![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Het restaurant waar ik normaal vandaag van zin was om naartoe te gaan heeft afgebeld
![]() Heeft iemand misschien een goede tip voor een restaurantje in centrum Antwerpen? Ik zou het niet te duur willen maken, ik had zo rond de 70 euro p.p., inclusief aangepaste wijnen, in gedachten. Een goed wildmenu zou fantastisch zijn. Op voorhand bedankt voor wie mij goede tips geeft! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was er vroeger geen "Pizzaland" in Antwerpen?
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Gent is geen probleem, maar in Antwerpen ken ik eigenlijk niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() restaurants die afbellen?
![]() In Brussel kan ik je niks aanraden. De laatste keren dat ik uit eten ben geweest .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Tja, vroeger had ik in de Lange Pieter Potstraat een favorietje. Maar nadat het verhuisde naar een andere locatie, ben ik het uit het oog verloren. En of het nog bestaat weet ik zelfs niet meer... Ben de naam ff kwijt. Ik tracht het op te zoeken en weet het je te vertellen...
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Neen, heb het effe opgezocht. Het bestaat volgens mij niet meer. Ik herinner me de correcte naam niet meer, maar het was er zeer gezellig, klein en fijn, én zéér lekker...
Maar ik denk dat je zowiezo je gading wel kan vinden in de Grote Pieter Potstraat, niet ?? Daar zijn toch voldoende kwaliteitsvolle restaurants ? (Anders kan je nog natuurlijk altijd afzakken naar het Statiekwartier voor een gegrilde argentijnse vleesschotel met platte frietjes, met als voorgerecht soep uit blik en als nagerecht een bol Aldi-ijs. Overgoten met een kwantiteitsvolle rode vloeistof genaamd 'wijn'. ![]() ![]() ![]() Ik ben wel 's nieuwsgierig. Laat nadien eens weten waar je wél geweest bent ?
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik reeds vermoede was zowel het interieur als het eten zeer traditioneel. De nieuwste kooktechnieken of oosterse invloeden moet je er echt niet verwachten. Het gaf me een beetje de indruk zo'n 15 jaar terug te gaan in de tijd, wat niet noodzakelijk negatief is. Onze tafel lag naast een tafel die als bureau gebruikt werd om waarschijnlijk de boekhouding te doen, niet echt gezellig. De aperitief maison was vrij goed. Een cava gemengd met aardbeienliqueur. Niets op aan te merken. Als amuse bouche werd er een soepje, een sprot en paardenpate in bladerdeeg gegeven. Het gaf me een beetje de indruk dat het gegeven werd "omdat het zo hoort", want het misstond een beetje. Daarbij kwam dat paardenvlees niet echt mijn ding is. Als eerste keuzegerecht had ik een consome van patrijs genomen. Een heerlijke soep met een sterke bouillon waarin wilde paddenstoelen zaten. Ondertussen werd ook de "wijn van de maand" uitgeschonken, een Saint-Emilion grand cru, waarvan ik de naam kwijt ben. Beiden waren zeker de moeite. Als hoofdgerecht kreeg ik hert, terwijl mijn tafelgenoot patrijs had. Beide waren uitstekend klaargemaakt. Het werd geserveerd met de traditionele groenten (witfloof,spruiten,kool,...), kroketten en een klassieke saus. Niets vernieuwends, maar wel leuk om dit nog eens zo te kunnen eten. Normaal gezien zouden we tussen het voor- en hoofdgerecht een sorbet van peer gekregen hebben. Dit was men echter vergeten. Toen ik een opmerking hierover maakte na het hoofdgerecht, kreeg ik een "dan geven we het nu maar" terug. Toch wel een zeer nonchalante houding die een slechte indruk achterlaat. Natuurlijk kan men eens iets vergeten, maar een goed restaurant zou dit moeten kunnen opvangen door iets anders aan te bieden. Een klein kaasschoteltje, of een koffie/borrel achteraf of zo... Nu kreeg ik dus een sorbet voor mijn dessert. Bah. Als nagerecht werden tenslotte allerlei zeer traditionele desserts aangeboden. Ik nam een mousse au chocolat die niet slecht was. Uiteindelijk was het niet slecht, maar ook niet waw. Ik zou het eerder aanraden wanneer je echt zin hebt om eens heel klassiek te eten en dan enkel maar voor een schotel a la carte, niet voor een menu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() 70 euro pp <-> niet te duur
Waar werk jij? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 70 euro vind ik toch teveel om uit te geven aan een avondje eten. Soit, ieder zijn ding
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen ken ik niet veel. Het pakhuis vind ik eigenlijk een tegenvaller maar in Horta heb ik al eens goed gegeten. Dat zou ik dus ook aan iedereen aanraden.
http://www.grandcafehorta.be/ voorgerecht 15 hoofdgerecht 20-25 dessert 5-10 Met wijn en aperitief kom je dus rond de 70 pp. Smakelijk ![]() Edit: niet gezien dat ik reeds te laat ben... Laatst gewijzigd door fox : 5 november 2007 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Informatica vermoedelijk.
![]()
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Een avondje stappen kost anders ook makkelijk 70 € hoor...
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 5 november 2007 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Zegt dit je iets, toilet-restaurant?
![]() Ach ja das niet in A'pen, sorry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.bali.be/html/ En uw nickname indachtig.... ![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 5 november 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |