![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Ardennees, Vooral uw laatste zin intrigeert me. Beschikt U over cijfermateriaal? Wat is bijvoorbeeld de winstmarge die het OCWM hanteert op dergelijke kaarten? Buiten de winstmarge kan ik me ook inbeelden dat er op impliciete manier inkomsten vergaard worden (hoeveelheidskortingen gemeentes, opbrengsten tgv. deelname communales, etc.) met gewekte interesse, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is binnen de energieverdeling nog steeds een monopolie.
Energie word namelijk verdeeld door de netwerkbeheerder(staat en gemeentes) en die vragen voor hun diensten gewoon wat ze willen. Want de energie zelf is weldeglijk goedkoper geworden, maar het is de netwerkbeheerder die de mensen pluimt, samen met de vele soorten taksen die men er op int. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het onderwerp was me onbekend en ik ga hier en daar aansluitend toch wat rondneuzen. Sherlockig, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar akkoord, vind ook dat de uitbating van het laagspanningskoperwerk, niet zo goedkoop is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk deel van 'Ik zie voorlopig geen reden om electrabel als iets anders te beschouwen.' begrijp je niet?
'Privatisering' van kus mijn kloten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toegegeven, nog wat meer concurentie zou niet slecht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de creg mag enkel controle uitvoeren op de eerlijkheid van de privé bedrijven. Zij hebben niets te zeggen over de manier van werken van de intercommunales, en die zijn dus de netwerkbeheerders van zowel gas als electrique. De creg mag enkele controleren of de energieleveransiers geen te hoge prijzen vragen of onverantwoorde opslagen toepassen. Trouwens Vreg maakt deel uit van de Creg en moet dus zichzelf controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen mag een kleine stroomcentrale opstarten en zijn stroom op het net verkopen aan een grote producent. Maar voor het produceren van andere energieën is toelating en erkenning van de staat nodig en die kan men enkel krijgen als men direct in ³tonnen kan produceren en verdelen, anders mag men enkel voor eigen gebruik produceren. Deze wetgeving heeft niet te maken met concurrentie of monopolie, maar met de taksen en beslastingen die men op energie binnenruift. Zonder taksen of belastingen kost 1liter benzine 0.15€ en diesel 0.10€ , winst van de pomphouders niet inbegrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want hoewel veel mensen denken dat je jou idee kan toepassen is dit dus niet het geval. De tijd dat men gratis stroom kon opeisen is tegelijk met de 6A opgeheven. Voor gas en water bestaat er trouwens geen minimum verplichte voorziening met kaart en men mag je dus mits toelating van het OCMW gewoon zonder gas en water zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Had het kunnen zijn, ik werk in de petrochemische sector.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Oranje-blauw, u weet wel, die formatie dat het beste met de mensen voor heeft ?!
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() "De concurrentie op de vrije markt zorgt voor een prijsdaling"
Ik vind dat argument toch steeds weer wonderlijk. Het wordt als economisch dogma gepredikt, maar ik ga niet voor dogma's en de feiten geven me gelijk. Gewoon naar het journaal kijken is al genoeg hoor. Zo ongeveer om de maand wordt bekendgemaakt dat dit of dat bedrijf de concurrentie vervalste of prijsafspraken maakte. En voor de gewone man (die niet naar het journaal kijkt ![]() De lijn? Was vroeger goedkoper. Energie? Was vroeger goedkoper. Internet? Nergens duurder dan hier. De huizenmarkt? Nogal duur. De post? Geen commentaar. Het vreemde is dat soms vrij intelligente mensen in het liberale dogma blijven geloven, ondanks de realiteit. En ondanks het gezond verstand. Bedrijven willen winst maken. Dat hebben ze allen met elkaar gemeen. Veel meer dan dat ze iets gemeen hebben met de consument. Wolven eten elkaar niet op. Ze eten ons op. Of kan iemand een Belgisch voorbeeld geven van consumentenvoordeel na vrijmaking van de markt?