Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2007, 20:52   #101
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar zit een groot gedeelte van in voorhechtenis, dus technisch gesproken mag je die (nog) niet tot de criminelen rekenen hé
Daar hebt u gelijk in maar niettemin zitten ze in de gevangenis omdat ze vervolgd worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 21:02   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Komt er op nu.nl een bericht binnen dat Flipje van VB vindt dat we Allall in Vucht moeten opsluiten.
schitterende actie:
Citaat:
Aan De Heer Ambassadeur van Nederland
S.E.M. Rudolf BekinkHerrmann-Debrouxlaan 48
1160 Brussel

Per fax: 02/679.17.75

Grimbergen, 31 oktober 2007

Geachte Heer Ambassadeur,

Betreft: ontsnappingskoning Nordin Benallal

Ik wend me tot u als volksvertegenwoordiger en lid van de commissie Justitie van de Kamer

Vooreerst wens ik de politiediensten in uw land ten zeerste te feliciteren voor de snelle aanhouding van “onze” notoire ontsnappingskoning Nordin Benallal

Ongetwijfeld vernam u dat betrokkene niet alleen bijzonder vluchtgevaarlijk is, maar tevens uitermate gewelddadig. Aangezien hij in Den Haag een gewapende overval heeft gepleegd, is het logisch dat uw land hem hiervoor zal willen berechten en ieder risico op een nieuwe ontsnapping zal willen uitsluiten.

Problematisch is evenwel dat onze gevangenissen momenteel niet goed uitgerust zijn voor de opsluiting van dit soort criminelen en dat de huidige minister van Justitie talmt om de noodzakelijke beveiligingsmaatregelen te nemen.

Zo kon een ontsnapping per helikopter in april van dit jaar zes maand later probleemloos gekopieerd worden door de handlangers van Benallal. Het spannen van enkele kabeltjes vergt in België immers ontzettend veel tijd

Daarom zou ik u willen verzoeken onze bezorgdheid ter zake te willen overmaken aan uw minister van Justitie. De kans is immers reëel dat betrokkene na een gebeurlijke uitlevering aan België opnieuw zou ontsnappen vooraleer hij in Nederland berecht kan worden.

Enkele jaren geleden bezochten wij met onze kamercommissie uw befaamde beveiligingsinstelling te Vught. Heel wat commissieleden waren toen ten zeerste onder de indruk van de inspanningen die er geleverd werden om de bewaring te verzekeren van extreem vluchtgevaarlijke personen in een omgeving die toch voldoende veilig was voor de penitentiaire beambten. Vanmorgen nam ik contact met deze instelling, waar me gemeld werd dat er actueel nog opvangmogelijkheid bestaat

Zou het voor uw minister van Justitie mogelijk zijn om, in afwachting van de noodzakelijke beveiligingswerken in enkele van onze gevangenissen, betrokkene in Vught op te sluiten

Ongetwijfeld zal onze minister van Justitie graag financieel tussenbeide komen hiervoor

Ik wens u alvast van harte te bedanken dat u deze boodschap aan de Nederlandse regering kan overmaken

Met oprechte hoogachting,

Bart Laeremans
Volksvertegenwoordiger

geeft toe! subliem!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2007 om 21:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 21:13   #103
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wacht eens even... is dat niet stigmatizerend voor de Belgen? Worden daar geen vooroordelen mee gecreëerd? Waarom mag er niet staan:

Ontsnapte Marokkaanse crimineel gearresteerd in Den Haag
Den Haag - De politie van Den Haag heeft de voortvluchtige Marokkaanse crimineel Nordin Benallal aangehouden. In België geniet Benallal de bijnaam van ontsnappingskoning. De in Brussel woonachtige Marokkaanse crimineel was zondag j.l. op spectaculaire wijze ontsnapt uit een gevangenis in Itter. Benallal was betrokken bij een overval in de hofstad en kon door de Haagse dienders in de boeien worden geslagen.
Ondertussen weten we van de Haagse politie dat Benallal de Belgische nationaliteit NIET heeft. (NOS nieuws)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 21:25   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ondertussen weten we van de Haagse politie dat Benallal de Belgische nationaliteit NIET heeft. (NOS nieuws)

nu kom ik HELEMAAL niet meer bij!

http://www.vlaamsbelang.be/files/ndlnordin.pdf

houen die gast!

Heeft ie ons eindelijk nog iets GOEDS gelapt! we zijn ervan AF!

sorry voor het zusje! misschien kan ze mee naar Nederland verhuizen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2007 om 21:28.
Oud 31 oktober 2007, 22:05   #105
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Dan ben ik toch benieuwd waar je dat uithaalt? (Bron a.u.b.) Het is logisch dat hij in Nederland ook wordt berecht voor wat hij hier deed, voordat deze crimineel weer wordt overgeleverd; hiervoor bestaat in Europese verdragen ruimte van een paar maanden. Het is echter niet ondenkbaar, dat men na overleg met de Belgische authoriteiten hier vanaf ziet...
Oud 1 november 2007, 01:10   #106
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In 2006 zijn er in Nederland geloof ik 3 mensen uit de gevangenis ontsnapt.
Vergeet je niet de weglopers uit "proefverlof"?
Oud 1 november 2007, 01:14   #107
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Laat mij niet lachen.
De Nederlanders waren razendsnel ter plekke, hebben Benallal op politioneel vakkundige wijze in een doodlopende straat gestuurd waarna ze hem al even vakkundig de pas hebben afgesneden om hem daarna nog vakkundiger zonder slag of stoot na een achtervolging te voet, op te pakken waarna een pientere Nederlandse agent zich herinnerde dat hij het smoelwerk van Benallal al eens had gezien.
Moesten het Belgen geweest zijn, waren ze om te beginnen sowieso al veel te laat op de plaats delict en als Benallal dan toch nog ergens toevallig in de buurt wordt opgemerkt, waren er bij zijn arrestatie op zijn minst gewonden gevallen. Als dan een gevaarlijke buitenlandse crimineel wordt opgepakt, zal men hem in de helft van de gevallen niet herkennen en terug vrijlaten.
Maar ja, de Belgen waren grondig Brussel aan het doorkammen want ja, hij was al 4 keer naar daar gevlucht, hij zal wel zo dom geweest zijn om dat nog eens een 5de keer te doen. Infantiele logica van de Belgische politiediensten zou ik dat durven noemen.
Uiteraard geldt deze post niet bij alle gevallen van politioneel optreden maar het lijkt mij toch een mooi gemiddelde te zijn.
Het is echt niet enkel en alleen omwille van de gunstige ligging dat ons land zoveel netwerken van buitenlandse criminelen aantrekt hoor.
Ik denk niet dat de Belgische politie minder van kwaliteit is dan de Nederlandse; hooguit wordt wellicht de Nederlandse politie momenteel iets beter geleid/bestuurd.
Oud 1 november 2007, 01:21   #108
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
En hoeveel zijn er de laatste jaren verbrand?
Citaat:
Dit is een stoot onder de gordel, en dat weet je best.
Dit zal hopelijk door de neven-effecten van de nieuwe rook-verboden niet meer kunnen voorkomen; er zal dan ook geen reden meer zijn om opgeslotenen in het bezit te laten van vuurmakertjes waarmee zij zichzelf en hun maten in gevaar kunnen brengen.
Oud 1 november 2007, 01:26   #109
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

houen die gast!

Ik kan mijn ogen niet geloven; is die brief niet een hoax? Welke bevoegdheden heeft die Heer Laeremans? Wordt dat zo even tussen neus en lippen door "geregeld"?
Oud 1 november 2007, 01:31   #110
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dan ben ik toch benieuwd waar je dat uithaalt? (Bron a.u.b.) Het is logisch dat hij in Nederland ook wordt berecht voor wat hij hier deed, voordat deze crimineel weer wordt overgeleverd; hiervoor bestaat in Europese verdragen ruimte van een paar maanden. Het is echter niet ondenkbaar, dat men na overleg met de Belgische authoriteiten hier vanaf ziet...
"NOS-nieuws" zei hij toch; maar hier kan ik het niet vinden
http://www.nos.nl/archief/2005/nieuws/binnenland/
Oud 1 november 2007, 10:32   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Je hebt je toch toevallig niet gedocumenteerd met cijfers van de open-vld he???? (je kent de beroepsleugenaars wel die ik bedoel....verhofstadt-de wael).
Niet nodig, internet geeft al de cijfers die ge wenst

Citaat:
Hoeveel waren het er in 2006 in Dendermonde alleen al......?????

Ben allah ontsnapt op zijn eentje al 7 keer per jaar.... (bij wijze van spreken)
Dendermonde was een eenmalige gebeurtenis dat onder eender welke minister had kunnen overkomen. Voor de rest, sinds jaren gaat het aantal ontsnappingen achteruit, of ge het nu plezant vind of niet.
Oud 1 november 2007, 11:33   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik kan mijn ogen niet geloven; is die brief niet een hoax? Welke bevoegdheden heeft die Heer Laeremans? Wordt dat zo even tussen neus en lippen door "geregeld"?
ik heb hem gevonden via:

http://www.vlaamsbelang.be/0/3868/

Oud 1 november 2007, 12:07   #113
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten

Citaat:

houen die gast!

Ja idd, als het zo zit hoeven we hem helemaal nie terug hebben. Maar Nederland zit er dan ook mee in zijn maag, hoewel hij dan beter in Vugt kan zitten.
Beste is eigelijk retour woetijn van Marokko.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 12:14   #114
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bart Laeremans
(Belgisch)volksvertegenwoordiger
suggereert even aan de Nederlandse regering, welke houding en actie te nemen....

En dan zijn we verwonderd dat in NL Belgenmoppen circuleren

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2007 om 12:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 12:29   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
suggereert even aan de Nederlandse regering, welke houding en actie te nemen....

En dan zijn we verwonderd dat in NL Belgenmoppen circuleren
en gij hebt daar een probleem mee? het is niet het vlaams belang dat de laughing stock is in Europa hoor! Wèl de belgen die door het huidige regime als laughing stock wordt behandeld.

Ik heb alvast voor alle zekerheid dit briefje aan verschillende Nederlandse politici doorgestuurd.

Oud 1 november 2007, 12:39   #116
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees erg dat 't geen hoax is...
Citaat:
en gij hebt daar een probleem mee? het is niet het vlaams belang dat de laughing stock is in Europa hoor! Wèl de belgen die door het huidige regime als laughing stock wordt behandeld.

Ik heb alvast voor alle zekerheid dit briefje aan verschillende Nederlandse politici doorgestuurd.
Met dergelijke brieven maakt het VB ons allemaal belachelijk: denk je echt dat men in 't buitenland 't VB voldoende kent om te weten wat een bende dat is?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2007 om 12:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 12:58   #117
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat ik Laeremans heb gevonden, op Internet; het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat hij in enige functie gerechtigd is tot grensoverschrijdende onderhandeling ..... ??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_Laeremans
Oud 1 november 2007, 13:01   #118
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Met dergelijke brieven maakt het VB ons allemaal belachelijk: denk je echt dat men in 't buitenland 't VB voldoende kent om te weten wat een bende dat is?
Het VB is in Nederland wel tamelijk bekend en ook niet geheel onbemind, maar onderhandelt bij ons weten niet namens België.
Oud 1 november 2007, 13:42   #119
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"NOS-nieuws" zei hij toch; maar hier kan ik het niet vinden
http://www.nos.nl/archief/2005/nieuws/binnenland/
Vandaar mijn reactie, want ik kan hierover namelijk ook niets op nos.nl vinden. Nu ik erover nadenk had ik beter om een link kunnen vragen....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 1 november 2007 om 13:43.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 13:44   #120
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

België kan niet MEER belachelijk gemaakt worden dan het al is. In Frankrijk en Nederland spreekt men dan ook inderdaad over BELGENmoppen, niet over Vlamingmoppen (maar dat zit er misschien aan te komen, gezien onze nakende onafhankelijkheid)

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be