Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 november 2007, 13:48   #481
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat begrijpt Largo dus niet, Pelgrim.
Mss kan jij het hem beter uitleggen dan ik.
ik mag het hopen want uw uitleg was behoorlijk...euhm... eenzijdig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:50   #482
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
euhm...net gedaan nogtans
kom kom lomeamor pakt mijn hand ik trek je wel uit de put die je voor jezelf aan het graven zijt ik heb medelijden!
Ik denk dat jij het bent die in de put zit, beste vriend.

Je begint precies wat aan de Hans-waanzin te leiden.

Eerst ontken je dat Belgicisten zeggen dat van "BHV niemand wakker ligt."
En daarbovenop begrijp je niet dat het inconsequent is dat jullie deze betoging een krachtig signaal vinden en de BHV betoging niet.

En dan begin je steeds over betogingen voor en tegen België, waar ik het nooit over gehad heb.

Ofwel ben jij je in de put aan het graven, ofwel had Leterme gelijk met zijn grapje over de capaciteiten van Franstaligen.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:51   #483
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
Ik lig hier dadelijk plat van het lachen.
dat geloof ik...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:51   #484
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik mag het hopen want uw uitleg was behoorlijk...euhm... eenzijdig
Ik denk dat eerder jouw begrip behoorlijk ... euhm ... eenzijdig is.

Je begint te lijden aan de collectieve belgicistische waanzin. Jullie zien wat je wil zien en negeren wat jullie niet willen zien.

Enige manier om Belgicist te blijven, zeker.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:52   #485
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Als RTBF van 18.000 spreekt, dan zullen de 6000 van het Nieuwsblad wel dichter bij de waarheid zijn.

Die 25.000 betogers van de VTM zullen zich wel in een virtuele realiteit bevinden.

De kranten hebben hun cijfers al bijgesteld. De betoging BEGON met 6000, maar is gegroeid.

.
Eddy B is offline  
Oud 18 november 2007, 13:52   #486
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Laat ons een paar zaken op een rijtje zetten.

Het volk is niet meer uit zijn kot te krijgen zoals dat ooit het geval was, dat weet iedereen. Toch wordt elk Vlaams evenement met de grond gelijk gemaakt omdat pukkelpop meer volk trekt.

De media spelen een grote rol bij betogingen.
De IJzerwake wordt volledig genegeerd door de media. Zowel tevoren als tijdens als erna.
Voor deze betoging werd door diezelfde media intens propaganda gemaakt. Wekenlang.

Patriot verwachtte 100.000 gegadigden. Als elke Belg, Waal, Brusselaar en Vlaming, maar half zo vaderlandsgezind was als Patriot waren er zelfs 200.000 deelnemers opgedaagd. Niet dus.
De Belgen, zeker de Nederlandstalige Belgen, ZIJN NIET zo patriottisch als Bob Van Geel en Hans van Cauter. Met veel geluk dagen er vandaag immers slechts 1/10de behoudsgezinde Belgen op van het aantal dat een niet te negeren signaal had kunnen geven. De Belgen zijn echter niet massaal uit hun kot gekomen. Ook niet nadat zowel de binnen-als de buitenlandse media de splitsing van Belgique al maandenlang becommentariëren. En dat is toch nog wat anders dan een dodenherdenking op een grasveld in een uithoek van Vlaanderen.
Deze manifestatie had nochtans als oogmerk de politici te bewijzen dat er nog Belgen waren die voor het behoud van Belgique wilden vechten.

Zij weten nu dat dit niet het geval is.
Waren er nu 100.000 mensen opgedaagd, dat zou misschien nog indruk kunnen gemaakt hebben. Maar van wat ik te horen krijg, blijkt de opkomst mager te zijn.
Oud 18 november 2007, 13:55   #487
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelf 5000 was dat geweest!
Voor jou waren 5000 aanwezigen voor het behoud van Belgique dus en succes geweest? Dit nadat de binnen-en buitenlandse media al maandenlang het einde van Belgique voorspellen? Dit nadat de media massaal propaganda maakten voor deze manifestatie? Zoveel zelfs dat Patriot geloofde in 100.000 Belgen die het te geven signaal begrepen hadden?

Je doet maar hoor, maar geloofwaardig is dat niet.

Driemaal zoveel, uitsluitend Vlaamsgezinden, voor de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring, wordt echter afgedaan als een lachterje. Daar worden door de Vlamingenhaters onmiddelijk de cijfers van één of ander popconcert tegenover gezet.
Oud 18 november 2007, 13:56   #488
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
De kranten hebben hun cijfers al bijgesteld. De betoging BEGON met 6000, maar is gegroeid.
Ze zullen de overdreven cijfers van de andere media gezien hebben en beseft hebben dat ze ook dringend een boost moesten doorvoeren.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:56   #489
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
nationalist.
rationalist
filosoof is offline  
Oud 18 november 2007, 13:57   #490
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij het bent die in de put zit, beste vriend.
natuurlijk dat geloof ik vrij...
Citaat:
Je begint precies wat aan de Hans-waanzin te leiden.
dat geloof ik ook vrij...
Citaat:
Eerst ontken je dat Belgicisten zeggen dat van "BHV niemand wakker ligt."
Meer zelf een oplossing vinden voor brussel-halle-vilvoorde is zeer belangerijk voor ons land! (goh ik moet echt zot zijn he)
Citaat:
En daarbovenop begrijp je niet dat het inconsequent is dat jullie deze betoging een krachtig signaal vinden en de BHV betoging niet.
dit is onzin...Dit is wat jij ervan wil maken. Ik zeg alleen dat jij appels met peren wil vergelijken (nl. het aantal mensen op deze manifestatie en op die voor bhv)
Citaat:
En dan begin je steeds over betogingen voor en tegen België, waar ik het nooit over gehad heb.
nee inderdaad je had er beter over begonnen...
Citaat:
Ofwel ben jij je in de put aan het graven, ofwel had Leterme gelijk met zijn grapje over de capaciteiten van Franstaligen.
een behoorlijk zielige opmerking (die je hier nu al twee maal wilt schrijven uit één of ander -wss gefrustreerd- buikgevoel) gezien ik u hier in het nederlands antwoord...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 13:57   #491
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar swat ik ga eens verder studeren.

Dat is belangrijker dan het hebben over de carnavalsmars van belgicistische clowns.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 13:58   #492
willysproject
Vreemdeling

Standaard

Graag had ik van de voortrekkers van deze stoet eens een antwoord gehad op het volgende.

De betoging roept op tegen het separatisme en voor de eenheid in België. Tevens is het een protest tegen de moeizame regeringsonderhandelingen. Daar zal iedereen wel mee akkoord zijn. Dit werd de laatste weken dus op Goebelsiaanse manier in de Franstalige pers gepropageerd.
Maar, de splitsing van Belgie is tijdens de regeringsonderhandelingen nog NOOIT aan de orde geweest... Waarom "maakt" men dat er langs Franstalige kant dan telkens van? Waarom begint men dat telkens te insinueren? Zou het dan toch werkelijk gewoon om geld gaan? Is het een eufemisme om de woorden "Vlaamse melkkoe" niet in de mond te moeten nemen? De ganse mediacampagne doet me eerder denken aan de film "Wag the dog", met Robert de Niro en Dustin Hofmann. (Daarin lanceert een Hollywood regisseur een gelijkaardige Hollywoodachtige mediacampagne met als doel de aandacht van het volk af te houden van de president zijn recente capriolen met een secretaresse... Met succes trouwens...)

De resultaten van de petitie en betoging moet men ook zeker niet van de daken schreewen. Op 10 juni tekenden 2.000.000 'Belgen' in een officiële "petitie" voor meer Vlaanderen. De verzuchtingen (fiscale autonomie en splitsing van de sociale zekerheid) zijn zelfs volgens veel Franstalige academici rechtmatige en rechtvaardige verlangens Ook in vergelijkbare landen waar ook verschillende cultuurgemeenschappen leven (Zwitserland, Canada) is het de evidentie zelve... In een normale democratische rechtstaat zou met die verkiezingsuitslag rekening moeten worden gehouden.
Zielig dat men moet aanschouwen dat zoveel mensen deze eisen met de voeten treden, en zich voor Waalse kar laten spannen.

Tevens is het verboden verkleed op straat te lopen buiten het carnavalsseizoen. In de stoet te Brussel liepen ettelijke in-driekleurige-vlag-verklede-demonstranten rond.

Indien tweetalige Belgen misschien niet alles begrepen hebben, is het voor mij geen probleem als ik alles eens in het Frans moet herhalen.

Laatst gewijzigd door willysproject : 18 november 2007 om 14:03.
willysproject is offline  
Oud 18 november 2007, 13:59   #493
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Kan niet: de Vlaamse "eminenties" vinden dat het er maar 60 (of zoiets) kunnen zijn, dus zijn het er 60. Ik zag zelfs een site die beweerde dat er maar één betoger is...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2007 om 14:00.
filosoof is offline  
Oud 18 november 2007, 14:01   #494
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kan niet: de Vlaamse "eminenties" vinden dat het er maar 60 (of zoiets) kunnen zijn, dus zijn het er 60. Ik zag zelfs een site die beweerde dat er maar één betoger is...
link?
Pelgrim is offline  
Oud 18 november 2007, 14:01   #495
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willysproject Bekijk bericht
De betoging roept op tegen het separatisme en voor de eenheid in België.
Merci!
Merci d'avoir signé cette petite pétition, que j'avais lancée, seule devant mon PC le 10 aout dernier...

Merci d'avoir réagi et montré que de très nombreux Belges tiennent �* leur pays.
La Belgique appartient �* tous les Belges!
Un pays ne peut pas être un jouet entre les mains de politiciens peu courageux ou d'extrémistes qui désirent sa fin.

C'est �* NOUS de choisir, de faire évoluer notre pays en renouant le dialogue, en arrêtant les clichés et les idées reçues! Réapprenons le dialogue, les échanges entre ls communautés, essayons de parler la langue de l'autre et remettons l'humain au centre des débats.
Il y a tellement de problèmes plus importants qu'une simple différence de langue.

Rendez-vous tous �* Bruxelles dès 11 heures afin de montrer aux médias, au politiques, au monde que la Belgique n'est pas morte, Flamands et Wallons, main dans la main!

Leve België! Vive la Belgique!

Marie-Claire
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 18 november 2007, 14:05   #496
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Merci!
Merci d'avoir signé cette petite pétition, que j'avais lancée, seule devant mon PC le 10 aout dernier...

Merci d'avoir réagi et montré que de très nombreux Belges tiennent �* leur pays.
La Belgique appartient �* tous les Belges!
Un pays ne peut pas être un jouet entre les mains de politiciens peu courageux ou d'extrémistes qui désirent sa fin.

C'est �* NOUS de choisir, de faire évoluer notre pays en renouant le dialogue, en arrêtant les clichés et les idées reçues! Réapprenons le dialogue, les échanges entre ls communautés, essayons de parler la langue de l'autre et remettons l'humain au centre des débats.
Il y a tellement de problèmes plus importants qu'une simple différence de langue.

Rendez-vous tous �* Bruxelles dès 11 heures afin de montrer aux médias, au politiques, au monde que la Belgique n'est pas morte, Flamands et Wallons, main dans la main!

Leve België! Vive la Belgique!

Marie-Claire
En deze Luikse PS-ambtenaar was niet in staat zeker om dit in het Nederlands ook eens over te doen?
Oud 18 november 2007, 14:07   #497
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
En deze Luikse PS-ambtenaar was niet in staat zeker om dit in het Nederlands ook eens over te doen?
Of op z'n minst de afscheidsgroet ook in't Duits te vertalen?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 18 november 2007, 14:10   #498
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat was een andere betoging eerder deze week.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 18 november 2007, 14:11   #499
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Of op z'n minst de afscheidsgroet ook in't Duits te vertalen?
Zo ver ligt Luik van dat gebied niet af hoor als het ware in de achtertuin zelfs
Oud 18 november 2007, 14:12   #500
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en jij ziet daar een tegenbewijs van of zo? ergens? Glazen bol? Waarzegster? bovennatuurlijke kracht dat je kan zien in de geest van alle vlamingen?
Hmmmm...
Jij kan alvast niet in mijn gedachten kijken, zoveel is zeker.
Dat 'vechten' voor het vaderland bedoelde ik figuurlijk. Als ik ga betogen dan is dat voor mijn gevoel 'vechten voor een zaak'. Ook al komt daar geen grammetje geweld bij te pas. Die 300.000 mensen waar ik samen mee betoogde tijdens de witte mars vochten ook niet letterlijk. Toch vochten we, vreedzaam, voor meer rechtvaardigheid bij justitie en politie.

Het is dus dom om een manifestatie tijdens de grootste politieke crisis die Belgique ooit kende, en waar slechts 5000 betogers voor opdagen, nóg als een succes te bestempelen.

Als ik jou was, ik zou even wachten tot Patriot terug is. We weten immers uit ervaring dat het uiteindelijke cijfer op een paar dagen tijd kan vertienvoudigen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be