Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 23:50   #541
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is dan wederkerig. Mensen zie komen zwaaien met verzen uit een boekje over ongelovigen, laten mij ijssiberisch koud.
In de Belgische wetgeving staat er ook "vreemdelingen", "asiel zoekers", ... what is your point?
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 01:26   #542
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
waar heb ik gezegd da alle mensen moslims moeten worden ??
Het is de dwingende bestaansreden van je geloof en als goed gelovige hoort het tot je levenslange zendingstaak, om elke niet-moslim te bekeren.
Voor degenen die deze 'vrijblijvende' keuze liever niet wensen te maken, is een soort van dhimmie-status voorzien, dat nogal ruim omschreven staat in uw onderwerpingshandboek. Leuk klinkt anders...

En geloof me of niet, maar u begrijpt wel dat dit soort van opgedrongen 'keuze' niet echt iets, om als niet-moslim verlangend naar uit te kijken.
Aii! Ik was al bijna vergeten dat er geen islamitisch equivalent noch een vervangend concept bestaat, voor het u hier tot bijna smekens toe gevraagde inlevingsvermogen tov anderdenkenden.
Sorry, 't zal niet meer gebeuren, beloofd.

Citaat:
blijf niet rond de pot draaien want mijn vraag is duidelijk !!!!!!
Look who's talking...

Citaat:
als jij iets in mijn woord wilt stoppen da moet je da met een referentie doen en niet zomaar iets aan mij toekennen ..

mvg
yahya
Ik moffel niets tussen uw uitspraken, meneer, u ontkent ze echter wel.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=97535&page=26 #510

Sterker nog, zelfs de meest 'gematigde' en elk zichzelf respecterend mohammedaan is in hetzelfde bedje ziek als u, daar hij dan anders volgens zijn leer en door gelijknamige geloofsgenoten als zondaar zou worden beschouwd, in het ergste geval als een afvallige, mocht hij een andere mening of al te afwijkende interpretatie vertonen of te kennen geven, dan de wetten van uw geloof.
En wat kan er in mohammedaanse context gesproken, een groter probleem of schande zijn dan dit ondenkbare ?

En ach, zelfs al sleur ik er al je van racisme en discriminatie bulkende draden en referenties bij, dan nog zou ik aan jou niets kunnen bewijzen, dit voor de poepsimpele reden, dat jij met elke post of reply van jezelf, steeds opnieuw je eigen onvermogen tot inleving aan niet-moslims bewijst.
Zo te zien ligt het probleem dus bij jou en de ongewenste basisinhoud van je vermaledijde boodschap, nergens anders.

Hoe dan ook, het lijkt er intussen wel wat op, dat uw mohammedaanse wervingscampagne in Europa nog wel eventjes zal aanslepen, want zo op het eerste zicht bewijzen hier de meeste tegenreacties dat.

Zoals iemand hier duidelijk stelde, dat een maatschappij en zoals de rest van de natuur zelf, uiteindelijk steeds zichzelf weer reguleert, wat overeenstemt met de wetenschappelijke systeemtheorie en zelfs met de quantumfysische bevindingen die de dynamische vloeibaarheid van alle dingen bevestigen, alsmede de zelf-ervaringen en bevindingen van spirituele meesters van alle tijden, dit in flagrante tegenstelling tot de onveranderlijke en statische onderwerpingswetten van uw in Europa geimporteerde geloof annex veroveringsideologie.

Soit, een niet direct tot uw voordeel verstrekkend surplus in heel deze islam-draad is, dat zelfs de scherpste poco-Edina's ea multi-dolle Rafkes van dienst, weer langs geen velden of wegen te bekennen zijn, wat nogal pijnlijk de volgehouden hypocrisie illustreert van deze zelfbenoemde dhimmies pur sang.
Dit soort van onversneden volksverraders ea dragers van zelfhaat, zien het zelfs niet zitten om u ergens te debunken of op z'n minst wat kromtaal of contraire uitleg te serveren aan niet-moslims, zelfs dat niet...

Dat ligt mi helaas niet zozeer aan de reacties van mij of andere criticasters, die u langs alle hoeken en kanten met de bijziende neus op de hedendaagse feiten drukken, verre van, heeel verre van...
Als ze al deze draad of andere van uw rigide islamspotjes volgen en niet reageren op uw posts of de tegengestelde reacties erop, vermoed ik eerder dat verholen zelfschaamte hun terechte deel is.

Je ziet aldus, beste mohammedaan, zelfs voor jullie ongelovige waterdragers is er deep down inside nog ergens een moreel-intellectuele absorptiegrens aanwezig en dat, dank zij je ongetwijfeld steeds goedbedoelde bijdragen, deze limiet wel stilaan is bereikt en zoiets hebben van: Vol is vol en trop is..., u weet wel.
Zelfs voor diep gezonken zelfverloocheners, is er is blijkbaar toch nog een sprankje hoop.
Maar wees gerust, als rood-groen kiesvee zullen u en uw mede-ideologen hier ten lande, nog een tijdeke prima blijven voldoen.
Tot zelfs ook daar tussen de partijcoulissen, ooit wel eens een natuurlijk en zelf-corrigerend saturatiepunt zal bereikt worden, ooit...

De rest van dit maatschappelijke doemscenario, staat voluit en met overtuiging geschreven in de intellectuele weerslag van uw natte droom...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or
het menselijk denken moet gevolueerd worden om de islam te accepteren dan zullen er alle problemen opgelost worden.
... en die collectieve fata morgana is spijtig genoeg ideologisch gebetonneerd in de finale einddoelstelling van deze mensonwaardige onderwerpingsleer, ergens begrijpend te lezen tussen de eerste en laatste pagina van uw literaire mantra.

Of vraag je me hier soms ook weer een bewijs voor ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 november 2007 om 01:41.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 01:39   #543
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Laat die kerel maar doen
Liever niet, zijn denkbasis en de bron ervan, is met net iets te maatschappelijk explosief om met een gerust gemoed te negeren.
Trouwens, hij zal het er niet voor laten, maar toch bedankt voor je goede raad.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 03:56   #544
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als je mij mohammadaan noemt dan ga ik niet verder lezen ..

Ik ben geen mohammadaan, ik ben moslim.

Ik heb gelezen tot .. Sterker nog, zelfs de meest 'gematigde' en elk zichzelf respecterend mohammedaan is in hetzelfde!

Over dhimmie-status zie mijn reactie in andere topic "misverstanden ..."

Ik heb nergens gezegd dat alle mensen moslims moeten worden hoe jij dat ook draait en interepreteert, dat is waarschijnlijk wat jij begreep en ni wa ik bedoelde.

.

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 04:01.
Oud 15 november 2007, 08:22   #545
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb gelezen tot .. Sterker nog, zelfs de meest 'gematigde' en elk zichzelf respecterend mohammedaan is in hetzelfde!

Ik heb nergens gezegd dat alle mensen moslims moeten worden hoe jij dat ook draait en interepreteert, dat is waarschijnlijk wat jij begreep en ni wa ik bedoelde.

.
In de praktijk bent u moslim en terzelfdertijd Mohammedaan. Want Mohammed is uw grote voorbeeld en u volgt zo goed als het kan Mohammed en de precepten van Allah. Ook de hadiths halen vaak aan wat Mohammed deed of zei en hoe hij leefde. Dus 'Mohammedaan' is niet eens zo'n slechte term, alhoewel ik dit vroeger ook dacht.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 08:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 09:59   #546
system
Banneling

Standaard

Citaat:

.
De Dhimmie-toestand is heel duidelijk: tweederangs-burgers waren het in de islamstaten die als dusdanig behandeld werden. En dan druk ik me heel netjes uit. Dhimmies werden behandeld zoals de joden vroeger schandalig behandeld werden bij ons in het christelijke westen.

De Dhimmie-status is nog steeds verkapt aanwezig. Zie de behandeling van christenen in vele islamlanden. Er is niets veel nieuws onder de zon op dat vlak.

En steeds maar weer probeert u recht te praten wat zeer krom is (en blijft!) in uw islamwereld.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 10:07.
Oud 15 november 2007, 14:56   #547
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf nu ga je mijn berichten gewoon moeten lezen of gewoon niet lezen, reactie krijg jij niet MEER.

Wij zijn hier over de inhouden bezig en dit is geen hobby forum of persoonlijke forum noch een onzin forum.
Ga jij dan maar ergens anders je Nonsens verkopen
Oud 15 november 2007, 15:23   #548
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de praktijk bent u moslim en terzelfdertijd Mohammedaan. Want Mohammed is uw grote voorbeeld en u volgt zo goed als het kan Mohammed en de precepten van Allah. Ook de hadiths halen vaak aan wat Mohammed deed of zei en hoe hij leefde. Dus 'Mohammedaan' is niet eens zo'n slechte term, alhoewel ik dit vroeger ook dacht.
Mensen geven zelf wel aan hoe ze genoemd willen worden.. KLAAR!

Mag ik jou een varken noemen omdat jij varkensvlees eet ?

Nee .. bon, ik ben moslim en geen Mohammadaan !

Citaat:
De Dhimmie-toestand is heel duidelijk: tweederangs-burgers waren het in de islamstaten die als dusdanig behandeld werden. En dan druk ik me heel netjes uit. Dhimmies werden behandeld zoals de joden vroeger schandalig behandeld werden bij ons in het christelijke westen.

De Dhimmie-status is nog steeds verkapt aanwezig. Zie de behandeling van christenen in vele islamlanden. Er is niets veel nieuws onder de zon op dat vlak.

En steeds maar weer probeert u recht te praten wat zeer krom is (en blijft!) in uw islamwereld.

Te veel onzin
en ik ga niet blijven herhalen, lees mijn reactie in die andere topic "misverstanden over de profeet Muhammed vzmh" .

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 15:24.
Oud 15 november 2007, 16:32   #549
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Mag ik jou een varken noemen omdat jij varkensvlees eet ?

Nee .. bon, ik ben moslim en geen Mohammadaan !

Te veel onzin en ik ga niet blijven herhalen, lees mijn reactie in die andere topic "misverstanden over de profeet Muhammed vzmh" .

Mvg
Yahya
U moogt me een varken noemen. Maar ik zou het fijner vinden indien u me geen varken zou noemen. U moogt zichzelf ook een moslim noemen. Maar ik vind dat u naast moslim ook een mohammedaan bent om de reden die ik u hierboven heb geschetst. Ook ik ga de redenen hiervoor niet meer herhalen.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 16:33.
Oud 15 november 2007, 16:45   #550
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, natuurlijk zijn er gelovigen met verstand, maar evenveel zonder!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:47   #551
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U moogt me een varken noemen. Maar ik zou het fijner vinden indien u me geen varken zou noemen. U moogt zichzelf ook een moslim noemen. Maar ik vind dat u naast moslim ook een mohammedaan bent om de reden die ik u hierboven heb geschetst. Ook ik ga de redenen hiervoor niet meer herhalen.
2de keer:

Oud 15 november 2007, 16:48   #552
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Begin dan zelf eens met respect te tonen en anders gelovigen niet gelijk te stellen met ongelovigen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 18:01   #553
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2de keer:

Moslims hebben vaak bezwaar tegen de term "mohamme daan". Welbeschouwd is deze term nochtans volkomen korrekt : de moslims zijn "volgelingen van Mohammed". Haal Mohammed uit de islam en er blijft niets specifiek islamitisch over. Als we de door de moslims zelf gegeven betekenis van het woord islaam beschouwen, n.l. "overgave aan de ene ware God", dan zien we dat (als we überhaupt aanvaarden dat het in de profetische openbaringen inderdaad God is die spreekt) dit kriterium even goed opgaat voor joden en christenen. Ook zij verwerpen het veelgodendom en de godloochening, en willen zich in hun leven laten leiden door het geopenbaarde Woord van de ene ware God. De term Allah wordt door Mohammed uitdrukkelijk ook toegepast op de joodse en christelijke God. Er is een Hadieth waarin iemand vraagt of gebed tot de ene ware Allah voldoende is om moslim te zijn, en de profeet antwoordt dat dit niet voldoende is : ook geloof in Mohammeds profeetschap, dus in de goddelijke oorsprong van de Koran, is noodzakelijk. Monotheïsme is een nodige maar geen voldoende voorwaarde voor het moslimschap.

De werkelijk definiërende eigenschap van de moslim is geloof in Mohammed. Dit wil niet (zoals "geloof in Jezus") zeggen : geloof dat Mohammed een goddelijk wezen is. Maar wel : geloof dat Mohammed een door God zelf gegeven boodschap bracht. En bij uitbreiding, geloof dat Mohammed de model-mens was, dat ook zijn gedrag in zekere zin een openbaring van Gods plan met de mensheid was.

De moslim gelooft niet alleen dat Mohammed "een" profeet was, één in de reeks. Ook onder de profeten had Mohammed een uniek statuut : hij was de laatste, het "zegel der profeten". Dit uniek statuut van Mohammed maakt het verschil tussen enerzijds de moslims en anderzijds de van de islam afgesplitste sekten, met name ahmadija's en bahai's. Deze sekten geloven wel dat Mohammed een profeet was, maar zij geloven bovendien in andere profeten na Mohammed, ondermeer de stichters van de eigen sekte (die zelf eveneens stemmenhoorders met een merkwaardige eigenwaan waren); in Iran en Pakistan worden zij daarom fel onderdrukt.

Het leven van Mohammed is de Koran in praktijk. Dit is letterlijk zo : een groot deel van de Koran-verzen zijn aan God toegeschreven aanwijzingen voor Mohammeds konkrete beleid; soms ook zijn het rechtvaardigingen achteraf voor reeds door Mohammed gestelde daden. In zekere zin is Mohammeds levensverhaal dan ook een verlengstuk van de Koran, de openbaring op een andere manier, door het goede voorbeeld. Mohammeds gedrag is de richtlijn, ook in juridische zin, voor het gedrag van de moslim. Hetzelfde geldt voor Mohammeds eigen woorden, uitgesproken in een normale bewustzijnstoestand.

Een volgeling van Mohammed is dus geen Mohammedaan! Niks meer en niks minder.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:25   #554
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt ELF ..

Maar waarom heb jij dan een probleem met systeem ?

Waarom wilt u niet zijn huid leven ?

Mvg
Yahya
Ik heb me in de loop van de laatste maanden wel héél ver in Systems huid ingeleefd, mijn waarde Yahya.

Zijn huid is gewoon de moeite niet waard...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 19:27   #555
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik heb me in de loop van de laatste maanden wel héél ver in Systems huid ingeleefd, mijn waarde Yahya.

Zijn huid is gewoon de moeite niet waard...
Aan uw furieuze reacties te zien lust u mijn huid anders wel.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:27.
Oud 15 november 2007, 20:08   #556
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan uw furieuze reacties te zien lust u mijn huid anders wel.
Met mijn welgemeende dank voor het mede ontkrachten van Yahya's veronderstelling als zou ik niet in jouw huid kunnen/willen kruipen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 20:12   #557
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Oud 15 november 2007, 20:39   #558
system
Banneling

Standaard

Citaat:
2de keer:

Geeft u me maar eens een antwoord op de vraag of u de aanslagen van 11/9 afkeurt of niet. Daar wacht ik al eeuwen op. En niet verwijzen naar een site: nu zeggen. Ja of neen. Is heel eenvoudig.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:40.
Oud 15 november 2007, 20:45   #559
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geeft u me maar eens een antwoord op de vraag of u de aanslagen van 11/9 afkeurt of niet. Daar wacht ik al eeuwen op. En niet verwijzen naar een site: nu zeggen. Ja of neen. Is heel eenvoudig.
Ja.

Keur jij de oorlogen tegen de moslims in Balkan, Afghanistan, Somalië, Iraq, Palastina, Chichinië, .. af.

Ja of nee?
Oud 15 november 2007, 20:50   #560
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Keur jij de oorlogen tegen de moslims in Balkan, Afghanistan, Somalië, Iraq, Palastina, Chichinië, .. af.

Ja of nee?
U antwoordt met een vraag. Ik vroeg u of u de aanslagen van 11/9 afkeurt of niet. Dat is wat ik als eerste vroeg. En dat vraag ik reeds gedurende lange tijd. Antwoordt u eerst maar eens en dan zal ik u antwoorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be