![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En iemand voor leugenaar uitmaken = gebrek aan argumenten einde discussie Laatst gewijzigd door straatrue : 17 november 2007 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij 11 op 10, zij 9.
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers heel wat meer geweest dan inspectie om de vernederlandsing van de scholen na te gaan. Dat weet u evenwel niet, daar u het onderwijs niet kent van nabij en dus maar een beetje uit uw nek zat te kletsen. Eigenlijk komt dat altijd bij u voor: zodra u ergens genepen zit, komt er een konijntje uit uw hoed. Dan heeft u plotseling dit of dat "meegemaakt", "uit eerste hand gehoord", "zelf ervaren", "een familielid die...". Nooit evenwel op voorhand, maar altijd als de discussie wat moeilijk voor u wordt. Geenszins geloofwaardig dus. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Feit, ik wilde enkel die 'gematigdheid' die je haar toeschreef wat kaderen.
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
O wee wie een slechte Vlaming is. Laatst gewijzigd door straatrue : 17 november 2007 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige 'argument' dat jij gaf voor je beweringen is: 'ik heb het gehoord in een nonnenschool, maar ik geef geen namen'. Je zult echt met meer moeten komen om je verzinsels te staven. Erg betrouwbaar was wat jij hier uitkraamde toch al niet. Nooit gaf je een link of iets anders dat je beweringen staafde. Bij deze heb je zelfs het laatste restje geloofwaardigheid verspeeld.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niets beters hebt kan je er beter het zwijgen toedoen. Je maakt het immers alleen maar erger.
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() ben weg, heb een afspraak met iemand die mee wil naar de betoging en mij gevraagd heeft om morgen op de trein Nl met hem te spreken (ambtenaar in brxl)
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zever.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd zever. En straatreu wéét het want hij poetst de plaat.
Ik kan me echter héél goed voorstellen dat zijn Vlaamse collega's niet akkoord gaan met wat straatreu uitkraamt. Toch als dat hetzelfde is dat hij hier neerpoot. Daar zijn immers enkel franstaligen en francofonen het mee eens.
#173 | |
|
![]() Citaat:
Overigens was het de Luiksgezinde Voerenaars helemaal niet te doen om het instellen van het Nederlands als officiële taal, het vastleggen van de taalgrens. Het ging hen om het administratieve gevolg daarvan: de overheveling naar Limburg. Men had er ook voor kunnen kiezen, zoals veel gematigde Vlaamsgezinde Voerenaars wilden (overheveling naar Limburg leek lange tijd onhaalbaar), om een apart Oost-Belgisch arrondissement of een provincie Oost-België te vormen, bestaande uit alle faciliteitengemeenten van de provincie Luik: de huidige gemeenten Voeren, Plombières, Welkenraedt, Baelen, de negen Duitstalige gemeenten (de DG bestond toen ook nog niet), Malmedy en Weismes. We zullen nooit weten wat er dan was gebeurd, maar feit is wel dat de nu gekozen oplossing vooral voor verdeeldheid heeft gezorgd. Niet alleen in Voeren zelf, maar in de hele regio: Voeren kwam bij Vlaanderen en is aan het vernederlandsen, de Duitstalige gemeenten werden de DG en zijn verduitst, de Franstalige gemeenten zijn verder verfranst. Laatst gewijzigd door Dimitri : 17 november 2007 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren zeventig was het onderwijs immers reeds volledig vernederlandst en gebeurde er heel regelmatig controle, zeker omdat er concrete en bindende afspraken waren tussen overheid en katholieke inrichtende machten sedert de invoering van het Schoolpact. Van enig "in de duik" Franstalig onderwijs was al lang geen sprake meer. Dat gebeurde wel nog in het interbellum, toen er kort voor WO II reeds afspraken waren gemaakt over de vernederlandsing (in die tijd verschenen ook de ABN-kringen in de colleges) maar die door allerlei rabiate elementen gedwarsboomd werden. Er zijn verhalen bekend van leraren die bijzonder ageerden tegen de vernederlandsing, maar die ook de wind van voor kregen van de studenten die zelfs openlijk daar tegenin gingen. Straatrue weet echt niet waarover hij spreekt en daarom verschuilt hij zich achter het waardeloze argument "ik wil anoniem blijven"... Prietpraat natuurlijk. Hij weet dat maar al te goed, dus haast hij zich hier van weg te vluchten. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Tenzij hij liegt, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#177 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat degenen die hier meelezen niet verdragen dat jij eerlijk je gedacht zegt? Dit forum is vergeven van mensen die mij persoonlijk kennen. Ik dénk er niet aan om mij daarom anders voor te doen dan ik ben.
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Een franstalige ambtenaar die de indruk wil wekken dat de betoging niet in hoofdzaak een franstalige bedoening is?
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit was min of meer te verwachten, denk ik. |
|
![]() |