Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 03:20   #621
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;3076018]
Citaat:

Niet of zeer zelden en dan nog met zeer zeer weinigen.
Takya dus, om de schijn van goede wil hoog te houden.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 november 2007 om 03:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:17   #622
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Sommige domme mensen die de discussie of dialoog niet meer aankunnen en die dan verder beginnen te beledigen moeten goed begrijpen dat ze gelijk in mijn negeerlijst terecht komen.

Geen tijd voor kindjes!
Hoezo, geen tijd voor kindjes??
Oud 17 november 2007, 11:09   #623
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr
Beetje informatie:

Dhimmie: afgeleid van het Arabisch dhimma, dat bescherming betekent, dhimmies zijn beschermelingen, mensen met een beschermd statuut. Eeuwenlang gold dat onder moslims met name de joden en christenen, aanhagers van dezelfde god als de moslims of de volkeren van het boek (ahl kitaab). Alleen de dhimmies betaalden inkomstenbelasting (Dhjizia), 'in ruil waarvoor ze volgens hun eigen wetgeving mochten leven in een islamitische staat waarin de niet-muslims hun eigen rechtbanken krijgen voor persoons- en familierecht.
Je weet toch wel dat de dhimmie status hier in Zuid Italie nog steeds van toepassing is? In Sicilië het laatste bolwerk van de Mohammedanen hebben ze een soort groepering "MAFFIA" genoemd, die nadien ook zijn uitgeweken naar de VS.

Dié mensen hebben dat "beschermingssysteem" schitterend blijven behouden: WIJ beschermen jullie als jullie ONS het nodige beschermingsgeld betaalt, anders kan het al eens zijn dat je vermoord wordt teruggevonden.

Ik weet niet of je al op de hoogte bent van het feit dat algemeen wordt erkend dat deze dyziahtaks ter bescherming rechtstreeks van uw ideologie is overgenomen?

Alleen: hier noemen we de MAFFIA een misdaadorganizatie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:21   #624
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Welnee, ik bedoel niet polytheïsme puur omdat het meerdere goden aanbidden is.
Er was een enorme cultus rond al deze goden die ronduit schandalig was.
Een voorbeeld hiervan is dat de handelaren zelf goden begonnen uit te vinden en daar dan idolen van verkochten aan het goedgelovige volk.
het blijft een gegeven dat er geen enkele cultus zo tolerant is als de meergodencultus. Enkel het monotheisme is INTOLERANT tegenover mensen die wel verschillende goden aanbidden (een godje meer of minder zal het bij hen niet uitmaken, niet zo bij de monotheisten).

Citaat:
Mohammed keek naar het christendom en zag dat het hele volk verenigd was onder 1 god, hij wou hetzelfde voor het arabische volk. Dat betreft polytheïsme.
En Roodkapje liep in het bos en kwam daar Hansje en Grietje tegen die met de 7 kaboutertjes op stap waren... dream on!

Citaat:
Het kan zijn dat de Islamwereld vol zit van corruptie, maar hij heeft het in zijn tijd serieus weten in te perken.
Wat het slaaf- en vrouwgegeven betreft, dat zat al zo ingebakken in zijn cultuur dat je dat als beginnende profeet er zeker niet in 1 stap kon uitkrijgen. Alle grote veranderingen gaan in kleine stapjes, maar als mens leef je niet lang genoeg om zoiets te verwezenlijken.
Ik ben ervan overtuigd dat als mohammed met zijn kleine groep volgelingen iets zou gezegd hebben over de afschaffing van slavernij en de positie van de vrouw, dat niemand hem nog au sérieux zou genomen hebben.
Mohammed deed zelf toch niks? Het waren toch de woorden van Allah? En blijkbaar kon Allah ZEKER EN VAST vanalles afschaffen of instellen:

vb.
- de vader van het zesjarige kindje Aisha wou helemaal niet dat geile Mo met haar "huwde", maar kijk... daar kwam Allah in een droom naar de Mo toe en Allah zei dat het MOEST.

- de volgens U zo amorele troep arabische stammen hadden tenminste de eerbaarheid om met hun tengels van hun schoondochters af te blijven. Niet zo voor Allah: toen Mohammed zijn geil welgevallig oog op de vrouw van zijn geadopteerde (ooit zijn kindsexslaaf geweest (*)) zoon liet vallen, kwam er tevens ineens een bericht van Allah dat geile Mo gerust met zijn schoondochter mocht huwen. Daarop scheidde (taleq, taleq, taleq) de meer dan waarschijnlijk gepederaste zoon, et voil�* geile Mo kon op zijn vrouw kruipen!

(*) U weet toch wel dat in het paradijs ook "jongelingen" rondlopen ter vermaak ende gebruik van de vrome mohammedanen? U weet toch ook wel dat pederasterie nog steeds standaard is in die vrome landen? U wist zeker ook wel dat Mo's "aangenomen"zoon tot zijn volwassenheid een slaafje van Mo geweest was, (waarvan Allah had gezegd dat ze ten allen tijde voor sex mochten gebruikt worden), en U weet zeker ook wel dat toen hij "te oud" werd hij dus vrijgelaten werd....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 13:13   #625
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het blijft een gegeven dat er geen enkele cultus zo tolerant is als de meergodencultus. Enkel het monotheisme is INTOLERANT tegenover mensen die wel verschillende goden aanbidden (een godje meer of minder zal het bij hen niet uitmaken, niet zo bij de monotheisten).

En Roodkapje liep in het bos en kwam daar Hansje en Grietje tegen die met de 7 kaboutertjes op stap waren... dream on!

Mohammed deed zelf toch niks? Het waren toch de woorden van Allah? En blijkbaar kon Allah ZEKER EN VAST vanalles afschaffen of instellen:

vb.
- de vader van het zesjarige kindje Aisha wou helemaal niet dat geile Mo met haar "huwde", maar kijk... daar kwam Allah in een droom naar de Mo toe en Allah zei dat het MOEST.

- de volgens U zo amorele troep arabische stammen hadden tenminste de eerbaarheid om met hun tengels van hun schoondochters af te blijven. Niet zo voor Allah: toen Mohammed zijn geil welgevallig oog op de vrouw van zijn geadopteerde (ooit zijn kindsexslaaf geweest (*)) zoon liet vallen, kwam er tevens ineens een bericht van Allah dat geile Mo gerust met zijn schoondochter mocht huwen. Daarop scheidde (taleq, taleq, taleq) de meer dan waarschijnlijk gepederaste zoon, et voil�* geile Mo kon op zijn vrouw kruipen!

(*) U weet toch wel dat in het paradijs ook "jongelingen" rondlopen ter vermaak ende gebruik van de vrome mohammedanen? U weet toch ook wel dat pederasterie nog steeds standaard is in die vrome landen? U wist zeker ook wel dat Mo's "aangenomen"zoon tot zijn volwassenheid een slaafje van Mo geweest was, (waarvan Allah had gezegd dat ze ten allen tijde voor sex mochten gebruikt worden), en U weet zeker ook wel dat toen hij "te oud" werd hij dus vrijgelaten werd....
Ja dat bedoel ik, er was TE veel tolerantie. Je kon doen waar je maar zin in had. Er was geen unie, er waren alleen maar nomaden zonder sociale cohesie. In die zin heeft hij dat volk verenigd.
Hey, dat zijn geschiedkundige feiten, die Dream on vind ik overbodig.
Ik wil zeker de Islamitische cultuur niet goedpraten. Ik vind gewoon dat je alles een beetje binnen zijn context moet zien en binnen het tijdsvak waarin het zich afgespeeld heeft, meer moet je daar niet achter zoeken.
Hun gedrag van nu is geen excuus, ze MOETEN evolueren.
Huwen met kinderen was al zeer lang schering en inslag op het arabische schiereiland. Je kan dit niet in de schoenen van de islam schuiven, je kan alleen zeggen dat de islam het niet verhinderd heeft. En dat is iets heel anders. Check je geschiedenis is alles wat ik daar nog over kan zeggen...
Oud 18 november 2007, 00:57   #626
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Check je geschiedenis is alles wat ik daar nog over kan zeggen...
Yo Pies, check out the present:

http://www.youtube.com/watch?v=Wp3Ea...eature=related
Een leuke opa, vind je niet ?
Daar moet het wel leuk vertoeven zijn, voor de kleinkindjes...

En in welke hedendaagse of nabije context zou u deze rasechte democraat wensen te plaatsen ? In het midden van uw woonwijk mss ?
http://www.youtube.com/watch?v=hshzp...eature=related

Vooral deze is hilarisch:
http://www.youtube.com/watch?v=7hcQT...eature=related

Meer kan ik daar ook niet direct over zeggen, wegens zo al duidelijk genoeg, dacht ik.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 november 2007 om 01:03.
Oud 18 november 2007, 01:32   #627
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dhjizia moet niet worden geheven met vernedering en het wordt ook niet geheven op vrouwen, kinderen, geestelijken, ouderen, enz. alleen op volwassen, werkende mannen maar de moslims moeten Zakaat betalen (een religieuze belasting)
Weet iemand hier toevallig, welk percentage van aanslagvoet er voor beide benamingen wordt geheven ?
Oud 18 november 2007, 10:18   #628
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weet iemand hier toevallig, welk percentage van aanslagvoet er voor beide benamingen wordt geheven ?
Zakaat: 2.5% (?).

In het Ottomaanse rijk moesten de niet-moslims niet alleen de Djizia betalen van de 14de tot de 17de eeuw maar ook de devsjirme of 'bloedbelasting' betalen. Dit wil zeggen dat zij één vijfde van hun kinderen moesten afstaan die dan werden opgeleid en ingelijfd in het leger nadat zij meestal onder dwang werden bekeerd tot de islam. En deze voormalige kinderen van christelijke ouders vormden dan de latere Janitsaren. Tenminste, dat schrijft Mon Detrez, die een slavist is.

Laatst gewijzigd door system : 18 november 2007 om 10:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:38   #629
Diego Raga

Standaard

Hm, om dan later zelf of je andere kinderen gearresteerd of gedood te zien worden, door je eigen zoon en de jongens die je in je dorp hebt zien opgroeien...
Hoewel ik een licht vermoeden koester van niet, maar zouden de Turken daar al eens hun excuses voor aangeboden hebben ?

Wat die mohannedaanse aftroggelbelasting betreft, deze onrechtvaardige behandeling tov anderen is, zo te zien, niks nieuw onder de hedendaagse zon, net zoals hun hele leer trouwens, wat dagelijks perfect wordt geillustreerd door de verblinde standpunten van de mohammedaanse godskrijgers op dit forum.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 november 2007 om 13:38.
Oud 18 november 2007, 16:51   #630
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Yo Pies, check out the present:

http://www.youtube.com/watch?v=Wp3Ea...eature=related
Een leuke opa, vind je niet ?
Daar moet het wel leuk vertoeven zijn, voor de kleinkindjes...

En in welke hedendaagse of nabije context zou u deze rasechte democraat wensen te plaatsen ? In het midden van uw woonwijk mss ?
http://www.youtube.com/watch?v=hshzp...eature=related

Vooral deze is hilarisch:
http://www.youtube.com/watch?v=7hcQT...eature=related

Meer kan ik daar ook niet direct over zeggen, wegens zo al duidelijk genoeg, dacht ik.
Ja dat is the present ja, en het is idd niet met z'n tijd meegeëvolueerd... Zeer betreurenswaardig... De eerste stap die Mohammed nam was dus om regels te maken die het voor vrouwen al dragelijker maken.
Niet in het gezicht slaan, niet zo hard dat ze blauwe plekken krijgt, of dat ze bloed.
Er is in die landen nooit een maatschappelijk draagvlak geweest om zulke diepgewortelde gewoontes eruit te krijgen.
En wees eerlijk, hoe ver stonden wij voor de industriële revolutie?
Oud 18 november 2007, 20:03   #631
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ja dat is the present ja, en het is idd niet met z'n tijd meegeëvolueerd... Zeer betreurenswaardig... De eerste stap die Mohammed nam was dus om regels te maken die het voor vrouwen al dragelijker maken.
Niet in het gezicht slaan, niet zo hard dat ze blauwe plekken krijgt, of dat ze bloed.
Dat deze regels in de 7-de eeuw voor de vrouw een vooruitgang betekende, is mss best mogelijk.
Voor de vrouw van vandaag betekent dit anno 2007, echter wel een serieuze achteruitgang.
Leg het anders eens voor aan enkele vrouwen in uw omgeving en hou alvast een vluchtweg achter de hand, je weet maar nooit...

Citaat:
Er is in die landen nooit een maatschappelijk draagvlak geweest om zulke diepgewortelde gewoontes eruit te krijgen.
De derde en vierde generatie moslims die hier zijn, doen zo te zien flink hun best, om die diepgewortelde gewoontes te behouden ter cultiveriong van hun geloof.
Ik dacht steeds dat in het naoorlogse Europa, het maatschappelijke draagvlak hiervoor, wel groot genoeg was, niet ?

Citaat:
En wees eerlijk,...
Eerlijkheid ontsluiert de waarheid, leugens bedekken ze.
Degene die me hier kan betrappen op intellectuele oneerlijkheid, zal van ver mogen komen, meneer.

Citaat:
...hoe ver stonden wij voor de industriële revolutie?
... en ik ben de eerste om de schrijnende wantoestanden in eigen huis, toe te geven.

Echter, in die enkele eeuwen van toen tot nu, is er wel een significante vooruitgang geboekt, om deze mensonwaardigheid te verlichten en op de meeste maatschappelijke gebieden te doen verdwijnen.
Dat er vandaag de dag, hier en daar nog wat werk aan de winkel is ivm loon- en werkvoorwaarden voor m-v, maar is ivm toen niet meer vergelijkbaar, in tegenstelling tot de diepgewortelde (onderwerpings-) gewoonten van de islam-adepten van vandaag, soms ook wel eens moslims genoemd.

Ik mag dan hopen, dat ook u dan de nodige intellectuele eerlijkheid bezit, om deze maatschappelijke en fatale tegenstelling toe te geven.
Oud 18 november 2007, 20:19   #632
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat deze regels in de 7-de eeuw voor de vrouw een vooruitgang betekende, is mss best mogelijk.
Voor de vrouw van vandaag betekent dit anno 2007, echter wel een serieuze achteruitgang.
Leg het anders eens voor aan enkele vrouwen in uw omgeving en hou alvast een vluchtweg achter de hand, je weet maar nooit...

De derde en vierde generatie moslims die hier zijn, doen zo te zien flink hun best, om die diepgewortelde gewoontes te behouden ter cultiveriong van hun geloof.
Ik dacht steeds dat in het naoorlogse Europa, het maatschappelijke draagvlak hiervoor, wel groot genoeg was, niet ?

Eerlijkheid ontsluiert de waarheid, leugens bedekken ze.
Degene die me hier kan betrappen op intellectuele oneerlijkheid, zal van ver mogen komen, meneer.

... en ik ben de eerste om de schrijnende wantoestanden in eigen huis, toe te geven.

Echter, in die enkele eeuwen van toen tot nu, is er wel een significante vooruitgang geboekt, om deze mensonwaardigheid te verlichten en op de meeste maatschappelijke gebieden te doen verdwijnen.
Dat er vandaag de dag, hier en daar nog wat werk aan de winkel is ivm loon- en werkvoorwaarden voor m-v, maar is ivm toen niet meer vergelijkbaar, in tegenstelling tot de diepgewortelde (onderwerpings-) gewoonten van de islam-adepten van vandaag, soms ook wel eens moslims genoemd.

Ik mag dan hopen, dat ook u dan de nodige intellectuele eerlijkheid bezit, om deze maatschappelijke en fatale tegenstelling toe te geven.
Er is voor die vrouwen nooit een vooruitgang geweest binnen hun cultuur, dus kan je ook niet spreken van een achteruitgang vind ik.

Inderdaad, nu, en in onze streken is er een maatschappelijk draagvlak, maar dat betekent niet dat de dominerende helft van de islamitische gezinnen meteen in één stap de macht uit handen gaan geven. In kleine stappen en over nog enkele generaties is realistischer.

Ik geef toe dat er een tegenstelling is. Maar ik, en zij ongetwijfeld ook, zien hun cultuur en gewoontes nog altijd als iets apart van onze samenleving. Zij identificeren zich niet met onze voor- en naoorlogse verworvenheden. Zij beschouwen zichzelf als een alleenstaande minderheid met eigen ethiek e.d. En dat heb ik zelf door hen al vaak mogen horen in enkele openhartige gesprekken met moslima's. Het probleem is dat zij maar al te graag terugvallen op onze ondersteunende sociale maatschappij, zonder dat ze verder iets met deze maatschappij te maken willen hebben op gebied van levensgewoonten en religie. Ze beschouwen dit als inferieur.
Oud 18 november 2007, 22:11   #633
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Er is voor die vrouwen nooit een vooruitgang geweest binnen hun cultuur, dus kan je ook niet spreken van een achteruitgang vind ik.

Inderdaad, nu, en in onze streken is er een maatschappelijk draagvlak, maar dat betekent niet dat de dominerende helft van de islamitische gezinnen meteen in één stap de macht uit handen gaan geven. In kleine stappen en over nog enkele generaties is realistischer.

Ik geef toe dat er een tegenstelling is. Maar ik, en zij ongetwijfeld ook, zien hun cultuur en gewoontes nog altijd als iets apart van onze samenleving. Zij identificeren zich niet met onze voor- en naoorlogse verworvenheden. Zij beschouwen zichzelf als een alleenstaande minderheid met eigen ethiek e.d. En dat heb ik zelf door hen al vaak mogen horen in enkele openhartige gesprekken met moslima's. Het probleem is dat zij maar al te graag terugvallen op onze ondersteunende sociale maatschappij, zonder dat ze verder iets met deze maatschappij te maken willen hebben op gebied van levensgewoonten en religie. Ze beschouwen dit als inferieur.
Pies, ik waardeer uw eerlijk antwoord.
Het geeft op een onbevooroordeelde wijze aan, dat er een structurele oppositie is tussen hun manier van denken en het individuele en sociale handelen ernaar, dan de onze, een tegenstelling die uiteindelijk een maatschappelijke patstelling blijkt.

Ook schrijft u hoopvol, dat het over enkele generaties wel wat zal bekoelen en dat moslims een meer democratische houding zullen aannemen, tov de positie van de vrouw in het algemeen.
Naar onze maatstaven genomen, goed dan, give it some time, maar als deze islamitische 'dominerende helft' het nu al zo moeilijk heeft om tov vrouwen hun 'macht' erover af te staan, hoe lang denkt u dan dat het nog zal duren vooraleer moslims hun andere en nog stringentere 'cultuurgewoonten en machten' vrijwillig zullen temperen of opgeven, duchtig rekening houdend met het verstandelijk-culturele concept dat ze in hun opvoeding hebben meegekregen tov van 'inferieure ongelovigen' ?
En hoeveel 'generaties' zou volgens u, dat dan wel mogen duren ?

De maatschappelijke realiteit is, dat er helemaal niks valt af te dingen op hun leefwijze en gewoonten, geen enkele dwangvorm of discriminerend voorschrift, geen hardhandige mep noch een bloederige keelhaal, geheel in lijn volgens de verankerde onveranderlijkheid van hun desopotische koranwetten.

Wat hier de hoofdzaak is, is niet alleen de onaanpasbaarheid van de moslim aan onze manier van denken en leven, maar tevens de onaanpasbaarheid van de koran, ivm onze wetten en sociale voorschriften.
Zoek anders eens een koranvers op, dat een wezenlijke aanvulling of een sociale verrijking inhoud, die we in het Westen tot nog toe ontbeerden.
Neem hiervoor gerust uw tijd...

Trouwens, om mijn stelling hierover nog wat meer kracht bij te zetten, wil ik zelfs direct de kontante aankoopprijs van 500 Saoudische volbloedkamelen overhandigen aan iedere moslim, zelfs de 'gematigste' die hier rondloopt, en die op vrijwillige basis duidelijk en publiekelijk afstand neemt van welke beschrijving dan ook, genoteerd in zijn onmisbare woestijngids en dit liefst te declameren zo ergens aan de sokkel van Brabo, in het bijzijn van enkele puik registrerende tv-camera's.
Uiteraard zijn andere moslims ook welkom, bij dit nooit eerder geziene staaltje van vrije meningsuiting.
Wedden da 'k ga blijven zitten met de cash ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 november 2007 om 22:12.
Oud 18 november 2007, 23:53   #634
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hier gaat u dus al de mist in. U haalt uitspraken uit de context en geeft daar uw eigen uitleg bij die tegengesteld is aan de bedoeling van de spreker.

Neem bijvoorbeeld Hirsi Ali: Zij zei dat teveel moslims de Koran te letterlijk nemen maar dat het boek is geschreven in een bepaalde tijd en daar ook in thuishoort. Toen werd het in de context geschreven van de toenmalige samenleving maar dat kun je niet één op één transporteren naar de situatie van nu. Bijvoorbeeld, gemeten naar onze huidige maatstaven zou Mohammed als een pedofiel worden beschouwd.

Dát is wat ze zei. Het houdt dus niet een beschuldiging van pedofilie in. Integendeel, het klaagt een ongekend conservatisme van moslimzijde aan.
Niet Mohammed wordt hier aangeklaagd maar de hedendaagse moslim die intellectueel niet de link kan maken naar onze moderne maatschappij. En ook daarmee wordt niet iedere moslim bedoeld maar slechts de fanatieke, fundamentalistische aanhanger van een bepaalde stroming binnen de islam.
Nou, overal op deze topic zijn we bezig over Mohammed in zijn maatschappij, in zijn tijd en in zijn omstandigheden en niet over vandaag in België met een bepaalde gedachtendgoed en dat is ook duidelijk geloof ik.

Quran letterlijk nemen bestaat niet, het is gewoon een propaganda die geen wortels heeft.

Er zijn talloze tafsirs over de Quran geschreven en tafsir is eigenlijk een intepretatie of uitleg en Quran interpreteren zonder rekening te houden met de omstandigheden van deze openbaringen, de tijd, de plaats en de mensen en hun achtegronden gaat gewoon niet.

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 18 november 2007 om 23:58.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 00:48   #635
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ook schrijft u hoopvol, dat het over enkele generaties wel wat zal bekoelen en dat moslims een meer democratische houding zullen aannemen, tov de positie van de vrouw in het algemeen.
Naar onze maatstaven genomen, goed dan, give it some time, maar als deze islamitische 'dominerende helft' het nu al zo moeilijk heeft om tov vrouwen hun 'macht' erover af te staan, hoe lang denkt u dan dat het nog zal duren vooraleer moslims hun andere en nog stringentere 'cultuurgewoonten en machten' vrijwillig zullen temperen of opgeven, duchtig rekening houdend met het verstandelijk-culturele concept dat ze in hun opvoeding hebben meegekregen tov van 'inferieure ongelovigen' ?
En hoeveel 'generaties' zou volgens u, dat dan wel mogen duren ?
Het is inderdaad optimistisch, maar als het van hun kant niet komt dan zal het wel van maatschappelijke kant komen. (dit natuurlijk enkel voor onze streken)
Het staat er aan te komen dat de samenleving gaat verrechtsen. Het socialisme begint zijn appeal te verliezen denk ik.
Oud 19 november 2007, 20:31   #636
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad optimistisch, maar als het van hun kant niet komt dan zal het wel van maatschappelijke kant komen. (dit natuurlijk enkel voor onze streken)
Het staat er aan te komen dat de samenleving gaat verrechtsen. Het socialisme begint zijn appeal te verliezen denk ik.
As you say, a sign of the times.
Dat Europa vandaag met een fundamenteel islamprobleem opgezadeld zit, hebben Jan en Janine Modaal dan ook te danken aan het desastreuze beleid van links, dat idd al veel te lang haar oorspronkelijke volkstaak uit het oog verloren is.

Verder is de merkbare rechtse bijsturing een natuurlijk antwoord op de linkse overdwarse slip, die de samenleving in haar gecorrumpeerde ban hield.
Helemaal niks te vroeg als je 't mij vraagt.
Stel je voor waar Europa zou staan, als links hier nog een jaartje of 20 langer aan de macht zou zijn...
Oud 19 november 2007, 20:43   #637
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
As you say, a sign of the times.
Dat Europa vandaag met een fundamenteel islamprobleem opgezadeld zit, hebben Jan en Janine Modaal dan ook te danken aan het desastreuze beleid van links, dat idd al veel te lang haar oorspronkelijke volkstaak uit het oog verloren is.

Verder is de merkbare rechtse bijsturing een natuurlijk antwoord op de linkse overdwarse slip, die de samenleving in haar gecorrumpeerde ban hield.
Helemaal niks te vroeg als je 't mij vraagt.
Stel je voor waar Europa zou staan, als links hier nog een jaartje of 20 langer aan de macht zou zijn...
Dan moet de naam Europa veranderd worden naar De Verenigde Multiculturele Emiraten?
Oud 19 november 2007, 22:32   #638
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dan moet de naam Europa veranderd worden naar De Verenigde Multiculturele Emiraten?
Goed idee, ik ga alvast een mailtje sturen naar het multi-nonsenskabinet van Den Bleiter, voor een prijsvraag omtrent deze toekomstige naamwissel en 'k zal er mss van Bertje zelf, nog een schouderklopke voor krijgen ook.
Alleen dat al maak 't de moeite waard.
Oud 20 november 2007, 02:12   #639
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld moet multicultureel zijn, de wereld vandaag is een kleine dorpje en wordt steeds kleiner en kleiner door het internationalisering van communicatiemiddelen.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 12:36   #640
Winterhamer
Banneling

Standaard

Henk's kont kussen

http://forum.politics.be/showthread.php?t=98175
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be