![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 november 2007 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ga maar eens kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Statistiek
![]() |
#143 |
Vreemdeling
|
![]() ik ga volledig akkoord met je dat geld in een bodemloze put storten komplete waanzin is maw heb je een goed bestuur nodig.
als goed besturen gelijk staat aan gewauwel over comunautaire uitvindingen dan pas ik. hoeveel forumleden/belgen/vlamingen kunnen een juiste gedetailleerde uiteenzetting geven wat het dossier Brussel halle vilvoorde juist inhoudt met of zonder kopie paste? 9/10 vlamingen willen geen toegevingen doen op BHV terwijl nagenoeg niemand de finesse van dit dossier kent. voor diegenen die nu beweren dit wel te kennen doe ik mijn hoed af en zou ik zeggen get a life Laatst gewijzigd door swamp : 6 november 2007 om 19:28. |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat het ons zo stellen, dan : mocht een politieker verkozen raken door 0 % belastingen te beloven, dan mag men hem daaraan houden, meen ik, al moet je als kiezer wel goed gek zijn om dergelijke beloften te geloven. Anders is het als het - zoals nu - om stellige beloften gaat (bijvoorbeeld onverwijlde splitsing BHV zonder compensaties, en dergelijke), die volkomen realistisch zijn, al weet iedereen dat er wat politieke moed en vasthoudendheid voor nodig is. Dan zie ik echt niet in welke aanvaardbare excuses te bedenken zijn (genre "met handen gebonden" of wat dan ook) om zich daar, eens verkozen, aan te onttrekken. Begrijpt u wat ik bedoel ? |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wilde je eigenlijk zeggen?
![]() |
#147 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de belgisisten geraakt niet verder dan "het is nu zo, laat het nu maa zo" en "onze koning is een goede koning en ons koningin is toch een schone".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de wil van 9/10 Vlamingen denkt te kunnen negeren ook geen kiezers meer naar de stembus hoeven gedwongen te worden.
![]() |
#150 |
Vreemdeling
|
![]() ha ja en dan het alom bekende discours he
als we niet kunnen antwoorden dan maar aanvallen zo 'dewinter' van je schoofzak en knuppel sinds wanneer is Belg zijn of zelfs voelen een scheldwoord en ongepast ? en hoe komt het dat je dit op die manier aanvoert nogmaals aan mijn belagers hier leg mij in de tot in de fijnste detail het dossier bhv uit en blaas dan van je toren maar laat jullie vlaams gezinde gewauwel voor wat het is en begrijp me niet verkeerd ik kom ook groen van waals gezind gewauwel |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want eigelijk is dat het verwijt dat de politici hier krijgen. Dat ze niet van plan zijn tot de ontbinding van Belgie te gaan om hun zin te krijgen. En ik vind dat zeer verstandig van alle vlaamse partijen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 november 2007 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 november 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En "dat de CD&V de NVA laat vallen is zeker, alleen weten we nog niet wanneer" [BDW himself, meen ik me te herinneren.] |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
cd&v gaat in kartel met een partij dewelke als eerste hoofdoel ( niet te verwarren met de hoofddoek) de onafhankelijke staat Vlaanderen wil uitroepen De waalse politici reageren zoals eenieder zou reageren onder dezelfde omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En JIJ blaast hier hoog van toren ook nog? Karel schreef ooit in duidelijke taal wat er scheelt aan de kieskring BHV. Niet dat jij er er deze keer wat van zult snappen maar je zult niet meer kunnen zeggen dat je geen duidelijke uitleg kreeg. Even alles op een rijtje. Voor de wijziging van de kieswet in 2002 bestond er al een kiesomschrijving B-H-V. Ze is tot stand gekomen toen de provincie Brabant nog bestond. Intussen is er heel wat veranderd. Vroeger bepaalde art.1 van de Grondwet dat België ingedeeld was in provincies. De provincie Brabant kende de arrondissementen Brussel, Halle-Vilvoorde, Leuven en Nijvel. Met ingang van 1.1.1995 werd de provincie Brabant gesplitst in Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. Art.1 van de Grondwet bepaalt nu: "België is een Federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de Gewesten (sinds 5.5.1993) Op dezelfde dag (5.5.1993) werd artikel 5 gewijzigd en vormen de provincies voortaan een onderdeel van de Gewesten. De provincie Vlaams-Brabant maakt voortaan deel uit van het Vlaamse Gewest. En wat gebeurt er in 2002? Zijne majesteit van het burgermanifest onze Guy hierin gesteund door Johan Vande Lanotte die blijkbaar zijn eigen cursus Grondwettelijk recht niet kent en door de rest van de SP.a en de Groenen vinden dat de kieswet moet worden gewijzigd. Reden: stemmen winnen door de burger te misleiden en de indruk te geven dat men tegelijk in Kamer en Senaat kan zetelen als men op de twee lijsten bij dezelfde verkiezing opkomt. Let wel: in de kieswet stond uitdrukkelijk dat dit niet kon, behalve voor de verkiezingen van 2002. Steve Stevaert heeft dit spel op een straffe manier gespeeld: hij werd én in de Kamer én in de Senaat verkozen en liet beide zetels staan om Vlaams parlementslid te blijven hetgeen hij op dat ogenblik was. Het arbitragehof heeft die praktijk veroordeeld en dus eigenlijk gezegd dat medeverantwoordelijke Van de Lanotte geen fluit van Grondwettelijk recht kent, ook al doceert hij dat in Gent. Tegelijk heeft het arbitragehof gezegd dat de vermenging in één kieskring van een provincie met een arrondissement dat niet eens deel uitmaakt van de indeling in provincies (Brussel) niet kan. Het arbitragehof had het over de schending van het gelijkheidsbeginsel. Het Arbitragehof heeft toen de verkiezingen niet vernietigd, wat ze in feite had moeten doen, want het gelijkheidsbeginsel was geschonden maar er wel uitdrukkelijk bij gesteld dat het kiesarrondissement tegen het einde van de nieuw vekozen legislatuur diende te verdwijnen. De enige vernieuwing die niet werd afgeschoten door het Arbitragehof was de kiesdrempel. Samengevat: de verkiezingen van 2002 waren één grote oplichting. En nu willen de Walen compensaties voor de oplichting van 2002 die alleen in hun voordeel heeft gewerkt.(2 zetels meer voor de franstaligen in de Kamer) De Vlamingen zeggen: de oplichting moet beëindigd worden en uiteraard moeten daarvoor geen compensaties worden uitgedeeld. Snappie?
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de MR neemt een partij mee in de boot die als hoofddoel heeft Vlaanderen te verfransen en het daarna zijn grondgebied te ontfrutselen.
#160 |
Vreemdeling
|
![]() dit is een wel zeer gekleurde tevens enge versie van wat BHV voorstelt
Niet dat jij er er deze keer wat van zult snappen what's in a sentence |
![]() |