 �* 300 haar onbekende (en dus feitelijk onstrafbare) ll. van dat caliber moet persoonlijkheid hebben...en een reputatie ook een reputatie van inzet, rechtvaardigheid en correctheid

PS toen ik 16 was, in een Lat Wis heb ik ook leraars gepest, en ik wist héél goed wie wel en wie niet.. en dat had weinig met schrik of belang vh vak te maken
En wat denk je dat uw vrouw er zou aan doen als zo’n kerel een pistool bovenhaalt.
U doet ook al alsof het de fout van de leraar was dat hij neergeschoten werd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 23:56   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Volgens een reportage in ter zake lossen wij dat probleem op met jojo's aan te stellen. Jojo's zijn allochtoonse jongeren die geschillen ( als die er dan al moesten zijn ) tussen leraren en jongeren oplossen.
Jojos bestaan al een paar jaar.Ze hebben hun nut,
Wel spijt dat ondertussen gediplomeerde opvoeders niet aan de bak komen...
Oud 17 januari 2004, 00:05   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone

een gedachte. door zo weg te lopen zal het zeker niet opgelost worden. Of sta je dat toe zolang het jou niet meer treft?
neen volgende keer onze vrienden via GSM's bellen en ook daar de boel kort en klein komen slaan zoals zij doen
Alsof dat al niet regelmatig gebeurt...
Oud 17 januari 2004, 00:07   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
[size=1][/size]
dat zijn pubers, dus....
Filosoof, ik weet niet wat uw persoonlijke toestand is, maar stond u vrolijk te dansen en te lachen op je 15 jaar wanneer één van je vrienden een onschuldige leraar van 5 meter afstand door de kop knalt? Er is een verschil tussen puberteit en een moord minimaliseren, zelfs onschuldig maken, in mijn wereld toch...
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 11:20   #48
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Citaat:

mmm zeker een oplossing hoor. doet me denken aan die neerwaartse spiraal in Palestina.

zoals zij? hier heeft er nieamdn de boel kort en klein geslaan. Behalve dat probleemgeval met zijn pistool en die kerels die een auto of 2 hebben toegetakeld. Hoef je niet met gans de NSV-ploeg naar toe te trekken. Kan je trouwens tientallen voorbeelden geven (ik getuige) van autochtonen die de boel kort en klein slaan. Maar dan moet ik namen geven en zo en dat gaan wie niet doen hé (privacy enal).
oh mijnheer heeft nog nooit gehoord van de relletjes als er een van uw vrienden wordt opgepakt... of als een van uw vriendjes een probleem heeft... en dan hele bendes worden opgetrommeld per gsm
komkom der op kloppen is nog altijd geen oplossing. het krapuul dat dingen kort en klein slaat zijn mijn vriendjes niet. doet me er aan denken. Die GSM is toch een prachtige uitvinding hé. Tis waar er zijn al een hoop rellen geweest. Maar op dat vlak heb ik ondervonden dat wit scum geen haar beter is dan niet-wit scum , het is en blijft scum.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 11:35   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Filo heeft er geen probleem mee...
en zijn vrouw leeft blijkbaar ook nog, dus alles in in orde!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 12:17   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Filo heeft er geen probleem mee...
en zijn vrouw leeft blijkbaar ook nog, dus alles in in orde!
Die leraar leefde vorige week ook nog en was toen ook nog overtuigd dat hij ze een goede opvoeding kon geven.
Oud 17 januari 2004, 14:59   #51
Jo Laweit
Burger

Standaard

Jammer, echt jammer......
dat er zovéél reactie komt van mensen die niet in t'onderwijs staan......
en zoooooo weinig van mensen die er wél dagelijks instaan....
de beste stuurlui staan dus weeral aan wal....
ja, toen ik jong was en studeerde had ik ook nog van die idealen, maar de harde werkelijkheid sloeg mijn dromen vlug aan diggelen.... en dan verlaat je instinctief het onderwijs uit natuurlijke menselijke reactie, namelijk uit "zelfbehoud en overlevingsdrang"....... en dat heeft niets met hautaine of autoritaire houding van leraar ten opzichte van leerlingen te maken !
Oud 18 januari 2004, 20:30   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Scholen verhullen incidenten
Scholen moeten stoppen met het verzwijgen van gewelddadige incidenten. Dit zei minister van Onderwijs Maria van der Hoeven gisteren, in reactie op de dood van de Haagse docent Hans van Wieren op het Terra College.

''Op een te groot aantal scholen wordt geweld door de directie verbloemd. Als de schoolleiding dit niet serieus neemt, kunnen er onveilige situaties ontstaan.''

Eind vorig jaar beklaagde het Amsterdamse stadsbestuur zich al over een gebrek aan medewerking van scholen bij het melden van incidenten. Uit een onderzoek van de Algemene Onderwijsbond (AOb) van vorig jaar bleek, dat veel docenten zich niet door de directie gesteund voelen bij de aanpak van agressieve leerlingen.

Directeur P. Geelkerken van VOS/ ABB, de vereniging van openbare schoolbesturen en management, vindt de reactie van de minister te kort door de bocht. Juist het Terra College was heel open over geweld, en uitgerekend daar valt een dode.

Volgens Geelkerken laat dat zien dat agressie geen probleem van de scholen alleen is, maar van de hele maatschappij. De dood van Van Wieren staat in zijn ogen wel op zich. ''Deze mate van geweld is absoluut een incident.''

Premier Jan Peter Balkenende hekelde gisteren het groepje scholieren dat donderdag steun betuigde aan Murat D. De dood van de conrector is in de ogen van Balkenende 'meer dan een incident'. ''Het is een maatschappelijk probleem. Er zijn groepjes jongeren die geen begrip hebben voor waarden als respect en afzien van geweld. De samenleving mag daar niet voor buigen.''

Balkenende benadrukte dat de verantwoordelijkheid om geweld te voorkomen niet in de eerste plaats bij het kabinet ligt, maar bij ouders en scholen. Ook moeten televisiestations zich afvragen of ze niet te veel geweld in de huiskamer brengen.

En, om weer lekker politiek correct te blijven: Volgens hem is er geen verband tussen de Turkse afkomst van de jongen en de schietpartij. ''Geweld komt voor bij allochtonen én autochtonen.''
17 jan 2004
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 17:08   #53
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste Darwin,

We moeten hoe krankzinnig ook de feiten onder ogen zien : indien er op die school niets aan de veiligheid gedaan was zou ieder geroepen hebben dat er ..camera's moeten komen = maar die waren er al.
Nu schreeuwt ieder dat het een zaak is van multicultuur de dader was immers een allochtoon (etnisch turks). Of dat het kwam door drugs
(hij was druggebruiker).
& waarom mag men dit niet opentrekken naar gelijksoortig geweld op
scholen in de U.S.A. en Duitsland ? Zijn de feiten niet ernstig genoeg
om hier niet even bij stil te staan en de zaak wat grondiger te overdenken? Of moeten wij de zaken simpel houden en alles uit een
allochtonen vs "eigen kultuur" standpunt bekijken ?

De rol met assisenzaken in Antwerpen is vol tot 2010 ik heb er geen flauw
idee van hoe daar de verhouding allochtone beschuldigden/ autochtonen
beschuldigden ligt, maar het zou me niks verwonderen moest de verhouding meer gelijklopend zijn aan het aandeel van elke groep in de
totale bevolking.
Oud 19 januari 2004, 17:51   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1** Of moeten wij de zaken simpel houden en alles uit een allochtonen vs "eigen kultuur" standpunt bekijken ?
2** De rol met assisenzaken in Antwerpen is vol tot 2010 ik heb er geen flauw idee van hoe daar de verhouding allochtone beschuldigden/ autochtonen beschuldigden ligt, maar het zou me niks verwonderen moest de verhouding meer gelijklopend zijn aan het aandeel van elke groep in de totale bevolking.
1** Dat 'moeten' wij niet, maar als de feiten in die richting wijzen, dan mag men dat om wille van ideologische redenen niet uitsluiten.
2** Ik heb ook de indruk dat je daar geen flauw idee van hebt. Iedereen die een beetje op de hoogte is weet hoe die verhouding ongeveer ligt. Hoe dikwijls moet dat nog herhaald worden. Elchardus (SP) zegt dat het een sociologisch wonder zou zijn moesten allochtonen IN EEN VREEMD MILIEU niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
En nogmaals: Vreemdelingen zijn van nature niet crimineler, maar ONTWORTELDEN eindigen gemakkelijker in de criminaliteit.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 11:59   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

oh mijnheer heeft nog nooit gehoord van de relletjes als er een van uw vrienden wordt opgepakt... of als een van uw vriendjes een probleem heeft... en dan hele bendes worden opgetrommeld per gsm
komkom der op kloppen is nog altijd geen oplossing. het krapuul dat dingen kort en klein slaat zijn mijn vriendjes niet. doet me er aan denken. Die GSM is toch een prachtige uitvinding hé. Tis waar er zijn al een hoop rellen geweest. Maar op dat vlak heb ik ondervonden dat wit scum geen haar beter is dan niet-wit scum , het is en blijft scum.
Belgen roepen hun vriendjes niet op per gsm om rellen te komen scheppen in welke wijk dan ook, ook niet wanneer één van hun vrienden werd aangehouden wegens diefstal of druggebruik... dat lijkt meer een sport voor allochtonen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:10   #56
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Broes,

Ik wil een probleem wel degelijk ook vanuit het perspectief allochtoon vs autochtoon bekijken maar niet uitsluitend op die manier : iemand vertelt
hier dat het gebruik van de gsm om rel te schoppen een allochtoon monopolie zou zijn : ik meen te weten dat voetbalhooligans zelfs via GSM
met elkaar afspreken om wat tegen elkaar rel te schoppen enz..
dat daar ook allochtonen bij zijn sluit ik trouwens ook niet uit.

Ik refereerde uitsluitend aan assisenzaken omdat die zaken die de media halen in meerderheid over "local people" gaan - ik ga hier geen lijst
van afschuwelijke misdaden gepleegd door.... opstellen omdat ik dan vanzelfsprekend een nestbevuiler ben en het is zeker geen "wetenschappelijk zuivere" manier van argumenteren..

Weet U in de jaren '30 waren er veel "bewijzen" dat joden crimineler zijn
dan ariërs = het moest alleen genoeg herhaald worden om ze in gaskamers te krijgen. & inderdaad als mensen zich "vreemdeling" voelen kunnen ze eerder lijden aan een neiging tot criminaliteit.

Vandaag ontmoette ik een goede kennis waarmee ik eeens een hoogoplopende diskussie had over het recht om iemand die er als een vreemdeling uitziet en zich verdacht gedraagt neer te schieten -
de man is hiervan overtuigd en niet van die overtuiging af te brengen.
Zijn dochter verdient haar kost als alleenstaande moeder, als vertaalster
van oa. oosterse talen naar het nederlands als beëdigd tolk - zonder
het bestaan van vreemdelingen (die er bedreigend kunnen uitzien en
verdacht) had zij geen broodwinning. Dit is een trieste mentaliteit van soms voor de rest heel sympathieke mensen : maar ik geloof niet
dat de schuld van die mentaliteit uitsluitend bij "de vreemdelingen" te leggen is, maar ook bij lieden die menen dat het systematisch zaaien van haatgevoelens voor hen een goede broodwinning is.
Oud 22 januari 2004, 11:16   #57
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1** Ik wil een probleem wel degelijk ook vanuit het perspectief allochtoon vs autochtoon bekijken maar niet uitsluitend op die manier : iemand vertelt hier dat het gebruik van de gsm om rel te schoppen een allochtoon monopolie zou zijn ...
2** Ik refereerde uitsluitend aan assisenzaken omdat die zaken die de media halen in meerderheid over "local people" gaan - ik ga hier geen lijst
van afschuwelijke misdaden gepleegd door.... opstellen omdat ik dan vanzelfsprekend een nestbevuiler ben en het is zeker geen "wetenschappelijk zuivere" manier van argumenteren..
3** Weet U in de jaren '30 waren er veel "bewijzen" dat joden crimineler zijn ...
4** inderdaad als mensen zich "vreemdeling" voelen kunnen ze eerder lijden aan een neiging tot criminaliteit.
5** Vandaag ontmoette ik een goede kennis waarmee ik een hoogoplopende diskussie had over het recht om iemand die er als een vreemdeling uitziet en zich verdacht gedraagt neer te schieten ...Dit is een trieste mentaliteit ...
6** maar ik geloof niet dat de schuld van die mentaliteit uitsluitend bij "de vreemdelingen" te leggen is, maar ook bij lieden die menen dat het systematisch zaaien van haatgevoelens voor hen een goede broodwinning is.
1** uiteraard wordt de GSM door iedereen gebruikt.
2** Uiteraard worden ook door autochtonen misdaden gepleegd.
3** Dat weet ik, en dat keur ik af.
4** Inderdaad, zo is de mens.
5** Inderdaad een trieste mentaliteit.
6** Dat is natuurlijk niet alleen de schuld van de vreemdelingen. Dat is de 'schuld' van iedereen en de menselijke natuur. In wetenschappelijke literatuur spreekt men van 'resistance to change'. De mens is gewoon aan zijn eigen omgeving. Plots komt men in een vreemde omgeving, of plots komen vreemdelingen die vertrouwde omgeving verstoren. Iedereen voelt zich bedreigd en stelt zich teweer. Dat is een sociologisch verschijnsel van alle tijden en alle volkeren. Het is zeer onwetenschappelijk en totaal verkeerd dat te wijten aan één bepaalde partij. En het is zeer moeilijk aan de massa wijs te maken dat het een verrijking is.
De menselijke natuur grondig veranderen is zeer moeilijk. 'Dwing' maar eens iemand om zich overal en met iedereen thuis te voelen.
Ik meen dan ook dat de enige oplossing ligt in beperking en controlevan migratie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 11:44   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag ontmoette ik een goede kennis waarmee ik eeens een hoogoplopende diskussie had over het recht om iemand die er als een vreemdeling uitziet en zich verdacht gedraagt neer te schieten -
Gebeurt dat dan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be