Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2007, 22:29   #21
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Als u niet inhaleert , wat hebt u er dan aan dat u rookt ? U rookt dan waarschijnlijk geen sigaretten . Sigaren ? Pijp ? Ikzelf ben nu ( na 45 jaar gerookt te hebben ) zo'n week of 10 gestopt . Simpel is het toch niet hoor . Vooral na het eten maak ik zwaar momenten mee . Als ik het roken kon beperken tot 3 �* 4 stuks per dag , dan begon ik er op slag terug mee .
10 weken gestopt? Volhouden man! Ik ben nu 14 maanden gestopt en wreed content daarom. Alleszins al een dikke proficiat voor die 10 weken. Na 45 jaar roken: CHAPEAU!!!!
(voil�*, zet dit bij uw favorieten en lees het eens als je het kwaad hebt)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:37   #22
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Als u niet inhaleert , wat hebt u er dan aan dat u rookt ? U rookt dan waarschijnlijk geen sigaretten . Sigaren ? Pijp ? Ikzelf ben nu ( na 45 jaar gerookt te hebben ) zo'n week of 10 gestopt . Simpel is het toch niet hoor . Vooral na het eten maak ik zwaar momenten mee . Als ik het roken kon beperken tot 3 �* 4 stuks per dag , dan begon ik er op slag terug mee .
Ik wil je niet ontmoedigen, maar na de eerste 6 maand rookstop krijg je (doorgaans) een crisismoment. Het stoppen met roken leidt niet echt tot een spectaculaire verbetering van je levenskwaliteit en de goesting blijft (nog hééél erg lang trouwens; ben nu meer dan 10 jaar gestopt en als ik de geur opsnuif van een rokerd die buiten op straat eentje paft, dan voel ik het nog knijpen in m'n maag; éventjes dan...). Je moet écht doorbijten op die momenten; het zijn kortstondige fases en die gaan over. Bedenk dat je wschl tot het eind van je dagen een niet-gebruikende verslaafde zal blijven. Triest, maar waar...

Het andere 'karaktermoment' is de strijd tegen de kilo's die je bijgekomen bent na het stoppen met roken. In mijn geval was dat ongeveer 12 kg en dat was een hele strijd. Voordeel is wel dat je d�*t wel heel spectaculair voelt! Ik ben begonnen in de lente en heb me rot gesport heel de zomer door (zwemmen, fietsen, lopen, ...) en verloor zowat 20 kg; voelde me op slag 10 jaar jonger. D�*t is de volgende stap. Wél goed medisch laten begeleiden; mijn grootste schrik was m'n hart.

Dat die anti-rokerlobby een stel kankeraars en leugenaars is, dat wist ik al veel langer. Statistieken vervalsen, claims die wetenschappelijk niet hard te maken zijn en ronduit agressief tekeer gaan. Ik heb een bloedhekel aan dat soort neo-fascisten. Live and let live. Neemt niet weg dat ik het gezelschap van rokers systematisch mijd, maar dat is mijn probleem. Niet het hunne.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:40   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zondag 11 november -
De kogel is door de kerk. Staat onze site al bol van de aanklachten tegen de wereldwijde anti-roken hetze aangaande het misleiden, falsificeren, en zwaar overdrijven van gerelateerde gezondheidschade middels leugen en bedrog, gisteren voor de eerste keer in de geschiedenis, geven anti-rokenorganisaties nu openlijk en expliciet toe dat ze het publiek inderdaad bewust misleiden. En het allerfijnste karaktertrekje van deze lieden waarmee ook onze eigen regering -met haar ‘kerkelijke’ minister Klink in het bijzonder- zich graag associeert? Men betoont niet eens spijt!

Forces- Na een aantal artikelen in de Amerikaanse pers hebben enkele anti-rokengroepen daar bekend dat ze de gevaren van meeroken bewust hebben overdreven. En ze hebben er geen spijt van, nee, ze verdedigen deze opstelling zelfs met de argumentatie dat iedereen toch moet begrijpen dat hun claims over de acute gevolgen van meeroken onzin zijn…

Een van de belangrijkste anti-rokencoryfeeën, Stanton Glantz, verwoordt dat als volgt: "The messages have to be simplified so people can understand them". ASH, de belangrijkste anti-rokenorganisatie: "Dat de directe gevolgen van meeroken snel overgaan is toch vanzelfsprekend".

Dr. Michael Siegel kan, op zijn weblog, zijn oren niet geloven: "Voor de eerste keer in de geschiedenis geven anti-rokenorganisaties expliciet toe dat ze het publiek bewust misleid hebben en ze betonen niet eens spijt!"

‘De acute gevolgen van meeroken zijn onzin’. Nu zélfs de anti-roken organisaties dit feit in ongekende brutaliteit erkennen, mag dit gegeven nogal wat invloed hebben op ‘ons’ eigen Nederlandse anti-roken beleid. Dat is immers in zijn geheel gebaseerd op ‘het meeroken’.

Het voorgenomen antirook beleid voor de horeca bereikt nu welhaast zijn (anti)climax. Was door onze regering het toppunt van krankzinnigheid al bereikt door ook het zélf rokende en enigste personeelslid naar buiten te jagen om hem zodoende (verplicht) te beschermen tegen zijn éigen meerook, (lees deze zin nog maar eens een paar keer terug om goed te laten doordringen wat een fijne regering met fijne mensen we in Nederland hebben) nu komt daar dan de gemelde verklaring van de anti-roken beweging nog eens bovenop. Dit kan in elk geval niet anders dan grote gevolgen hebben voor de voorgenomen anti-roken maatregelen in de horeca. Althans, in een land waar niet de leugen maar de waarheid regeert…

Om te verklaren hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen –evenals een enormiteit een andere onderwerpen- een paar citaten uit een publicatie van het Eindhovens Dagblad van gisteren, onder de veelzeggende kop "De incest regeert op het Binnenhof";

"…Onder de oppervlakte gaan hele andere processen schuil. In en rond het Binnenhof ontmoeten politici, voorlichters, journalisten, ambtenaren en lobbyisten elkaar. Dit is een wereld van ‘ons kent ons’, in een veel opzichten inderdaad die Haagse stolp waarover burgers zo vaak klagen. Het is ook een wereld van illusies…"

"…Een spel dat zich ook afspeelt tussen politici, journalisten, en voorlichters. Die gaan in de meeste gevallen op ‘je’ en ‘jij’ basis met elkaar om, behalve voor de camera’s en de microfoons. Ze zien en spreken elkaar veelvuldig. Bijvoorbeeld in de sociëteit Nieuwspoort. Hier heerst de omstreden "Nieuwspoortcode": wat er gezegd wordt, wordt niet geciteerd…"

"…Binnen die incestueuze cultuur worden met grote regelmaat de rollen gewisseld: een lange lijst van journalisten trad de afgelopen jaren in dienst bij een ministerie als voorlichter. Omgekeerd bleken voorlichters opeens journalist geworden te zijn. En zowel voorlichters als journalisten kun je ook weer tegenkomen als Kamerlid…"

bron: http://www.vrijheidsstrijder.nl

Overgens erken ik wel dat roken ongezond is, maar om nou iemand in de stomende regen en kou buiten zijn rokertje te laten roken.
Veel bejaarde rokers lopen dan een longontsteking op, want in bejaardentehuizen mag ook al niet gerookt worden.
Soms zelfs niet eens in de eigen kamer!
Je moet al helemaal gek zijn om in je eigen kamer te roken. Roken moet verboden worden in alle gebouwen en op 100m van alle ingangen van gebouwen. Wij zijn de stank beu!

Wie zich niet aan deze verboden houdt, mag gerust worden aangeklaagd voor moordpoging.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:04   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik wil je niet ontmoedigen, maar na de eerste 6 maand rookstop krijg je (doorgaans) een crisismoment. Het stoppen met roken leidt niet echt tot een spectaculaire verbetering van je levenskwaliteit en de goesting blijft (nog hééél erg lang trouwens; ben nu meer dan 10 jaar gestopt en als ik de geur opsnuif van een rokerd die buiten op straat eentje paft, dan voel ik het nog knijpen in m'n maag; éventjes dan...). Je moet écht doorbijten op die momenten; het zijn kortstondige fases en die gaan over. Bedenk dat je wschl tot het eind van je dagen een niet-gebruikende verslaafde zal blijven. Triest, maar waar...
Die gezondheidsverbetering is verschillend van persoon tot persoon. Toen ik nog rookte hoestte ik bijna dagelijks en nu (na bijna 2 jaar gestopt te zijn) hoest ik nooit meer. Ik heb ook veel meer energie gekregen en doe nu bijna dagelijks aan sport.

Wat betreft dat doorbijten, dat valt allemaal nog wel goed mee. De angst dat ik mijn heel leven goesting zou blijven hebben in sigaretten was m'n belangrijkste drijveer om te blijven roken. Bij mij is dat verlangen naar sigaretten compleet weg, ik ervaarde na enkele weken gestopt te zijn zelfs een gevoel van verlossing. Dat ik erin geslaagd ben om te stoppen met roken heb ik wel volledig te danken aan die boek van Allen Carr ("stoppen met roken"). Misschien een goede leestip als je nu nog altijd trek hebt in sigaretten

Citaat:
Het andere 'karaktermoment' is de strijd tegen de kilo's die je bijgekomen bent na het stoppen met roken. In mijn geval was dat ongeveer 12 kg en dat was een hele strijd. Voordeel is wel dat je d�*t wel heel spectaculair voelt! Ik ben begonnen in de lente en heb me rot gesport heel de zomer door (zwemmen, fietsen, lopen, ...) en verloor zowat 20 kg; voelde me op slag 10 jaar jonger. D�*t is de volgende stap. Wél goed medisch laten begeleiden; mijn grootste schrik was m'n hart.
Valt het je niet op dat dat karaktermoment pas gekomen is nadat je gestopt was met roken? In mijn geval heb ik juist veel meer karakter gekregen doordat ik gestopt ben met roken, ook op vlak van sporten. Als je er éénmaal in geslaagt bent om definitief te stoppen met roken, dan is stoppen met overmatig eten of wat meer sporten helemaal niet meer zo'n zware inspanning.

Die kilo's die je bijkomt vind ik één van de meest overschatte gevolgen van stoppen met roken. Je komt er wel een paar (of wat meer) bij, maar quasi iedere ex-roker slaagt erin om die kilo's terug kwijt te krijgen door achteraf weer wat minder te eten of te sporten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:06   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Daar begint de keuze juist al ten dele.
Wat heb je er dan eigenlijk aan? Dat doet me wat denken aan bijv. een steak klaarmaken, er een stukje van af snijden, er wat op kauwen en het dan vervolgens terug uitspuwen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:14   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat heb je er dan eigenlijk aan?
Ik bepaal zelf wel wat ik er aan heb.

Citaat:
Dat doet me wat denken aan bijv. een steak klaarmaken, er een stukje van af snijden, er wat op kauwen en het dan vervolgens terug uitspuwen.
Het gaat om perceptie. Als het mij genoegen geeft het vlees terug uit te spuwen, zo zij het.
Oud 14 november 2007, 19:36   #27
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Het volk heeft de morele plicht tot gezondheid. Elk individu heeft de morele plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen. Tegenover roken, net zoals tegenover een aantal andere verfoeilijke ongezonde levensgewoonten, mag er dan ook geen verdraagzaamheid bestaan. Zij die zich bezondigen aan roken zou men dan ook zwaar moeten doen betalen, ten einde hen aan te moedigen te stoppen met roken. Met verslaafde rokers hoeft men al helemaal geen medelijden te hebben. Zij vragen er zelf om te worden gebruikt als fiscale melkkoe. Daar de rokers één van de grote oorzaken zijn van de stijgende uitgaven inzake gezondheidszorg, is het verantwoord dat de rokers worden gedwongen wat extra zware bijdragen te leveren ter sanering van onze openbare financiën.

Verder zou roken alleen nog toegelaten mogen worden in een soort afgesloten rookzones en in rokersontmoetingsruimtes. Roken op straat zou sowieso verboden moeten worden. Ook zou roken bij zich thuis enkel nog mogen worden toegelaten in een afzonderlijke, goed geïsoleerde kleine rookkamer, zodanig dat de andere niet-rokende gezinsleden op zijn minst toch al geen last hebben van het moreel verwerpelijke rookgedrag van rokende gezinsleden.

Voor rokers hoeft men absoluut geen respect te hebben.
Kan je niet menen ! Wil je aub je huis niet verwarmen want dit maakt ons klimaat kapot en is ook verantwoordelijk voor het fijn stof, erg slecht voor de gezondheid. En voortaan de auto's enkel in de garage want dat is ook erg nadelig voor het milieu en dus voor de gezondheid (terug : fijn stof) ?

En iemand die niet iedereen kan respecteren, verdient helemaal geen respect maar minachting.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 20:46   #28
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die gezondheidsverbetering is verschillend van persoon tot persoon. Toen ik nog rookte hoestte ik bijna dagelijks en nu (na bijna 2 jaar gestopt te zijn) hoest ik nooit meer. Ik heb ook veel meer energie gekregen en doe nu bijna dagelijks aan sport.

Wat betreft dat doorbijten, dat valt allemaal nog wel goed mee. De angst dat ik mijn heel leven goesting zou blijven hebben in sigaretten was m'n belangrijkste drijveer om te blijven roken. Bij mij is dat verlangen naar sigaretten compleet weg, ik ervaarde na enkele weken gestopt te zijn zelfs een gevoel van verlossing. Dat ik erin geslaagd ben om te stoppen met roken heb ik wel volledig te danken aan die boek van Allen Carr ("stoppen met roken"). Misschien een goede leestip als je nu nog altijd trek hebt in sigaretten
Fijn voor jou.

Citaat:
Valt het je niet op dat dat karaktermoment pas gekomen is nadat je gestopt was met roken? In mijn geval heb ik juist veel meer karakter gekregen doordat ik gestopt ben met roken, ook op vlak van sporten. Als je er éénmaal in geslaagt bent om definitief te stoppen met roken, dan is stoppen met overmatig eten of wat meer sporten helemaal niet meer zo'n zware inspanning.
Nee, da's me niet opgevallen.
Matigen met eten en meer sporten kostten evenveel, zoniet nog meer moeite. Dat roken... eens je gemotiveerd bent, blijf je daar wel af.

Citaat:
Die kilo's die je bijkomt vind ik één van de meest overschatte gevolgen van stoppen met roken. Je komt er wel een paar (of wat meer) bij, maar quasi iedere ex-roker slaagt erin om die kilo's terug kwijt te krijgen door achteraf weer wat minder te eten of te sporten.
Nou, ik heb het in totaal wel 5 keer geprobeerd; telkens tussen de 5 en de 15 kilo bijgekomen... Ik vind dat geen 'overschat gevolg'. Meer nog: toen ik dan definitief stopte, ging m'n bloeddruk steeds verder de hoogte in... samen met m'n overgewicht. Ik heb daar dus weldegelijk hard aan moeten werken.

Sorry dat ik geen vrolijke hyperopgedraaide Frans ben als het op stoppen met roken aankomt. Ik lig nu eenmaal niet met miss Sonja Kimpen in m'n nest. ('k krijg de pleuris van dat mens trouwens)

Oud 14 november 2007, 20:51   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Kan je niet menen ! Wil je aub je huis niet verwarmen want dit maakt ons klimaat kapot en is ook verantwoordelijk voor het fijn stof, erg slecht voor de gezondheid. En voortaan de auto's enkel in de garage want dat is ook erg nadelig voor het milieu en dus voor de gezondheid (terug : fijn stof) ?

En iemand die niet iedereen kan respecteren, verdient helemaal geen respect maar minachting.
Waarom zouden rokers respect verdienen ?????? Hun uitermate asociaal rookwangedrag is een uiting van grove minachting ten opzichte van diegenen die wel belang hechten aan hun gezondheid.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 20:52   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn maar twee soorten mensen die ik absoluut niet kan uitstaan: kriminelen en rokers.

Maar die anti-rook-maffia mag niet liegen en bedriegen. Ik hun naam bied ik mijn ekskuses aan.
Het is die anti-rook-maffia dus vergeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 11:19   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De stad sintniklaas heeft blijkbaar geld teveel.
Want er blijken senten over te schieten om in een sportsentrum een rookkamer in te richten. En vermits de rookkamer goedgekeurd is door volksgezondheid, is er rookafzuiging voorzien e.d.m., dus is er geld ingestoken.

Mooi, mooi, sport en rookgedrag niet afgelijnd uit mekaar houden.
En waarom ? Omwille van de senten. Inkomsten. Niets te maken met de opgeëiste vrijheid van de rokers, demokratie, verdraagzaamheid, hoffelijkheid en wat weet ik nog allemaal. Gewoon de brute senten.

foei foei, wie heeft dat gaatje in de wetgeving toegelaten: een ps-minister met een sappig Zuid-Oost-Vlaams aksent.

knip en plak uit het nieuwsblad:

70 procent tegen rookkamer in sportcentrum De Witte Molen

SINT-NIKLAAS - Zeventig procent van onze lezers is tegen de opening van een rookkamer in het sportcentrum De Witte Molen, zo blijkt uit een peiling op de website van deze krant.
Rookverbod of niet in sportcentra, in De Witte Molen mogen atleten en bezoekers sinds vorige week ongestoord een sigaret opsteken. Het stadsbestuur gaf daarvoor de toelating. De uitbater van de cafetaria liet de kamer inrichten, waar de rokers - achter glas en in een afgesloten ruimte - mogen lurken aan hun kankerstokje. Het ministerie van Volksgezondheid is ter plekke komen kijken en keurde de plannen goed.

Toch is er heel wat kritiek. Een rookkamer hoort niet thuis in een sporthal, zeggen criticasters, en zeker niet als dat gebouw eigendom is van het stadsbestuur. De meerderheid van onze lezers is het daarmee eens. Op de vraag of een rookkamer thuishoort in een openbaar sportcentrum, antwoordde bijna 69 procent van de 140 stemmers neen. Slechts 31 procent is voorstander van het initiatief.

'Schandalig dat er in een sportcomplex aan roken wordt gedacht en zeker aan een rookkamer', schrijft lezer Georges Kessels op onze website. Patrick Van Bogaert is de tegenovergestelde mening toegedaan: 'In een aparte kamer vallen ze de niet-rokers niét lastig en moeten ze niet in de kou gaan staan. Het is slechter als je daar tien dronkaards tegen het lijf loopt.'

De opening van de rookkamer komt er op vraag van de basketbalclub. Die argumenteerde dat ze een omzetverlies kende sinds de invoering van het rookverbod. (dhs)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 november 2007, 12:26   #32
Desiderius
Minister-President

Standaard

Onverdraagzame klootzakjes toch, die anti-rooklobby...
Vind je niet?
Alleen de GEDACHTE al dat er ergens in een gebouw zou gerookt worden, volstaat om ze te doen fulmineren.

Ik ben nog onlangs zo'n anti-rook kankerwijf tegengekomen die spontaan begon te kuchen toen ik zei dat twee kamers verder een rooklokaal was voorzien. Plots werd de idee haar te machtig. Er was nochtans zelfs niks te ruiken waar wij zaten en vergaderden; sinds ik gestopt ben, kan ik sigarettenlucht op tientallen meters afstand ruiken/detecteren.

Bwah, absoluut klotevolkje... die anti-rokershysterici. Ik wens ze soms stiekum een of andere gemene ziekte toe die normaliter enkel rokers zou 'mogen' treffen.

Oud 15 november 2007, 13:07   #33
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je moet al helemaal gek zijn om in je eigen kamer te roken. Roken moet verboden worden in alle gebouwen en op 100m van alle ingangen van gebouwen. Wij zijn de stank beu!

Wie zich niet aan deze verboden houdt, mag gerust worden aangeklaagd voor moordpoging.
Waarom dan wel ronkende diesels toestaan die een hele straat in een walm zetten.
Oud 15 november 2007, 13:09   #34
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Onverdraagzame klootzakjes toch, die anti-rooklobby...
Vind je niet?
Alleen de GEDACHTE al dat er ergens in een gebouw zou gerookt worden, volstaat om ze te doen fulmineren.

Ik ben nog onlangs zo'n anti-rook kankerwijf tegengekomen die spontaan begon te kuchen toen ik zei dat twee kamers verder een rooklokaal was voorzien. Plots werd de idee haar te machtig. Er was nochtans zelfs niks te ruiken waar wij zaten en vergaderden; sinds ik gestopt ben, kan ik sigarettenlucht op tientallen meters afstand ruiken/detecteren.

Bwah, absoluut klotevolkje... die anti-rokershysterici. Ik wens ze soms stiekum een of andere gemene ziekte toe die normaliter enkel rokers zou 'mogen' treffen.
Ik snap ook niet waarom in dit in alle redelijkheid opgelost kan worden.
Waarom moeten ouden van dagen buiten in de kou hun sigaartje roken omdat ze in de zorginstelling niet eens meer in hun eigen kamer mogen roken.
Oud 15 november 2007, 15:51   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik snap ook niet waarom in dit in alle redelijkheid opgelost kan worden.
Waarom moeten ouden van dagen buiten in de kou hun sigaartje roken omdat ze in de zorginstelling niet eens meer in hun eigen kamer mogen roken.
omdat de zwangere verpleegster bezorgd is voor de gezondheid van haarzelf en hare feutus ??

Oud 15 november 2007, 21:38   #36
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Waarom zouden rokers respect verdienen ?????? Hun uitermate asociaal rookwangedrag is een uiting van grove minachting ten opzichte van diegenen die wel belang hechten aan hun gezondheid.
Verdien je dan ook geen minachting omdat je je huis verwarmt en omdat je met de auto rijdt ? De gevolgen van het fijn stof dat hierdoor vrijkomt is niet min ! Ik heb jaarlijks minstens 4 maal per dag mijn groenblijvende terrasplanten te bevrijden van de vette zwarte roetlaag met "bruine" zeep. Willen alle anti-rokers voortaan uit de stad blijven met hun auto en vooral uit mijn stad ? En als die in de stad wonen, willen deze dan hun woonst niet verwarmen. Dank voor het begrip dat je aan de stadbewoner wil geven.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 21:39   #37
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
jaarlijks minstens 4 maal per dag
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 22:24   #38
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Overigens erken ik wel dat roken ongezond is... unquote

Waarover gaat het dan eigenlijk ? Ik dacht al dat ik tyerug naar mijn pijp mocht grijpen mits ik maar van cardioloog verander.. Niet dus...
Oud 16 november 2007, 09:16   #39
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik sta sceptisch tegenover het artikel. Het enige verschil tussen de roker en meerokende is de intensiteit van de blootstelling aan schadelijke stoffen.
Geweten dat sommige sigaretten dan ook nog eens radioactief zijn, heb je niet zoveel verbeelding nodig om te beseffen dat directe of indirect contact geen heel groot verschil kan maken.
Je ademt eigenlijk gewoon dezelfde rook in, alleen is hij al in iemand's anders longen geweest en vermengd met omgevingslucht.

Bovendien zijn de onderzoeksresultaten naar schadelijke effecten door passief roken belange niet nieuw (ik denk dan vooral op effecten van passief roken in de buurt van een zwangere vrouw op de ongeboren vrucht!), maar is de overheid eindelijk niet meer gezwicht voor de druk van de sigarettenlobby.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2007 om 09:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 12:51   #40
Desiderius
Minister-President

Standaard

Maar Groentje toch...

Al die statistiekskes over CVA (cardio-vasculaire aandoeningen) en spectaculair hoge sterftecijfers onder rokers... Ge weet toch hoe men tot die cijfertjes is gekomen? Dat is zelfs geen lagere wiskunde meer, maar 'platte' wiskunde. Tien jaar geleden vroeg ik dat al aan de huisarts / specialist / hartchirurg en die konden me ook geen zinnig antwoord geven op de vraag hoe men tot die toch wel spectaculaire cijfers kwam. Tot ik zo'n 'onderzoeker' wist te pakken te krijgen en als je dan weet dat mensen die ooit in hun leven eens een sigaretje aan de lippen zetten (zonder kettingroker te zijn) en die dan tientallen jaren later doodvielen t.g.v. een hartstilstand, meteen in het statistiekje rokersgerelateerde CVA terechtkwamen... Nouja, ernstig is anders.

Een geneticus wist me trouwens te vertellen dat als je uit die statistiekjes de genetische aanleg voor CVA en sommige onzalige kankers wegfiltert, dat het er voor de anti-lobby nog een heel stuk slechter uitziet. Voeg daar nog eens de om zich heen grijpende obesitas aan toe en...

Overigens... hoe zat dat ook al weer met die algemene trends van de levensverwachting?

Nee, die anti-rokerslobby is een schoolvoorbeeld van hoe een democratie op nogal fascistische wijze overstag kan gaan. Net hetzelfde dreigt te gebeuren met de hele global warming -hype.

ps. voor alle duidelijkheid: ik ben ex-roker en heb daardoor dus ook een bloedhekel aan kankerstokken etc...

Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 november 2007 om 12:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be