Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 14:02   #141
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De organisatoren hadden een doel vooropgesteld van 30.000 betogers. Het werden er 20.000 volgens de politie. Als we er vanuit gaat dat het de tendens is van de politie lager te schatten dan de werkelijkheid, dan mogen we er van uitgaan dat er zo een 24.000-26.000 betogers waren. Moest er meer over geschreven zijn in de Vlaamse kranten ( nu werd de betoging doodgezwegen... Objectiviteit van onze pers...) dan zouden het er wellicht 30.000 geweest zijn. Maar goed, het doel van de organisatoren werd niet bereikt. In die zin is het geen succes. Van de andere kant is het ook geen nederlaag, maar wel een duidelijk signaal dat er nog heel wat mensen zijn die België één willen houden. Ook Vlamingen. Het zit er zo tussen in.
Doodgezwegen? Als ik elke morgen naar Gent rijd en de Metro nam, stond er haast elke dag die 'I want you for Belgium'-advertentie in. In de busstations en de trein -en tramstations kon ik er ook al niet naast kijken.
En waar was dit:
- Dendermonde
- Sint-Niklaas
- Aalst
- Wetteren
- Gent
- Brugge
- Blankenberge
- Oostende
- Knokke

Hoezo doodgezwegen?
Oud 18 november 2007, 14:02   #142
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
precies alsof degenen die vandaag niét betogen allemaal separatisten zijn.
IK heb dat gisteren nog op het forum geschjreven he, dus het is VANDAAG een universele waarheid :

Uit PROTEST blijven ik en de anderen thuis. Die thuisblijven zijn de tegenbetogers. zijnde 9.989.000 mensen...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:04   #143
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Een optocht die uitgaat van een extreem-rechtse beweging en zonder enige publiciteit, natuurlijk komt daar geen kat op af. Ik ben zeker dat een politiek-onafhankelijke mars voor een onafhankelijk Vlaanderen met steun van alle media een pak meer volk zal aantrekken.
In dat geval zullen de regimemedia er wel alles aan doen om ook die politiek-onafhankelijke manifestatie in de extreemrechtse hoek te duwen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:05   #144
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Haha, ik hou u er aan.
De dag dat we onafhankelijk worden maken we er een groot feest van met bier chocolade en frieten.
En bij de koffie een geïmporteerde Luikse wafel
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:08   #145
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

wat een kinderlijke opgewondenheid heerst er toch weer onder de vlaamse primitieven.
net alsof ze joodje tegen palestijntje spelen, maar dan met speelgoedgeweertjes.
pief pief, jij bent dood, stoute waal.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:08   #146
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies alsof degenen die vandaag niét betogen allemaal separatisten zijn.
Maar als er een Vlaamse manifestatie is ben je er wel als de kippen bij om het aantal deelnemers representatief te noemen voor alle separatisten en Vlaamsgezinden, nietwaar?
Oud 18 november 2007, 14:09   #147
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen 'wat' = ' heel wat'. Ik denk dat de echte separatisten ver in minderheid zijn. Daarom vind het spijtig dat er geen referendum hieromtrent mogelijk is.
echte separatisten : geen idee.
Maar organiseer een referendum over een echt confederaal belgie en ik denk dat aan vlaamse kant de 50% zeker haalbaar is/gehaald wordt.

Ik vind het overigens jammer dat er onvoldoende in de media (door sommige politici) uitgelegd wordt wat het verschil tussen een federaal belgie en confederaal belgie. Zoals hierboven gezegd ben ik ervan overtuigd dat als je jan met de pet vraagt of hij separatist is dat hij dan gaat twijfel, maar dat die bij confederalist veel minder zal twijfelen. Daarom ook dat de waalse politici en media de stap van federalisme naar confederalisme als vlaamse wens maar snel overslaan en er rap separatisten van maken.

Laatst gewijzigd door sjarel : 18 november 2007 om 14:14.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:09   #148
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
De organisatoren hadden een doel vooropgesteld van 30.000 betogers. Het werden er 20.000 volgens de politie. Als we er vanuit gaat dat het de tendens is van de politie lager te schatten dan de werkelijkheid, dan mogen we er van uitgaan dat er zo een 24.000-26.000 betogers waren. Moest er meer over geschreven zijn in de Vlaamse kranten ( nu werd de betoging doodgezwegen... Objectiviteit van onze pers...) dan zouden het er wellicht 30.000 geweest zijn. Maar goed, het doel van de organisatoren werd niet bereikt. In die zin is het geen succes. Van de andere kant is het ook geen nederlaag, maar wel een duidelijk signaal dat er nog heel wat mensen zijn die België één willen houden. Ook Vlamingen. Het zit er zo tussen in.
de betoging is eenweerspiegling van de 2 gemeenschappen : 20 % Vlaingen en 80 % van de franstaligen willen België behouden...

de Vlaamse pers is objecief, de waalse is euforischer dan ooit.

dankzij het mooie weer is er toch nog volk op de been, 18 �* 20 duizend, volgens de politie.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:12   #149
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
GISTERAVOND de hele tijd over de betoging op de RTBF!!

Over het hele nieuwsbericht werd het uitgesmeerd; ook met Vlamingen die kwamen vrijwilligen, en concerten en frieten en bier...

dat is er leuk aan... frieten en bier !! toch gratis zeker... daar komen de profiteurs graag op af
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 18 november 2007, 14:12   #150
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de Vlaamse pers is objecief
Ik had nooit gedacht dat te lezen van iemand die een Vlaams Belang-logo als avatar heeft
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 18 november 2007 om 14:12.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:13   #151
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik had nooit gedacht dat te lezen van iemand die een Vlaams Belang-logo als avatar heeft
Ze is in alle geval toch nog iets objectiever dan de Franstalige. Of laat het ons 'minder subjectief' noemen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 november 2007 om 14:14.
Oud 18 november 2007, 14:15   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die armoede en werkloosheid hebben de Vlamingen al gehad,Labyrinth. Kort nadat Belgique zich separeerde van Nederland. Je weet toch waaruit de solidaire woorden bestonden die toen klonken vanuit Bruxelles?

Dat de Vlamingen Frans leren, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank.

Wie zat er toen niet in met het Vlaamse volk?
Wie had er geen empathie voor de zwakkeren?
Charles Rogier! "Pas de français... pas de pain !"
Oud 18 november 2007, 14:17   #153
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dat is er leuk aan... frieten en bier !! toch gratis zeker... daar komen de profiteurs graag op af
Zoals de 0110 concerten : ongeveer alle mensen die ik ken die daar naartoe gegaan zijn hadden als drijfveer GRATIS concerten. Vroeg hen naar de reden van die concerten en ze wisten het niet, maar ze hadden toch dEUS gratis gezien! Ik bedoel maar dat het op die manier gemakkelijk is om wat volk op de been te krijgen.
Terzijde : ik spreek mij totaal niet uit over de reden van de 0110 concerten eh.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:17   #154
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
enkel in deze zaak hé ...

iets neutraler, niet zo euforisch als de franstalige
Oud 18 november 2007, 14:20   #155
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze roept ten minste niet op om massaal naar Brussel te trekken !

ze besteedt er tenminste geen uren aan !
Oud 18 november 2007, 14:22   #156
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wat een kinderlijke opgewondenheid heerst er toch weer onder de vlaamse primitieven.
net alsof ze joodje tegen palestijntje spelen, maar dan met speelgoedgeweertjes.
pief pief, jij bent dood, stoute waal.
Ja, al weken is de glimlach niet van ons gezicht te KLOPPEN! België loopt dan ook naar het einde van zijn rails, en sommigen willen per se dat die trein gas blijft geven...

.
Oud 18 november 2007, 14:38   #157
lib
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zeer smerige commentaar van de VRT op 18-uur radiojournaal: “het zijn vooral de Franstalige media die oproepen om te komen betogen voor België. De Nederlandstalige spreken er nauwelijks over. Waarschijnlijk komt dat omdat de Franstaligen met ‘verlatingsangst’ zitten. Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen.”

De ridiculiseringscampagne is begonnen.

De recuperatie door de Franstalige partijen ook want de VRT voegde eraan toe dat “Flahaut gratis tenten ter beschikking stelt voor de betogers”.

Alles wordt gedaan om de Nederlandstaligen te ontmoedigen om deel te nemen en om de betoging te banaliseren, net zoals we dat verwacht hadden ! Het Vlaams Belang zegt EXACT hetzelfde !

Vele Vlaamse weldenkenden zijn eindelijk tot besef gekomen dat het
seperatistisch gezwets van bepaalde minderheden hun stilaan de
strot uitkomt.
Het steeds negatief geleuter ook op dit forum van enkelingen die de wijsheid blijkbaar in pacht hebben werkt stilaan tegen hen en zal leiden
tot het verwerpen van destructief denken.
Op de mars zijn geen leuzen van "Vlamingen buiten" of dergelijke wanpraat
te bemerken wel één gedesiteerde horde mensen die het beu zijn voor
lul gehouden te worden door foute informatie waarvan het warrande manifest er één van was.
We zijn nu al een tijdje bezig met de Belgisch gezinden te bundelen in
één grote beweging "noem het een Belgisch front" en onze inspanningen
blijken eindelijk vruchten af te werpen.
Dank zij BUB,B-plus, UNIE, Pro Belgica ,Liberale Alliantie is er een gedreven
motor in de maak waarvan ook de negatiefste flaminganten rekening zullen mee moeten houden.

DIT IS EEN GROTE DAG VOOR BELGIE !!!!!

Laatst gewijzigd door lib : 18 november 2007 om 14:40.
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:45   #158
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
strot uitkomt.
Het steeds negatief geleuter ook op dit forum van enkelingen die de wijsheid blijkbaar in pacht hebben werkt stilaan tegen hen en zal leiden
te bemerken
wel één gedesiteerde horde mensen die het beu zijn voor
lul gehouden te worden door foute informatie waarvan het warrande manifest er één van was.
motor in de maak waarvan ook de negatiefste flaminganten rekening zullen mee moeten houden.

Nee enkel Franstaligen die niet doorhadden dat ik cynisch was toen ik bedankte voor de verfransing omdat het Nederlands een minderwaardige taal is. Vive la Belgique. Straks eens zien op het RTBF journaal of ze het zulle uitzenden.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 14:45   #159
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
strot uitkomt.
te bemerken wel één gedesiteerde horde mensen die het beu zijn voor

Hahhhhaaaaaaaaaaaaaaahhhaahaahahahaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaahaahaahahahahhahahaaaaaahhhahhhaaaa aaaaaaaaaaaaaaaa

.
Oud 18 november 2007, 14:50   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

België barst!

Oeps....
België best.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be