Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2004, 12:55   #61
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
als men die vakantiehuizen niet hadden gekocht om er nutteloze asielcentra van te maken, dan had men nog véél meer geld. En de trein gratis maken? de tarieven slagen juist op, om de ambtenaren gratis te laten rijden.
Klop op de kop.
Gratis, bestaat niet.
Steeds krijgt iemand de faktuur.
En met dit verschil.
Wanneer het gratis is zal ook degene die bijna nooit gebruik maakt van de trein, aan kaartje gratis gaan halen.
Dan betaald de belastingbetaler mee voor iemand die nooit gebruik maakt van de trein.
Dus de spoorwegen hebben hun centen binnen, vervoeren of niet. De kassa rinkelt.
Nu betaalt de staat anders ook 1500 miljoen. Vergeleken met de inkomsten van de ticketverkoop (250 miljoen) is dat 5/6e.
Het werkelijke bedrag dat de staat betaalt ligt trouwens nog hoger als we de jaarlijks gemaakte schulden meetellen (die wellicht ooit ook door de overheid betaald zullen worden).
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 19:23   #62
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Klop op de kop.
Gratis, bestaat niet.
Steeds krijgt iemand de faktuur.
En met dit verschil.
Wanneer het gratis is zal ook degene die bijna nooit gebruik maakt van de trein, aan kaartje gratis gaan halen.
Dan betaald de belastingbetaler mee voor iemand die nooit gebruik maakt van de trein.
Dus de spoorwegen hebben hun centen binnen, vervoeren of niet. De kassa rinkelt.
Nu betaalt de staat anders ook 1500 miljoen. Vergeleken met de inkomsten van de ticketverkoop (250 miljoen) is dat 5/6e.
Het werkelijke bedrag dat de staat betaalt ligt trouwens nog hoger als we de jaarlijks gemaakte schulden meetellen (die wellicht ooit ook door de overheid betaald zullen worden).
Wanneer het gratis wordt betaalt de staat alles, dus de belastingbetaler.
De gebruiker betaald noppes.
Kan de staat de electriciteit niet gratis geven. Dat betaald iedereen, en gebruikt iedereen.
(en tenslotte betaald ieder terug een gedeelte van zijn electriciteit.)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 19:52   #63
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Fernand: ik ben geenszins fan van gratis openbaar vervoer. Maar ik stel enkel vast dat de overheid ook nog de ticketjes laten betalen op het totale budget niet zoveel uitmaakt.

Wat eigenlijk toont dat er teveel geld van de overheid naar de nmbs gaat.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 20:08   #64
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Fernand: ik ben geenszins fan van gratis openbaar vervoer. Maar ik stel enkel vast dat de overheid ook nog de ticketjes laten betalen op het totale budget niet zoveel uitmaakt.

Wat eigenlijk toont dat er teveel geld van de overheid naar de nmbs gaat.
Inderdaad, en wat is de reden daarvoor?
De politieke benoemingen zowel aan de top, als van vakbondszijde.
Dezelfde ziekte van de Sabena.
Mijn neef was verantwoordelijk bij de onderhoudscel instrumentarium boeing 747.
Plots werd er een nieuwe functie gecreëerd waar hij uit hoofde van zijn diploma, (hij was dan reeds 50 jaar en dit diploma was vroeger niet nodig voor deze functie), niet kon aan deel nemen.
Er kwam een nieuwe JONGE baas. En de problemen begonnen.
De werkuren, de aankoop alles moest anders.
Want die gast had het zo GELEERD.
Na een groot jaar was dat daar een chaos, en de vernieuwer zag het niet meer zitten. Resultaat, hij schoof een andere medewerker tussen beiden. Die gast moest dan de kastanjes uit het vuur halen voor hem.
Mijn neef heeft zijn ontslag gegeven, want hij kon op vervroegd pensioen.
Resultaat: nog meer benoemingen van mensen die niet productief waren, maar wel de arbeider lastig vielen met stomme voorstellen.
De benoemden hadden daar geen enkele zin. Maar ze waren er gekomen via politieke benoemingen.
Luc Van den Bosche zit ook in de beheerraad van BIAC.
Wat zit die daar te doen? Is dat een verrijking voor BIAC. Of is hij er alleen om de poen.
De NMBS gaat zo eveneens naar een faling!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 23:01   #65
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De NMBS gaat zo eveneens naar een faling!
Inderdaad. Hopelijk vooraleer België de schulden over kan nemen.

Ik schat 2007.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be