Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 18:31   #161
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
600 euro aan water... Wel, dan moeten jullie wel heel veel water gebruiken. Hier komen we nog niet aan 100 euro, ook al omdat bad, toiletten, wasmachine en afwas op put- en regenwater staan. Ook zomerzwembad wordt met putwater gevuld, en de auto wordt steeds met regenwater gewassen. Hetzelfde voor de ruiten en als er gedweild en geschuurd wordt.
Misschien een groot binnenzwembad bij Bittersweet ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:53   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U zal wel gelijk hebben maar mijn regenton dient ook om buiten te kuisen en om de bloemen water te geven.

Wassen x 4,bad nemen x 4.
Oplossing is toch een regenpunt laten steken; dat kost heus geen duizend euro, hoor. M.a.w. zoiets verdien je op heel korte termijn terug.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:57   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betaal 233 euro per maand aan gas en elektriciteit,en u weet duidelijk niet wat kinderen kosten.
Ik blijf dit toch wel veel vinden, hoor.
Oud 18 november 2007, 19:00   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betaal 233 euro per maand aan gas en elektriciteit,en u weet duidelijk niet wat kinderen kosten.
Maak uw eigen rekening jongske en spreek eens met uw omgeving,als de kinderen in hun kamer zitten zal ik ze een beetje in de kou laten zitten zeker,en ik zal volwassen kinderen om 8u naar bed sturen oke zonder tv of pc,en als ze een bad willen nemen zal ik ze buiten in de regen zetten.
Ik heb u trouwens niks te bewijzen kinderen die thuis wonen kosten nu eenmaal geld.
U moet mij er heus niet van overtuigen dat kinderen geld kosten; dat weet ik maar al te goed. Alleen zorgen wij ervoor dat bepaalde zaken bijvoorbeeld steeds onder nachttarief gebeuren. Alleen al dat zorgt voor een serieuze besparing. Alle gloeilampen hebben we bijna anderhalf jaar vervangen door spaarlampen en LED's. Ook hier een investering, maar die nu al rendeert. Ik heb uitgekeken naar een energiezuinige PC en laptop. Enz.
Oud 18 november 2007, 19:06   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de rest heb ik u niks te zeggen,alleen dat ik jaarlijks ook nog ongeveer 1700 euro betaal voor staanplaats voor mijn caravan aan de kust,en dat volwassen kinderen wel eens ergens anders(buitenland) naartoe willen ,als u dat beschouwd als luxe het zij zo.
Voorts is mijn oudste zoon +66% mindervalide,niet dat het u iets aangaat maar mss zal u dan het nodige respect opbrengen voor mijn onwaarschijnlijke geldverslinding in uw ogen,hij heeft al genoeg moeten missen,net zoals ik uw commentaar kan missen.
ga een beetje met uw eigen lachen!
Ik begrijp wel dat je met je gezin er eens op uit moet en dat kinderen ook eens mee moeten kunnen gaan met leeftijdsgenoten, alleen hoeft dat niet altijd duur te zijn. 1 700 euro jaarlijks neertellen voor een staanplaats is wel een flink bedrag. Dat is immers voor veel mensen gewoon een maandloon (of meer). Ook wij hebben een caravan (een tweedehandse), maar die laten we niet jaar in jaar uit ergens staan. We betalen dan ook alleen de periode waarop we op een camping verblijven.
Oud 18 november 2007, 19:09   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rij met een opel vectra diesel 2liter
15 fiscale pk's, niet? Onze gezinswagen met zeven zitplaatsen heeft slechts 8 fiscale pk's. Dat scheel veel bij de inschrijvingstaks en ook bij de jaarlijkse belasting.
Oud 18 november 2007, 19:13   #167
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betaal 233 euro per maand aan gas en elektriciteit,
hetgeen al iets heel anders is dan 3000€ per jaar per persoon.

Citaat:
en u weet duidelijk niet wat kinderen kosten.
Niet wat jij hier aangeeft in ieder geval.

Citaat:
Maak uw eigen rekening jongske en spreek eens met uw omgeving,
Been there, done that. De eindconclusie blijft hetzelfde: als jij niet teokomt met 4000 per maand, dan heb je een enorm gat in je hand.

Citaat:
als de kinderen in hun kamer zitten zal ik ze een beetje in de kou laten zitten zeker,en ik zal volwassen kinderen om 8u naar bed sturen oke zonder tv of pc,en als ze een bad willen nemen zal ik ze buiten in de regen zetten.
Zelfs al doe je dat niet, dan nog heb je geen 4000 per maand nodig.

Citaat:
Ik heb u trouwens niks te bewijzen kinderen die thuis wonen kosten nu eenmaal geld.
Voor de rest heb ik u niks te zeggen,alleen dat ik jaarlijks ook nog ongeveer 1700 euro betaal voor staanplaats voor mijn caravan aan de kust,en dat volwassen kinderen wel eens ergens anders(buitenland) naartoe willen ,als u dat beschouwd als luxe het zij zo.
Dat is dan jouw eigen keuze en dan geef je hier mooi aan waar het gat in je hand zit.
Er is geen kunst aan om zoveel geld uit te geven dat je zelfs met 10000 per maand niet toekomt, maar dat verandert weinig aan de realiteit, en die realiteit is dat je met 4000 per maand voor een gezin van 4 in een luxepositie zit.

Citaat:
Voorts is mijn oudste zoon +66% mindervalide,niet dat het u iets aangaat maar mss zal u dan het nodige respect opbrengen voor mijn onwaarschijnlijke geldverslinding in uw ogen,
Niet echt; au contraire zelfs.

Citaat:
hij heeft al genoeg moeten missen,net zoals ik uw commentaar kan missen.
ga een beetje met uw eigen lachen!
Niet echt; als je niet wil dat er commentaar gegeven wordt, dan moet je in de eerste plaats zo geen onnozele praat op een discussieforum zetten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:38   #168
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
hetgeen al iets heel anders is dan 3000€ per jaar per persoon.

Niet wat jij hier aangeeft in ieder geval.

Been there, done that. De eindconclusie blijft hetzelfde: als jij niet teokomt met 4000 per maand, dan heb je een enorm gat in je hand.

Zelfs al doe je dat niet, dan nog heb je geen 4000 per maand nodig.

Dat is dan jouw eigen keuze en dan geef je hier mooi aan waar het gat in je hand zit.
Er is geen kunst aan om zoveel geld uit te geven dat je zelfs met 10000 per maand niet toekomt, maar dat verandert weinig aan de realiteit, en die realiteit is dat je met 4000 per maand voor een gezin van 4 in een luxepositie zit.

Niet echt; au contraire zelfs.

Niet echt; als je niet wil dat er commentaar gegeven wordt, dan moet je in de eerste plaats zo geen onnozele praat op een discussieforum zetten.
Leer eerst lezen man,waar schrijf ik 3000 euro per persoon?
Moei u maar met u eigen inkomen en uitgaven ik zal de mijne wel regelen
Trouwens wat is uw inkomen met 2 mensen? er vanuitgaande dat 2 werkende mensen toch rond de 2500 euro verdienen,wat zou u dan op mij weten te zeggen met 4 mensen,mijn gemidelde ligt dan lager dan het uwe!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 november 2007 om 20:43.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:47   #169
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
15 fiscale pk's, niet? Onze gezinswagen met zeven zitplaatsen heeft slechts 8 fiscale pk's. Dat scheel veel bij de inschrijvingstaks en ook bij de jaarlijkse belasting.
Juist ja maar ik betaal een pak minder voor diesel dan voor benzine.
Oud 18 november 2007, 20:48   #170
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Moei u maar met u eigen inkomen en uitgaven ik zal de mijne wel regelen.
Dat is dan genoteerd. Ga je dan ook ophouden met te sakkeren dat 48.000 euro te weinig is?

Zoniet, gooi je jezelf ten grabbel voor discussie. Dat begrijp je toch?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 november 2007 om 20:49.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:50   #171
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel dat je met je gezin er eens op uit moet en dat kinderen ook eens mee moeten kunnen gaan met leeftijdsgenoten, alleen hoeft dat niet altijd duur te zijn. 1 700 euro jaarlijks neertellen voor een staanplaats is wel een flink bedrag. Dat is immers voor veel mensen gewoon een maandloon (of meer). Ook wij hebben een caravan (een tweedehandse), maar die laten we niet jaar in jaar uit ergens staan. We betalen dan ook alleen de periode waarop we op een camping verblijven.
Ik heb een stacaravan,ik kan die moeilijk na elk verlof verplaatsen he,het is juist omdat we er een gans jaar naartoe kunnen dat ik hem gekocht heb.
Ga maar eens met 4 met het vliegtuig naar het buitenland op hotel voor 14 dagen,dan ben ik veel meer kwijt,en nu kan ik er naartoe wanneer ik wil.
Oud 18 november 2007, 20:51   #172
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat is dan genoteerd. Ga je dan ook ophouden met te sakkeren dat 48.000 euro te weinig is?

Zoniet, gooi je jezelf ten grabbel voor discussie. Dat begrijp je toch?
Hoeveel inkomen heb jij nu met 2 mensen??
Oud 18 november 2007, 20:52   #173
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel inkomen heb jij nu met 2 mensen??
Irrelevant met betrekking tot wat ik vroeg.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 20:56   #174
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u de verwarming niet hoger zou zetten dan 15 graden, dan zou u een pak minder betalen aan gas.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:06   #175
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstpresteerders recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden mensen die heden met 1500 euro netto per maand niet rondkomen, na hun uren wat gemeenschapsdiensten kunnen verrichten ten einde zich te verzekeren van wat extra inkomsten.

Van die 5 euro per uur zou dan netto echter maar zowat de helft overblijven daar die met gemeenschapsdiensten bijverdiende inkomsten alleszins in de inkomensschijf zouden vallen die aan 45% belast wordt, of zelfs in de inkomensschijf zouden kunnen vallen die aan 50% belast wordt.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 18 november 2007 om 21:31.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:20   #176
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien u de verwarming niet hoger zou zetten dan 15 graden, dan zou u een pak minder betalen aan gas.
15 graden ? Arme kinderen.
19 lijkt me menselijker.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:32   #177
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Irrelevant met betrekking tot wat ik vroeg.
Maar wel relevant met betrekking tot uw opmerkingen over het inkomen van 4 mensen,mss is het wel zo dat blijkt dat u maar wat in de wind praat en u gemiddeld met 2 meer heeft dan ik.
Oud 18 november 2007, 21:36   #178
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
als er altijd iemand thuis is ga jij dan je verwarming op 15 graden zetten in de winter? 18 graden oke en een truitje bij aantrekken.
Oud 18 november 2007, 21:41   #179

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jammer, want regen- of putwater kunnen gebruiken, is toch een leuke bespaarpost.

Trouwens, een regenput steken kost tegenwoordig echt geen geld. Je wint een dergelijke investering dus heel gauw terug.
Tenzij je helemaal geen leidingwater hebt. Dan weten ze je te vinden om taksen te betalen op de vervuiling van het oppervlaktewater. Net de tweede rekening gekregen dit jaar en dus al gauw meer dan honderd euro extra belastingen. Op de koop toe is het water ondertussen niet meer drinkbaar en zijn we toe aan flessenwater omdat de leidingen zo zijn gelegd dat we geen leidingwater kunnen nemen zonder heel de boel open te smijten. Daarbij komt de slijtage van de pomp die toch om de zoveel jaren moet worden vernieuwd. Hadden we ook leidingwater gehad, al was het gewoon om te drinken dan was het pakken goedkoper geweest.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:51   #180

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja maar ik betaal een pak minder voor diesel dan voor benzine.
Ik was vroeger ook wel verzot op grotere auto's maar de portemonnee laat me ondertussen wel anders kiezen (eigenlijk al heel lang). Ik rij met een Ford focus Cmax en die is heel ruim. Een zestienhonderd motor met (dacht ik) 8 fiscale pk's en een laag verbruik (ongeveer zes liter diesel).
In auto's kruipt inderdaad heel veel geld.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be