Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 01:25   #121
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
kwantiteit is een kwaliteit op zich. Josef Stalin
Daarmee dat die vijfjaren-plannen ook zo'n succes waren. Nog iets dat we moeten onthouden van dhr. Stalin?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 01:26   #122
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Daarmee dat die vijfjaren-plannen ook zo'n succes waren. Nog iets dat we moeten onthouden van dhr. Stalin?

solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 01:32   #123
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Is dat alles? Je doet die man teveel oneer aan. In zijn biografie moet ook het Molotow-Von Ribbentrop pact vermeld worden, net als de executie van Poolse officieren in Katyn en de ontelbare gulags.
Oud 22 november 2007, 04:39   #124
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik kom net terug van een schitterende avond met enkele Franstalige Belgen - die eigenlijk liever Nederlands spraken, of dat probeerden - die ik deze namiddag ontmoet heb. Ik ben er nu meer dan ooit van overtuigd dat separatisten egoïstische, zelfvoldane losers zijn die niet begrijpen wat de woorden 'vriendschap', 'solidariteit' en 'trots' betekenen. Tant pis pour eux.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 04:45   #125
born2bewild
Banneling

Standaard

Patriot, als ik u een tip mag geven...als ge niet tegen drank kunt, ga dan slapen en maak u niet nog belachelijker op tinternet. In the digital age blijven die zaken namelijk onontwisbaar hangen. Ge kunt u niet voorstellen b.v. hoeveel jonge meiskes zich al beklaagd hebben dat ze hun diepere ik aan de wereld hebben laten zien. Ge kunt u voorstellen wat dat geeft bij een solicitatie. Ge sleept die schande mee voor de rest van uw leven.

Zullen we dat afspreken,....niet posten als ge zat zijt....patriot ? Het ziet er in uw geval al heel slecht uit in nuchtere toestand.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 04:50.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 05:58   #126
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik kom net terug van een schitterende avond met enkele Franstalige Belgen - die eigenlijk liever Nederlands spraken, of dat probeerden - die ik deze namiddag ontmoet heb. Ik ben er nu meer dan ooit van overtuigd dat separatisten egoïstische, zelfvoldane losers zijn die niet begrijpen wat de woorden 'vriendschap', 'solidariteit' en 'trots' betekenen. Tant pis pour eux.
Ik denk eerder dat het eens nodig is om de Belgicisten de ware betekenis van het woord 'solidariteit' bij te brengen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 06:14   #127
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Met de nadruk op "pis" zeker? Wat een gezeik.
Oud 22 november 2007, 06:16   #128
born2bewild
Banneling

Standaard

ik denk dat onze patriot gaat uitslapen vandaag.
De formatiegesprekken zullen het zonder onzen held moeten doen voor 1 jour.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 06:17.
Oud 22 november 2007, 06:56   #129
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vergist u zich niet?

U zegt:

Moet het niet zijn: "...Die weigerden Nederlands te praten? " Ik wil hun goede bedoelingen niet in twijfel trekken, maar Nederlands spreken, daar hebben ze toch een broertje aan dood. De tweede taal in Wallonië is Engels, niet Nederlands. Hoe rijmt u dit? Niet erg Belgisch, of wel?
In het algemeen secundair onderwijs in Wallonië kan men kiezen tussen Nederlands en Engels, en natuurlijk kiest haast iedereen voor het laatste. Logisch ook gezien het enorme verschil in impactfactor. Persoonlijk vind ik natuurlijk dat men daar NL moet geven vanaf 10 jaar, zoals dat hier in VL met het Frans gebeurd. Respect komt van twee kanten.

Met m'n Waalse kompaan spreek ik altijd Engels, wij zien daar ook absoluut geen graten in. Frans spreken vind ik vermoeiend op den duur.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 07:02   #130
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
In het algemeen secundair onderwijs in Wallonië kan men kiezen tussen Nederlands en Engels, en natuurlijk kiest haast iedereen voor het laatste. Logisch ook gezien het enorme verschil in impactfactor. Persoonlijk vind ik natuurlijk dat men daar NL moet geven vanaf 10 jaar, zoals dat hier in VL met het Frans gebeurd. Respect komt van twee kanten.

Met m'n Waalse kompaan spreek ik altijd Engels, wij zien daar ook absoluut geen graten in. Frans spreken vind ik vermoeiend op den duur.
Waar zijn de cijfers dat haast iedereen Engels kiest?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 07:06   #131
born2bewild
Banneling

Standaard

hier: 99
Oud 22 november 2007, 07:17   #132
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Waar zijn de cijfers dat haast iedereen Engels kiest?
Geen cijfers, mijn maat (uit Luik) heeft me dat zelf gezegd, de meesten kiezen Engels, die taal heb je zowiezo hard nodig als je wilt verder studeren.

Vlamingen kennen over het algemeen al op jongere leeftijd een mondje Engels - Amerikaans weliswaar - door het feit dat hier TV-programma's en films vrijwel altijd ondertiteld worden, zoals ook in Nederland en in de Scandinavische landen het geval is. Op de RTBF durven ze dat ook wel eens doen, maar de commerciële Franstalige zenders, en de Franse, zullen altijd nasynchroniseren.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 09:24   #133
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Geen cijfers, mijn maat (uit Luik) heeft me dat zelf gezegd, de meesten kiezen Engels, die taal heb je zowiezo hard nodig als je wilt verder studeren.

Vlamingen kennen over het algemeen al op jongere leeftijd een mondje Engels - Amerikaans weliswaar - door het feit dat hier TV-programma's en films vrijwel altijd ondertiteld worden, zoals ook in Nederland en in de Scandinavische landen het geval is. Op de RTBF durven ze dat ook wel eens doen, maar de commerciële Franstalige zenders, en de Franse, zullen altijd nasynchroniseren.
En kent je maat daar veel van?

Ik meen al eens cijfers gezien te hebben en blijkbaar is de tendens in Luik meer Eng, terwijl in West-Wallonië het dan weer meer Nederlands zou zijn.

Ook bij de immersiescholen zijn er meer NL dan ENg-scholen, denk ik.

Een prof uit Namen beweert: best eerst NL leren want NL vergt zekere discipline:
je moet bijv. meteen de en het leren, enz...

Engels is zeker in het begin makkelijekr.

Bovendien komt men via internet en liedjes meer in contact met Engesl.

Dus op het einde van de rit is niveau NL en EN ongeveer gelijk; zeker omdat er veel FR woorden in het Eng zitten.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:22   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En kent je maat daar veel van?

Ik meen al eens cijfers gezien te hebben en blijkbaar is de tendens in Luik meer Eng, terwijl in West-Wallonië het dan weer meer Nederlands zou zijn.

Ook bij de immersiescholen zijn er meer NL dan ENg-scholen, denk ik.

Een prof uit Namen beweert: best eerst NL leren want NL vergt zekere discipline:
je moet bijv. meteen de en het leren, enz...

Engels is zeker in het begin makkelijekr.

Bovendien komt men via internet en liedjes meer in contact met Engesl.

Dus op het einde van de rit is niveau NL en EN ongeveer gelijk; zeker omdat er veel FR woorden in het Eng zitten.
Ja, maar er zijn weinig Walen die Nederlands kennen. En de leiders van de Waalse politieke partijen kennen het niet of spreken schabouwelijk Nederlands zoals Elio di Rupo en Laurette Onkelinx en over Joëlle Milquet spreken we niet eens. Die kent er niets van. Bij Didier Reynders, Isabelle Durant en de twee Michels, gaat het al wat beter. Maar deze noodzaak om Nederlands te leren, dateert bij onze Franstalige landgenoten slechts sedert hoogstens 7 �* 8 jaar. Behoud van België? Mij goed, maar de franstalige landgenoten zullen hun goede wil moeten tonen en massaal Nederlands moeten gaan leren en omgekeerd. En dan wordt alles misschien peis en vree.

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2007 om 11:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 12:13   #135
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VTM is in private handen, maar die maken ook al deel uit van het grote Belgische mediacomplot olv mediaminister Bourgeois zeker?
Ja, aangezien Vlaamsnationalisten maar niet kunnen verkroppen dat de meerderheid het niet met hun eens is gaan ze maar uit van complotten. Best zielig eigenlijk.
Oud 22 november 2007, 12:33   #136
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus we moeten het land nu plots bijeen houden omdat je een fantastische avond beleeft hebt met een paar walen? Op Erasmus heb ik me ook te pletter geamuseerd met enkele finnen, maar ik zie niet in waarom finland dan plots een deel van Vlaanderen moeten worden.

Trouwens, ik heb de beelden van de knuffelpartij gezien en het was een beschamende vertoning.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 12:36   #137
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus we moeten het land nu plots bijeen houden omdat je een fantastische avond beleeft hebt met een paar walen? Op Erasmus heb ik me ook te pletter geamuseerd met enkele finnen, maar ik zie niet in waarom finland dan plots een deel van Vlaanderen moeten worden.

Trouwens, ik heb de beelden van de knuffelpartij gezien en het was een beschamende vertoning.[/quote]
Waarom beschamend?

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2007 om 12:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 14:15   #138
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Patriot, als ik u een tip mag geven...als ge niet tegen drank kunt, ga dan slapen en maak u niet nog belachelijker op tinternet. In the digital age blijven die zaken namelijk onontwisbaar hangen. Ge kunt u niet voorstellen b.v. hoeveel jonge meiskes zich al beklaagd hebben dat ze hun diepere ik aan de wereld hebben laten zien. Ge kunt u voorstellen wat dat geeft bij een solicitatie. Ge sleept die schande mee voor de rest van uw leven.

Zullen we dat afspreken,....niet posten als ge zat zijt....patriot ? Het ziet er in uw geval al heel slecht uit in nuchtere toestand.
Ik hoef echt niet dronken te zijn om het verschil te zien tussen de vele goedgehumeurde studenten die samen voor België kiezen, en de sikkeneurige flaminganten die langs de kant (en niet alleen gisteren) stonden te kniezen hoor.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 14:37   #139
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef echt niet dronken te zijn om het verschil te zien tussen de vele goedgehumeurde studenten die samen voor België kiezen, en de sikkeneurige flaminganten die langs de kant (en niet alleen gisteren) stonden te kniezen hoor.
Ik kan je verzekeren dat we helemaal niet zo stonden te kniezen, hoor, daar aan de kant. Althans, toch niet aan onze kant We hebben daar vele gesprekken gevoerd en vele pamfletjes uitgedeeld. Het gratis bier dat een belgiciste van de organisatie is komen brengen werd ook zeer hartelijk ontvangen - ook al omdat ook zij niet kon begrijpen waarom we het plein niet opmochten van de politie.

De enige asociale die ik tegengekomen ben, was trouwens een verbaal agressieve belgicist die continu zat te schreeuwen, niemand z'n argumenten liet afmaken, zichzelf blijkbaar beter voelde dan de rest van de wereld omwille van z'n universitair diploma (alsof hij de enige aanwezige hooggeschoolde was... ) en vond dat werklozen geen zeggenschap mochten hebben over het staatsbeleid. Die leek me toch wel een pak minder aangenaam en goedgehumeurd dan wij, gemene flaminganten, al werkte hij na verloop van tijd toch ook op m'n zenuwen. Ik kreeg ook niet het gevoel dat hij de betekenis van het woord "solidariteit" kon vatten.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 14:45   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik kan je verzekeren dat we helemaal niet zo stonden te kniezen, hoor, daar aan de kant. Althans, toch niet aan onze kant We hebben daar vele gesprekken gevoerd en vele pamfletjes uitgedeeld. Het gratis bier dat een belgiciste van de organisatie is komen brengen werd ook zeer hartelijk ontvangen - ook al omdat ook zij niet kon begrijpen waarom we het plein niet opmochten van de politie.

De enige asociale die ik tegengekomen ben, was trouwens een verbaal agressieve belgicist die continu zat te schreeuwen, niemand z'n argumenten liet afmaken, zichzelf blijkbaar beter voelde dan de rest van de wereld omwille van z'n universitair diploma (alsof hij de enige aanwezige hooggeschoolde was... ) en vond dat werklozen geen zeggenschap mochten hebben over het staatsbeleid. Die leek me toch wel een pak minder aangenaam en goedgehumeurd dan wij, gemene flaminganten, al werkte hij na verloop van tijd toch ook op m'n zenuwen. Ik kreeg ook niet het gevoel dat hij de betekenis van het woord "solidariteit" kon vatten.
En wat soort pamfletjes? "Waalse ratten, rol uw matten"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be