Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 18:04   #81
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallas Athena Bekijk bericht
Welke onzin is dit?! Je plakt een stempel op me en het voelt alsof je mijn woorden daarop hebt beoordeeld. Of ik nu autochtoon, allochtoon, links of rechts ben, daar gaat het hier niet om, het gaat over de inhoud van mijn betoog en de uitwisseling van een mening. Hopelijk begrijp je, Marlboro, hoe onzinnig het is de ander aan te spreken op een vermoeden van eigenschap. Want 1: Het komt me als belediging over en 2: het is alsof niet naar mijn woorden wordt geluisterd, ik wordt in een bepaald hok gestoken.

Verder heb je helemaal niet gereageerd op wat de inhoud van mijn schrijven was, nl: dat de meesten onder ons hier het echt goed hebben, maar dat we dat gewoon worden en het bij tijden niet meer ten volle beseffen.

Wat je wel deed was een betoog afsteken over Moslims en Islamieten die naar jou gevoel alles wat ons dierbaar is in de toekomst zullen verpesten.

M.a.w.: je antwoorde niet op mijn inhoud, ik daag je dan ook uit eens voor jezelf na te gaan hoe goed jij het zelf nu hebt en om daar een algemeen idee op te bouwen.

Pallas Athena
De politiekers hier,de walen en de allochtonen/vreemdelingen maken hier idd de boel kapot waarmee ik ze niet allemaal over één en dezelfde kam scheer.

Dat wij het hier goed hebben?Als je ons gaat vergelijken met een land waar ze totaal niets hebben zeg maar,sorry dat gaat niet op.
Ik ben nog steeds van mening dat het hier nog veel beter kan.
1 op 7 mensen leeft zelfs hier in armoede.
Enorm veel mensen moeten scharten om rond te raken.
Het kan hier evengoed nog erger worden.
Alleenstande mensen met kinderen;die kreunen onder de problemen en vooral op financieel vlak;stel je maar eens voor;op je eentje je huis betalen,eletrick en alle andere dingen en daarbovenop ook nog eens bv 2 kinderen of meer moeten onderhouden,das bijna onmogelijk.

En je hebt alsook niet op mijn vraag geantwoord;ben je een linkse en:of alsook van allochtone afkomst?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:34   #82
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het gaat niet alleen om de boel overnemen;vandaag nog gehoord van een maat die gelezen heeft dat jullie vrienden de moslims alweer eens eisen hebben en hier hun zinnetje aan het opdringen zijn zoals gewoonlijk.

Heb het hier gevonden;
MECHELSE MOSLIMS VRAGEN BEGRAAFPLAATS
Ik zie alleen een praktisch probleem, geen principieel probleem. De ene wil zus begraven worden, de andere zo. Als atheïst lig ik er niet zo van wakker; voor een gelovige hebben zulke rituelen een belangrijke functie. Zij hebben het volste recht te vragen om een oplossing. Het getuigt trouwens van integratie: tot dusver had ik de indruk dat de meesten in hun land van herkomst wilden begraven worden. Nu willen ze in onze grond worden begraven. Of ga je nu zeggen dat ze "onze grond inpalmen"?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:38   #83
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar;lang leve hun godsdienst niewaar en de mechelaar zal er voor mogen opdraaien.

Ze zijn hier toch o zo aangepast meneer,yeah right,hun zin,hun wil,hun wetten.
Ze leggen helemaal hun wil niet op. Nergens wordt gevraagd dat iedereen volgens islamitische traditie wordt begraven. Ze vragen slechts erkenning van hun traditie, naast de al bestaande. Hun volste recht.

Kijk, en zo maakt u van elke rechtmatige eis een soort dictaat. Dat is toch tragisch, dat ziet u zelf toch ook wel in?
Oud 3 november 2007, 18:39   #84
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zie alleen een praktisch probleem, geen principieel probleem. De ene wil zus begraven worden, de andere zo. Als atheïst lig ik er niet zo van wakker; voor een gelovige hebben zulke rituelen een belangrijke functie. Zij hebben het volste recht te vragen om een oplossing. Het getuigt trouwens van integratie: tot dusver had ik de indruk dat de meesten in hun land van herkomst wilden begraven worden. Nu willen ze in onze grond worden begraven. Of ga je nu zeggen dat ze "onze grond inpalmen"?
Idd,ze lieten hun doden overbrengen om in hun land te doen begraven.
Ze zullen wel ondertussen weten dat dat niet goedkoop zal zijn en willen nu natuurlijk hier een oplossing vinden omdat ze natuurlijk zoals goeie gewoonte de westerse manier van mensen begraven zeg maar maar niets vinden dus laat de mechelaar dan maar opdraaien omdat zij weeral eens persee het op hun manier willen.

Hun wil,hun zin,hun wetten.

Ze willen in onze grond begraven worden om alweer dus om de verkeerde redenen.
Oud 3 november 2007, 18:40   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze leggen helemaal hun wil niet op. Nergens wordt gevraagd dat iedereen volgens islamitische traditie wordt begraven. Ze vragen slechts erkenning van hun traditie, naast de al bestaande. Hun volste recht.
Ze vragen helemaal niet slechts herkenning. Ze eisen de invoering van halal voedsel, ze eisen een alcoholverbod in pitabars, ze eisen de sluiting van een varkensvlees verwerkende fabriek, ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:42   #86
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk, en zo maakt u van elke rechtmatige eis een soort dictaat. Dat is toch tragisch, dat ziet u zelf toch ook wel in?

Hun tradetie hoort hier niet.
Onze manier om mensen die het leven hebben gelaten te begraven gebeurt op een zeer goeie manier en degelijke manier en tis te nemen of te laten.
Je zit hier in vlaanderen(belgie) en niet in een moslimland.Tis het één of het ander.

Waarom zouden ze anders een eigen begraafplaats willen?Achja,tis juist,dat het net deze zijn die de grootste racisten zijn weet ik ondertussen wel al want tja,da kan toch niet meer zijn dat ne moslim naast een vlaming word begraven.ts
Oud 3 november 2007, 18:43   #87
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze vragen helemaal niet slechts herkenning. Ze eisen de invoering van halal voedsel, ze eisen een alcoholverbod in pitabars, ze eisen de sluiting van een varkensvlees verwerkende fabriek, ...
Inderdaad,alles naar hun zin,naar hun willetje en hun wetten staan boven de onze.
Oud 3 november 2007, 18:45   #88
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Idd,ze lieten hun doden overbrengen om in hun land te doen begraven.
Ze zullen wel ondertussen weten dat dat niet goedkoop zal zijn en willen nu natuurlijk hier een oplossing vinden omdat ze natuurlijk zoals goeie gewoonte de westerse manier van mensen begraven zeg maar maar niets vinden dus laat de mechelaar dan maar opdraaien omdat zij weeral eens persee het op hun manier willen.

Hun wil,hun zin,hun wetten.

Ze willen in onze grond begraven worden om alweer dus om de verkeerde redenen.
Ik zie nog steeds het probleem niet. Jij wil toch ook op jouw manier begraven worden? Het is niet omdat hun manier jou niet aanstaat dat je hen die mogelijkheid moet ontzeggen. Dat doen zij immers ook niet.

Bovendien: wij draaien allem�*�*l op voor die begraafplaatsen. Moslims voor katholieke en vice versa.
Oud 3 november 2007, 18:45   #89
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik heb er geen probleem dat een moslim hier word begraven maar dan wel op de manier zoals het hier nu zo is.
Ik heb er geen probleem mee dat er hier bij ons een moslim zou begraven worden,totaal geen probleem mee maar weeral eens zich afzonderen en in hun eigen holletje gaan kruipen zoals ze in grootsteden doen......daar ben ik op tegen.
Oud 3 november 2007, 18:47   #90
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie nog steeds het probleem niet. Jij wil toch ook op jouw manier begraven worden? Het is niet omdat hun manier jou niet aanstaat dat je hen die mogelijkheid moet ontzeggen. Dat doen zij immers ook niet.

Bovendien: wij draaien allem�*�*l op voor die begraafplaatsen. Moslims voor katholieke en vice versa.
Ik denk dat je niet mee bent;die speciale begraafplaats speciaal voor uw vrienden kosten blijkbaar zeer veel geld en de mechelaar moet er voor opdraaien.
Nogmaals;als ze dat dan toch persee weer willen dat ze het allemaal uit eigen zak betalen + onderhoud alsook,allemaal uit eigen zak.
Ze mogen zonder probleem op onze plaatsen worden begraven en/of gecremeerd worden.
Oud 3 november 2007, 18:48   #91
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Hun tradetie hoort hier niet.
Onze manier om mensen die het leven hebben gelaten te begraven gebeurt op een zeer goeie manier en degelijke manier en tis te nemen of te laten.
Je zit hier in vlaanderen(belgie) en niet in een moslimland.Tis het één of het ander.
Welke dictator bepaalt welke tradities hier wél en niet thuishoren? Waar is de democratie naartoe, die mensen de faciliteiten geeft om hun leven én dood zoveel mogelijk naar eigen gading in te richten?
Oud 3 november 2007, 19:04   #92
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke dictator bepaalt welke tradities hier wél en niet thuishoren? Waar is de democratie naartoe, die mensen de faciliteiten geeft om hun leven én dood zoveel mogelijk naar eigen gading in te richten?
Ola,uwe vriend patje janssens is pas een dictator.
Een 15j oude halfnaakte vrouwposter laten weghalen,verplicht dan nog in de brandweerkazerne.ts.

En wat is de ware reden waarom ze die eigen begraafplaats willen,alleen voor hen waar de mechelaar alsook zal voor moeten opdraaien?Want bij ons mag iedereen er begraven worden en iedereen betaalt ervoor.Nu zal wel de mechelaar moeten meebetalen voor de begraafplaats die de moslims willen voor hen alleen.
Zodat ze allemaal naar mekka liggen?

Laatst gewijzigd door Marlboro : 3 november 2007 om 19:08.
Oud 3 november 2007, 19:08   #93
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Een 15j oude halfnaakte vrouwposter laten weghalen,verplicht dan nog in de brandweerkazerne.ts.
Ja, begin maar gauw over iets anders...
Oud 3 november 2007, 19:09   #94
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, begin maar gauw over iets anders...
Ik heb nog iets bijgepost ondertussen.
Oud 3 november 2007, 19:21   #95
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
En wat is de ware reden waarom ze die eigen begraafplaats willen,alleen voor hen waar de mechelaar alsook zal voor moeten opdraaien?Want bij ons mag iedereen er begraven worden en iedereen betaalt ervoor.Nu zal wel de mechelaar moeten meebetalen voor de begraafplaats die de moslims willen voor hen alleen.
Ik ben geen connaisseur op het vlak van begraafplaatsen en de geplogenheden daar. Ik weet niet of ik op een joodse begraafplaats mag worden begraven als atheïst. Als ze mij daar zouden weren, kan ik daar goed mee leven. Zolang de overheid er maar voor zorgt dat ieder zijn plekje kan krijgen binnen de grenzen van het redelijke.

Wat de financiën betreft: als moslims zich hiér willen laten begraven, zal er sowieso meer grond nodig zijn, ongeacht of ze zich apart laten begraven of tussen de anderen. Financieel kan een apart plekje weinig verschil maken. Hooguit de bouw van een afscheiding ofzo.
Oud 3 november 2007, 19:31   #96
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Nochtans makkelijk te dwarsbomen.

ZEG dat je de grond besprenkeld hebt met varkensbloed

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:38   #97
Pallas Athena
Vreemdeling

Pallas Athena's schermafbeelding

Standaard Pissed off

Citaat:
De politiekers hier,de walen en de allochtonen/vreemdelingen maken hier idd de boel kapot waarmee ik ze niet allemaal over één en dezelfde kam scheer.
Je spreekt van 'DE politiekers' , 'DE Walen' , 'DE vreemdelingen' dat ze de boel hier kapot maken. En nadien zeg je: " waarmee ik ze niet allemaal over één en dezelfde kam scheer."

Als je ze niet over dezelfde kam zou scheren, dan zou je zeggen dat SOMMIGE politiekers, Walen en Vreemdelingen de boel kapot maken. En met die uitspraak kan ik vrede nemen. Alleen vind ik het erg dat je vergeet te vermelden dat er OOK autochtonen de boel 'verbrodden' en dat er m.a.w. OOK politiekers, Walen en vreemdelingen zijn die de boel op orde zetten!

Citaat:
Dat wij het hier goed hebben?Als je ons gaat vergelijken met een land waar ze totaal niets hebben zeg maar,sorry dat gaat niet op.
Waarom zou dat niet opgaan?? Ik vergelijk landen, punt. Bij de vergelijking met de meeste landen in de wereld moet je tegen jezelf durven zeggen: ok, ik heb het echt zo slecht nog niet!

Citaat:
Enorm veel mensen moeten scharten om rond te raken. Het kan hier evengoed nog erger worden. Alleenstande mensen met kinderen;die kreunen onder de problemen en vooral op financieel vlak;stel je maar eens voor;op je eentje je huis betalen,eletrick en alle andere dingen en daarbovenop ook nog eens bv 2 kinderen of meer moeten onderhouden,das bijna onmogelijk.
Wtf is hiermee je bedoeling kerel?! Wat zit jij dan te klagen, hé?!, met je internet verbinding en je zee van tijd zoals ik en iedereen hier om je vrije tijd te spenderen aan het lullen over 'politiek'. Snap je de point niet?! Als dergelijke mensen, die het enorm moeilijk hebben hier in België, zouden klagen zoals jij doet, dan neem ik dat aan en voel ik me ergens bevooroordeeld dat ik die situatie niet heb. Zij hebben RECHT van dan serieus te klagen en frustratie te uiten. Jij hebt dat ook, alleen vergeet je te relativeren en misbruik je dat recht wel 7 berichten per dag gemiddeld op dit forum.

Citaat:
En je hebt alsook niet op mijn vraag geantwoord;ben je een linkse en:of alsook van allochtone afkomst?
Non of your fucking business, zou ik zeggen. Ik zou niet weten waarom jij dat nodig hebt te weten. Ga je me daardoor anders gaan beoordelen misschien?!

Kijk Marlboro, meestal lukt het me om rustig te blijven bij de meeste bullshit die je schrijft. Maar ik geef toe: deze keer ben ik pissed off en zeg ik je op directe wijze wat er me op de lever ligt.

Stop van zagen en doe je ogen open kerel. Als alles hier zo rot en zo slecht is en wat nog allemaal, dan nog eens makkelijk op de rug geschoven van mensen die hoogstwaarschijnlijk 90% van je vriendenkring uitmaken (en doe nu op zijn minst een poging om de ironie te begrijpen) dan zouden geen 6 op 7 mensen het hier goed hebben.

Zodus een welgemeende fuck you op je gezever en geklaag en wees verdomme tevreden dat je verwarming nu hoogst waarschijnlijk aanstaat, dat je internetverbinding naadloos en draadloos werkt, dat je die DVD aan't kopiëren bent en zwaai nog eens naar die vreemdeling buiten, die zijn gat afwerkt om zijn gezin te eten te kunnen geven, en zeg hem dat ie de boel verkloot ok?!

Btw, die vreemdeling buiten bij jou kan evengoed me beste maat zijn.

Pallas Athena

Laatst gewijzigd door Pallas Athena : 3 november 2007 om 20:44.
Pallas Athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:58   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De perceptie in de media? Het vreemdelingenstandpunt van het VB heeft er in elk geval niet voor gezorgd dat gelijkaardige partijen in bv. Denemarken of Oostenrijk achter een cordon vlogen. Verschil is natuurlijk dat het VB de ontbinding van de staat wil en dus per definitie staatsgevaarlijk is, wat noch de DFP, noch de FPÖ ooit nagestreefd hebben...
Ook Pim Fortuyn was er vies van.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 21:05   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik denk dat vooral media en opvoeding er veel mee te maken heeft.

Maar ze hebben, althans volgens mij, een deel (niet alles) van de realiteit achter zich, wat toch verklaard dat ze zo fameus groot zijn.

SP-A multicultuur en tolerantie is mooi, tot een hechte vrouwelijke kennis van je een multiculturele groepsverkrachting heeft ondergaan, jezelf ergens wel slaag hebt gekregen van een beer van een neger, of je uw werk verliest omdat het bedrijf quota's doorvoerd, en dus x % blanken moeten verdwijnen, of uw ambities als flik nooit zullen waarworden omdat ze nu voorrang geven aan allochtonen , of je niet binnenmocht op't zwembad omdat het arab ladies only was ( ), of weet ik wat
Haat zonder grenzen, faker?
Oud 3 november 2007, 21:06   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Slecht geinformeerd.
Of juist goed geïnformeerd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be