Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 19 november 2007, 23:31   #681
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Jij zal het ook niet hebben van er zelf geweest te zijn neem ik aan. Maar jij schijnt op 'meerderheid' een correct cijfer te kunnen plakken?
Neen, ik "schijn" niets. Ik haal slechts de Franstalige kranten aan. En probeer maar eens te weerleggen dat het niet waar is wat er daar in te lezen valt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 november 2007, 08:29   #682
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saint Bekijk bericht
als uitgeweken vlaming woonachtig in noorwegen aanschouw ik het als mijn opgave jullie de publieke opinie van de noorse bevolking door te geven.

la belgique / belgium zero points !!

de noorse pers is de laatste maanden van een voorzichtig "t gaat niet goed daar in belgie" verschoven naar een politieke crisis en ze spreken zelf over een bijna niet te ontlopen opsplitsing!

een mens zou er bijna bij gaan dagdromen !

een ding staat als een paal boven water, belgie heeft zich nogmaals ongelofelijk belachelijk gemaaky in de internationale pers.

de mars op brussel wordt hier omschreven als krachtloos, minimaal en een teken aan de wand dat belgie geen toekomst heeft.
Filip Van Laenen?
Montalcino is offline  
Oud 20 november 2007, 09:34   #683
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ha! Het mooie is dat je het niet hoeft te geloven. Ik kreeg vanavond de gedrukte versie van het artikel (het zal morgen wel online staan). Het is inderdaad van kop veranderd, het is anders maar ik denk niet dat jij daar vrolijker van wordt:

Enkele citaten (Bron: NRC Handelsblad)
Citaat:
De meesten waren inderdaad Franstalig.
Citaat:
Van een echte crisis, anders dan een politieke is nu dan ook geen sprake.

Maar ik hoef geen excuses van je, hoor Largo. Morgen plaats ik het hele artikel (althans de link met bronvermelding) zodra hij online staat. Zo niet, scan ik hem in.
Ik blijf er bij... Je hypocriete houding hier is niet in het voordeel van je geloofwaardigheid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik je tot één van de beteren op dit forum had gerekend (qua inhoud en zo) maar je zakte deze laatste week tot zeer laag. Je posts bulken uit van de vooroordelen en de predeterminatie, je denken is maar eenzijdig en je argumenten jah die zijn in één lijn met je posts...
Behoorlijk zielig denk ik zo voor iemand die zich zo au serieux neemt...
Ik hoef ook geen excuses van jou!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvg
Het gaf volgens mij alleen prima aan waarom deze mars nu juist de tegenstellingen bevestigde.
Citaat:
Wat we hebben gezien is een betoging van franstaligen die België willen behouden maar dat wisten we al.
Citaat:
Wat de mars had moeten zijn, het 'benadrukken van de eenheid van België'' is jammerlijk mislukt door het massaal wegblijven van de Vlaamse meerderheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 09:40   #684
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik blijf er bij... Je hypocriete houding hier is niet in het voordeel van je geloofwaardigheid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik je tot één van de beteren op dit forum had gerekend (qua inhoud en zo) maar je zakte deze laatste week tot zeer laag. Je posts bulken uit van de vooroordelen en de predeterminatie, je denken is maar eenzijdig en je argumenten jah die zijn in één lijn met je posts...
Ik zie niet op welke elementen u zich steunt om tot een dergelijke conclusie te komen.

Laten we het even over de grond van de zaak hebben: deze belgicistische betoging was een flop, daar het juist een schrijnende illustratie was van het niet-bestaan van de Belgische eenheid in de geesten. In meerderheid Franstaligen, slechts Franstalige politieke tenoren, ruim gedragen door Franstalig België. Zelfs de Franstalige media, die over het algemeen vrij belgicistisch zijn, hebben dit onderstreept. En het aantal, tja, als al Le Soir in het editoriaal schrijft dat het zeker geen zondvloed was... Dan zijn we heel vlug uitgepraat.

Kortom, de twee opwerpingen die hier terugkeren over de mars zijn geen uitvindsels van "flaminganten", maar hebben de Franstalige media zelf al aangemerkt. Zelf voor hen was het ietsje te duidelijk.
Oud 20 november 2007, 09:49   #685
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Largo,
Jouw eerdere berichten impliceerden dat ik een leugenaar zou zijn. Ik heb hier aangetoond dat dat niet zo is. Excuses van jouw kant zouden je sieren maar ik rekende er al niet op. Vandaar.

Dat wat jij vooroordelen noemt zijn gewoon objectieve observaties. Dat wil niet zeggen dat ikzelf objectief ben, verre van. Maar je zult toch moeten bekennen dat ik de teneur van het betreffende artikel correct heb weergegeven. Jij dacht me te betrappen op een leugen om dan mijn hele betoog belachelijk te kunnen maken. Jammer dat ik je feestje heb verpest.

Als je me een beetje zou kennen zou je weten dat ik helemaal geen fervente voorstander ben van splitsing. Als je andere berichten van me had gelezen zou je weten dat ik het alleen maar triest vind dat de tegenstellingen tussen Vlamingen en Franstaligen zo toenemen. Maar je kunt je ogen er niet voor sluiten dát het zo is. Het is ook geen geheim dat ik een voorstander ben van een Laaglandse confederatie waarbij ik persoonlijk ook een plaats voor Wallonie zitten, in tegenstelling tot anderen.
Als je dat allemaal eenzijdig wilt noemen, het zij zo. Ik constateer alleen dat jij als 'door de ratten gebeten' reageert als er ook maar enige kritiek komt op jouw geliefde België. Misschien omdat er (meer dan) enige kern van waarheid inzit?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 20 november 2007, 10:03   #686
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet op welke elementen u zich steunt om tot een dergelijke conclusie te komen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98089
het feit dat hij echt z'n visie (http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686) echt is beginnen doordrukken zonder kleur te proberen bekennen.

Citaat:
Laten we het even over de grond van de zaak hebben: deze belgicistische betoging was een flop, daar het juist een schrijnende illustratie was van het niet-bestaan van de Belgische eenheid in de geesten. In meerderheid Franstaligen, slechts Franstalige politieke tenoren, ruim gedragen door Franstalig België. Zelfs de Franstalige media, die over het algemeen vrij belgicistisch zijn, hebben dit onderstreept. En het aantal, tja, als al Le Soir in het editoriaal schrijft dat het zeker geen zondvloed was... Dan zijn we heel vlug uitgepraat.
Deze opkomst was zeker geen flop... 35000 die klaar waren om even hun zondag voormiddag te gaan paraderen in brussel; voor wat? Om een petitie te gaan afgeven. ik moet eerlijk zeggen dat ik de moed uiteindelijk niet heb gevonden... Franstaligen zijn ook vlamingen! Vergeet dat niet! Ik weet dat jullie dat willen ontkennen en zo maar het is wel zo...
trouwens ze hebben duidelijk gezegd dat er veel nederlandstaligen waren op zondag in brussel!

Citaat:
Kortom, de twee opwerpingen die hier terugkeren over de mars zijn geen uitvindsels van "flaminganten", maar hebben de Franstalige media zelf al aangemerkt. Zelf voor hen was het ietsje te duidelijk.
http://www.knack.be/site72-section24-article9821.html
er staat overal hetzelfde de draai die sommigen eraan willen geven is voor hen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 10:13   #687
largo_w

Standaard

Citaat:
Beste Largo,
Jouw eerdere berichten impliceerden dat ik een leugenaar zou zijn. Ik heb hier aangetoond dat dat niet zo is. Excuses van jouw kant zouden je sieren maar ik rekende er al niet op. Vandaar.
help your self zouk zeggen:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=hypocriet
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=huichelaar

het woord leugenaar wordt enkel door jou in de monde genomen...
Ik moet mij helemaal niet excuseren was dat wel het geval dan doe ik dat gerust; ik zou niet weten waarom niet!

Citaat:
Dat wat jij vooroordelen noemt zijn gewoon objectieve observaties. Dat wil niet zeggen dat ikzelf objectief ben, verre van. Maar je zult toch moeten bekennen dat ik de teneur van het betreffende artikel correct heb weergegeven. Jij dacht me te betrappen op een leugen om dan mijn hele betoog belachelijk te kunnen maken. Jammer dat ik je feestje heb verpest.
Euhm...neen dat wou ik niet! Ik wees op je toon en je "objectiviteit" die je heel correct vlug aanpast!
Citaat:
Als je me een beetje zou kennen zou je weten dat ik helemaal geen fervente voorstander ben van splitsing. Als je andere berichten van me had gelezen zou je weten dat ik het alleen maar triest vind dat de tegenstellingen tussen Vlamingen en Franstaligen zo toenemen. Maar je kunt je ogen er niet voor sluiten dát het zo is. Het is ook geen geheim dat ik een voorstander ben van een Laaglandse confederatie waarbij ik persoonlijk ook een plaats voor Wallonie zitten, in tegenstelling tot anderen.
Smijt je ideën maar in de groep zou ik zeggen het werd tijd... Wat weet u van de tegenstellingen tussen walen en vlamingen? Hoeveel "walen" (en franstaligen zelf) kent u? Wat wil dat juist zeggen "geen voorstander zijn van een splitsing"? Wat zijn dan wel die "tegenstellingen"? Waarom zijn een "tegenstellingen"? En in hoeverre denk je dat ik "de ogen sluit"?
Citaat:
Als je dat allemaal eenzijdig wilt noemen, het zij zo. Ik constateer alleen dat jij als 'door de ratten gebeten' reageert als er ook maar enige kritiek komt op jouw geliefde België. Misschien omdat er (meer dan) enige kern van waarheid inzit?
Helemaal niet... mijn "belgicistische" houding is puur gebonden aan dit forum...
Een waal zegt zelf dat ik een flamingant ben
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 10:14   #688
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn "belgicistische" houding is puur gebonden aan dit forum...
Allé, dat is een hele opluchting!
Kortaf is offline  
Oud 20 november 2007, 10:18   #689
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Allé, dat is een hele opluchting!
"belgicist" is ook een stikker die men mij hier opplakt...
moet je een zinnetje hebben van een vriend van mij onlangs?
ik stuur ze door per pb als je wilt
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 10:31   #690
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Vreemd toch dat die Vlaamsnationalistische politici die niet meer van het scherm weg te branden zijn niet zo veel volk op de baan brengen als een ambtenaar uit Luik. Hoe komt dat toch? Suggestie: misschien kan het de Nederlandstaligen niet schelen, al dat gelul over BHV en dat afscheuringsgezeik? Daar al eens aan gedacht? YVES, HET IS TIJD VOOR EEN REGERING!
Oud 20 november 2007, 11:54   #691
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vreemd toch dat die Vlaamsnationalistische politici die niet meer van het scherm weg te branden zijn niet zo veel volk op de baan brengen als een ambtenaar uit Luik. Hoe komt dat toch?
Misschien zijn zij te hard bezig met de pogingen om Milquet en Maingain van hun arrogantie af te brengen ipv een mars voor het behoud van een ondemocratische staat te organiseren?
Citaat:
Suggestie: misschien kan het de Nederlandstaligen niet schelen, al dat gelul over BHV en dat afscheuringsgezeik?
Misschien is de Vlaming gewoon blij dat hun politici eindelijk eens volhouden en is er geen reden om te betogen?
Citaat:
Daar al eens aan gedacht? YVES, HET IS TIJD VOOR EEN REGERING!
Waarom roep je dat aan het adres van Leterme wanneer het de Waalse politici zijn die het zaakje tegenhouden?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 november 2007, 11:59   #692
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze opkomst was zeker geen flop... 35000 die klaar waren om even hun zondag voormiddag te gaan paraderen in brussel; voor wat? Om een petitie te gaan afgeven. ik moet eerlijk zeggen dat ik de moed uiteindelijk niet heb gevonden... Franstaligen zijn ook vlamingen! Vergeet dat niet! Ik weet dat jullie dat willen ontkennen en zo maar het is wel zo...
trouwens ze hebben duidelijk gezegd dat er veel nederlandstaligen waren op zondag in brussel!
Deze betoging was weldegelijk een flop, zeker als je rekening houdt met a. het aantal in verhouding tot het aantal inwoners van België, b. het aantal ondertekenaars van de petitie, c. de ernst van de situatie die door de belgicisten als heel alarmerend wordt beschouwd, d. de bijzonder ongelijke verdeling naar taalgroepen om aldus een daadwerkelijk symbool te zijn van Belgische eenheid, e. de heel eenzijdige politieke aanwezigheid.

Nederlands- als Franstalige media onderstreepten, net als de buitenlandse trouwens, dat de grote meerderheid van de deelnemers Franstaligen waren. Le Soir onderstreept zelfs dat het een "overgrote meerderheid" was. Van "veel Nederlandstaligen" was dus zeker geen sprake.
Oud 20 november 2007, 12:01   #693
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98089
het feit dat hij echt z'n visie (http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686) echt is beginnen doordrukken zonder kleur te proberen bekennen.
In dit alles zie ik geen enkel element of aanduiding waarop u uw onwaarschijnlijk en eerder lasterlijke conclusies komt baseren.
Oud 20 november 2007, 12:02   #694
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vreemd toch dat die Vlaamsnationalistische politici die niet meer van het scherm weg te branden zijn niet zo veel volk op de baan brengen als een ambtenaar uit Luik. Hoe komt dat toch? Suggestie: misschien kan het de Nederlandstaligen niet schelen, al dat gelul over BHV en dat afscheuringsgezeik? Daar al eens aan gedacht? YVES, HET IS TIJD VOOR EEN REGERING!
Ja, tijd voor een regering met een noodzakelijke staatshervorming. Daar gaan we voor.
Oud 20 november 2007, 12:07   #695
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom roep je dat aan het adres van Leterme wanneer het de Waalse politici zijn die het zaakje tegenhouden?
Omdat het Yves en Co. zijn die de uitbreiding van Brussel, de benoeming van de incivieke Randburgemeesters, het defenestreren van de N-VA, het verzoek aan de Vlamingen om nooit meer hun democratische meerderheid te gebruiken e tutti quanti weigeren?
Zwartengeel is offline  
Oud 20 november 2007, 12:14   #696
largo_w

Standaard

Citaat:
Deze betoging was weldegelijk een flop, zeker als je rekening houdt met a. het aantal in verhouding tot het aantal inwoners van België,
De meeste mensen doen helemaal niet mee aan betogingen en co...
Citaat:
b. het aantal ondertekenaars van de petitie,
Net zoals de meeste mensen niet gaan tekenen voor een petitie...
Citaat:
c. de ernst van de situatie die door de belgicisten als heel alarmerend wordt beschouwd,
Onzin... en Jouw eigen interpretatie van de zaken!
Citaat:
d. de bijzonder ongelijke verdeling naar taalgroepen om aldus een daadwerkelijk symbool te zijn van Belgische eenheid,
30% nederlandstaligen was het? deftig getal als je het mij vraagt:
10 000 nederlandstaligen daar nog eens de franstalige vlamingen bij rekenen en de brusselaars ... Het is een deftig getal hoor! Er waren waarschijnlijk wel wat meer brusselaars gezien het in brussel gebeurde maar dat is niet aan de orde ik denk dat al bij al het evenwicht deftig was...
Citaat:
e. de heel eenzijdige politieke aanwezigheid.
Dat wel moet ik eerlijk zeggen... tamelijk dom dat elio zich geroepen voelde om daar te gaan paraderen maar logisch. En zijn poppetje milquet ook al helemaal dom maarja vandaar dat het ook zijn poppetje is he...
Citaat:
Nederlands- als Franstalige media onderstreepten, net als de buitenlandse trouwens, dat de grote meerderheid van de deelnemers Franstaligen waren. Le Soir onderstreept zelfs dat het een "overgrote meerderheid" was. Van "veel Nederlandstaligen" was dus zeker geen sprake.
Hoe exact denk je dat ze die 30% "vlamingen" hebben geteld?
Het is dan toch ook raar dat ze niet weten hoeveel % uit het brussels gewest kwamen, toch?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 12:19   #697
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat het Yves en Co. zijn die de uitbreiding van Brussel, de benoeming van de incivieke Randburgemeesters, het defenestreren van de N-VA, het verzoek aan de Vlamingen om nooit meer hun democratische meerderheid te gebruiken e tutti quanti weigeren?
Dus omdat het Yves en Co. zijn die weigeren toe te geven aan de Waalse arrogantie, het Waalse imperialimse, het overtreden van de wet door Franstalige burgemeesters, en de Waalse eis om geen democratische stemmingen meer te houden.

Goed zo. Dat maakt van diezelfde Waalse eisers, overtreders, en arrogante hufters nog steeds diegenen die het zaakje tegenhouden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 november 2007, 12:21   #698
largo_w

Standaard

Citaat:
In dit alles zie ik geen enkel element of aanduiding waarop u uw onwaarschijnlijk en eerder lasterlijke conclusies komt baseren.
welk "element" had u dan verwacht?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 12:27   #699
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin... en Jouw eigen interpretatie van de zaken!
Wel de juiste interpretatie. Je gaat geen tienduizenden euro's inzamelen, affiches ophangen, en met veel media-aandacht een manifestatie organiseren omdat het goed weer is voor een wandelingetje. Je gaat niet betogen voor eenheid wanneer je niet vreest dat die eenheid verdwijnt.

Citaat:
30% nederlandstaligen was het? deftig getal als je het mij vraagt:
10 000 nederlandstaligen daar nog eens de franstalige vlamingen bij rekenen en de brusselaars ... Het is een deftig getal hoor! Er waren waarschijnlijk wel wat meer brusselaars gezien het in brussel gebeurde maar dat is niet aan de orde ik denk dat al bij al het evenwicht deftig was...
Waarom reken je Franstalige Vlamingen en Brusselaars bij de Nederlandstaligen wanneer het in Jan's bericht over de taalgroepen gaat? 30% is 30%, en betekent in dit geval een grote ondervertegenwoordiging van 60% van de inwoners van dit land.

Citaat:
Hoe exact denk je dat ze die 30% "vlamingen" hebben geteld?
Het is dan toch ook raar dat ze niet weten hoeveel % uit het brussels gewest kwamen, toch?
Men heeft de Vlamingen niet geteld. Men heeft de Nederlandstaligen geteld.

Laatst gewijzigd door Distel : 20 november 2007 om 12:27.
Distel is offline  
Oud 20 november 2007, 12:35   #700
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Aan de rekenwonders
35.000 op 10.000.000 = 0,35%
30% op 35.000 = 10.500
10.500 op 6.000.000 = 0.18%

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be