Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 21:33   #21
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De VRT wordt ook door de flaminganten gebruikt voor politieke doeleinden. Elke dag zelfs...
Die abonnementen op 'Volk en Staat' waren dan ook zeer lucratief!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:33   #22
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Of een spontane treinstaking (langs vlaamse kant)
Allez, jongen, de groenen komen wel met de fiets eh!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:36   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Allez, jongen, de groenen komen wel met de fiets eh!
Ah zo, eens bellen naar het FDF voor hun adres voor die kraaienpoten van tijdens de Gordel. Met wat geluk kunnen we ze nog zwart-geel verven.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:39   #24
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat verwachtte jij dan van een omroep die in handen is van de Vlaams-nationalen, Hans?

Eén ding kan je ze deze keer echter niet verwijten: dat ze iets beweren dat niet klopt.

Eh oui....... que c'est triste la marche au temps des amours mortes....... (gros soupir)
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:40   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik zal morgen in elk geval op die manifestatie aanwezig zijn, voor de gratis frieten (en misschien ook wel een pint, hoewel ik eigenlijk niet zo graag van dat fluitjesbier drink), en om mijn landgenoten een vriendelijke 'goeiedag' te kunnen toewensen (en ik zal dat steeds in het Nederlands doen, de taal van de meerderheid van de bevolking van mijn 'vaderland').

Tegelijk zal ik van de gelegenheid gebruik maken om propaganda te maken voor een hereniging van de Nederlanden, omdat ik tégen separatisme ben.

Ik zie van het creëren van nog maar eens een nieuwe staat, en nog maar eens een nieuwe staatsgrens echt het nut niet in.
Het wordt tijd dat tenminste één 'volk' het voortouw neemt in het tot stand brengen van een 'verenigde wereld', en wie zou dat beter kunnen dan het 'geuzen-, piraten- en rebellennest' aan de Noordzee ?

Ik vind het in elk geval géén goed idee dat 'de Vlamingen', in plaats van te streven naar een echte democratisering van een 'unitair' België waarbij zij eindelijk hun 'meerderheid' zouden kunnen gebruiken om het land d.m.v. het invoeren van het BROV en de afschaffing van �*lle ondemocratische relikwiën uit vervlogen tijden (koningschap, elektronische stemsystemen, dubbele meerderheden, paritaire vertegenwoordigingen, ...) 'over te nemen' (zonder dat dat gepaard dient te gaan met onderdrukking van de verschillende minderheden in het land) en 'degelijk' te besturen, kiezen voor een vlucht voorwaarts, enkel en alleen omdat ze niet over de nodige moed, de nodige intelligentie, het nodige strategisch inzicht en het nodige volhardingsvermogen beschikken om zich binnen België te laten gelden.

Ik beschouw het streven naar onafhankelijkheid als een duidelijk teken van absolute onmacht en het toppunt van het 'minderwaardigheidscomplex' waaronder 'de Vlamingen' volgens sommigen nu al zo lang gebukt gaan.

Als 'de Vlamingen' zich binnen een land als België al niet kunnen 'bewijzen', hoe zullen ze het dan 'op hun eentje' rooien binnen een Europa dat nog veel méér onder 'democratisch deficit' gebukt gaat ?

'Volk, word wakker !!' : kijk rond je heen en zie hoe het schrijnend gebrek aan politici van formaat alleen maar kan leiden tot een steeds verder gaande implosie van de samenleving waartoe u willens nillens behoort.

Ga er vooral niet van uit dat het 'barsten' tot België zal beperkt blijven.

Vriendelijke groeten,

'Le Dernier des Ménapiens'

PS : Ik neem ook een fototoestelletje mee, wie weet wat er allemaal te kieken zal zijn .
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:43   #26
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En dit is nog maar een begin.
Je zult eens gaan zien hoe de buitenlanders gaan paniekeren maandag.
Uwen BEL20 zal naar beneden kletsen. Gedaan met te profiteren van de arbeid van anderen ...........
Oud 17 november 2007, 21:43   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
(...)

PS : Ik neem ook een fototoestelletje mee, wie weet wat er allemaal te kieken zal zijn .
zorg dat je een niet te duur toestel meeneemt, of maak op zijn minst dat het er een is dat tegen een paar flinke stoten kan...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:48   #28
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hans moet de totale desinteresse voor dit rotland van Vlaamse kant toch èrgens kunnen op steken, he.
Stel je voor dat hij zou moeten gaan inzien dat enkel Wallonië bij dit land gebaat is (om dan nog te zwijgen over het waarom) en dat zijn fabeltje over de unitaire neiging van miljoenen mensen een grote hoop zever is...
Allez ik had dan toch gelijk van bij het begin. Het ging bij allen om de centen.
Geen taal, geen grond maar gewoon het slijk der aarde, geld.
Oud 17 november 2007, 21:50   #29
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Zeer smerige commentaar van de VRT op 18-uur radiojournaal: “het zijn vooral de Franstalige media die oproepen om te komen betogen voor België. De Nederlandstalige spreken er nauwelijks over. Waarschijnlijk komt dat omdat de Franstaligen met ‘verlatingsangst’ zitten. Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen.”

De ridiculiseringscampagne is begonnen.

De recuperatie door de Franstalige partijen ook want de VRT voegde eraan toe dat “Flahaut gratis tenten ter beschikking stelt voor de betogers”.

Alles wordt gedaan om de Nederlandstaligen te ontmoedigen om deel te nemen en om de betoging te banaliseren, net zoals we dat verwacht hadden ! Het Vlaams Belang zegt EXACT hetzelfde !
Nog erger : de vrt commentaar over de Vlaamse pers was: "ze maken er niet veel woorden aan vuil"

WOW, die NIEUWE nieuwslezer BEVALT me wel!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 21:52   #30
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Allez ik had dan toch gelijk van bij het begin. Het ging bij allen om de centen.
Geen taal, geen grond maar gewoon het slijk der aarde, geld.
Inderdaad laby, het ging BIJ JOU altijd om de centen. WIJ hebben tientallen andere argumenten gegevn, JIJ viel altijd terug op ONZE centen...
Zo kennen we je he

.
Oud 17 november 2007, 21:52   #31
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Djimi, ze vragen niet liever.
Oud 17 november 2007, 21:57   #32
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De VRT wordt ook door de flaminganten gebruikt voor politieke doeleinden. Elke dag zelfs...
Hanske, als de Flaminganten echt de VRT konden gebruiken, was er van België al geen sprake meer, buiten een voetnoot in obscure geschiedenisboekskes. Liefst zo snel mogelijk vergeten, dit mislukte experiment ten koste van de Vlaming.

.
Oud 17 november 2007, 22:00   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Inderdaad laby, het ging BIJ JOU altijd om de centen. WIJ hebben tientallen andere argumenten gegevn, JIJ viel altijd terug op ONZE centen...
Zo kennen we je he
De werkloosheid zal ook bij u toeslaan, u zult de armoede kennen ....... want wie zit immers in met een volk die geen empathie heeft met de zwakkeren ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 november 2007 om 22:02.
Oud 17 november 2007, 22:01   #34
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 17 november 2007 om 22:01.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:03   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Excellent. Dat EU monster, tot nu toe op Belgische leest geschoeid, moet ook maar eens dringend een metamorfose ondergaan. Plooien of barsten, zoiets.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:04   #36
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Djimi, ze vragen niet liever.
Wie is "ze"?

De Franstaligen die tot het belachelijke toe ons probeerden af te dreigen met "het einde van België" als dit of dat niet of juist wel een feit zou worden?

Wel er ZIJN feiten. Waar zijn hun "beloften"?

Zeveraars en bangeschijters die niet op eigen benen kunnen staan. Het grootste deel van de 150 ministers die België rijk is, zit dan ook vooral aan franstalige kant. WIE gaat dat betalen, als de Vlaming dat niet meer wil doen?

Gebuik jullie verstand, en kies eens serieuze mensen om jullie te besturen, dan zal je wonderwel er financieel beter aan toe zijn dan je denkt.

Geloof jij echt nog dat het FDF van Vlaanderen ook maar één mm² grond kan lospeuteren?

Sorry meisje, je droom ligt in scherven, en het is NIET de fout van de Vlamingen, maar van jullie domme politiekers die dit al 8 jaar hadden kunnen zien aankomen. Vlaanderen gebruikt eindelijk de democratische kracht die het rijk is: de macht van de massa! En zelfs 100.000 betogers morgen zullen daar NIKS aan kunnen veranderen.

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 17 november 2007 om 22:08.
Oud 17 november 2007, 22:05   #37
Irma
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zeer smerige commentaar van de VRT op 18-uur radiojournaal: “het zijn vooral de Franstalige media die oproepen om te komen betogen voor België. De Nederlandstalige spreken er nauwelijks over. Waarschijnlijk komt dat omdat de Franstaligen met ‘verlatingsangst’ zitten. Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen.”

De ridiculiseringscampagne is begonnen.

De recuperatie door de Franstalige partijen ook want de VRT voegde eraan toe dat “Flahaut gratis tenten ter beschikking stelt voor de betogers”.

Alles wordt gedaan om de Nederlandstaligen te ontmoedigen om deel te nemen en om de betoging te banaliseren, net zoals we dat verwacht hadden ! Het Vlaams Belang zegt EXACT hetzelfde !
De Belgicisten zijn er enkel maar op uit om de Vlamingen dom en onderdrukt te houden !!! Ze beschouwen Vlaanderen nog steeds als onderdeel van een kunstmatige natie. Die twee totaal verschillende volken in zich herbergde !!!Trouwens de huidige combinatie is niet langer leefbaar. En hoewel ik geen voorstander ben van schaalverkleining binnen Europa pleit ik voor een samengaan van Vlamingen en Nederlanders binnen een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Dat zou een veel beter resultaat geven dan het huidige België dat een verrot huis is dat op instorten staat. Wallonië zou trouwens ook veel beter af zijn met Frankrijk! Terwijl we van Brussel een Europese vrijstad kunnen maken. De taalgrens vanaf morgen staatsgrens zal een einde maken aan deze uitzichtloze situatie waarin er toch nooit een regering zal komen. Vlamingen en Walen staan meer dan ooit het geval geweest is lijnrecht t.o.v. elkaar en kunnen niet meer tot een consensus komen. De Vlaamse geschiedenis was er een van onderdrukking door Franstaligen en Belgicisten. Der werd op hen gespuwd terecht komen ze nu eindelijk op voor Vlaamse zelfstandigheid. Weg met het juk van de Belgicisten en leve een soeverein en onafhankelijk Vlaanderen. Dat zich kan aansluiten bij Nederland om de rijkste en machtigste staat van noordwest Europa te gaan vormen.
Irma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:08   #38
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De werkloosheid zal ook bij u toeslaan, u zult de armoede kennen ....... want wie zit immers in met een volk die geen empathie heeft met de zwakkeren ?
He, IK woon in VLAANDEREN he, de RIJKSTE regio van europa en ver daarbuiten. We komen hier werkvolk tekort. Steek je handen uit de mouwen en kom werken he, dan kan je ook eens voelen wat dat is.

Kijk he Labietje, als je 177 jaar voor je gebuur zorgt, en die stelt alsmaar meer eisen, dan komt er een dag dat je die de rug toekeert. DAT is aan het gebeuren meisje, en het jammeren en weeklagen zal eerder zuidelijk gebeuren dan noordelijk, DAT zou je toch wel mogen beseffen he.

.
Oud 17 november 2007, 22:08   #39
Irma
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik zal morgen in elk geval op die manifestatie aanwezig zijn, voor de gratis frieten (en misschien ook wel een pint, hoewel ik eigenlijk niet zo graag van dat fluitjesbier drink), en om mijn landgenoten een vriendelijke 'goeiedag' te kunnen toewensen (en ik zal dat steeds in het Nederlands doen, de taal van de meerderheid van de bevolking van mijn 'vaderland').

Tegelijk zal ik van de gelegenheid gebruik maken om propaganda te maken voor een hereniging van de Nederlanden, omdat ik tégen separatisme ben.

Ik zie van het creëren van nog maar eens een nieuwe staat, en nog maar eens een nieuwe staatsgrens echt het nut niet in.
Het wordt tijd dat tenminste één 'volk' het voortouw neemt in het tot stand brengen van een 'verenigde wereld', en wie zou dat beter kunnen dan het 'geuzen-, piraten- en rebellennest' aan de Noordzee ?

Een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden die idee lijkt mij ook meer aan te spreken dan separatisme. Vlamingen en Nederlanders vormen beide een component van het Nederlandse volk. Al zijn er wel religieuze verschillen toch zijn die ook weer niet zo onoverkomelijk. Zo kan in de toekomst een lid van het Nederlandse huis Oranje Nassau ook kiezen voor het katholicisme als religie van het hof. Dat zou de breuk tussen Vlamingen en Nederlanders sinds de reformatie wel wat kunnen sussen.

Ik vind het in elk geval géén goed idee dat 'de Vlamingen', in plaats van te streven naar een echte democratisering van een 'unitair' België waarbij zij eindelijk hun 'meerderheid' zouden kunnen gebruiken om het land d.m.v. het invoeren van het BROV en de afschaffing van �*lle ondemocratische relikwiën uit vervlogen tijden (koningschap, elektronische stemsystemen, dubbele meerderheden, paritaire vertegenwoordigingen, ...) 'over te nemen' (zonder dat dat gepaard dient te gaan met onderdrukking van de verschillende minderheden in het land) en 'degelijk' te besturen, kiezen voor een vlucht voorwaarts, enkel en alleen omdat ze niet over de nodige moed, de nodige intelligentie, het nodige strategisch inzicht en het nodige volhardingsvermogen beschikken om zich binnen België te laten gelden.

Ik beschouw het streven naar onafhankelijkheid als een duidelijk teken van absolute onmacht en het toppunt van het 'minderwaardigheidscomplex' waaronder 'de Vlamingen' volgens sommigen nu al zo lang gebukt gaan.

Als 'de Vlamingen' zich binnen een land als België al niet kunnen 'bewijzen', hoe zullen ze het dan 'op hun eentje' rooien binnen een Europa dat nog veel méér onder 'democratisch deficit' gebukt gaat ?

'Volk, word wakker !!' : kijk rond je heen en zie hoe het schrijnend gebrek aan politici van formaat alleen maar kan leiden tot een steeds verder gaande implosie van de samenleving waartoe u willens nillens behoort.

Vriendelijke groeten,

'Le Dernier des Ménapiens'

Irma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:09   #40
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Dat ze morgen maar eens wat Walen interviewen die geen bal Nederlands kunnen!
vlamingen interviewen gaat morgen toch moeilijk zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be