Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 november 2007, 12:59   #161
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik sta immers wel al enkele jaartjes in het onderwijs om te weten hoe het een en ander in elkaar steekt.

U liegt en u weet dat maar al te goed.
Ik weet toch zelf wel wanneer ik lieg zeker, ik heb daar niemand anders voor nodig.

En iemand voor leugenaar uitmaken = gebrek aan argumenten

einde discussie

Laatst gewijzigd door straatrue : 17 november 2007 om 13:00.
straatrue is offline  
Oud 17 november 2007, 13:02   #162
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Jaja, maar toch moet je de nuances voor ogen houden. Zij is geen FDFer. Op een schaal van extermisme die van 0 tot 10 loopt zal ze lager scoren dan O. Maingain.
Hij 11 op 10, zij 9.
Oud 17 november 2007, 13:02   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik weet toch zelf wel wanneer ik lieg zeker, ik heb daar niemand anders voor nodig.

einde discussie
U liegt inderdaad en daar steek ik zelfs mijn hand voor in het vuur. Het feit dat u reeds op voorhand vermeldde geen namen van scholen te noemen, is al het mooiste bewijs dat u geen argumentatie heeft.

Er is immers heel wat meer geweest dan inspectie om de vernederlandsing van de scholen na te gaan. Dat weet u evenwel niet, daar u het onderwijs niet kent van nabij en dus maar een beetje uit uw nek zat te kletsen.

Eigenlijk komt dat altijd bij u voor: zodra u ergens genepen zit, komt er een konijntje uit uw hoed. Dan heeft u plotseling dit of dat "meegemaakt", "uit eerste hand gehoord", "zelf ervaren", "een familielid die...". Nooit evenwel op voorhand, maar altijd als de discussie wat moeilijk voor u wordt. Geenszins geloofwaardig dus.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 november 2007, 13:04   #164
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
U liegt inderdaad en daar steek ik zelfs mijn hand voor in het vuur. Het feit dat u reeds op voorhand vermeldde geen namen van scholen te noemen, is al het mooiste bewijs dat u geen argumentatie heeft.

Er is immers heel wat meer geweest dan inspectie om de vernederlandsing van de scholen na te gaan. Dat weet u evenwel niet, daar u het onderwijs niet kent van nabij en dus maar een beetje uit uw nek zat te kletsen.

Eigenlijk komt dat altijd bij u voor: zodra u ergens genepen zit, komt er een konijntje uit uw hoed. Dan heeft u plotseling dit of dat "meegemaakt", "uit eerste hand gehoord", "zelf ervaren", "een familielid die...". Nooit evenwel op voorhand, maar altijd als de discussie wat moeilijk voor u wordt. Geenszins geloofwaardig dus.
Ik blijf graag en beetje anoniem, want ik ken mensen die op dit forum meelezen.
straatrue is offline  
Oud 17 november 2007, 13:04   #165
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat lijkt me wel het criterium: wordt de wet overtreden, ja of nee?

Als de Vlaamse regering alle burgemeesters die niet regeringsgezind zijn zou weigeren, zijn we pas echt in een dictatuur beland.
Feit, ik wilde enkel die 'gematigdheid' die je haar toeschreef wat kaderen.
Oud 17 november 2007, 13:07   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen argument. Als het volgens u toch een "publiekelijk geheim" is, onthult u niets van uw identiteit.

Maar ik weet wel waar de kat gebonden zit...
Oud 17 november 2007, 13:11   #167
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen argument. Als het volgens u toch een "publiekelijk geheim" is, onthult u niets van uw identiteit.

Maar ik weet wel waar de kat gebonden zit...
Ik werk in Vlaanderen hé, en in VL moet iederen hetzelde denken.
O wee wie een slechte Vlaming is.

Laatst gewijzigd door straatrue : 17 november 2007 om 13:11.
straatrue is offline  
Oud 17 november 2007, 13:13   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

einde discussie
Jan zegt niet zomaar dat iemand liegt. Als hij dat dus wel doet dan heeft hij beslist argumenten die jouw beweringen tegenspreken.

Het enige 'argument' dat jij gaf voor je beweringen is: 'ik heb het gehoord in een nonnenschool, maar ik geef geen namen'. Je zult echt met meer moeten komen om je verzinsels te staven.

Erg betrouwbaar was wat jij hier uitkraamde toch al niet. Nooit gaf je een link of iets anders dat je beweringen staafde. Bij deze heb je zelfs het laatste restje geloofwaardigheid verspeeld.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 13:15.
Knuppel is offline  
Oud 17 november 2007, 13:14   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat is geen argument.
Als je niets beters hebt kan je er beter het zwijgen toedoen. Je maakt het immers alleen maar erger.
Oud 17 november 2007, 13:15   #170
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook dat is geen argument.
Als je niets beters hebt kan je er beter het zwijgen toedoen. Je maakt het immers alleen maar erger.
ben weg, heb een afspraak met iemand die mee wil naar de betoging en mij gevraagd heeft om morgen op de trein Nl met hem te spreken (ambtenaar in brxl)
straatrue is offline  
Oud 17 november 2007, 13:17   #171
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 november 2007, 13:22   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zever.
Idd zever. En straatreu wéét het want hij poetst de plaat.

Ik kan me echter héél goed voorstellen dat zijn Vlaamse collega's niet akkoord gaan met wat straatreu uitkraamt. Toch als dat hetzelfde is dat hij hier neerpoot. Daar zijn immers enkel franstaligen en francofonen het mee eens.
Oud 17 november 2007, 13:24   #173
Dimitri

Standaard

Citaat:
Het zal je maar overkomen dat anderen in jouw plaats beslissen tot welk gewest je behoort
Er waren toen nog helemaal geen gewesten. En de vastlegging van de taalgrens is gebaseerd op de daadwerkelijke omgangstaal, niet op de voorkeur van de bevolking. Nu, in een aantal gevallen hebben de politici uiteindelijk niet de taalkundige werkelijkheid gevolgd (deelgem. Spiere, deelgem. Edingen, deelgem. Mark, gem. Plombières, gem. Welkenraedt, gem. Baelen, deelgem. Beho, het gehele arrondissement Aarlen en dan nog wat gehuchten zoals d'Hoppe), maar dat was wel de norm.

Overigens was het de Luiksgezinde Voerenaars helemaal niet te doen om het instellen van het Nederlands als officiële taal, het vastleggen van de taalgrens. Het ging hen om het administratieve gevolg daarvan: de overheveling naar Limburg. Men had er ook voor kunnen kiezen, zoals veel gematigde Vlaamsgezinde Voerenaars wilden (overheveling naar Limburg leek lange tijd onhaalbaar), om een apart Oost-Belgisch arrondissement of een provincie Oost-België te vormen, bestaande uit alle faciliteitengemeenten van de provincie Luik: de huidige gemeenten Voeren, Plombières, Welkenraedt, Baelen, de negen Duitstalige gemeenten (de DG bestond toen ook nog niet), Malmedy en Weismes. We zullen nooit weten wat er dan was gebeurd, maar feit is wel dat de nu gekozen oplossing vooral voor verdeeldheid heeft gezorgd. Niet alleen in Voeren zelf, maar in de hele regio: Voeren kwam bij Vlaanderen en is aan het vernederlandsen, de Duitstalige gemeenten werden de DG en zijn verduitst, de Franstalige gemeenten zijn verder verfranst.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 17 november 2007 om 13:26.
Dimitri is offline  
Oud 17 november 2007, 18:32   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal naast de zaak. Eens te meer de zoveelste onhandige poging van u om het gezichtsverlies een beetje te beperken.

In de jaren zeventig was het onderwijs immers reeds volledig vernederlandst en gebeurde er heel regelmatig controle, zeker omdat er concrete en bindende afspraken waren tussen overheid en katholieke inrichtende machten sedert de invoering van het Schoolpact. Van enig "in de duik" Franstalig onderwijs was al lang geen sprake meer. Dat gebeurde wel nog in het interbellum, toen er kort voor WO II reeds afspraken waren gemaakt over de vernederlandsing (in die tijd verschenen ook de ABN-kringen in de colleges) maar die door allerlei rabiate elementen gedwarsboomd werden. Er zijn verhalen bekend van leraren die bijzonder ageerden tegen de vernederlandsing, maar die ook de wind van voor kregen van de studenten die zelfs openlijk daar tegenin gingen.

Straatrue weet echt niet waarover hij spreekt en daarom verschuilt hij zich achter het waardeloze argument "ik wil anoniem blijven"... Prietpraat natuurlijk. Hij weet dat maar al te goed, dus haast hij zich hier van weg te vluchten.
Oud 17 november 2007, 18:33   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jan zegt niet zomaar dat iemand liegt. Als hij dat dus wel doet dan heeft hij beslist argumenten die jouw beweringen tegenspreken.

Het enige 'argument' dat jij gaf voor je beweringen is: 'ik heb het gehoord in een nonnenschool, maar ik geef geen namen'. Je zult echt met meer moeten komen om je verzinsels te staven.

Erg betrouwbaar was wat jij hier uitkraamde toch al niet. Nooit gaf je een link of iets anders dat je beweringen staafde. Bij deze heb je zelfs het laatste restje geloofwaardigheid verspeeld.
Ik ben inderdaad 100% zeker van wat ik in dat verband zeg en hoe ik bijgevolg Straatrue ook kapittel.
Oud 17 november 2007, 19:30   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij hij liegt, natuurlijk.
Kortaf is offline  
Oud 17 november 2007, 19:36   #177
Weerbarstig!
Burger

Weerbarstig!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

einde discussie
Hoe ironisch dat net jij over een gebrek aan argumenten praat.
Weerbarstig! is offline  
Oud 17 november 2007, 20:05   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reden temeer om geen fabeltjes en verzinsels te vertellen.
Of denk je dat degenen die hier meelezen niet verdragen dat jij eerlijk je gedacht zegt?

Dit forum is vergeven van mensen die mij persoonlijk kennen. Ik dénk er niet aan om mij daarom anders voor te doen dan ik ben.
Oud 17 november 2007, 20:12   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben weg, heb een afspraak met iemand die mee wil naar de betoging en mij gevraagd heeft om morgen op de trein Nl met hem te spreken (ambtenaar in brxl)

Een franstalige ambtenaar die de indruk wil wekken dat de betoging niet in hoofdzaak een franstalige bedoening is?
Oud 17 november 2007, 21:01   #180
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Burgemeester Linkebeek stelt zich opnieuw kandidaat

Damien Thiery centraal, geflankeerd door de burgemeester van Wezembeek-Oppem (L) en Kraainem (R).

Damien Thiery, de MR-burgemeester van Linkebeek, zal zich opnieuw kandidaat stellen voor de burgemeesterssjerp. Eerder weigerde Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen zijn benoeming.

"Grote meerderheid verenigd"
"Ik heb 'mijn grote meerderheid' verenigd, namelijk de leden van de meerderheid van de gemeenteraad en van het OCMW en ik heb hen om een vertrouwensstemming gevraagd. Tijdens die stemming was onze positie duidelijk: ik zal me opnieuw voordragen voor de post van te benoemen burgemeester", aldus Thiery. Volgens de man zal 'dezelfde oefening' gemaakt worden in de gemeentes Kraainem en Wezembeek-Oppem. Ook daar werden de burgemeesters niet benoemd door minister Keulen.

"Symbolische daad"
"Het gaat om een sterke en symbolische daad. Zelfs in Vlaanderen moet men de burgerrechten en de democratie respecteren", zo stelt de niet-benoemde burgemeester. "De mensen hebben voor mij gestemd en ik heb de federale wetten gerespecteerd die de overhand hebben op de decreten. Marino Keulen moet zijn positie herzien", besloot Thiery.

Andere kandidaat
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen weigerde eerder de Franstalige burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem te benoemen wegens onregelmatigheden met de stemoproepingsbrieven. Hij heeft aan de gemeenteraden van deze drie faciliteitengemeenten in de Brusselse rand gevraagd om een andere meerderheidskandidaat voor te dragen. De burgemeester van Sint-Genesius-Rode, eveneens Franstalig, zal wel benoemd worden. (belga/svm)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeHVDN

Dit was min of meer te verwachten, denk ik.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be