![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() - PC opstarten met CD: ENTER
- Installeren: ENTER - Ik ga akkoord: F8 - Partitie om te installeren: volgens XP-setup niets aanwezig (geen gegevens van harde schijf) terwijl ik in Partition Magic (bootable CD) een grote lege ruimte zie en 1 FAT32 RECOVER-partitie (van Medion zelf) - Als ik dan op ENTER duw krijg ik een blauw scherm met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (blablabla) en kan ik niets meer doen Vista was voorgeïnstalleerd maar 'k verkies nog XP. Vista werkte wel dus geheugenfouten zullen er wel niet zijn (terwijl dat volgens de microsoft site de oorzaak van die foutmelding zou zijn.) Het is de laatste nieuwe laptop van den ALDI (MD 96350) met volgende specificaties: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou je er niet mee kunnen helpen.
Wellicht een computerforum?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst de harde schijf formatteren, anders lukt het inderdaad niet.
Elk z'n goesting natuurlijk, maar eerlijk gezegd, ik zie geen reden om aan XP de voorkeur te geven. Juist, met de standaard instellingen is Vista iets trager, maar mits wat kunst en vliegwerk is dit vlug opgelost, idem voor wat de XP-functionaliteiten betreft. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 november 2007 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die linkse studentjes hebben tegenwoordig meer geld dan ik om serieus zware machines te kopen.
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 november 2007 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die waren vroeger duurder dan nu. Voor m'n eerste pc, een 386 DX, betaalde ik 20 jaar geleden ongeveer 60.000 BEF. Voor de coprocessor (387) kwam daar 7000 BEF bij. Voor minder heb je tegenwoordig de modernste machine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yep, heb zelf in 94 meer dan 40 000 BFR betaald voor een 486 DX2 (zonder scherm, toetsenbord en dergelijke) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja natuurlijk kostte een 386 in die tijd meer dan een moderne en meer performante pc. Wil je nog even teruggaan naar wat de eerste cd-spelers hebben gekost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik wil die RECOVER partitie wel behouden. En ook als ik een NTFS-partitie naast die RECOVER (FAT32) aanmaak, lukt het nog niet. (Maakt niet uit in welke configuratie (primary - extended|logical enzo.))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze eerste familie-pc was een 8086 met turbokaart. 4 Mhz en met turbokaart 10 Mhz. Grafisch was het hercules, zo'n 700 bij 300 pixels in zwart-wit. Je kon dat scherm (12 inch) ook in éénkleurig oker kleur krijgen. Dat ding kostte toen ook 60.000 Befkes.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 november 2007 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou 'k van de pc onder vista eerst een systeembackup maken, naar de d:-schijf of dvd. Met die recover op de e: onder vista kan je na de xp-installatie toch niets meer aanvangen. Met de medion was toch een vista recover cd of dvd bijgeleverd ? Ik ben ondertussen aan het googlen geweest. http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=73363 Downgraden blijkt dus inderdaad een probleem te zijn onder vista. Ik vrees dat de c: formatteren de enige oplossing is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() @Rudy, de schijf was aanvankelijk als volgt ingedeeld:
Primaire partitie (NTFS) met Vista erop Logische partitie in extended (FAT32) met recover gegevens erop (staat 7 GB op terwijl ik maar 2 CDs heb, zoiezo staat dus niet alles dat voorgeïnstalleerd was op die CDs) Ik heb die NTFS-partitie verwijderd maar kan nu dus XP niet installeren op die vrije ruimte, ook niet als ik er een partitie van maak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf al 2 (ASUS) laptops op die manier behandeld en dat lukte prima. Moest je nog kans zien om drivers (vooral van netwerkkaart e.d.) te redden dan dat eerst en vooral doen. (backuppen naar USBdisk) De andere zijn meestal wel te vinden op de sites van Medion of Hardware fabrikanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Hetgeen op die RECOVER partitie staat heb ik inderdaad op CD, buiten de Ghost-images die er op staan maar eigenlijk heb ik die toch niet meer nodig, dat is nl. gewoon Vista voorgeïnstalleerd met alle drivers en meegeleverde software in 3 verschillende talen. Dus ja, 'k zal 't zo proberen dan. Bedankt voor de hulp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Hard format gedaan, nog steeds zelfde foutmelding...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Btw, Windows XP-setup zegt voor die foutmelding (die komt pas als ik hierna op Enter duw): "Onbekende schijf: <Geen schijf in dit station>"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik heb den indruk da 'k al weet hoe 't komt, iets met SATA nl. Probleem is dat ik daar 1. geen drivers voor heb en 2. moest ik die al hebben, die laptop geen diskettedrive heeft om die drivers te laden voor XP setup...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Downloaden 2) * USB-Stick (weet niet of dat gaat) * Diskettedrive aansluiten (als ge eentje hebt) |
|
![]() |
![]() |