![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooi, zijn we het daarover eens.
Zo werkt het niet, stripfiguur. Als u aan mij vraagt of ik deze mensen tot de elite vind behoren en ik antwoord daarop 'Nee' dan is dát mijn antwoord. Ik weet toch zélf wel het beste wat mijn mening is, denkt u niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grappig is dat, dat doe ik namelijk regelmatig. |
||||
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() ![]() Een terzijde: Heeft u uw nickname eigenlijk gekozen om het regeltje eronder? Dan kan ik het goed begrijpen... |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn idee? Hertog en Largo praten naast elkaar en weten maar al te goed wat de ander wil zeggen.
Largo wil het - met opzet? zijn politieke idealen? - over 'elite' hebben verblijvend op Vlaamse bodem. Terwijl Hertog het heeft over Vlamingen, die zich Vlaming voelen en een ideaal hebben om een voortrekker te zijn in Vlaanderen, voor Vlaanderen en zichzelf, of het nu politiek, cultureel, intellectueel of economisch is. Niet die 'elite' die de ambitie heeft elite van België te zijn, door 'België' erkend te worden en er bijna geen bal om geeft of Vlaanderen dat 'erkend' of niet. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat Largo zoveel draad heeft op zijn winch!
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Een aanrader in dit verband is het boek van Lode Claes :" De afwezige meerderheid"
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Natuurlijk gebruiken ze dat wel in nederland of zitten ze daar naar elkaar te wuiven met kushandjes ter rechter-zijde, linkerzijde en de middenberm. Daar geloof ik niks van u heeft zelf een communistische partij ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nu bon alles heeft effect op vlamingen... Nu tegenwoordig is dat wat communautair geladen (al is dat ook al bijna gedaan ze sturen nu al berichten de lucht in van hoeveel deze regeringsvorming ons gaat kosten...) maar zo hebben we al meer onderhandelingen gehad. Volgende keer zal het meer "belastingen" gericht zijn enz. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() tis largo_w de aanvulling "inch" is van de strip... En hehe even raden wie in deze strip wint in the end ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() We praten niet naast mekaar maar inderdaad ik snap wel wat de hertog hier wil ophangen...
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
|
![]() Ik had het over ''willen'', niet over ''kunnen''.
Neen. Ik had een discussie verwacht over het al dan niet bestaan van een Vlaamse elite met teleurgestelden in hedendaagse of ex-politici. Niet het geleuter van iemand die de werkelijkheid niet onder ogen wil zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
IK wel. Citaat:
Citaat:
Ja. Een tweedimensionaal stripfiguur. De werkelijkheid kent méér dimensies, Largo. |
||||||
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() We verstaan elkaar wees onmiddelijk wat duidelijker he http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=11
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Door uw citaat en uw link begrijp ik dat u er nog steeds van uitgaat dat ik een flamingante elite bedoel maar niets is minder waar. Het gaat me er nu juist om dat de houding die ik beschrijf 'mainstream' is geworden. Ik bedoel dus weldegelijk een Vlaamse elite. De mensen die u aanwijst zijn wel Vlamingen maar behoren tot de Belgische elite. Ik hoop dat u dat verschil onderkent. Er bestaat namelijk geen Belgische democratie meer en dus ook geen Belgische politici, laat staan een Belgische politieke elite. Er bestaan wel belgicistische politici maar dat is wat anders. Dat die Belgische democratie niet meer bestaat is niet iets wat �*k heb verzonnen. Het was een feit vanaf het moment dat er geen Belgische partijen meer bestonden. Er bestaan wel een Vlaamse democratie en een Franstalige/Waalse democratie. Maar elke gemeenschap heeft eigen partijen, eigen politici en dus eigen standpunten en belangen én, dat is hier cruciaal, een eigen kiezerspubliek. Wat tot nu toe steeds de situatie was, is dat de franstaligen/Walen dit wél beseften en naar buiten toe als één blok optraden maar dat de Vlamingen nog steeds handelden vanuit een Belgische reflex, een Belgische context. Het is nu voor het eerst dat Vlamingen één lijn trekken en daaraan vasthouden, hoewel de Vlaamse media nog niet zover zijn, is gebleken. Het besef is gegroeid dat Vlaanderen de facto een zelfstandige democratie is. Natuurlijk zal men, als men tenminste België in stand wil houden, compromissen moeten sluiten met 'de overkant'. Maar 'de overkant' rekent ze er niet op af als ze iets goeds of slechts doen, het is het eigen - Vlaamse - kiezerspubliek dat dat wel doet. Dat besef is er de reden van dat er wel een Vlaamse (politieke) elite, zij het schoorvoetend, moést opstaan. Wat je nu ziet is dat in feite twee landen met elkaar in onderhandeling zijn om een 'verdrag' te sluiten, niets meer en niets minder. Politici moeten niet meer de belangen verdedigen van heel België maar slechts van hun eigen gewest, het andere gewest heeft immers eigen belangenvertegenwoordigers. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet van plan om me hier veel te moeien, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik geniet van de rustige, heldere reacties van Hertog van Gelre.
Je zou mij nogal de benen onder mijn kont zien uitlopen als we hier zo'n politici hadden.
#75 |
|
![]() ![]() Je weet wel hoe je een man verlegen moet maken, Knuppel. |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans niet de bedoeling.
Ik ben op bepaalde vlakken een heel harde tante maar kan zeker ook een complimentje kwijt aan wie het verdient. Wie mij kent weet trouwens dat ik méén wat ik zeg. Jou bezig zien is gewoon genieten. ![]()
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Gelukkig maar, zou ik zelfs durven zeggen. Ik hou niet van 'klonen', ook niet van mezelf. 3) Zo'n lofbetuiging doet deugd, en steekt mij tegelijk nog een hart onder de riem. Daar zaten er al een paar, maar er is nog steeds plaats voor eentje meer. Dat is trouwens geen wonder; kijk maar eens goed naar dat kleine pietje van mijn avatar ![]() vriendelijke groeten, djimi Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2007 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En op onze zogezegde elite die de laatste jaren bedolven is onder de lintjes, moeten we zeker niet rekenen. |
|
![]() |