![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De beste zin uit de onderhandelingen is : "Waarom zou Wallonië meer bevoegdheden om zijn eigen lot in handen te nemen weigeren ?" Een mooie lotbeschouwing zou zijn : Vlaanderen krijgt meer bevoegdheden, Wallonië krijgt meer bevoegdheden, Brussel krijgt financiële garanties om zijn hoofdstedelijke functie te waarbrgen & om de 16 jaar wordt een duitstalige eerste minister...
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlak na de verkiezingen heeft het VB ergens op hun website hun hulp aangeboden om tot 2/3 te geraken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het valt me trouwens op dat alle onderhandelaars er met lachende gezichten staan en altijd maar hameren op het feit dat ze vanwege Leterme echte initiatieven verwachten (goed bestuur ?)
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet zo in België. Hier is een historische machtsstrijd bezig waarvan de basis gelegd werd in 1830. De scheve machtsverhoudingen tussen zuiderlingen en noorderlingen die toen gelegd worden, moeten in evenwicht komen. Degene met teveel macht moet er verliezen ten gunste van degene met te weinig macht.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 16:21. |
![]() |
![]() |
#245 |
Europees Commissaris
|
![]() Om een ietsie pietsie meer te splitsen dan alleen maar BHV dacht ik zo
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
waar ze vanwege de dialectverschillen met de nek bekeken werden zoals de huidige "allochtonen".. De 150 jaar waarvan sprake gaat over "een andere wereld" & in hoofdzaak over een sociale strijd. Sedert ca. 1930 zet de "vervlaamsing" van België zich door : waar men vroeger in de "middenkaders" van de belgische bedrijven frans sprak en nederlands moest kennen om het "lager" personeel orders te kunnen geven is dit inmiddels omgekeerd : de intussen geglobalizeerde ondernemingen hebben een tweetalig in hoofdzaak nederlandstalig middenkader (het lager personeel is franstalig) en een engelstalig hoger kader. De "taalmachtstrijd" waarover je het hebt is inmiddels al lang gestreden - binnen hoogstens 25 jaar spreekt men in alle gemeenteraden, parlementen ed. engels als hoofdtaal met een obligate vertaling naar keuze in het nederlands of frans. the catholic university of Louvain zal alle faculteiten omvatten met inbegrip van LLN, waar men ook overal bepaalde cursussen nog altijd naar keuze in het fans of nederlands zal kunnen volgen... De eentalige bourgeois zijn inmiddels uitgestorven. (Inderdaad : praktisch alle fanatieke ééntalig franskiljonse randbewoners zijn ouderlingen ; als die hun zin zouden krijgen en Bruxellois zouden mogen worden zullen ze het zich zeer hard beklagen, want eerstvolgend komen er dan nieuwe buren uit St.Jans Molenbeek bij) Ik vraag me voortdurend af welke "speciale rechten" franstaligen in de rand ontberen, zoals ik me ook afvraag op welke gebieden ik door "franstaligen" onderdrukt zou worden. Er zijn weliswaar mensen met allerhande culturen, identiteiten en talen die menen dat een bepaalde identteit enz.. een excuus voor "domheid" kan zijn, ik wens hen veel geluk.
![]() |
#247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Taal is hier niet meer dan een symbool, een herkenningsteken, net zoals de strijd in Noord-Ierland niets met godsdienst maar alles met kolonisatie en onderdrukking te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
#248 |
Parlementslid
|
![]() die wat ?
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
#249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar terugkijkend, vanaf de verkiezingen tot vanmiddag, kunnen we toch vaststellen dat in ieder geval de N-VA haar rol met verve speelt. De ontwikkelingen van vandaag lijken me toch grotendeels op het conto van deze partij geschreven te kunnen worden. Ik denk dat de CD&V van zichzelf is geschrokken maar zich weer heeft herpakt en dat de OpenVLD op de rijdende kar springt. Al met al geen slechte week voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er zo snel over een noodregering zonder communautair programma gesproken werd verbaasde en verontrustte natuurlijk maar om daarin een manoeuvre van de CD&V als partij te zien gaat wel wat ver. Zelfs binnen de partijtop zijn er genoeg die beseffen dat de prijs hiervoor in 2009 veel te hoog zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() Ongeloofelijk hoe 112 naïvelingen zich laten leiden door het gekonkel en de afbraakpolitiek van die ultra Belgicist, zonder zelf eens na te denken en eens te kijken naar wat ze officieel te zeggen hebben.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 november 2007 om 19:34. |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
CD&V/N-VA blijft grootste - LDD wint fors in VRT-peiling Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 10 november 2007 om 01:16. |
|
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde Jan Loones die het federale agentschap voor Buitenlandse Handel niet wilde helpen droogleggen.
Straks ga ik nog geloven dat Loones een monarchist is.
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#255 |
Europees Commissaris
|
![]() Uitsluitend dank zij het kartel en haar rustige, volgehouden houding. Niet vergeten dat niet alleen oranjeblauw niet zonder de NVA kan, maar ook CD&V kan dat niet. Als de CD&V het NVA zou dumpen of kwijtraken, zou ze haar dominerende positie in België én in Vlaanderen verliezen.
Dat is de reden waarom we gisterenmiddag Van Deurzen zo standvastig zagen zeggen dat hij niet in een regering stapt zonder waarborgen voor een grote staatshervorming. De positie van de NVA op dit moment is werkelijk uniek. Het is voor die partij nu of nooit. |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#257 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals de dingen er nu lijken voor te staan zit er de eerstkomende weken geen regering aan te komen. Prima hoor. Maar op een bepaald moment zullen de franstaligen geld willen uit het nationale laadje, zoals enkele maanden geleden, toen de subsidies voor grootstedelijk beleid door het halfrond werd goedgekeurd : voor 6 maanden. Na een tijdje is dat weer nodig. Vlaanderen kan die centen perfect voorschieten aan de steden die daar recht op hebben, en kan dus die centen nationaal blokkeren. Dat en meer. Want als de standpunten verharden, dan zal uiteindelijk de democratie winnen. En raad eens wie de meerderheid heeft in kamer en senaat? Juist. Zonder dank. ![]()
![]() |
#259 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze vinden er wel iets op. De Vlamingen dachten vroeger: iedere keer een beetje meer staatshervorming want ze zullen moeten toegeven omdat zij dan meer geld kunnen vragen. Maar je ziet wel dat ze nu de zaken op een rijtje hebben en geen geld meer moeten vragen, zodat ze "demandeur en rien" kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#260 |
Europees Commissaris
|
![]() U schetst hierboven de rechte weg naar een snelle regimecrisis die het einde van de Belgische staat zal inluiden. Zoals de laatste peiling aangaf, zijn de meeste Vlamingen voorstander van het een of ander behoud van de Belgische ruimte mét zeer ruime bevoegdheden voor de deelstaten. De redelijkheid die het kartel nu al een half jaar aan de dag legt en promoot, zal dus met zekerheid uiteindelijk ook de franstaligen en de belgicisten bereiken.
|
![]() |