![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indien men in ons land het verdrag van Lateranen opheft, en de bedienaren van de erkende erediensten niet meer betaalt, de toelagen aan kerken, synagogen en moskeën opheft en de betaling aan het humanistisch verbond ook opheft heeft dit grote gevolgen:
- Alle dagen, op alle radio- en tv stations "boodschappen van algemeen nut": "Red uw ziel, Prase the lord, stort op rekening......". Elke dag bedelaars aan je deur, op straat standjes met zeloten, schouts die plots wekelijks wafelen bakken, ijstaarten verkopen. Je postbus vol met folders waarom je Jezus, Allah en Jaweh moet steunen. Met andere woorden: de WAANZIN! Indien je niet meer MOET stemmen: KRAK het zelfde: voortdurend het gezaag dat je moet gaan stemmen. Dan nog eens het gezaag voor WIE je moet gaan stemmen: een meer dan verdubbeling van de junkmail, de oproepen op je televisie, de radio, op straat enz... de WAANZIN! We hebben een prachtland, waar je niet wordt CONSTANT geterroriseerd door gelovigen allerhand en matig wordt gepest door politici. Houden zo, anders begint: de WAANZIN! |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je kan geen markt bewandelen of er zijn weer pipo's die flyerkes in uw pollen proppen. De WAANZIN is er al !!! Maar dat doet niks af aan de beperking van keuzevrijheid! Het zal niet verminderen, maar ook niet vermeerderen. Bekijk nogmaals Nederland als voorbeeld, daar is het nu met stemrecht zeker niet meer dan bij ons met stemplicht. Trouwens, liever een folderke meer waar ik mijn stoof mee aandoe, dan verplicht worden om met dit circus mee te draaien!!! ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dan natuurlijk zeggen dat ze zich beter kunnen verwarmen met de vele folders die ze kregen.... Ook gaat men dan stemmen "kopen": je organiseert een busreisje naar de verkiezingsbus, met gratis maaltijd. Je gaat natuurlijk daar waar je stemmers zitten: de katholieken gaan bussen inleggen tussen de ziekenhuizen en ouderlingentehuizen die met "Sint-" beginnen. De sossen staan dan weer met een gezellige koets en paard voor de ocmw-gestichten. Het wordt met andere woorden weer een circus. Het huidige systeem is rechtvaardig en sluit beïnvloeding uit. Het vermijdt te veel overbodige campagnes en allerlei manipulatietechnieken. Het is perfect democratisch. Ik zou er echter een congédag van maken, om de mensen er een positief beeld van te geven, ipv een weekend te verpesten, dat wel ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 november 2007 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gratis bus voor alle arme mensjes en dat dilemma is ook overwonnen! ![]()
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() je discrimineert dan weer degenen die tegen stevaert zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() ericferemans stelde :
Citaat:
zou JIJ dan HIER wat minder kunnen schrijven ? Naschrift. Boze tongen noemen jouw "schrijven" echter : l u l l e n.
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Haha, als ik niet wist dat jij een grap was, zou ik je nog voor grap verdenken.
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Stemplicht of niet;ik zal blijven gaan stemmen,das een zeer kleine moeite;ik ben altijd binnen de 20tal min alweer buiten en als er minder volk zou komen door bv stemrecht dan ben ik binnen de 3min buiten
![]() Dusja,ik zal blijven gaan en blijven vb stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Het is een afgedwongen stem voor een koppelverkooplijst.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Denk aan ons als je de volgende keer sneller buiten bent! ![]()
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Nee toch niet... Het maakt véél meer indruk op de politieke meute wanneer mensen massaal hun middenvinger opsteken in de wetenschap dat het régiem wel eens kan terugslaan. Bovendien is ons systeem ook niet berekend op dergelijk je m'en foutisme. Correctie: het is zelfs geen je m'en foutisme; het is gewoon een frontaal protest tegen een manifest illegale situatie.
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stel: Mark Staet wil in een straat een feest geven. Om te weten of iedereen dat okee vindt gaat hij alle deuren af. Sommigen zullen de deur in zijn gezicht dichtslaan (ze maken hun positie kenbaar). Anderen zullen zeggen "maakt me niks uit" (ze maken hun positie kenbaar). Maar wanneer huisnummer 7 NIET opendoet zal Mark later terugkeren omdat hij nog steeds niet weet wat nummer 7 ervan denkt. Hij wil immers niet zomaar ongevraagd een feest geven, want hij is democraat. Op grote schaal: De staat wil weten wat iedereen denkt. Je mag ongeldig stemmen (de deur dichtslaan) of je mag blanco stemmen ("maakt me niks uit"). Maar wanneer de staat niet iedereens mening weet dan kan ze geen aanspraak maken op een democratisch beleid. Omdat "alle deuren aflopen" praktisch moeilijk is moeten de mensen zelf komen. Simpel, toch?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 20 november 2007 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Zij die niet willen stemmen, stemmen niet en hadden dus evengoed kunnen thuisblijven. 2. Zij die niet willen stemmen, stemmen toch en vertekenen hiermee het beeld dat de verkiezingen moeten geven over de gewenste machtsverhoudingen. Er wordt nu immers een bolletje gekleurd dat wellicht slechts gekleurd wordt om er snel vanaf te zijn. Citaat:
Het heeft dan ook geen zin om de mensen te verplichten om open te doen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mark Staet is al lang blij dat 50% + 1 buurman voor zijn straatfeest gewonnen is. Diegene die de deur niet opendeed, doet er eigenlijk al lang niet meer toe. Mark zal met een gerust democratenhart zijn festiviteiten plannen, zonder opnieuw bij de gesloten deuren te hoeven passeren. Laatst gewijzigd door dont believe da hype : 4 juni 2008 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zie jij de reden om het hier de burger nog wél te dwingen? Ook hij die niets van politiek weet of WIL weten? Vervuilt dat de uitslag soms niet?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juni 2008 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Wat een merkwaardige vergelijkingen hebben jullie toch. In Nederland bestaat inderdaad stemRECHT. Dat klinkt toch iets vriendelijker. Wat heb ik eraan om -als ik niet wil stemmen- naar dat stembureau af te moeten zakken om iets stomzinnigs op dat stembiljetje in te vullen? Zonde van m'n tijd! Merkwaardig dat mensen gedwongen worden om politiek bezig te zijn. Jullie hoeven toch ook niet meer verplicht bij een geloofsgenootschap te horen of wel soms? Waarom moet je dan wel per se met politiek bezig zijn. Zelf ga ik altijd stemmen voor landelijke en gemeentelijke verkiezingen, maar de Europese verkiezingen en de Provinciale verkiezingen, alsook die van de Waterschappen sla ik keurig over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden? De pro-vreemdelingen partij die aan de macht was toen deze wet werd gestemd dacht daar voordeel uit te halen. Aan de wetten in verband met stemrecht werd in Belgique nog NOOIT gesleuteld behalve als deze of gene partij er voordeel uit wilde halen. Het stemrecht voor vrouwen, dat voordelig zou zijn voor de toenmalige christen-democraten, werd zelfs door AlbertI himself afgevoerd omdat het ten nadele van de toenmalige rooien zou zijn. Rooien die tot op de dag van vandaag in symbiose leven met de Belgische monarchie.
![]() |