Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 4 november 2007, 01:19   #341
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Vorige verkiezingen draaide altijd rond het Vlaams Belang en hoeveel ze vooruit zouden gaan. Daar ging altijd onnoemelijk veel aandacht naartoe.
Ik ben zeer verheugd dat het deze keer niet zo was.
Ik denk dat uw vreugde eerder van korte duur zal zijn.
Garry is offline  
Oud 4 november 2007, 01:38   #342
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
Ik ben er niet van overtuigd dat mensen die op het vlaams belang stemmen een overtuigende stem uitbrengen. In tegendeel, Er zitten een hoop proteststemmen bij en een schreeuw naar een alternatief is dat NIET racistisch is, maar bij gebrek aan beter toch op het VB stemmen.
Als het belang haar standpunten nu gewoon een klein beetje milder maakt, en de scherpe racistische kantjes er af schuurt zullen ze volgens mij nog veel groter worden. Bovendien willen andere centrumrechtse partijen dan wél mss praten met het VB. Dat zou ons tenminste dichter bij een staatshervorming brengen.
Ik ben echter overtuigd van het tegenovergestelde.

Iemand die alleen om protest redenen VB stemde, bestaat er niet meer want die had geen reden meer om VB te stemmen, die kon deze keer op "gezond verstand " kiezen, wat hij ook gedaan zal hebben. VB heeft aldus deze verkiezing dat soort stemmen verloren. Dit in acht genomen, en daar bij nog de nieuwe Belgen die vanzelfsprekend hun stem aan één van de andere traditionele partijen zullen gegeven hebben, en niet tegenstaande toch nog 20% behalen, betekend een gigantische vooruitgang integenstelling tot hoe men het VB steeds tracht af te schilderen. Als het deze keer terug tot een akkoord zou komen en de zelfde huichelaars weer in een regering belanden zul je pas echt met recht en rede moeten vrezen voor het VB want dan staat de volgende zwarter dan zwarte zondag er aan te komen
Garry is offline  
Oud 4 november 2007, 01:56   #343
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge Bekijk bericht
Hoe dan? En vooral wanneer? Principieel zijn is allemaal mooi en wel, maar principes zijn waardeloos als er niks concreet uit voorkomt, dit is bij uitstek zo in de politiek, kunst van het haalbare.

Hoe gaan ze daat uitvoeren als ze niet in de regering willen.
Ze gaan enkel in de regering als het de laatste Belgische regering zou zijn. Daar de meerderheid van de Vlamingen nog steeds vasthoudt aan België in één of andere vorm, zou het niet erg democratisch zijn deze laatste Belgische regering te vormen. Maximum 30% stemt immers voor een uitgesproken seperatistische partij.

En misschien komen ze niet aan bod, omdat er nu éénmaal geen nieuwswaarde is. Ze zijn niet relevant bij de regeringsvorming en bovendien is er op het eerste gezicht geen verandering in de partijleiding (zoals bij de sp.a). En voorlopig ook geen dissidentie ofzo. Geen nieuws dus.

En ik kan me inbeelden dat zij zelf dezer dagen niet al te scheutig zijn met commentaar gezien hun povere stemmenwinst tav 2003 (en groot stemmenverlies tav 2006 en 2004).
Ik weet niet waar jij die max. 30 % vandaan haald hoor.

Vandaag hoorde ik wel dat men in Engeland ook reeds van mening is dat Vlaanderen beter kan splitsen van Wallonië. Idem werd gezegd vanuit de Spaanse hoek alhoewel ze er bij vermelde dat ze er daar niet bij konden hoe het bestond dat de Belgen geen bloed in de aderen hebben, hoe deze situatie zijn gang kon gaan zonder dat er betogingen uit voort vloeiden. Nu daar kan ik wel op antwoorden,......Omdat buiten jou 30 %, België uit 70% broekschijters bestaat.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 november 2007 om 01:58.
Garry is offline  
Oud 4 november 2007, 09:54   #344
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij die max. 30 % vandaan haald hoor.

Vandaag hoorde ik wel dat men in Engeland ook reeds van mening is dat Vlaanderen beter kan splitsen van Wallonië. Idem werd gezegd vanuit de Spaanse hoek alhoewel ze er bij vermelde dat ze er daar niet bij konden hoe het bestond dat de Belgen geen bloed in de aderen hebben, hoe deze situatie zijn gang kon gaan zonder dat er betogingen uit voort vloeiden. Nu daar kan ik wel op antwoorden,......Omdat buiten jou 30 %, België uit 70% broekschijters bestaat.
100% broekschijters dus, want als die 30% op straat komt zou dat een betoging betekenen van ongekende omvang en een duidelijk signaal.
Dit gebeurt tot op heden niet dus. Hopelijk wél als het regeerakkoord niet genoeg in ons voordeel is! Hopelijk hé.

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 12:45   #345
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Saoedi Arabië en de Golfstaten hebben er niets bij te winnen (en mochten ze het doen op die manier zou jij de eerste zijn om het aan te klaagen)

We zullen maar niet opsommen hoe "beschaafd" westers geld over de balk wordt gegooid terwijl Afrika en zuid Amerika van honger en ziektes kreperen... Mochten Saoedi Arabië, Iran, Syrië ea landen systematisch hun geloofsgenoten helpen zou dit forum hier het inmenging noemen en klagen dat zo de christenen worden achteruitgeschoven tov moslims...
Knap toch. Het nietsdoen van die landen goedpraten door te speculeren over de mogelijke respons van enkele forummers duizenden kilometers verderop.

Maar het lijkt er dus op dat het westen volgens Filo beter helemaal niets meer kan doen. Dan sluiten ze zich daarin meteen aan bij de oliestaten die veel beschaafder zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 november 2007, 21:01   #346
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Onze journalisten van de VTR - uiteraard zeer objectieve mensen - zouden die weten dat die voor een Vlaamse zender werken?

Terwijl hun Fanstalige collega's de Vlamingen uitmaken voor onverdraagzame egoïsten, trekken de 'onzen' iedereen die de Vlaamse zaak positief wil belichten in het belachelijke... Als die al de kans krijgen om aan het woord te komen...

En dan valt nog op dat praktisch geen enkele Vlaamse partij/politieker de splitsing van ons land vraagt... Enkel willen ze maatregelen, die een beter bestuur mogelijk maken en respect voor Vlaanderen...

Laat ons een kat een kat noemen en de VRT terug de naam van BRT geven...

Vlaanderen, zal Kathleen Cool vinden, is het sop van de cool niet waard...
En De Vadder wordt maar vadser..

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 november 2007 om 21:02.
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 09:14   #347
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Onze journalisten van de VTR - uiteraard zeer objectieve mensen - zouden die weten dat die voor een Vlaamse zender werken?

Terwijl hun Fanstalige collega's de Vlamingen uitmaken voor onverdraagzame egoïsten, trekken de 'onzen' iedereen die de Vlaamse zaak positief wil belichten in het belachelijke... Als die al de kans krijgen om aan het woord te komen...

En dan valt nog op dat praktisch geen enkele Vlaamse partij/politieker de splitsing van ons land vraagt... Enkel willen ze maatregelen, die een beter bestuur mogelijk maken en respect voor Vlaanderen...

Laat ons een kat een kat noemen en de VRT terug de naam van BRT geven...

Vlaanderen, zal Kathleen Cool vinden, is het sop van de cool niet waard...
En De Vadder wordt maar vadser..
De VRT kan het toch niet helpen dat Vlaamsnationalisten zich altijd belachelijk maken?
Oud 7 november 2007, 09:30   #348
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
De VRT kan het toch niet helpen dat Vlaamsnationalisten zich altijd belachelijk maken?
U zou bij de VRT niet misstaan...

U begrijpt wsl nog niet dat de voorstellen van Leterme de splitsing van België trachten te voorkomen...

Of denkt U dat de eenheid enkel kan behouden blijven als de Vlamingen constant plat op hun buik gaan liggen... Zelfrespect zult U wsl niet kennen (in de veronderstelling dat U een Vlaming bent, wat U wsl niet bent)...

Typetjes als Maingain zult U wel hoog inschatten...
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 10:40   #349
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou bij de VRT niet misstaan...

U begrijpt wsl nog niet dat de voorstellen van Leterme de splitsing van België trachten te voorkomen...

Of denkt U dat de eenheid enkel kan behouden blijven als de Vlamingen constant plat op hun buik gaan liggen... Zelfrespect zult U wsl niet kennen (in de veronderstelling dat U een Vlaming bent, wat U wsl niet bent)...

Typetjes als Maingain zult U wel hoog inschatten...
Ik ben wel een Vlaming en moet niets van Maingain hebben maar de debiliteit waarmee Bart de Wever met de media omgaat is tenenkrullend. Zelfs voor iemand die geen Vlaamsnationalist is zoals ik voel ik niets dan plaatsvervangende schaamte. Eerst naar de begrafenis van Karel Dillen, dan zijn zusje en dan nog eens de Joden beledigen. Wat een idioot.
Oud 7 november 2007, 10:43   #350
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben wel een Vlaming en moet niets van Maingain hebben maar de debiliteit waarmee Bart de Wever met de media omgaat is tenenkrullend. Zelfs voor iemand die geen Vlaamsnationalist is zoals ik voel ik niets dan plaatsvervangende schaamte. Eerst naar de begrafenis van Karel Dillen, dan zijn zusje en dan nog eens de Joden beledigen. Wat een idioot.
En wat heeft mijn kritiek op de VRT met Bart De Wever te maken?
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 10:44   #351
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat heeft mijn kritiek op de VRT met Bart De Wever te maken?
is dat niet die DJ van Radio Donna?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 november 2007 om 10:45.
born2bewild is offline  
Oud 7 november 2007, 10:48   #352
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er over zijn zusje begonnen?
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 10:51   #353
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm;3052668[B
]Ik ben wel een Vlaming [/b]en moet niets van Maingain hebben maar de debiliteit waarmee Bart de Wever met de media omgaat is tenenkrullend. Zelfs voor iemand die geen Vlaamsnationalist is zoals ik voel ik niets dan plaatsvervangende schaamte. Eerst naar de begrafenis van Karel Dillen, dan zijn zusje en dan nog eens de Joden beledigen. Wat een idioot.
U bent mss wel Vlaming, maar voelt U zich Vlaming?
Of bent U gewoon een BV?
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 11:03   #354
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent mss wel Vlaming, maar voelt U zich Vlaming?
Of bent U gewoon een BV?
Nee, ik voel me geen Vlaming. Alleen maar omdat ik dan misschien geassocieerd wordt met beunhazen als Dewinter, De Wever of godbetert Bourgeois.
Oud 7 november 2007, 11:21   #355
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik voel me geen Vlaming. Alleen maar omdat ik dan misschien geassocieerd wordt met beunhazen als Dewinter, De Wever of godbetert Bourgeois.
Mss zijn 'Vlamingen' zoals U verantwoordelijk voor het bestaan van die beunhazen...
Chipie is offline  
Oud 7 november 2007, 11:30   #356
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vertel ons eens op welke manier Bart DW de Joden beledigd heeft en op welke manier hij zijn zus in de media heeft gebracht.
rik47 is offline  
Oud 7 november 2007, 11:32   #357
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Vertel ons eens op welke manier Bart DW de Joden beledigd heeft en op welke manier hij zijn zus in de media heeft gebracht.
Bij zijn zus ging het om zijn reactie en over de Joden, het nieuws niet gevolgd de laatste tijd?
Oud 7 november 2007, 11:38   #358
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bij zijn zus ging het om zijn reactie en over de Joden, het nieuws niet gevolgd de laatste tijd?
Juist wel, ik vorm na de nodige vrij objectieve informatie te hebben verzameld, wel mijn eigen mening, en daar hoort de VRT meestal niet bij.
rik47 is offline  
Oud 7 november 2007, 12:07   #359
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wordt als 'Belg' liever geassocieerd met Milquet, Di Rupo of Reynders?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 november 2007 om 12:08.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 november 2007, 12:09   #360
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je wordt als 'Belg' liever geassocieerd met Milquet, Di Rupo of Reynders?
of prins filip
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be