Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 13:48   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Het enige wat je moet hebben is een deo spuitbus om die agressieveling af te houden, met dat kan zelfs iemand van 80 jaar die persoon in toom houden. Peperspray is beter maar verboden, met deo moet dat ook goed lukken.
Wordt deo nog wel in spuitbus verkocht, sinds traangas en pepperspray verboden is? Ik dacht het niet meer in de rekken gezien te hebben.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:50   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hou je xenofobe verzinseltjes maar voor jezelf. De dader van dit incident is gekend en wel degelijk gewoon een Spanjaard. Hij heeft het meisje in kwestie (een Ecuadoriaanse) niet alleen geslagen en geschopt, maar ook racistische scheldwoorden naar haar geroepen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sergi_Xavier_Martin
ha ok! dan is het een racist. Stel je nu maar eens voor dat het een Marokkaan had geweest die valselijk van racisme beschuldigd werd. Gelukkig dat Edina het snel heeft kunnen rechtzetten.

ok dan kunnen we nu �* volonté beginnen schelden:

RASSIEST RASSIEST

Hoeveel jaar gevang gaan we hem geven Edina? Toch wel minstens vijf jaar dwangarbeid zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:46   #23
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je goed had gekeken had je gezien dat er slechts drie mensen op de metro zaten en dat die jongen aan de overkant niet echt een partij was voor de agressor.
Als hij had ingegrepen zou het waarschijnlijk zijn kop gekost hebben en zouden de gevolgen voor het meisje met zekerheid veel erger geweest zijn.
Die jongen kon dus gewoon niets doen, want de held uithangen was hier zinloos.
Aan "what if" scenario's doe ik niet mee. Wat de gevolgen zouden geweest zijn, daar hebben jij en ik het raden naar.

Citaat:
Wat natuurlijk het gedrag en de daden van de agressor niet goed praten, want een man moet altijd en overal een vrouw respecteren, van welke afkomst zij ook is.
De agressor was hier dus de laffaard, want hij wist dat hij de sterkste was en de rest machteloos aan hem was overgeleverd.
Zulke mensen horen niet vrij los te lopen in onze maatschappij.
Kom zeg.. Twee tegen één. Bovendien komt het niet aan op "brute kracht" maar op slim gebruik van de voor handen zijnde kracht. Blijven zitten is gewoon laf.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 14 november 2007 om 14:48.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:00   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha ok! dan is het een racist. Stel je nu maar eens voor dat het een Marokkaan had geweest die valselijk van racisme beschuldigd werd. Gelukkig dat Edina het snel heeft kunnen rechtzetten.

RASSIEST RASSIEST

Hoeveel jaar gevang gaan we hem geven Edina? Toch wel minstens vijf jaar dwangarbeid zeker?
past precies niet in je plaatje dat het altijd en overal de moslims zijn die criminele daden plegen?
Oud 14 november 2007, 15:02   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

RASSIEST RASSIEST

Ik heb nog nooit beweerd dat Marokkanen, Turken, Chinezen of whatever geen racisten kunnen zijn, schatje! Racisten en extremisten heb je overal en ze kunnen het doorgaans erg goed met elkaar vinden.

Ik deel dus helemaal niet jouw probleem, nl. alles in de schuld van mensen van een bepaalde afkomst of religie schuiven. Je moet eens stoppen met je eigen gedachten te projecteren op anderen.

Overigens is jou ook nog steeds niet duidelijk dat ik niet zo'n fan ben van gevangenisstraffen. Die moeten voorbehouden zijn voor mensen die echt een gevaar vormen voor de maatschappij. En ik weet te weinig over deze zaak om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dat een straf noodzakelijk is, lijkt me voor de hand liggend. Maar er zijn wel meer geschikte straffen dan gevangenis.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:52   #26
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wordt deo nog wel in spuitbus verkocht, sinds traangas en pepperspray verboden is? Ik dacht het niet meer in de rekken gezien te hebben.
In Japan staat het alleszins wel. Net eens gaan kijken op de site van delhaize belgie, en het staat bij de online catalogus dus ik denk dat je gewoon niet goed kijkt.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:25   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens is jou ook nog steeds niet duidelijk dat ik niet zo'n fan ben van gevangenisstraffen. Die moeten voorbehouden zijn voor mensen die echt een gevaar vormen voor de maatschappij. En ik weet te weinig over deze zaak om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dat een straf noodzakelijk is, lijkt me voor de hand liggend. Maar er zijn wel meer geschikte straffen dan gevangenis.
Jij vindt het dus terecht dat hij geen (zware) straf heeft gekregen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:32   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In Japan staat het alleszins wel. Net eens gaan kijken op de site van delhaize belgie, en het staat bij de online catalogus dus ik denk dat je gewoon niet goed kijkt.
Ja, idd, van Axe, op hun site 3.63 € : niet goed gekeken in de rekken of anders was 't er niet de keer dat ik zocht.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2007 om 16:36.
Oud 14 november 2007, 16:56   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jij vindt het dus terecht dat hij geen (zware) straf heeft gekregen?
Waar haal je dat idee vandaan? Ik vind gevangenisstraffen dikwijls niet geschikt, maar dat wil niet zeggen dat een straf niet nodig is.

Het incident gebeurde overigens in oktober. Het proces volgt nog. Hij is wel degelijk aangeklaagd, maar werd initieel niet in voorhechtenis geplaatst. Maar ondertussen is dat blijkbaar wel het geval.

http://www.iht.com/articles/ap/2007/...ist-Attack.php
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:06   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat idee vandaan? Ik vind gevangenisstraffen dikwijls niet geschikt, maar dat wil niet zeggen dat een straf niet nodig is.

Het incident gebeurde overigens in oktober. Het proces volgt nog. Hij is wel degelijk aangeklaagd, maar werd initieel niet in voorhechtenis geplaatst. Maar ondertussen is dat blijkbaar wel het geval.

http://www.iht.com/articles/ap/2007/...ist-Attack.php
laten we even denken:

een bende amokmakers die de persoon die hen ter orde roept middels slagen en verwondingen die de dood tot gevolg hebben naar het crematorium stuurden: zes maanden voor één van de amokmakers.

deze smerige racist die een braaf meisje dat netjes op de bank zit begint lastig te vallen èn een Demoor-schop (weliswaar in lichte vorm, zonder enige verdere letsels) toedient: wat zullen we zeggen? Drie jaar effectief? of ook gewoon zes maandjes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:55   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Aan "what if" scenario's doe ik niet mee. Wat de gevolgen zouden geweest zijn, daar hebben jij en ik het raden naar.

Kom zeg.. Twee tegen één. Bovendien komt het niet aan op "brute kracht" maar op slim gebruik van de voor handen zijnde kracht. Blijven zitten is gewoon laf.
Onbezonnen helden moed is dwaasheid.
En twee tegen één, nee, hoor want hij had er alleen voor gestaan en daarna had het meisje mogen ondervinden wat het betekend hem tegen te werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 08:58   #32
Gast123
Banneling

Standaard

Citaat:
Onbezonnen helden moed is dwaasheid.
En twee tegen één, nee, hoor want hij had er alleen voor gestaan en daarna had het meisje mogen ondervinden wat het betekend hem tegen te werken.
Stel dat je tussen beiden komt en je geeft die aanrander van dat meisje zelf een trap ... is dat dan ook niet strafbaar? Want da's dan toch geen zelfverdediging meer? Ik denk ook dat zelf mee beginnen vechten de zaak enkel erger maakt.

Met alternatieve straffen is niets mis, maar aanranders mogen ook niet beginnen denken dat ze toch nooit in de gevangenis kunnen geraken.

Laatst gewijzigd door Gast123 : 15 november 2007 om 08:59.
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 09:05   #33
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan zijn haarsnit te zien + aan zijn gedrag: vastgegroeide GSM, agressief gedrag op tram (metrosexueel) lijkt het me geen "racistisch" geweld te zijn.

Het meisje is vast eigen volk dat zich niet in een sluier of dergelijk wil hullen en zo open en bloot uitdaagt op de tram: vandaar het borstengeknijp.
In een tweede poging zie je bovendien een geslaagde "Guido Demoor" stamp, deze keer met minder ernstige gevolgen.

De rest van de tram reageerde niet omdat men bij metrosexuelen niet mag reageren wegens gevaar op uitlokking.

Zie trouwens ook de algemeen onderdanige houding van de afgetroefde onzedige...

en het plaatje is compleet.

Kijk nog maar eens goed: http://www.youtube.com/watch?v=iZ-8bSGui1E
Het meisje is zuid-amerikaans en die haarsnit is vaak voorkomend bij neonazi johnnies
Oud 15 november 2007, 09:26   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave21be Bekijk bericht
Stel dat je tussen beiden komt en je geeft die aanrander van dat meisje zelf een trap ... is dat dan ook niet strafbaar? Want da's dan toch geen zelfverdediging meer? Ik denk ook dat zelf mee beginnen vechten de zaak enkel erger maakt.

Met alternatieve straffen is niets mis, maar aanranders mogen ook niet beginnen denken dat ze toch nooit in de gevangenis kunnen geraken.
Zolang er geen levensgevaar is voor het slachtoffer ben je zelf idd strafbaar als je tussen komt.
Maar na die trap kon hij dus wel hulp aan derde in nood inroepen, maar of hij dat nog zou gekund hebben is een andere vraag, want de agressor leek mij wel iemand die getraint was in gevechten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 15:37   #35
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat je moet hebben is een deo spuitbus om die agressieveling af te houden, met dat kan zelfs iemand van 80 jaar die persoon in toom houden. Peperspray is beter maar verboden, met deo moet dat ook goed lukken.
Voorkeur voor merk of geurtje ?? Rexona, 8x4 Musk (for men), Fa...
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:54   #36
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Voorkeur voor merk of geurtje ?? Rexona, 8x4 Musk (for men), Fa...
In België ging mijn voorkeur uit naar Fa... Maar ik denk dat er straffer spul bestaat dan die deo om die persoon meteen blind voor het leven te maken...
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 17:50   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babbode Bekijk bericht
amaai nog niet ik zou hem helemaal van kop tot teen afranselen en zijn gsm meenemen en verkopen op den Rue de Brabant lol
en als hij nu eens op uw bakkes klopt ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 17:59   #38
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie trouwens ook
de algemeen onderdanige houding van de afgetroefde onzedige...

Kijk nog maar eens goed: http://www.youtube.com/watch?v=iZ-8bSGui1E .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Het meisje is zuid-amerikaans en die haarsnit is vaak voorkomend bij neonazi johnnies
een zuidamerikaanse Maroccaanse dan toch, om de blokkerkes plezier te doen!

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 november 2007 om 18:00.
Oud 15 november 2007, 18:01   #39
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan zijn haarsnit te zien + aan zijn gedrag: vastgegroeide GSM, agressief gedrag op tram (metrosexueel) lijkt het me geen "racistisch" geweld te zijn.

Het meisje is vast eigen volk dat zich niet in een sluier of dergelijk wil hullen en zo open en bloot uitdaagt op de tram: vandaar het borstengeknijp.
In een tweede poging zie je bovendien een geslaagde "Guido Demoor" stamp, deze keer met minder ernstige gevolgen.

De rest van de tram reageerde niet omdat men bij metrosexuelen niet mag reageren wegens gevaar op uitlokking.

Zie trouwens ook de algemeen onderdanige houding van de afgetroefde onzedige...

Kijk nog maar eens goed: http://www.youtube.com/watch?v=iZ-8bSGui1E
Ik had ook die indruk: het is net alsof hij haar onder haar voeten geeft, op weliswaar hardhandige manier, op arabische manier zullen we maar zeggen, maar zonder haar echt inéén te willen timmeren. Gewoon een lesje leren. Zo van : "vuile slet, hoe zit je daar nu? Met je billen bloot, zonder hoofddoek?! Schaam je je niet? ", en dan geeft hij haar een mossel, na eens in haar borsten geknepen te hebben, om te tonen dat ze geen respekt verdient.Heel de tijd laat hij zelfs z'n telefoon niet los, dit "incidentje" is juist maar terzijde, routine. Dan bedenkt hij zich, mischien vind hij dat ze niet erg onder de indruk is, allee lap! Nog snel even een stamp in haar gezicht, en dan weg ermee.
Oud 15 november 2007, 18:03   #40
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
lijkt me toch eerder een blanke racist hoor.
noord-afrikanen zijn dan ook geen negers...Ik ken er zelfs met even lichte huid als ikzelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be