Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 19:59   #421
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
België splitsen is weldegelijk mogelijk als een van de groepen Brussel opgeeft. Indien men in Noord of Zuid Brussel opgeeft, dan staat de splitsing voor de deur. En in Vlaanderen - luister maar eens goed - laat men hoe langer hoe meer Brussel los.
Dat klopt. Dan nog heb je de situatie van de Franstaligen in de rand en de Nederlandstaligen in Brussel. Dat hoeft theoretisch in een serene sfeer geen problemen op te leveren maar bon ik maak me weinig illusies als de splitsing van België eenzijdig wordt opgelegd vanuit Vlaanderen dat dit in een serenere sfeer zal gebeuren dan wanneer de splitsing van een kiesomschrijving eenzijdig wordt opgelegd.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:00   #422
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een tweede Margaretha Guidone, met andere woorden. Nog zo iemand die plotseling van uit het niets opdook en voor wie zomaar alle deuren opengingen in de 'beau monde'. Achteraf bleek dat het allerminst de alledaagse huisvrouw was die de media graag van haar wilden maken. Afijn, ik voorspel voor 2009 een verkiesbare plaats voor mevrouw Houard.
bij BUB
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:01   #423
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
niet overdrijven hé, en een proces aan zijn been wegens luchtvervuiling

Misschien kunnen we bijeenleggen om een paar bomen te planten om zijn emissies te compenseren en zijn daad C02 neutraal te maken.
Oud 18 november 2007, 20:08   #424
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vandenbroucke is ook één van de arrogantse. Maar goed. De man heeft echter ongelijk. Splitsen kan altijd. Het kan alleen niet op de soepele manier die Vlaams-nationalisten ons voorhouden.
Het anti-splitsing en anti-NVA discours dat Vandenbroucke er dezer dagen op nahoudt lijkt me eerder ingegeven te zijn door de huidige politieke machtsverhoudingen dan door eigen overtuiging. Met "huidige politieke machtsverhoudingen" verwijs ik naar de huidige leegte die er heerst op de SPA-top (Stevaert weg, VDL weg, Janssens uitsluitend A'pen), en de leidende rol die VDB voor zichzelf ziet weggelegd binnen die SPA (vooral binnen de Vlaamse regionale politieke context, nu ook Gennez uit Vlaams parlement is vertrokken).
Oud 18 november 2007, 20:18   #425
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België splitsen is weldegelijk mogelijk als een van de groepen Brussel opgeeft. Indien men in Noord of Zuid Brussel opgeeft, dan staat de splitsing voor de deur. En in Vlaanderen - luister maar eens goed - laat men hoe langer hoe meer Brussel los.
Dat kan ik wel geloven. Als ik tegen Vlamingen zeg dat ik uit Brussel kom, heb ik het vaakst een negatieve reactie �* la "Beurk! Brussel!". Ze houden niet van Brussel, ze vinden het "te franstalig". Een speciale statuut voor Brussel is de beste oplossing.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:24   #426
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het anti-splitsing en anti-NVA discours dat Vandenbroucke er dezer dagen op nahoudt lijkt me eerder ingegeven te zijn door de huidige politieke machtsverhoudingen dan door eigen overtuiging. Met "huidige politieke machtsverhoudingen" verwijs ik naar de huidige leegte die er heerst op de SPA-top (Stevaert weg, VDL weg, Janssens uitsluitend A'pen), en de leidende rol die VDB voor zichzelf ziet weggelegd binnen die SPA (vooral binnen de Vlaamse regionale politieke context, nu ook Gennez uit Vlaams parlement is vertrokken).
SP.a neemt een zeer dubbelzinnige houding in in heel deze discussie. Volgens mij weten ze eigenlijk totaal niet wat ze willen en hebben ze absoluut geen antwoord op het huidig probleem. Enfin SP.a zit in de problemen volgens mij. Qua politiek personeel is het armoe troef en qua ideeën was het al decennia armoe troef. De SP.a kon dit in de regering makkelijk verbergen maar in de oppositie zal dat veel moeilijker zijn.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 november 2007 om 20:25.
Oud 18 november 2007, 20:27   #427
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat kan ik wel geloven. Als ik tegen Vlamingen zeg dat ik uit Brussel kom, heb ik het vaakst een negatieve reactie �* la "Beurk! Brussel!". Ze houden niet van Brussel, ze vinden het "te franstalig". Een speciale statuut voor Brussel is de beste oplossing.

Te Franstalig denk ik niet. Ik denk dat "Vlamingen" zowieso niet echt van steden houden laat staan grootsteden. Het is bijvoorbeeld niet dat ze bij ons in West-Vlaanderen zeggen. Tof, Antwerpen. Wat is dat een leuke stad. Enfin misschien dat die er zijn.
Oud 18 november 2007, 20:27   #428
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Verslaggeving in het VRT-nieuws : geen 5 minuutjes
Verslaggeving RTBf nieuws : le plus grande partie de ce journal sera consacrée �* cette manifestation.
Over de afwezigheid van Vlamingen maakten ze weinig woorden vuil.
Verder veel beelden van scouts die de brabançonne zongen, uiteraard uitsluitend in het Frans.

Oh ja ze waren zo eerlijk te vermelden dat Vlaamse studenten van de UA die een enquête voerden om de motieven van de deelnemers te achterhalen, bijzonder weinig enquêteformulieren ingevuld kregen. Die waren dan ook in het Nederlands. Tot daar de goede tweetaligheid van die goede Belgen.

Kortom, het was een frankofoon onderonsje. Niets meer dan dat.
Beste, zet de media uit op kop.
Luister naar de stem van het volk.
35.000 mensen op een betoging.
VANUIT HET NIETS.

U doet aan sfeer-makerij.
Was u op die betoging aanwezig?
IK WAS ER.
Heb meegewerkt aan de enquête ook.
Enquête, afkomstig van Prof. Walgrave van de UA

Nr.10, nederlandstalige

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 november 2007 om 20:27.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:32   #429
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Zoek de contradictie
Bijgevoegde afbeelding(e)

Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:33   #430
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Beste, zet de media uit op kop.
Luister naar de stem van het volk.
35.000 mensen op een betoging.
VANUIT HET NIETS.

IK WAS ER.

Nr.10, nederlandstalige
Hoezo, vanuit het niets? Al maanden lang kun je bij menig bushokje er niet naast kijken: een bijna levensgrote affiche. Er is al maanden lang een promotiecampagne bezig om een petitie in te vullen (met slechts een matig succes als je het op het totale aantal bekijkt). Er was ruime aandacht in de Franstalige media. Grote politieke tenoren aan Franstalige kant hadden op voorhand hun aanwezigheid beloofd, wat een heel symbolische daad is naar de achterban.

En dan nog haalt men geen indrukwekkend aantal dat overeenkomt met de problematiek en ernst die men toch ons voorspiegelt enerzijds en het aantal Belgen anderzijds.

De Witte Mars, d�*t was pas de stem van het volk. Nu hebben we slechts de scrheeuwende stem gehoord van een Franstalige groep met op de achtergrond wat piepende stemmetjes van enkele Vlamingen. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:40   #431
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wordt jij daar niet moe van?
50.000 posts die vol haat staan.
Liegen gelijk een beest doe je.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 november 2007 om 20:40.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:41   #432
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu laat je eindelijk een glimp van je ware gezicht zien.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:41   #433
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een beetje verwijten kan niet wegnemen dat Jan de waarheid spreekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:43   #434
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog haalt men geen indrukwekkend aantal dat overeenkomt met de problematiek en ernst die men toch ons voorspiegelt enerzijds en het aantal Belgen anderzijds.
Daarom ook dat Nr. 10 beweert dat dit "vanuit het niets" was. Een poging om te maximaliseren wat eigenlijk minimaal was.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:44   #435
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
SP.a neemt een zeer dubbelzinnige houding in in heel deze discussie. Volgens mij weten ze eigenlijk totaal niet wat ze willen en hebben ze absoluut geen antwoord op het huidig probleem. Enfin SP.a zit in de problemen volgens mij. Qua politiek personeel is het armoe troef en qua ideeën was het al decennia armoe troef. De SP.a kon dit in de regering makkelijk verbergen maar in de oppositie zal dat veel moeilijker zijn.
Mee eens.

Waarschijnlijk niet over de richting die de SPA dan wel uitmoet, maar dat is een ander paar mouwen
Oud 18 november 2007, 20:44   #436
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoezo, vanuit het niets? Al maanden lang kun je bij menig bushokje er niet naast kijken: een bijna levensgrote affiche. Er is al maanden lang een promotiecampagne bezig om een petitie in te vullen (met slechts een matig succes als je het op het totale aantal bekijkt). Er was ruime aandacht in de Franstalige media. Grote politieke tenoren aan Franstalige kant hadden op voorhand hun aanwezigheid beloofd, wat een heel symbolische daad is naar de achterban.

De Witte Mars, d�*t was pas de stem van het volk. Nu hebben we slechts de scrheeuwende stem gehoord van een Franstalige groep met op de achtergrond wat piepende stemmetjes van enkele Vlamingen. Meer niet.
Zowel de organisator van Witte Mars als vandaag mag tevreden terugblikken; wat is dat nu

Ondanks jarenlange tradite amper nog iemand op Ijzebedevaart
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:44   #437
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees: Jan heeft gelijk en jij weet niet wat antwoorden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:45   #438
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is bijvoorbeeld niet dat ze bij ons in West-Vlaanderen zeggen. Tof, Antwerpen. Wat is dat een leuke stad. Enfin misschien dat die er zijn.
Maar vraag hetzelfde eens aan een Antwerpenaar...
Oud 18 november 2007, 20:46   #439
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
IK WAS ER.
voor een of andere reden vindt gij dat wij daarvoor moeten in bewondering staan of zo? djeezes, ge kunt straten plaveien met wereldvreemde proffen die hun overheidstoelagen denken te kunnen verantwoorden met infantiele polls.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:48   #440
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De organisatoren hadden een doel vooropgesteld van 30.000 betogers. Het werden er 20.000 volgens de politie. Als we er vanuit gaat dat het de tendens is van de politie lager te schatten dan de werkelijkheid, dan mogen we er van uitgaan dat er zo een 24.000-26.000 betogers waren. Moest er meer over geschreven zijn in de Vlaamse kranten ( nu werd de betoging doodgezwegen... Objectiviteit van onze pers...) dan zouden het er wellicht 30.000 geweest zijn. Maar goed, het doel van de organisatoren werd niet bereikt. In die zin is het geen succes. Van de andere kant is het ook geen nederlaag, maar wel een duidelijk signaal dat er nog heel wat mensen zijn die België één willen houden. Ook Vlamingen. Het zit er zo tussen in.
Ik moet mijn mening wat herzien. Volgens de laatste berichten zouden er, volgens de politie, 35.000 mensen aanwezig geweest zijn op de betoging. Zoals gezegd zijn de schattingen van de politie gewoonlijk aan de lage kant en mag men ervan uitgaan dat er 38.000 �* 42.000 betogers geweest zijn. De organisatoren hadden het cijfer van 30.000 vooropgesteld en hebben hun doel bereikt. Deze manifestatie was dus een succes.

Laatst gewijzigd door system : 18 november 2007 om 21:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be