![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementslid
|
![]() Ik bedoel een type geld dat voor iedereen is sorry
nu stroomt geld teveel in een richting door het fiat/fractional banking system. gebaseerd op rente.Dat is nog niet zo lang in de geschiedenis. Schijn baar was er in de middeleeuwen met de muntslagerijen waar je jaarlijks je munt moest laten herdrukken om geldig te zijn een zeer welvarende tijd. Dit lees je af aan de projekten die over 6 generaties gepland werden terwijl we nu nog geen windmolen kunnen zetten omdat het niet rendeert op 10 jaar. Alles is korte termijn en dat fnuikt ons en hangt samen met het monetair stelsel. We verschuiven daardoor milieu problemen naar de toekomst;bv |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Heel veel mensen hebben geen flauw benul van wat "geld" is. Daar valt dus heel wat aan te begrijpen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 november 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Beste Adrian,
De vraag vanwaar het geld komt, is super relevant. Laten we even stellen dat ik niet tegen belastingen ben, en dat die 1 miljard zuiver is gekomen door mensen die hun belastingen hebben betaald. Dan zou ik dat kunnen gebruiken om mensen rijker te maken. Dat klopt. En ja, ik zou dat interessant vinden. Als dat geld niet van de belastingen komt maar door schenkingen van elders. Is dat ook OK dan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() We verschuiven daardoor milieu problemen naar de toekomst
Zorgen voor later, moeten eerst waarden creëren om aan geld te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://video.google.nl/videoplay?doc...74362583451279 Doorspoelen naar 19.17. Daar wordt de oorzaak van alle problemen van onze economie vrij realistisch voorgesteld. (Geen greintje ironie.)
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Beste Adrian,
Dat is ook goed. OK, dan laten we economie en z’n monetaire systemen even voor wat het is. Gewoon rekenkunde met een boekhoudkundig tintje 1) we delen alle waarden op elke balans in de wereld door 10 2) er verandert dus absoluut niets inzake relatieve verhoudingen, enkel de getallen worden wat kleiner Ben je het hier mee eens ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Beste Adrian,
Dan heb je idd welgeteld niks verandert, dat klopt. Fantastisch en ook belangrijk. Rijken blijven rijk, armen even arm, inflatie, deflatie, stagflatie en wat nog allemaal, zo ook monetaire systemen, aandelen en nog heel moeilijke woorden blijven allemaal onaangeroerd. Hier zijn we het dan over eens op basis van het voorgaande. Dus we hebben al die waarden gedeeld door 10, een rekenkundige oefening. Als we dat gedaan hebben zal er iets opvallen. Het volgende en probeer het simpel te houden, je weet wat ons doel is. Op al die balansen in de wereld staat ergens een boekhoudkundige rekening Kas (om het simpel te houden) en ik heb ook een geldkoffertje. Door de waarde op de balans te delen door 10, klopt het bedrag op de briefjes (neem bvb. 10 briefjes van 100) niet meer met de balanswaarde (neem 1000 – na deling 100). Om dat terug gelijk te krijgen moet ik dan 9 briefjes van 100 opzij leggen. Dat geld is niets meer waard en/of bij wijze van spreken uit het systeem gevallen door de eerdere deling van de balanswaarden. Ben je het hier mee eens ? Een rekenkundige oefening dus, echt moeilijk kunnen we het niet noemen, zo lijkt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() MIS, ik weet waar je naartoe wil. Dat systeem is hier al duizend en één maal gepasseert. Het enige wat het uiteindelijke resultaat is, is een gigantische inflatie met 's werelds grootste economische crash in de geschiedenis van de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Niet te snel Heftruck, hold your horses ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaat het daar ook naartoe. Maar ik doe even mee. Zolang hij zaken blijft zeggen, die kloppen, ga ik dat blijvne bevestigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders blijft de geldhoeveelheid gewoon onaangeroerd. Maar oké. We verzamelen 90% van al het geld ter wereld en we leggen het ergens in een kluis. Zo, we hebben alle prijzen ter wereld met 10 keer verkleind, alsmede alle lonen, etc. Kortom, iedereen is monetair gezien 10 keer zo arm, reeël is er niks veranderd.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat jullie het systeem van solidartiteit gewoon verkeerd inschatten.
Solidariteit is namelijk niet iets dat je gratis krijgt, maar bekomt door zelf solidair te zijn. Ga jullie hier even een voor beeld geven. Je hebt 5 mensen. Een bakker, een landbouwer, een meubelmaker en transporteur en een profiteur. Die landbouwer zet graan en bomen op zijn land en deeld dit met de 4 andere. De transporteur vervoert het graan en het hout naar de 3 overblijvende. De bakker maakt ven het graan brood en de meubelmaker van de bomen een tafel en 5 stoelen. Daarna delen zij hun producten met de andere en de transportuer brengt alles samen op 1 plaats en vervoert alle mensen naar die plaats. Wel van onze 5 mensen hebben de landbouwer zijn graan en bomen, de transporteur zijn voertuig, de bakker zijn oven en de meubelmaker zijn gereedschap solidair gedeeld met de andere. Zij hebben alle maal hun tijd en kennis gedeeld met de andere en daarvoor van de andere hun kennis, tijd en product in de plaats gekregen en onze profiteur, wel die heeft niets gedeeld met de andere, maar eist wel dat de andere hun kennis, tijd en product solidair delen met hem. Met welk recht kan hij dit eisen? Waarom moet hij geen solidariteit geven aan de andere? Waar zit zijn solidariteit met de andere trouwens, want bied hij hen aan? Ja, idd solidariteit is economie en geen gratis bekomen van iets. |
![]() |
![]() |