![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat geloof ik zeker... Citaat:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=post welke "post" bedoel je juist? ![]() Citaat:
Citaat:
beter dan dedie van wie?
![]() |
![]() |
#722 |
Staatssecretaris
|
![]() Jesus, wat een gelul over zo'n idiote mini-betoging.
|
![]() |
![]() |
#723 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#724 | |
|
![]() Citaat:
Kijk, ik kan er een heel lang verhaal over ophangen maar het komt hier op neer: Ik ben geen partij en heb geen belang bij het één of het ander. België is een mooi land met over het algemeen vriendelijke mensen, of ze nu Vlaming, Waal, of Brusselaar zijn. Maar toen ik het land, al lang geleden, objectief bekeek kon ik niet anders concluderen dan dat de Vlaming het gelijk aan zijn kant heeft. Mijn sympathie in de belangenstrijd ligt dan ook bij Vlaanderen. Als zodanig ben ik niet écht objectief meer, ik heb immers een kant gekozen in een conflict. Ik betreur het uiteengroeien van Vlamingen en Walen wél maar naar mijn bescheiden mening is dat te wijten aan de Franstalige/Belgicistische houding van 177 jaar. Als u met mij wilt discussieren over het hoe en waarom, stel ik een andere draad voor dan deze, die immers over 'de mars voor nationale eenheid' gaat. On topic: Hoe u het ook wendt of keert: Deze mars kende een respectabel aantal mensen maar als betoging 'voor nationale eenheid' is ze zwaar mislukt. Het zou alleen zijn gelukt als het aantal Vlamingen en Walen in verhouding was geweest met de demografische verhouding binnen België. |
|
![]() |
![]() |
#725 | ||||
|
![]() je snapt me eindelijk...toegegevn het werd wel tijd
![]() Citaat:
Citaat:
Oef! Citaat:
Dat zijn cijfers die je niet kan controleren. En eigenlijk niet zo van belang... De brusselaars waren zeker ver in de meerderheid (het was namelijk in brussel). Ik heb zo mijn bedenkingen bij het zoeken naar "het aantal vlamingen"... veel mensen die ik ken die er waren spreken namelijk frans ondereen (maar zijn weldegelijk vlaams!)... Och ik wil niet mierenneuken op zo cijfers... Volgens mij was die betoging gewoon geslaagd! Of ze ook op iets gaat dienen laat ik in het midden (=ik denk het niet) want dat is niet erg...
![]() |
![]() |
#726 | ||
|
![]() Citaat:
Un francophone qui veut une république flamande devrait m'étoner, parceque...? Je te crois si tu mle dit...
![]() |
![]() |
#727 | ||
|
![]() Citaat:
Heeft u liever dat ik iedereen haat? Komt dat beter overeen met uw clichébeelden? Nogmaals, dat is echt niets nieuws hoor. Citaat:
Het ter beschikking stellen van tenten door Flahaut en het meelopen van franstalige politici maakt dat beeld alleen nog maar erger. Een verkozen politicus/bestuurder die meeloopt in een demonstratie is net zo onzinnig als een arts die plaatsneemt in zijn eigen wachtkamer. |
||
![]() |
![]() |
#728 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rekenkunde nog even daargelaten, is het misschien nuttig om terloops het bevolkingscijfer van België aan te halen : 10.584.534 , en dus niet 10.000.000 zoals sommigen denken. De verdeling per gewest is als volgt : Brussels Hoofdstedelijk gewest : 1.031.215 Vlaams Gewest : 6.117.440 Waals Gewest : 3.435.879 Toestand op 1 januari van het jaar volgens het Rijksregister. Bron : FOD Economie - Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie, Dienst Demografie. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 20 november 2007 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
#729 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Maar je laat het niet uitschijnen in je posts... En het was wel nieuw voor mij ![]() Citaat:
och och ![]() Ja inderdaad daar verschillen we in deze mars heeft zeker geen slecht gedaan volgens mij; integendeel... Citaat:
![]() De ps voert oppositie (met groot tegenzin!) en de cdh die doet enkel wat er haar gezegd wordt door grand-master de ps (iedereen in wallonië weet dat de cdh het schoothondje is/was)... Maar inderdaad het meelopen is misschien wat ongelukig maar erg is dat niet.
![]() |
![]() |
#730 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#731 |
|
![]() Zou ik erg verkeerd raden met te denken dat de (gegronde) angst voor het verlies van jaarlijkse transfers wel genoeg is om pakweg 35.000 mensachtigen op de been te brengen?
#732 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#733 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens uw simplistische stelling zouden deze mensen immers schatrijk worden door er niet in mee te stappen
![]() |
![]() |
#734 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door BCD : 20 november 2007 om 18:59. |
||
![]() |
![]() |
#735 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij overduidelijk dat bij een splitsing Wallonië verlies lijdt, niet Vlaanderen.
![]() |
#736 | |
|
![]() Citaat:
Als je een demonstratie organiseert waarbij je oproept dat politici hun verantwoordelijkheid moeten nemen om een bepaald doel te bereiken is het nogal vreemd dat diezelfde politici daaraan deelnemen. Dat demonstreert ofwel hun machteloosheid (wat ze ongetwijfeld niet zullen willen), ofwel getuigt het van opportunistisch populisme. Didier Reynders nam hierin wél de juiste houding aan. Sorry, ik ben hier nogal rechtlijnig in. Ik hou ook niet van 'huilende' ministers die 'het toch zo goed bedoeld' hebben. Politici moeten oplossingen aandragen, niet oproepen om oplossingen aan te dragen. |
|
![]() |
![]() |
#737 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#738 | |
Gouverneur
|
![]() Antwoord eens op mijn vraag. Rond de pot draaien kan iedereen.
![]() |
![]() |
#739 | ||
|
![]() Citaat:
![]() niet bij ons! de oppositie in vlaanderen (hint hint) geeft geen (!!!) oplossingen enkel kritiek!
![]() |
![]() |
#740 | |
Gouverneur
|
![]() ook opvallend dat er sedert 18 november een bevolkingsgroep is bijgekomen, nl. de tweetaligen. Of dient dit gewoon om het aantal vlamingen te reduceren
![]() |