Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 november 2007, 13:05   #441
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
oejoejoej wat een povere opmerking... Nu het aantal wel meezit moet je het elders zoeken ...
Heeft niets te maken met democratie noch de verkiezingen of gelijk wat... Is gewoon een teken...manmanman

Nu het aantal wel meezit? Wie is er zich hier aan stro aan het vastklampen?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 18 november 2007, 13:06   #442
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Toch hilarisch de commentaren hier. Daar waar de Vlaams nationalisten hooguit een paar honderd misschien wel een keer een paar duizend mensen bijeen krijgen voor het verdedigen van hun zaak doen jullie hier minachtend over duizenden, mogelijk tienduizend(en) betogers die zijn bijeen gebracht door een ambtenaar.

Een beetje nederigheid van de Flaminganten zou hier wel gepast zijn. Ik weet wel dat ge u hier thuis bent op het forum, maar laten we redelijk blijven hé...
Oud 18 november 2007, 13:07   #443
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Toen er nog geen crisis was (in 2004, zelfs voor het eerste deel van de BHV soap), betoogden er 13.000 Vlamingen voor de splitsing van BHV.

Nu betogen er volgens de politie 6000 Belgen in een wanhoopsdaad in volle crisis voor het voortbestaan van het land.

En volgens jullie ligt er van BHV niemand wakker, maar is deze betoging een krachtig signaal.

Rare jongens, die Belgen.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:08   #444
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Nu het aantal wel meezit?
Ja want eerst waren de opmerkingen "wahahahah maar 5000(wat volgens mij al een mooi aantal is toch?)". En nu plots is het iets anders...

Citaat:
Wie is er zich hier aan stro aan het vastklampen?
Welke stro? Waar vastklampen? Ik ben thuis hoor...ale ja...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:08   #445
abi
Banneling

Standaard

Alle partijen hebben van de organisatie een uitnodiging ontvangen,uitgezonderd N-VA en Vlaams Belang

En het radicale FDF dan ??
abi is offline  
Oud 18 november 2007, 13:09   #446
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En volgens jullie ligt er van BHV niemand wakker, maar is deze betoging een krachtig signaal.
Die betoging heeft jouw redelijk denken geen goed gedaan he... Da's niet erg kijkt nog wa naart nieuws!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:10   #447
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Toch hilarisch de commentaren hier. Daar waar de Vlaams nationalisten hooguit een paar honderd misschien wel een keer een paar duizend mensen bijeen krijgen voor het verdedigen van hun zaak doen jullie hier minachtend over duizenden, mogelijk tienduizend(en) betogers die zijn bijeen gebracht door een ambtenaar.
Zonder financiële middelen en staatssteun, uiteraard
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 18 november 2007, 13:11   #448
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we niet vergeten dat het merendeel van de mensen niet naar zo een betoging gaan...zelf al staan ze wel achter het idee!
Leg dat idee nog eens uit...
Chipie is offline  
Oud 18 november 2007, 13:12   #449
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja want eerst waren de opmerkingen "wahahahah maar 5000(wat volgens mij al een mooi aantal is toch?)". En nu plots is het iets anders...

Welke stro? Waar vastklampen? Ik ben thuis hoor...ale ja...
Citaat:
Lomenaor
Toen er nog geen crisis was (in 2004, zelfs voor het eerste deel van de BHV soap), betoogden er 13.000 Vlamingen voor de splitsing van BHV.

Nu betogen er volgens de politie 6000 Belgen in een wanhoopsdaad in volle crisis voor het voortbestaan van het land.

Meer moet dat niet zijn denk ik.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 18 november 2007, 13:13   #450
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Alle partijen hebben van de organisatie een uitnodiging ontvangen,uitgezonderd N-VA en Vlaams Belang

En het radicale FDF dan ??
Die zijn uiteindelijk staatsbehoudend, he. Zij passen dan ook op een als puntje bij paaltje komt conservatieve petitie, die enkel tot doel heeft een bepaalde staat in stand te houden, zonder zich te bekommeren over een vervanging van z'n elite, z'n economische systeem of z'n sociale onrecht. Zo kennen we onze belgicisten weer. (Al zijn veel flaminganten ook wel van het bedje ziek: alle heil verwachten sommigen van de creatie van een nieuwe kapitalistische staat.)

Maar anderzijds zou ik ook niet willen uitsluiten dat het FDF pro forma ook niet uitgenodigd is geweest, en dat niet doorgesijpeld is naar de pers. De organisatoren zouden toch niet willen afgeschilderd worden als slechte-Belgen-die-meeheulen-met-de-flamands, he.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 18 november 2007, 13:16   #451
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Leg dat idee nog eens uit...
ale voor u omdat gij zo een brave muis zijt: http://www.lapetition.be/petition.php?%20petid=408

enjoy ...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:17   #452
largo_w

Standaard

Citaat:
Meer moet dat niet zijn denk ik.
Lomeamor zit er én naast met z'n cijfers, én met zijn argumenten dus deze quote van hem aanhalen is niet direct het slimste ooit
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:18   #453
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
...
Ligt het enkel aan mij of gaat Di Rupo zijn nederlands er weer op achteruit?
Het gaat idd niet goed met Di Rupo.
Ovidius is offline  
Oud 18 november 2007, 13:19   #454
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Het gaat idd niet goed met Di Rupo.
Nog maar best ook
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:24   #455
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die betoging heeft jouw redelijk denken geen goed gedaan he... Da's niet erg kijkt nog wa naart nieuws!
Leg me dan eens uit waarom volgens jullie deze betoging (6000 volgens de politie, 25.000 volgens de organisatie) een krachtig signaal betekent en die van BHV (13.000 volgens de politie, 24.000 volgens de organisatie) niet.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:24   #456
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

@Largo W

Wat een schitterend resultaat! Dat dit aantal niet door de politie (die waarschijnlijk iets neutraler zijn) geteld wordt, dat vernoemen we voor het gemak even niet. Alsook dat er maar liefst 40 keer zoveel mensen in Brussel wonen.

We zitten in een politieke crisis, en blijkbaar, zoals u zelf zegt, zouden sommigen al blij zijn met 5.000 betogers.

Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 keer gaan betogen, en dat was omdat ik het echt belangrijk vond. Dat er veel thuis zitten met sympathie, dat zal ik niet tegenspreken, maar blijkbaar zijn er dan ook zeer veel die het niet echt belangrijk vinden, toch niet belangrijk genoeg om dit zielige hoopje te gaan versterken... 0,25%, wat een succes voor een land in crisis!

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 18 november 2007 om 13:27.
Abiogenesis is offline  
Oud 18 november 2007, 13:25   #457
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lomeamor zit er én naast met z'n cijfers, én met zijn argumenten dus deze quote van hem aanhalen is niet direct het slimste ooit
Naast met mijn cijfers?

Het zijn beide cijfers van het Nieuwsblad: 6000 op deze mars, 13.000 op de BHV mars.

Neem je de cijfers van de organisatoren van beide betogingen, dan kom je op hetzelfde aantal voor beide betogingen.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 november 2007 om 13:25.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:26   #458
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Leg me dan eens uit waarom volgens jullie deze betoging (6000 volgens de politie, 25.000 volgens de organisatie) een krachtig signaal betekent en die van BHV (13.000 volgens de politie, 24.000 volgens de organisatie) niet.
Je blijft maar doordrammen met nonsense he... kzal je nog wat tijd laten om je fout in te zien...
25 000 and counting volgens de politie zeiden ze op de vtm (dit is niet jouw fout! ale dat ook mabon niet die die ik bedoel!)
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:26   #459
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Nog maar best ook
Het lijkt echt wel of de Franstaligen ten einde raad zijn. Je had ze moeten horen raaskallen op La UNE deze middag... debat? De Vlamingen mochten soms niet eens uitspreken en kregen een vloedgolf van geroep over zich. Duidelijk dat het gelijk bij ons zit en dat dat niet mocht gehoord worden.

.
Eddy B is offline  
Oud 18 november 2007, 13:28   #460
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
@Largo W

Wat een schitterend resultaat! Dat dit aantal niet door de politie (die waarschijnlijk iets neutraler zijn) geteld wordt, dat vernoemen we voor het gemak even niet. Alsook dat er maar liefst 40 keer zoveel mensen in Brussel wonen.

We zitten in een politieke crisis, en blijkbaar, zoals u zelf zegt, zouden sommigen al blij zijn met 5.000 betogers.

Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 keer gaan betogen, en dat was omdat ik het echt belangrijk vond. Dat er veel thuis zitten met sympathie, dat zal ik niet tegenspreken, maar blijkbaar zijn er dan ook zeer veel die er niet echt belangrijk vinden, toch niet belangrijk genoeg om dit zielige hoopje te gaan versterken... 0,25%, wat een succes voor een land in crisis!
Daar wil Largo niet op antwoorden.

6000 betogers in het makkelijk te bereiken Brussel in volle crisis om het voortbestaan van het land is een sterk signaal.

13.000 betogers in het veel moeilijker te bereiken Halle in een crisis-vrije periode om een kieskring te splitsen betekent dat "niemand er wakker van ligt."

lomeanor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be