![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IJzerwake: 3000 �* 5000. Totaal voor de 2 manifestaties (hoogste schatting)= 11.000 Verschil: 35.000-11.000=24.000 personen méér voor de 'Belgicisten'. Voor zover het allemaal 'Belgicisten' zijn natuurlijk. Want er zullen zeker personen bij geweest zijn die tegen de spitsing zijn van België, maar daarom nog geen 'Belgicist'. En eigenlijk is dit cijfer van 24.000 te weinig. Want op de IJzerbedevaart zijn er ook mensen die federalisten zijn en geen separatisten. Laatst gewijzigd door system : 18 november 2007 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan het enkel beoordelen als je een deftig gesprek met haar voert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar de bedevaart/wake komen geen hoop franstaligen met verlatingsangst, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor iemand die de Belgische staat tegen alle redelijke aanwijzingen in overeind wil houden, is dat niet genoeg.
Ik lees, schrijf en spreek vlot Frans, en ik wil België niet eens overeind houden. Voor emo-Belgen als Houard is het een minimum een vlot gesprek in het Nederlands te kunnen voeren. Wie dat niet kan, is zelfs de moeite van het contact niet waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() Dat klopt. Maar ik denk dat men deze betoging onderschat heeft, verkeerd ingeschat. Het was ook een betoging georganiseerd door een onbekend en onbetekend persoon met praktisch geen aandacht in de Vlaamse pers. Buiten de traditionele kanalen om georganiseerd. Men heeft gedacht: op en al 5000 �* 8000 mensen zullen op die betoging afkomen. Dat was een foutieve inschatting.
Laatst gewijzigd door system : 18 november 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Minister-President
|
![]() nee, ik weet ook uit ervaring dat veel FR niet durven; alhoewel ze het zouden kunnen.
Vl smijten zich veel sneller en zijn niet bang om fouten te maken. Ze weten dat hun NL niet foutloos is, dus waarom bang zijn om in een andere taal een fout te maken. Fr vaak bang en denken: hum, eerst nog wat NL leren, als ik het perfect beheers zal ik het spreken, fouten maken = afgang. Gelukkig dat Milquet en Reynders laten zien dat Nl spreken met fouten ook kan, net zoals BDW FR met fouten geen beletsel is om FR te spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De media hebben anders aardig geholpen. De mede-organisatoren ook. Allemaal niets natuurlijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je weet het nooit natuurlijk. Maar zal ook nooit een losse maatregel zijn, wordt gecompenseerd door snoepje voor VL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap eigenlijk niet waarom de Franstaligen zouden meewerken om in ruil voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen de Vlaamse hoofdstad te vergroten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Banneling
|
![]() Het zou interessant zijn, moesten de separatisten (Vlaamse en Waalse) een betoging samen organiseren. Dan zouden we het weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet. Het onderwerp is altijd al gevoelig geweest en in de huidige omstandigheden extra gevoelig. De uitbreiding van Brussel is volgens mij ook totaal geen oplossing voor de positie van de Franstalige minderheid in de randgemeenten. Het levert een hoop gedoe op, geen oplossing en dat alleen maar om een paar FDF burgemeester te plezieren.
Nu de uitbreiding van Brussel is dan ook niet zozeer om iets op te lossen maar om aan de achterban van politici te kunnen zeggen dat ze iets hebben gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Helemaal niet. Rellen zul je dan pas zien, dan zetten we heel de Rand figuurlijk in brand
![]()