![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je begint precies wat aan de Hans-waanzin te leiden. Eerst ontken je dat Belgicisten zeggen dat van "BHV niemand wakker ligt." En daarbovenop begrijp je niet dat het inconsequent is dat jullie deze betoging een krachtig signaal vinden en de BHV betoging niet. En dan begin je steeds over betogingen voor en tegen België, waar ik het nooit over gehad heb. ![]() Ofwel ben jij je in de put aan het graven, ofwel had Leterme gelijk met zijn grapje over de capaciteiten van Franstaligen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#483 | |
|
![]() dat geloof ik...
![]() |
![]() |
#484 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je begint te lijden aan de collectieve belgicistische waanzin. Jullie zien wat je wil zien en negeren wat jullie niet willen zien. Enige manier om Belgicist te blijven, zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#485 |
Europees Commissaris
|
![]() De kranten hebben hun cijfers al bijgesteld. De betoging BEGON met 6000, maar is gegroeid.
#486 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor jou waren 5000 aanwezigen voor het behoud van Belgique dus en succes geweest? Dit nadat de binnen-en buitenlandse media al maandenlang het einde van Belgique voorspellen? Dit nadat de media massaal propaganda maakten voor deze manifestatie? Zoveel zelfs dat Patriot geloofde in 100.000 Belgen die het te geven signaal begrepen hadden?
Je doet maar hoor, maar geloofwaardig is dat niet. Driemaal zoveel, uitsluitend Vlaamsgezinden, voor de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring, wordt echter afgedaan als een lachterje. Daar worden door de Vlamingenhaters onmiddelijk de cijfers van één of ander popconcert tegenover gezet.
#488 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||||||
|
![]() Citaat:
dat geloof ik ook vrij... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#491 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar swat ik ga eens verder studeren.
Dat is belangrijker dan het hebben over de carnavalsmars van belgicistische clowns. |
![]() |
![]() |
#492 |
Vreemdeling
|
![]() Graag had ik van de voortrekkers van deze stoet eens een antwoord gehad op het volgende.
De betoging roept op tegen het separatisme en voor de eenheid in België. Tevens is het een protest tegen de moeizame regeringsonderhandelingen. Daar zal iedereen wel mee akkoord zijn. Dit werd de laatste weken dus op Goebelsiaanse manier in de Franstalige pers gepropageerd. Maar, de splitsing van Belgie is tijdens de regeringsonderhandelingen nog NOOIT aan de orde geweest... Waarom "maakt" men dat er langs Franstalige kant dan telkens van? Waarom begint men dat telkens te insinueren? Zou het dan toch werkelijk gewoon om geld gaan? ![]() De resultaten van de petitie en betoging moet men ook zeker niet van de daken schreewen. Op 10 juni tekenden 2.000.000 'Belgen' in een officiële "petitie" voor meer Vlaanderen. De verzuchtingen (fiscale autonomie en splitsing van de sociale zekerheid) zijn zelfs volgens veel Franstalige academici rechtmatige en rechtvaardige verlangens Ook in vergelijkbare landen waar ook verschillende cultuurgemeenschappen leven (Zwitserland, Canada) is het de evidentie zelve... In een normale democratische rechtstaat zou met die verkiezingsuitslag rekening moeten worden gehouden. Zielig dat men moet aanschouwen dat zoveel mensen deze eisen met de voeten treden, en zich voor Waalse kar laten spannen. Tevens is het verboden verkleed op straat te lopen buiten het carnavalsseizoen. In de stoet te Brussel liepen ettelijke in-driekleurige-vlag-verklede-demonstranten rond. Indien tweetalige Belgen misschien niet alles begrepen hebben, is het voor mij geen probleem als ik alles eens in het Frans moet herhalen. Laatst gewijzigd door willysproject : 18 november 2007 om 14:03. |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() Kan niet: de Vlaamse "eminenties" vinden dat het er maar 60 (of zoiets) kunnen zijn, dus zijn het er 60. Ik zag zelfs een site die beweerde dat er maar één betoger is...
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2007 om 14:00. |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | ||
|
![]() Citaat:
Merci d'avoir signé cette petite pétition, que j'avais lancée, seule devant mon PC le 10 aout dernier... Merci d'avoir réagi et montré que de très nombreux Belges tiennent �* leur pays. La Belgique appartient �* tous les Belges! Un pays ne peut pas être un jouet entre les mains de politiciens peu courageux ou d'extrémistes qui désirent sa fin. C'est �* NOUS de choisir, de faire évoluer notre pays en renouant le dialogue, en arrêtant les clichés et les idées reçues! Réapprenons le dialogue, les échanges entre ls communautés, essayons de parler la langue de l'autre et remettons l'humain au centre des débats. Il y a tellement de problèmes plus importants qu'une simple différence de langue. Rendez-vous tous �* Bruxelles dès 11 heures afin de montrer aux médias, au politiques, au monde que la Belgique n'est pas morte, Flamands et Wallons, main dans la main! Leve België! Vive la Belgique! Marie-Claire
![]() |
![]() |
#496 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#497 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#498 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 'vechten' voor het vaderland bedoelde ik figuurlijk. Als ik ga betogen dan is dat voor mijn gevoel 'vechten voor een zaak'. Ook al komt daar geen grammetje geweld bij te pas. Die 300.000 mensen waar ik samen mee betoogde tijdens de witte mars vochten ook niet letterlijk. Toch vochten we, vreedzaam, voor meer rechtvaardigheid bij justitie en politie. Het is dus dom om een manifestatie tijdens de grootste politieke crisis die Belgique ooit kende, en waar slechts 5000 betogers voor opdagen, nóg als een succes te bestempelen. Als ik jou was, ik zou even wachten tot Patriot terug is. We weten immers uit ervaring dat het uiteindelijke cijfer op een paar dagen tijd kan vertienvoudigen. ![]()