Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 16 november 2007, 11:05   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard We mogen niet zeggen dat islam middeleeuws is, maar

We mogen niet zeggen dat de islam middeleeuws is, maar ... als je het artikel hierna uit het nieuwsblad leest, dan stel je je toch vragen. (lees de titel maar goed: het is het slachtoffer van de verkrachting, dat oa 200 zweepslagen krijgt).

Mijn besluit daaruit is dat we nog meer moeten ijveren voor scheiding van kerk en staat. En pro etische vrijheid zijn (scheiding, abortus, eutanasie ... de staat heeft er zich niet mee te moeien)

En met gans de EU zouden we iets meer haar op de tanden moeten krijgen, om duidelijkere sinjalen te geven naar landen met dergelijke rechtskultuur.
Maar ja, dan riskeren we enkele van onze lukratieve handelsdeals met die landen te verliezen.

knip en plak:

Celstraf en zweepslagen voor slachtoffer groepsverkrachting - 16/11/2007 08:31:11

RIYAD - Een rechtbank in Saudi-Arabië heeft het slachtoffer van een groepsverkrachting in beroep veroordeeld tot zes maanden celstraf en tweehonderd zweepslagen, dubbel zoveel als zij in eerste instantie had gekregen.

De krant Arab News heeft dat donderdag bericht op zijn website. De vrouw krijgt de straf omdat ze zich in een auto bevond met een man die niet tot haar familie behoort, wat in Saudi-Arabië verboden is.

Het originele vonnis had al tot heftige debatten over het Saudische rechtssysteem geleid en de uitspraak in hoger beroep van de rechtbank in de oostelijke stad Qatif was een regelrechte schok. Volgens Arab News kreeg de vrouw van de rechtbank te horen dat haar straf was verhoogd vanwege haar pogingen 'de rechterlijke macht te provoceren en te beïnvloeden via de media'.

De celstraffen voor de zeven mannen die de vrouw in totaal veertienmaal verkrachtten, werden ook verdubbeld, tot tussen de twee en negen jaar.

Advocaat

De rechtbank verbood de advocaat van de vrouw haar te verdedigen. Zijn bevoegdheid om als advocaat op te treden werd hem afgenomen en hij moet later deze maand voor de tuchtraad verschijnen. 'Ik heb uitgelegd dat het mijn werk is om alle wettelijke mogelijkheden te benutten om mijn cliënt te dienen, maar ze luisterden niet', zei hij.

De groepsverkrachting werd in 2006 gepleegd in de buurt van de oostelijke plaats Qatif en het slachtoffer werd door de media aangeduid als 'het meisje uit Qatif'.
avb (AP)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 november 2007, 16:45   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Nu ja, ik vraag mij ook af waarom dit soort nieuws persé op het "nieuws blad" plaats krijgt ? "Nieuwsblad" saudische berichtengever ??? en dan nog in antwerpen verdekke... goed bezig mannen, we zijn vollop aan het integreren !!!
Oud 16 november 2007, 16:47   #3
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De Islam is middeleeuws. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen? Tuurlijk mag dat. ^^ Verder heb je wel gelijk natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 november 2007 om 16:49.
Scarabaeida is offline  
Oud 16 november 2007, 16:49   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Typisch aan die barbaarse, oversekste cultuur van ginder. Heel erg wat er met die vrouw gebeurd is, maar laat die macho's ginder. Hier zou men hun worst met ballen van eigen lijf moeten laten eten. Dat is de enige manier om te voorkomen dat ze hervallen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 november 2007 om 16:50.
Boadicea is offline  
Oud 16 november 2007, 17:07   #5
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De Islam is middeleeuws. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen? Tuurlijk mag dat. ^^
Ja, het is nl. gewoon een historisch feit.
Uh-Huh is offline  
Oud 16 november 2007, 17:39   #6
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=98076
Akira is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be