Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 19:14   #21
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
wat samuray eigenlijk zegt is: Alles wat Turkije doet, is goed want de Turken zijn altijd goed. Het zijn altijd de anderen die slecht zijn.

Ik ben gewoon realist. Wat Turkije doet is niet goed of slecht. Het is gewoon staatshandelen. Zo handelen staten met terreurgroepen die naar afscheiding streven. pkk heeft een bloedig verleden, dat dient niet vergeten te worden. Het is niet Eta of RAF die enkele tientallen of honderden doden op hun geweten hebben. We praten met pkk over tienduizenden doden.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:23   #22
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Lijkt me als bewijs niet erg overtuigend.
Ik meldde dus nog achteraan: laten we de rechtszaken afwachten en kijken wat boven zal komen drijven.

Citaat:
Ik dacht dat je aan mijn avatar al zou afgeleid hebben dat marxisme nu niet bepaald iets is waar ik een afkeer van heb
Maakt niet uit. Wie is die gozer eigenlijk?

Citaat:
Of: misschien denken ze dat dit het vredesproces ook geen stap vooruit zet, en dat Turkije zich ook maar eens bereid zou moeten tonen concessies te maken.
Ik denk dat er een afkoelingsperiode ingelast dient te worden. Na tientallen jaren elkaar naar keel vliegen met tienduizenden doden, dan zal een staat erna redelijk allergisch zijn met pkk en eraan gelieerde groepen.
Na afkoelingsperiode zullen de gemoederen bedaren en kan er gepraat worden.

Citaat:
Moraal van het verhaal: als je gevangen zit in een repressief systeem, moet je je daar vooral naar plooien.
Een systeem die koerdische presidenten, ministers, burgemeesters parlementsleden, enz. voortbrengt....
Vreemde repressief systeem.

Citaat:
Trouwens: niet echt bepaald een slimme tactiek als ze dan toch echt PKK-poppen zijn.
Ze denken misschien: "EU kijkt mee".
Oud 17 november 2007, 19:26   #23
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Samuray, je moest je schamen voor je nationalisme en racisme.
Sorry, ik ben een realist. Zo handelen staten eenmaal tegen afscheidingsgroepen en terreur.
Racisme heb ik niet gezien, in ieder geval zie ik geen ban of zo, ik ben ook niet door de politie opgepakt.
Oud 17 november 2007, 19:30   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Sorry, ik ben een realist. Zo handelen staten eenmaal tegen afscheidingsgroepen en terreur.
Racisme heb ik niet gezien, in ieder geval zie ik geen ban of zo, ik ben ook niet door de politie opgepakt.
Er is niets realistisch aan jouw bekrompen nationalisme.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 09:07   #25
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, vertel dat maar eens aan de honderden en honderden Koerdische jongeren en studenten die de afgelopen jaar en jaren WEL zijn opgepakt door de Turkse politie. Vertel hen maar eens dat hun eisen onrealistisch zijn en het Turskse staatshandelen wel realistisch.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:07   #26
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit. Wie is die gozer eigenlijk?
http://www.wallonie-en-ligne.net/199...aut_Julien.htm

Citaat:
Ik denk dat er een afkoelingsperiode ingelast dient te worden. Na tientallen jaren elkaar naar keel vliegen met tienduizenden doden, dan zal een staat erna redelijk allergisch zijn met pkk en eraan gelieerde groepen.
Na afkoelingsperiode zullen de gemoederen bedaren en kan er gepraat worden.
M.a.w.: de Koerden moeten vooral hun mond houden en niet protesteren.

Citaat:
Een systeem die koerdische presidenten, ministers, burgemeesters parlementsleden, enz. voortbrengt....
Vreemde repressief systeem.
Het al dan niet voortbrengen van staatslieden heeft weinig te maken met de emancipatie van een volk/bevolkingsgroep (schrappen wat niet past).
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:07   #27
styllo_ben
Minister-President

Standaard

een vraag aan Turkse mensen:

los van het feit dat Turken en Koerden broeders van elkaar zijn en het best met elkaar samenleven (trouwens, voor welke volkeren geldt dat niet, hé) erkennen jullie de soevereniteit van de Koerden, het recht om hun eigen lot te bepalen?
Oud 18 november 2007, 15:32   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een vraag aan Turkse mensen:

... erkennen jullie de soevereniteit van de Koerden, het recht om hun eigen lot te bepalen?
Tuurlijk, in Noord-Irak kunnen ze naar hartelust in soevereniteit hun eigen lot bepalen.
Oud 18 november 2007, 15:58   #29
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Tuurlijk, in Noord-Irak kunnen ze naar hartelust in soevereniteit hun eigen lot bepalen.
Maar niet te veel he. Stel dat ze de Koerden in de Turkse - pardon Zeekoerdische - staat eens op ideeën brachten...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 18 november 2007, 17:11   #30
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar niet te veel he. Stel dat ze de Koerden in de Turkse - pardon Zeekoerdische - staat eens op ideeën brachten...
Een ticketje enkel richting Iraaks-Koerdistan is aan te bevelen. Daar kunnen ze zoveel ideeën krijgen als ze willen. Turkije is voor iedereen die Turk wil zijn en blijven.
Oud 18 november 2007, 17:19   #31
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een ticketje enkel richting Iraaks-Koerdistan is aan te bevelen. Daar kunnen ze zoveel ideeën krijgen als ze willen. Turkije is voor iedereen die Turk wil zijn en blijven.
Dan hadden ze de Turkse Koerden in 1925 maar hun gang moeten laten gaan toen ze hun onafhankelijkheid wou uitroepen. Dan zou ik je eventueel nog ergens gelijk kunnen geven (ware het niet dat ik nationaliteit los zie van politieke meningen en grenzen als veranderlijk beschouw).
Oud 18 november 2007, 21:21   #32
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Haha, valt tegen om iemand tegen te komen die anders tegenaan kijkt?
Oud 18 november 2007, 21:23   #33
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
ja, vertel dat maar eens aan de honderden en honderden Koerdische jongeren en studenten die de afgelopen jaar en jaren WEL zijn opgepakt door de Turkse politie. Vertel hen maar eens dat hun eisen onrealistisch zijn en het Turskse staatshandelen wel realistisch.
Zo handelen staten tegen lieden die met wapens de boel op stelten zetten (of zich mee inlaten). Al Quada, RAF, ETA, IRA: ze kregen allemaal de betreffende staten over zich heen.
Oud 18 november 2007, 21:29   #34
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Noord-Irak, dat had ik over het hoofd gezien. Laat de pkk zich maar opdoeken, ze hebben al een staat. Ze moeten niet te hebberig worden, anders raken ze alles kwijt (met een buurman met een leger van 1 mln man kun je beter niet gaan rotzooien).
http://www.youtube.com/watch?v=n4OBvIvG8oU
Weet wanneer je moet stoppen

Laatst gewijzigd door Samuray : 18 november 2007 om 21:38.
Oud 18 november 2007, 22:42   #35
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
En Kalikles, welke bewijzen heb je hiervoor? Of roep je zomaar wat? Als je geen bewijzen hebt, is het niet goed voor je geloofwaardigheid als je mensen beschuldigt.
Oud 19 november 2007, 01:11   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, valt tegen om iemand tegen te komen die anders tegenaan kijkt?
Neen, valt tegen dat bekrompen nationalisten bestaan, of het nu Vlaamse, Belgische, Turkse of Koeterwaalse nationalisten betreft.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 09:56   #37
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
awel ja ziede

eigenlijk erken jij helemaal niet de soevereiniteit van koerden.

Maar ik vind niet dat de Koerden zich te schikken hebben naar jouw mening. Weet ge, dat is 'm nu net, de betekenis van soevereiniteit. Hiervoor moet je niet wachten totdat iemand het je cadeau doet of toekent. Je pakt 'm gewoon omdat het uw recht is. En als er een of ander staat in de weg staat, tja dan...

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 19 november 2007 om 09:56.
Oud 19 november 2007, 09:58   #38
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat is nu eens een schoolvoorbeeld van verachtelijk racisme.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 19 november 2007 om 09:58.
Oud 19 november 2007, 10:09   #39
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo handelen staten tegen lieden die met wapens de boel op stelten zetten (of zich mee inlaten). Al Quada, RAF, ETA, IRA: ze kregen allemaal de betreffende staten over zich heen.
Ten eerste, de ETA en IRA zijn van een heel andere orde dan Al Qaida en zijn helemaal niet te vergelijken met elkaar. RAF is dan weer iets totaal anders.

Maar goed. Wie zegt dat het handelen van Spanje, Frankrijk en Groot-Brittannië juist is? Het is niet omdat ergens iets fout gedaan wordt door een staat, dat dit een justificatie is voor een ander om het ook te doen.

Trouwens, in uw lijstje vermeld je geen Palestijnse organisaties die vechten tegen de Israelische staat. Vergeten? Neen hoor, hun zaak vind je wel gerechtvaardigd (terecht ook) en beschouw je hen niet als terroristen die best weleens de staat over zich mogen krijgen.

Zie je wat ik wil zeggen: het is niet omdat je vecht tegen een staat, dat je per definitie slecht zijt.

Of je kan natuurlijk ook zeggen dat de palestijnen ook terroristen zijn en het verdienen om door de Israeilische staat onderdrukt te worden. Dan weten we tenminste dat je consequent bent.
Oud 19 november 2007, 19:26   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
awel ja ziede

eigenlijk erken jij helemaal niet de soevereiniteit van koerden.
Jawel, ik erken wel de soevereniteit van Koerden. Noord-Irak is de facto een soevereine Koerdische staat. Ik gun het ze. Er hoeven geen twee Koerdische staten te bestaan. Zij die onder een Koerdisch bestuur willen leven moeten maar naar Noord-Irak vertrekken.

Citaat:
Maar ik vind niet dat de Koerden zich te schikken hebben naar jouw mening. Weet ge, dat is 'm nu net, de betekenis van soevereiniteit. Hiervoor moet je niet wachten totdat iemand het je cadeau doet of toekent. Je pakt 'm gewoon omdat het uw recht is. En als er een of ander staat in de weg staat, tja dan...
Iemand's recht is een kwestie van interpretatie. In dit geval staat Turkije en het Turkse volk in de weg. Geluk ga ik de Koerdische separatisten niet wensen maar geloof mij vrank dat ze het nodig zullen hebben als ze een stuk van Turkije willen pakken. De Euromillions winnen is met vele lengtes een haalbaarder zaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be