Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 17:05   #41
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
islam is geen ideologie maar een religie, politieke islam kan wel als ideologie opgevat worden maar 'k weet niet in hoeverre dat een relevant fenomeen is als we spreken over moslims hier?
en dien Koenraad gaat veel werk hebben, de grote meerderheid van de mensen op de wereld (hier weet ik niet?) hangt een godsdienst aan, zolangs ze mij daar ni me lastig vallen mogen ze van mijn part 'dom' blijven ze
Islam is meer dan religie alleen, is dus een ideologie. Islam is ook politiek. Het zit erin verweven reeds van in het begin. Men zal dit pas goed merken van zodra de moslimgemeenschap voldoende groot in aantal is geworden.

Waarom de islam wel degelijk het probleem is.
http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1

Islam = subjugate (discriminate) the infidels

"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst."

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Taslima Nasrin

'liberal' Muslims are not following Islam honestly. Fundamentalists are. They're following the "word of God," and the orders of Prophet Muhammad exactly. So it's not true that Islam is good for humanity. It's not at all good. Islam completely denies human rights and treats women very badly.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 17:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:09   #42
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Maar als een puber op een bank schrijft dat de islam moet vernietigd worden dan heeft hij dat zeker van anderen, ouderen, misschien wel thuis gehoord. Die zuigt dat niet uit zijn duim. Ik noem dat geen puberstreken meer.
Ja maar ,ja maar als je gaat uitgraven of daar iets anders achter gaat zoeken dan kom je natuurlijk bij de media terecht, en durf jij de media de schuld geven ? Het antwoord is voorzeker; "NEEN" !

In mijn geval toen ik puber was (dat was juist toen amerika en de UN iraq hebben binnen gevallen, remember 33 landen tov iraq, wat was dat geweldig om iraq niet als een held te markeren) ,waren we geobsedeerd van wat er "ginder" afspeelde, we keken naar de media, we spraken over de politiek, we creerden een sfeer (onder ons) van broederschap enz, en alles dankzij de "super" game die we live kunnen bekijken op het nieuws en dan nog gratis ook !

Nu ja, bij de buren zal dat wel hetzelfde zijn maar dan wel met de sympathie voor de US !

Het raarste is, niemand van ons noch wij noch de buren hebben daar iets mee te maken, en toch doen we mee aan het spelletje waar niemand profijt aan heeft !

Zie rudy, wij hebben zelf een monster gemaakt (de media) die vroeg of laat ons zal opslokken, vroeger gebruikten we de media voor het "nieuws" ,vandaag is de media groter geworden en ook het terrein (zie internet, cofee-shops, mobielphone etz) !

Maw, graaf niet verder dan je neus lang is, eet en drink en stel geen vragen voor de rest ben je een brave burger !
Oud 11 november 2007, 17:14   #43
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat iedereen is beginnen inzien, na voldoende kennis te hebben opgedaan, dat die ideologie niet DE waarheid is en alzo geen volgelingen meer heeft. Ik zie daar niks verkeerds in.

"De islam is een schadelijk bijgeloof dat we zijn gevangenen, de moslims, vriendelijk doch beslist uit het hoofd moeten praten. Kijk, als je kind van tien of vijftien of twintig jaar door een bizarre indoktrinatie nog steeds in Sinterklaas blijkt te geloven, zou je het dan niet als een dringende plicht beschouwen, het eens over de ware toedracht te informeren ?"

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Nu ja, koenraadelst is dan ook een fanaat opzich a la wilders & co die volledig geen of minder waarde hebben ivm geloofwaardigheid ! Het enige wat men hier doet is een leugen herhalen en op de nagel slagen totdat de hamer kappot gaat ! Nothing else...
Oud 11 november 2007, 17:19   #44
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
U bent een racist.

Slachtoffers van racisme vragen niet om slachtoffer te zijn.
Echte slachtoffers niet nee!

NB. het woordje racist uit uw mond betekent voor mij niets.
Oud 11 november 2007, 17:22   #45
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Nu ja, koenraadelst is dan ook een fanaat opzich a la wilders & co die volledig geen of minder waarde hebben ivm geloofwaardigheid ! Het enige wat men hier doet is een leugen herhalen en op de nagel slagen totdat de hamer kappot gaat ! Nothing else...
Je vergist je van leugenaar. Islampromotors verspreiden en herhalen leugens om hun islam maar vooruit te helpen.

Taslima Nasrin

'liberal' Muslims are not following Islam honestly. Fundamentalists are. They're following the "word of God," and the orders of Prophet Muhammad exactly. So it's not true that Islam is good for humanity. It's not at all good. Islam completely denies human rights and treats women very badly.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 17:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:25   #46
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Je vergist je van leugenaar. Islampromotors verspreiden en herhalen leugens om hun islam maar vooruit te helpen.

Taslima Nasrin

Ik verspreid niet, ik verdedig. Wat niet van u kan gezegd worden !!!

Kortom, hoe gaat het met de trauma, is er beterslag of nog niet ?
Oud 11 november 2007, 17:30   #47
smiley

Standaard

Citaat:
Ik verspreid niet, ik verdedig.
Ik had het niet over u maar over islampromotors.

Citaat:
Wat niet van u kan gezegd worden !!!
Ik verdedig mij tegen de oprukkende islamisering door de mensen tegen de door de politiek correcten de hand boven het hoofd gehouden islampromotors in informatie te verschaffen die ze niet via kranten of tv e.d. te weten komen. Ik verdedig mij mijn medemensen en onze vrije seculiere democratische beschaving.

Citaat:
Kortom, hoe gaat het met de trauma, is er beterslag of nog niet ?
Oud 11 november 2007, 17:36   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een interessante les is het wel. We hebben het gehad met racisme. Zelfs als het zich dermate agressief en schokkend vertoont, interesseert het ons niet. We geloven er niet meer in. Dat is nu wel duidelijk.

Ik vind het afschuwelijk dat zoiets gebeurt. Niet om de reden die Tom Naegels opgeeft ("racisme"). Wel omdat het: 1. om gericht geweld tegen individuen gaat, en 2. uitgerekend Marokkanen treft die op een uiterst constructieve manier (als zelfstandige!) een leven proberen op te bouwen.

Naegels' conclusie hierboven is imho min of meer juist. We hebben inderdaad al zoveel onzin, eenzijdige schuldinductie en leugens gehoord onder de noemer "racisme", dat we er niet meer in geloven. Het is de zware tol die de maatschappij (en de Vlaamse Marokkanen!) betalen voor de decennialange hetze tegen Jan met de pet.

Dit is zeer erg.

De banalisering van het racisme die links met de steun van het CGKR gerealiseerd heeft, is nochtans door duizenden mensen voorspeld. Ze hebben er niet willen mee stoppen, en nu het zo ver is, wassen de banaliseurs de handen in onschuld.

Dat is pas echt verbijsterend.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 november 2007 om 17:40.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:59   #49
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@smiley: Het katholicisme was ook ooit politiek. Elk Boek kan politiek opgevat worden, als je het letterlijk wil laten naleven door heel de samenleving maar dat passeert wel, lijkt mij.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:12   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het raarste is, niemand van ons noch wij noch de buren hebben daar iets mee te maken, en toch doen we mee aan het spelletje waar niemand profijt aan heeft !

Zie rudy, wij hebben zelf een monster gemaakt (de media) die vroeg of laat ons zal opslokken, vroeger gebruikten we de media voor het "nieuws" ,vandaag is de media groter geworden en ook het terrein (zie internet, cofee-shops, mobielphone etz) !

Maw, graaf niet verder dan je neus lang is, eet en drink en stel geen vragen voor de rest ben je een brave burger !
Oh, het loopt vol met brave burgers. 't Spijtige is dat je die brave burgers soms kunt wijsmaken wat je wilt, of hij hoort enkel wat hij graag hoort, wat in zijn kraam past. Nochtans, de mogelijkheden om zich goed te informeren zijn nog nooit zo talrijk geweest.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:12   #51
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Echte slachtoffers niet nee!

NB. het woordje racist uit uw mond betekent voor mij niets.
Het feit dat u ontkent er één te zijn, voor mij ook niet.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 19:12.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:07   #52
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oh, het loopt vol met brave burgers. 't Spijtige is dat je die brave burgers soms kunt wijsmaken wat je wilt, of hij hoort enkel wat hij graag hoort, wat in zijn kraam past. Nochtans, de mogelijkheden om zich goed te informeren zijn nog nooit zo talrijk geweest.
Inderdaad, soms wordt het zelfs te veel van het goede,.
Oud 11 november 2007, 22:58   #53
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Tom Naegels is gewoon op zijn teentjes getrapt omdat de linkse media voor één keer een autochtoonse misdaad niet buiten proporties opkloppen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:16   #54
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar als een puber op een bank schrijft dat de islam moet vernietigd worden dan heeft hij dat zeker van anderen, ouderen, misschien wel thuis gehoord. Die zuigt dat niet uit zijn duim. Ik noem dat geen puberstreken meer.
Of is hij al tot twee maal toe door islamitische pubers afgeslagen of van z'n gsm berooft, met de stringente belofte van een wraakaktie, indien hij hiervoor klacht zou gaan neerleggen.
Het is duidelijk u weinig afweet, van wat autochtone scholieren zoal overkomen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 00:36   #55
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
mischien zo een puber die alle dagen gepest word door moslim-jongeren. Al eens over nagedacht? Nee hé?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 00:47   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Naegels Bekijk bericht
Een interessante les is het wel. We hebben het gehad met racisme. Zelfs als het zich dermate agressief en schokkend vertoont, interesseert het ons niet. We geloven er niet meer in. Dat is nu wel duidelijk.

Tom Naegels is schrijver
We geloven er niet meer in? Ik vrees dat er gewoon gewenning optreedt, na al die jaren racistische slogans, berichtgeving en 70-puntenprogrammas te lezen en te horen.
Racisme schokt ook niet meer sinds Pim Fortuyn het een "deftig gelaat" gaf. Men is er ook niet meer beschaamd voor.
Lees gewoon dit forum.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2007 om 00:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 00:52   #57
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
We geloven er niet meer in? Ik vrees dat er gewoon gewenning optreedt, na al die jaren racistische slogans, berichtgeving en 70-puntenprogrammas te lezen en te horen.
Racisme schokt ook niet meer sinds Pim Fortuyn het een "deftig gelaat" gaf. Men is er ook niet meer beschaamd voor.
Lees gewoon dit forum.
Leest u dit boek maar eens.

Het verraad van links C. Brendel

Citaat:
Men moet zich eens indenken, welke ghetto's er zullen ontstaan van verouderde en voor ons gevaarlijke immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun discriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen en hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?

Nee, wat hierboven staat is niet opgetekend uit de mond van Geert. Het is een tekst van Dr A.L. Constandse uit, vrijdenker en anarchist. En voor de VPRO in de jaren 70 van de vorige eeuw 'radiospreker', waar je geboeid naar luisterde, soms afgewisseld met een glimlach vanwege zijn aparte manier van spreken.
Hoe kom ik daarop? Door de aandacht die de Redactie besteedt aan Brendels boek Verraad van links en de tekst van een viertal pagina's daaruit. Daarin wordt Constandse aangehaald in het gedeelte dat over de SP, overig links en de multicul gaat. Meer van Constandse en de mislukte aanzet van de SP de immigratie te keren of in betere banen te leiden is te vinden op de vrije gedachte.
In de teksten van bijna dertig jaar oud herken je de problemen van vandaag, ze hoeven nauwelijks geactualiseerd te worden. Zo lang zit de politiek ook al met de kop in het zand.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=...raad_van_links

Laatst gewijzigd door Vorenus : 12 november 2007 om 00:52.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:12   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
deze morgen in mijn luie zetel nat 5 koffies en 10 sigaretten: met alle respect maar 10 sigaretten 's morgens; zijn uw hersenen daardoor niet te vertroebeld?
Wat is het verschil tussen iemand dood maken, en een minderheid tot met de grond vernederen? Het ene heet moord, het andere heet racisme. Ik weet wel wat u wilt. U wilt eigenlijk aantonen dat het VB door steeds te focussen op minderheden, door deze te kleineren, eigenlijk ook aanzetten tot doden. (En het 'bewijs' heeft u: HVT). Nogmaals, moest ik zo 's morgens ook 10 sigaretten roken, ik zou misschien ook hallucineren. Probeer u eens te beperken tot 1-2 sigaretjes. Het denken zal u zoveel gemakkelijker vallen.
Wordt dit nu echt de evidentie binnen onze leefwereld ? Hoeveel keer valt dit voor? Ik denk niet dat je van evidentie kunt spreken. Maar laten we eens de andere kant bekijken. Het is intussen wel de evidentie geworden dat je als blanke best niet meer komt in bepaalde wijken in Brussel. Het is wel de evidentie geworden om messteken te krijgen als jongere. Het is de evidentie geworden dat je als enige blanke op een school buitengepest wordt en dat de directie moet toegven daar niets aan te kunnen doen. DAT is de evidentie geworden. Niet de racistische aanvallen op vreemdelingen (die ik evenzeer betreur als jij)

Als ik je een raad mag geven: http://www.stopnumetroken.com/L1/?gc...FQ9DMAod-zQfzg
Citaat:
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...
22/10/2007, 12:39
Citaat:
Het is intussen wel de evidentie geworden dat je als blanke best niet meer komt in bepaalde wijken in Brussel. Het is wel de evidentie geworden om messteken te krijgen als jongere. Het is de evidentie geworden dat je als enige blanke op een school buitengepest wordt en dat de directie moet toegven daar niets aan te kunnen doen. DAT is de evidentie geworden. Niet de racistische aanvallen op vreemdelingen (die ik evenzeer betreur als jij)
De evidentie?
-Wijken waar je "als blanke best niet meer zou komen in Brussel"? Man, ik woon er! Al 5 jaar. Geen evidentie
-"om messteken te krijgen als jongere".
Geen evidentie: die gevallen komen in de krant. Evidenties komen niet in de krant
-"dat je als enige blanke op een school buitengepest wordt en dat de directie moet toegven daar niets aan te kunnen doen."
Ik herinner me dat artikel: een Nederlandse krant: een geval schijnbaar, of mogelijk, de juiste toedracht ken ik ook niet, enkel de versie die in de krant kwam. Geen evidentie dus: evidenties krijgen geen artikel in de krant.
Geen evidentie dus,
Gewoon sn00py...
Citaat:
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...
22/10/2007, 12:39
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 08:59   #59
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De evidentie?
-Wijken waar je "als blanke best niet meer zou komen in Brussel"? Man, ik woon er! Al 5 jaar. Geen evidentie
-"om messteken te krijgen als jongere".
Geen evidentie: die gevallen komen in de krant. Evidenties komen niet in de krant
-"dat je als enige blanke op een school buitengepest wordt en dat de directie moet toegven daar niets aan te kunnen doen."
Ik herinner me dat artikel: een Nederlandse krant: een geval schijnbaar, of mogelijk, de juiste toedracht ken ik ook niet, enkel de versie die in de krant kwam. Geen evidentie dus: evidenties krijgen geen artikel in de krant.
Geen evidentie dus,
Gewoon sn00py...
Ach je bent gewoon te stom om te snappen wat ik met dat postje over racisme bedoel. Als jij me daarmee wil blijven achtervolgen, doe maar.
Gij maakt daarmee elke discussie onmogelijk. Allez, en ga nu maar schreien, want ik heb gezegd dat je stom bent!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 11:29   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tom Naegels is gewoon op zijn teentjes getrapt omdat de linkse media voor één keer een autochtoonse misdaad niet buiten proporties opkloppen.
Daar gaat het niet om. Een halve gazet zou niet volstaan om alle spijtige incidenten tussen allochtonen en autochtonen te commentariëren. En dat hoeft ook niet.
Maar iemand z'n zaak naar de vaantjes helpen puur om racistische redenen is geen geïsoleerd incident meer. Dit getuigt van iets voorbereid en georganiseerd. Dit kan je moeilijk over het hoofd zien.
Stel dat hetzelfde zou gebeuren in een winkel gerund door autochtonen en in koeien van letters "bleshka" op de vitrin wordt geschreven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be