![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
Bekijk resultaten enquête: tweetalig forum frans-nederlands | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
40 | 41,67% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 58,33% |
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks nader. Mij eerste keuzetaal was Engels, daarna kwam Duits en later ook nog Spaans. Nooit Frans gehad in het middelbaar. Je comprend nulles des bottes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit evenwel de kat gebonden. Vergelijk maar eens met het aantal Vlamingen die ook op Franstalige fora actief is en vergelijk dat men het aantal Franstaligen op politics.be... En bij mijn weten wordt er in België nog een derde officiële taal gesproken. Merkwaardig toch dat belgicisten dat steeds weer vergeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat klopt: dat kan verklaard worden. Er zijn immers maar bitterweinig Franstalig die goed overweg kunnen met het Nederlands. Ik merk dit trouwens ook op andere fora van een heel andere aard. Op de Vlaamse fora voor modelbouw en stoomtractie bijvoorbeeld zijn de Franstaligen volledig afwezig. Omgekeerd stel je vast dat er wel Vlamingen actief zijn op de Franstalige tegenhangers van deze Vlaamse fora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Ik zie niet in waar die veralgemening vandaan komt. Mij staat Duits veel dichter dan Frans, ook al omdat ik Duits veel meer gebruik dan Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het warm water is het alleszins niet. De usenetgroup be.politics, die veel ouder is als dit forum, heeft zich al gauw na zijn ontstaan spontaan opgesplitst. De Franstaligen trokken naar soc.culture.belgium om er onder elkaar over politiek te spreken, de Vlamingen bleven op be.politics. Pogingen van goedmenende Belgen om daar verandering in te brengen, en beide groepen weer tweetalig te maken, lopen steevast op niets uit. U kan dit spontane confederaliseringsverschijnsel nog steeds observeren op http://groups.google.com/group/be.politics/topics en http://groups.google.com/group/soc.c...belgium/topics. Tenzij u dus zelf Franstalige postings wil beginnen schrijven, kan u dit ideetje dus maar beter begraven. Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 november 2007 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() We kunnen dat subforum maar beter meteen annexeren bij het forum van Le Soir, in ruil voor de onafhankelijkheid van forum.politics.be natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat er geen vraag naar is.
Mensen zoals u zijn witte walvissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen die de andere landstaal niet beheersen, kunnen geen gefundeerde mening hebben over België. Ze kunnen zelfs geen kennis nemen van de media van de andere kant. Als diezelfde eentaligen bovendien nog Belgicistisch zijn, zijn ze imho hypocriete quantité négligeable. Zoals het gros van de 18 november-betogers.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 november 2007 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niets houdt u tegen, Pajot, om Frans te klappen.
De andere frans-lovers mogen dan daarop reageren in't frans.
![]() |
#53 | ||
|
![]() Ik heb ja gestemd ik vind het een zeer leuk initiatief en voor een subforum kan het wel tellen als iets leuks...het is eens wat anders. Dus zeker JA!
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Als we overal frans-nederlandse antwoorden gaan krijgen wordt dit een zootje volgens mij!
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() volk=~=taal remember?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb er geen idee van. Ik weet alleen dat meer Vlamingen meertalig zijn dan Franstaligen, en dat altijd zo geweest is. En in mijn ervaring zijn de meeste traditionele flaminganten nog beter tweetalig dan de doorsnee Vlaming.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 november 2007 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben ervoor, iedereen spreekt in zijn eigen taal, moet kunnen. de kritiek van de moderatie vind ik er over trouwens.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Veel 'Vlamingen' hebben het Frans als moedertaal. Of beschouwt u de Brusselaar of de Zuid-Vlaming niet als zodanig ? Als een aanzienlijk deel van uw 'Vlaams' volk franstalig is, dan is het terecht dat ik stel dat die taal nauw bij ons staat.
|
![]() |
![]() |