Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 15:26   #21
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Dus vooral slimme mensen lijden aan slaapwandelen...
Dat weet ik niet, ik beschouw mezelf niet als slim, nochtans heb ik vroeger veel geslaapwandeld.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:28   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Goed. Met Jantje bedoel je dus Turkse Nederlander. Maar wie bedoel je met de klas vol domme kinderen? Dit forum of Nederland?
neen, niet dit forum ! Nederland ook niet... Turkije zelf misschien ?

Maar neen, gewoon Jantje als slimste van een klas ergens in Brussel... vol domme kinderen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:32   #23
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen, niet dit forum ! Nederland ook niet... Turkije zelf misschien ?
Misschien. Maar je kunt moeilijk weten of Turkse Nederlander, behalve de afkomst die uit z'n forumnaam blijkt, nog veel met Turkije te maken heeft.

Citaat:
Maar neen, gewoon Jantje als slimste van een klas ergens in Brussel... vol domme kinderen.
Insinueer je soms dat het Brusselse onderwijs per definitie minderwaardig is?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:35   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien. Maar je kunt moeilijk weten of Turkse Nederlander, behalve de afkomst die uit z'n forumnaam blijkt, nog veel met Turkije te maken heeft.
Insinueer je soms dat het Brusselse onderwijs per definitie minderwaardig is?
alleszins van een lager niveau !
één voorbeeld : het Heilig Hart College van Ganshoren !

Op 10 jaar tijd van een school met zeer hoog niveau tot sluiting gedwongen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 18 november 2007, 15:37   #25
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
alleszins van een lager niveau !
één voorbeeld : het Heilig Hart College van Ganshoren !

Op 10 jaar tijd van een school met zeer hoog niveau tot sluiting gedwongen !
Dat hoeft niet voor alle scholen te gelden.

Hoewel... 't Zou wel verklaren hoe ik uiteindelijk toch aan dat diploma geraakt ben
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:39   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoewel... 't Zou wel verklaren hoe ik uiteindelijk toch aan dat diploma geraakt ben
jij bent een "Jantje"
Oud 18 november 2007, 15:47   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoewel...
zo zijn er tientallen scholen zwaar op achteruit gegaan !!

het niveau zakte onder de normen, kwaliteit en niveau !!

Nog zo'n voorbeeld COOVI-CERIA vroeger top in bakkerij chocoladebewerking patisserie hotel en restaurant...
vroeger haalden ze constant ereprijzen op grote wedstrijden;
nu voren ze een hopeloze strijd, die van de leraars om een frituurniveau te halen;
orde en gezag zijn er ver te zoeken, politie komt er regelmatig op bezoek door probleemjongeren;
...
Oud 18 november 2007, 16:17   #28
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geschreven door een mestkever? Zijn die intelligenter dan kakkerlakken? Hoe meet je dat? Vraag je 't hen zélf, en hoe dan? Ik heb soms communicatiemoeilijkheden met kevers allerhande...

Dan moet je wel erg eenzaam zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 19:43   #29
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Man, wat ben jij een sukkel.
Oud 18 november 2007, 22:41   #30
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Allereerst wil ik iets over mijn afkomst en over mezelf vertellen. Ik ben afkomstig van een familie van hoogintelligente mensen. De neef van mijn vader bijvoorbeeld was als beste van zijn jaar afgestudeerd aan de Bogazici universiteit en daarna is hij gepromoveerd aan de gerenomeerde Colombia university in de VS. Nu is hij docent aan de Bogazici universiteit en verschijnt hij geregeld op de Turkse tv.

Omdat mijn biologie leraar zo onder de indruk was van mij had hij mij uitgenodigd voor een etentje bij hem thuis. Hij vertelde me dat volgens mijn wiskunde leraar ik de meest intelligente persoon ben die hij ooit had gezien. Soms ga ik gewoon ergens zitten en laat ik mijn hersenen de vrije loop. Ze bedenken dan de meest prachtige dingen. Ik word af en toe zelfs bang van mezelf. Het stuk hieronder zijn een van de dingen die ik bedacht heb.

Ik ga iets vertellen over hoe het algemene intelligentieniveau van een volk verhoogd kan worden. We gaan ervan uit dat intelligentie erfelijk bepaald wordt. Stel je nu een eiland voor. Op dit eiland zijn er twee paren aanwezig. Een paar bestaat uit een minder intelligente man en vrouw en het andere paar bestaat uit een zeer intelligente man en vrouw. We schetsen nu twee situaties:

1. Het paar met lage intelligentie krijgt zes kinderen en het paar met hoge intelligentie krijgt twee kinderen.

2. Het paar met lage intelligentie krijgt twee kinderen en het paar met hoge intelligentie krijgt zes kinderen.

Naar verwachting zal de gemiddelde intelligentie van de nakomelingen in situatie 2 hoger zijn dan de gemiddelde intelligentie van de nakomelingen in situatie 1. Nu gaan we kijken hoe dit principe toegepast kan worden voor een heel volk (of de hele wereld). De gewenste situatie is dat je ervoor zorgt dat intelligente mensen meer kinderen krijgen en dat de minder intelligente mensen minder kinderen krijgen. In de volgende alinea zal ik beschrijven hoe dit gerealiseerd kan worden.

Mijn oplossing komt op het volgende neer: geef veel kinderbijslag aan intelligente mensen en weinig kinderbijslag aan minder intelligente mensen. Dit kan op de volgende manier ten uitvoer worden gebracht:

Personen die een goede universitaire studie succesvol hebben afgerond zullen in het algemeen gunstige kenmerken hebben. Je wilt dat deze personen veel kinderen krijgen. Naast intellgentie zullen ze nog andere gunstige kenmerken hebben waardoor ze succesvol zijn geworden. Stel we hebben een paar dat aan het gewenste profiel voldoet. Voor het eerste kind dat ze krijgen, krijgen ze weinig kinderbijslag. Voor het tweede kind dat ze krijgen, krijgen ze iets meer kinderbijslag. Voor het derde kind dat ze krijgen, krijgen ze nog meer kinderbijslag totdat ze bijvoorbeeld vijf kinderen hebben. Daarna geef je ze minder kinderbijslag, tenzij ze het kind afstaan ter adoptie aan een paar dat geen kinderen kan krijgen. Bij meer dan vijf kinderen kan de opvoeding in het geding komen. Stel er is sprake van een minder intelligent paar. Je wilt deze mensen niet het recht ontnemen om kinderen te krijgen. Bij het eerste kind krijgen ze veel kinderbijslag. Voor het tweede kind krijgt de paar ook kinderbijslag maar minder dan voor het eerste kind. Bij meer dan drie kinderen ga je ze korten op de kinderbijslag.

Op bovenstaande manier zal de gemiddelde intelligentie gestaag toenemen. Het volk zal dan meer in staat zijn nieuwe creaties en ideeen voort te brengen. De productiviteit zal toenemen.
Wederom een leuk onorthodox idee, een soort van veredeling op vrijwillige basis dmv een financieële stimulans. Eugenetica (want dat is dit gewoon) was vroeger een zeer respectabele wetenschapstak, maar helaas heeft de extreme variant wel bijgedragen aan de excessen van de Tweede Weereldoorlog en is daardoor de gehele wetenschapstak in discrediet gekomen.

Uw idee (en eugenetica in het algemeen) roept wel een paar vragen op: Is Intelligentie inderdaad voornamelijk erfelijk of speelt opvoeding een veel grotere rol? Is het ethisch verantwoord om mensen te benadelen omdat ze simpelweg een beetje dommer zijn? Zal de benadeelde groep dit pikken of zullen zij in conflict raken met de bevoordeelden? Wat zullen de gevolgen zijn als wij ons blijvend in "situatie 1" blijven bevinden; zullen wij dan degenereren tot een domme hersenloze massa? Zal "situatie 2" ooit bereikt kunnen worden of heeft een hogere intelligentie nagenoeg automatisch een kleinere kinderwens tot gevolg waardoor deze "situatie 2" een onmogelijk doel is?
Oud 18 november 2007, 22:57   #31
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn hersenen AF moeten zetten om dit te kunnen lezen.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:03   #32
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Het begint trouwens meer en meer mijn overtuiging te worden dat het doel van universiteiten niet zozeer het studeren op zich is, dan wel het creëren van een soort leidende 'elite' door in eerste fase het opblazen van de ego's zoals dat van onze Nederlandse Turk hier..

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:44   #33
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Het begint trouwens meer en meer mijn overtuiging te worden dat het doel van universiteiten niet zozeer het studeren op zich is, dan wel het creëren van een soort leidende 'elite' door in eerste fase het opblazen van de ego's zoals dat van onze Nederlandse Turk hier..
Aan de universiteit heb ik nog niet echt iets gemerkt van het opblazen van ego's, behalve dan bij mensen die al een redelijk opgeblazen ego hadden
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:52   #34
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk iemand die het kan waarderen. Ik zal reageren op enkele vragen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Uw idee (en eugenetica in het algemeen) roept wel een paar vragen op: Is Intelligentie inderdaad voornamelijk erfelijk of speelt opvoeding een veel grotere rol?
Ook al is intelligentie deels erfelijk, als het erfelijke deel toeneemt, zal het algemene intelligentie niveau ook toenemen. Stel 50% van de intelligentie is erfelijk bepaald. Als dit deel met 20% groeit, zal de algemene intelligentie met 10% groeien. Wanneer alle externe factoren zoals sociale omgeving, ideale opleiding e.d in overvloede aanwezig zijn, zal het erfelijke gedeelte de beperkende factor vormen. Het is dan alleen mogelijk de algemene intelligentie te verhogen mbv eugenetica.

Citaat:
Is het ethisch verantwoord om mensen te benadelen omdat ze simpelweg een beetje dommer zijn? Zal de benadeelde groep dit pikken of zullen zij in conflict raken met de bevoordeelden?
Als de minder intelligente mensen voldoende financieel geprikkeld worden zal dat niet zo een probleem zijn. Misschien zullen de rijkere intelligentere mensen wel in opstand komen omdat ze misschien helemaal geen zin hebben veel kinderen te maken.

[quote]Wat zullen de gevolgen zijn als wij ons blijvend in "situatie 1" blijven bevinden; zullen wij dan degenereren tot een domme hersenloze massa?]/quote]
Ik denk het wel.

Citaat:
Zal "situatie 2" ooit bereikt kunnen worden of heeft een hogere intelligentie nagenoeg automatisch een kleinere kinderwens tot gevolg waardoor deze "situatie 2" een onmogelijk doel is?
Dit is ook iets wat onderzocht dient te worden. Door opleiding en de media kan naar mijn mening een cultuur gecreeerd worden waarbij intelligentere mensen gestimuleerd worden kinderen te nemen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:59   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al is intelligentie deels erfelijk, als het erfelijke deel toeneemt, zal het algemene intelligentie niveau ook toenemen. Stel 50% van de intelligentie is erfelijk bepaald. Als dit deel met 20% groeit, zal de algemene intelligentie met 10% groeien. Wanneer alle externe factoren zoals sociale omgeving, ideale opleiding e.d in overvloede aanwezig zijn, zal het erfelijke gedeelte de beperkende factor vormen. Het is dan alleen mogelijk de algemene intelligentie te verhogen mbv eugenetica.
Het probleem is dat ego's dan ook met 400% groeien. Voor je het weet heb je babies die pampers van Versace willen, een papfles van Swarovski, en een zonnebril van Dior (de eigen verschijning kan nu eenmaal verblindend zijn). Neen, laten we het dan maar bij het oude laten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 00:09   #36
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het probleem is dat ego's dan ook met 400% groeien. Voor je het weet heb je babies die pampers van Versace willen, een papfles van Swarovski, en een zonnebril van Dior (de eigen verschijning kan nu eenmaal verblindend zijn). Neen, laten we het dan maar bij het oude laten.
Oud 19 november 2007, 00:10   #37
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Het was trouwens niet de bedoeling van mijn inleidende stuk om op te scheppen over mezelf. Ik had misschien beter een ander voorbeeld kunnen nemen. Ik denk dat dit mede tot de boze reacties heeft geleid.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 19 november 2007 om 00:14.
Oud 19 november 2007, 09:32   #38
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik heb mijn hersenen AF moeten zetten om dit te kunnen lezen.
ik heb het opgegeven na 10 regels.
Oud 19 november 2007, 11:10   #39
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Filo, pardon, filosoof stelde :

Citaat:
Geschreven door een mestkever? Zijn die intelligenter dan kakkerlakken? Hoe meet je dat? Vraag je 't hen zélf, en hoe dan? Ik heb soms communicatiemoeilijkheden met kevers allerhande...
Wat een denderend geluk dat jij niet de minste communicatiemoeilijkheid hebt met ... met ... - dju, wat is nu weer de naam van die werkschuwe zonnekloppers ? - jaaaaaa : marokkanen.

Én, zéker niet wanneer zij je een "aframmeling" geven. Dat is toch al tweemaal gebeurd hé multiculturele filosoof. Of is de score nu al drie ?

Klim maar rustig voort in de Broekseelse Bananenbomen.
Oud 19 november 2007, 11:27   #40
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allereerst wil ik iets over mijn afkomst en over mezelf vertellen. Ik ben afkomstig van een familie van hoogintelligente mensen. De neef van mijn vader bijvoorbeeld was als beste van zijn jaar afgestudeerd aan de Bogazici universiteit en daarna is hij gepromoveerd aan de gerenomeerde Colombia university in de VS. Nu is hij docent aan de Bogazici universiteit en verschijnt hij geregeld op de Turkse tv.

Omdat mijn biologie leraar zo onder de indruk was van mij had hij mij uitgenodigd voor een etentje bij hem thuis. Hij vertelde me dat volgens mijn wiskunde leraar ik de meest intelligente persoon ben die hij ooit had gezien. Soms ga ik gewoon ergens zitten en laat ik mijn hersenen de vrije loop. Ze bedenken dan de meest prachtige dingen. Ik word af en toe zelfs bang van mezelf. Het stuk hieronder zijn een van de dingen die ik bedacht heb.

Ik ga iets vertellen over hoe het algemene intelligentieniveau van een volk verhoogd kan worden. We gaan ervan uit dat intelligentie erfelijk bepaald wordt. Stel je nu een eiland voor. Op dit eiland zijn er twee paren aanwezig. Een paar bestaat uit een minder intelligente man en vrouw en het andere paar bestaat uit een zeer intelligente man en vrouw. We schetsen nu twee situaties:

1. Het paar met lage intelligentie krijgt zes kinderen en het paar met hoge intelligentie krijgt twee kinderen.

2. Het paar met lage intelligentie krijgt twee kinderen en het paar met hoge intelligentie krijgt zes kinderen.

Naar verwachting zal de gemiddelde intelligentie van de nakomelingen in situatie 2 hoger zijn dan de gemiddelde intelligentie van de nakomelingen in situatie 1. Nu gaan we kijken hoe dit principe toegepast kan worden voor een heel volk (of de hele wereld). De gewenste situatie is dat je ervoor zorgt dat intelligente mensen meer kinderen krijgen en dat de minder intelligente mensen minder kinderen krijgen. In de volgende alinea zal ik beschrijven hoe dit gerealiseerd kan worden.

Mijn oplossing komt op het volgende neer: geef veel kinderbijslag aan intelligente mensen en weinig kinderbijslag aan minder intelligente mensen. Dit kan op de volgende manier ten uitvoer worden gebracht:

Personen die een goede universitaire studie succesvol hebben afgerond zullen in het algemeen gunstige kenmerken hebben. Je wilt dat deze personen veel kinderen krijgen. Naast intellgentie zullen ze nog andere gunstige kenmerken hebben waardoor ze succesvol zijn geworden. Stel we hebben een paar dat aan het gewenste profiel voldoet. Voor het eerste kind dat ze krijgen, krijgen ze weinig kinderbijslag. Voor het tweede kind dat ze krijgen, krijgen ze iets meer kinderbijslag. Voor het derde kind dat ze krijgen, krijgen ze nog meer kinderbijslag totdat ze bijvoorbeeld vijf kinderen hebben. Daarna geef je ze minder kinderbijslag, tenzij ze het kind afstaan ter adoptie aan een paar dat geen kinderen kan krijgen. Bij meer dan vijf kinderen kan de opvoeding in het geding komen. Stel er is sprake van een minder intelligent paar. Je wilt deze mensen niet het recht ontnemen om kinderen te krijgen. Bij het eerste kind krijgen ze veel kinderbijslag. Voor het tweede kind krijgt de paar ook kinderbijslag maar minder dan voor het eerste kind. Bij meer dan drie kinderen ga je ze korten op de kinderbijslag.

Op bovenstaande manier zal de gemiddelde intelligentie gestaag toenemen. Het volk zal dan meer in staat zijn nieuwe creaties en ideeen voort te brengen. De productiviteit zal toenemen.
Wat me bij elitaire denkers opvalt is het volgende:
Intelligentie is in tegenstelling met wat jij hier beweert rechtvaardig verdeeld!
Het bewijs:
Ik hoor nooit iemand klagen dat hij of zij er te weinig van heeft.

Gelieve dit twee keer te lezen, te laten door te dringen, te blozen en dan eens na te denken over je eigen intelligentie.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be