![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Ja, maar, mits ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Neen, maar toch ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Geen mening, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat veel meer waarschijnlijk is, is dat deze moeders anders een oplossing zouden hebben gekozen die beter is voor hen en het kind (bijvoorbeeld gewoon afstaan voor adoptie). En de anderen zouden hun kind waarschijnlijk te vondeling leggen op plaatsen waar die kinderen ook onmiddellijk gevonden worden. Daar is echt geen vondelingenschuif voor nodig. Citaat:
Maar dat heb ik allemaal al uitvoerig uitgelegd in de andere thread over dit onderwerp waarnaar ik enkele posts hoger een link plaatste. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
En ik ben niet gelovig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is de vondelingenschuif nog steeds een mensvriendelijkere oplossing dan de abortuswet. En even ter zaken, als er in Essen een vondelingenschuif was geweest, dan had dat kind geen halve nacht buiten gelegen gehad, maar direct de nodige zorgen kunnen krijgen. En vondelingen zijn echt geen nieuw fenomeen, het gebeurde zelfs al voor dat onze of zelfs de Chinese of joodse jaartellingen zijn begonnen. En je zal altijd mensen hebben die hun kinderen verstoten, wat je ook doet. En die mensen moeten daarvoor echt niet arm zijn, of geestesziek. Ik ken een gezonde, verstandige en goed verdienende moeder die niet meer naar haar kinderen omziet. Zij was het enkel beu om nog voor hen te zorgen. En dat de vondeling van Essen nog niet geplaatst is ligt aan de instellingen, niet aan de kandidaten opvanggezinnen. Dit is trouwens de grootste oorzaak van de lange tijden dat de wees en andere kinderen in een instelling zitten. Het is makkelijker om een kind te gaan stelen of kopen in het buitenland en hier wettelijk te adopteren, dan een Belgische wees uit eigen familie in je huis te mogen en kunnen opvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ik spreek over de zekerheid van kennis. De zekerheid van bestaansvoorwaarden is daarentegen wel een algemene missie van elk element van de gemeenschap, de noodzaak tot het bereiken van dit doel staat boven alle particuliere belangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Die zal je toch eens mogen uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() 't Zou me niet verwonderen indien, mocht die "moeder" teruggevonden worden, ze uit een gezin zou komen met nauwe banden met VB-militanten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Misschien nog eens een smiley gebruiken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de rest van de mensen hier mijn punt van de zaak niet snapt, heeft mezelf als oorzaak. Dat is hier niet relevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind jou grappig, kan ik jou ook in zakformaat kopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ken ik een doodnormaal koppel dat na hun eerste kind te horen kreeg dat de moeder nooit meer kinderen zou kunnen krijgen. Die mensen ondernamen al snel stappen om als adoptiefouders te kunnen gelden, vermits zij zeker nog verdere kinderwensen hadden; Op de een of andere manier bleken deze beide ouders (modaal middenklasse gezin, ondertussen zeker bij de beterverdieners) totaal niét geschikt als adoptiefouders. Groot was hun verbazing toen ze een paar jaar later plotsklaps en totaal onverwacht wèl zwanger werden, en een jaar langer nog eens, en nog een jaar later wéér eens.... ik vraag me nog altijd af of ze de adoptiedienst telkens een geboortekaartje hebben gestuurd! Het vondelingetje van Essen waar Edina hier nu constant mee zit te zwaaien, kon zelfs bij onwillendheid om het te laten adopteren, perféct gedurende het eerste jaar in een pleeggezin worden ondergebracht zodat het niet in een "koele instelling" moest verblijven. De fout ligt hierbij niet in het te vondeling leggen, doch bij de oplossingen die de instelling naar voor schuift. De zoon van een ooit-poetsvrouw van me had bij een tienermeisje vergeten zijn regenjasje aan te trekken en het 16-jarige kind bleek dus ook zwanger. Alhoewel mijn poetsvrouw zich had aangeboden als voogd en opvangster van haar kleinkind, werd dit geweigerd en d�*t kind werd bij een pleeggezin ondergebracht, de moeder in een jeugdinstelling. Blijkbaar kan het dan wel. De grootmoeder die zich als opvangouder wou aanbieden had zelf vier (ondertussen volwassen) kinderen en verschillende andere kleinkinderen, maar was dus blijkbaar niet geschikt om haar eigen kleinkind in die omstandigheden op te vangen. Begrijpe wie begrijpen kan!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Als ik het moet uitleggen ben ik bang dat u het toch niet begrijpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Dan zullen we hierbij laten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Als u daar tevreden mee bent ja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Baby's die ter adoptie worden afgestaan, worden vrijwel onmiddellijk in kandidaat-adoptiegezinnen geplaatst. Al eens gehoord van wachtlijsten voor adoptie. En voor oudere kinderen is het helemaal niet zo makkelijk om adoptie-ouders te vinden. Hoe ouder de kinderen, hoe moeilijker. Laatst gewijzigd door Edina : 22 november 2007 om 15:55. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Informeer je eens ofzo!!! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina je zit er dus twee maal dik naast.
In het geval van de vondeling is Essen, was het bij onsteltenis van een ouder, de jeugdrechter die bevoegd was en die heeft beslist het kind te plaatsen omdat hijdit het beste vond voor het kind. In het tweede geval is de moeder en vader minderjarig en zijn zij als ongehuwde dus geen rechtspartij hebben gewoon niets te zeggen, ook in dat geval is het de jeugdrechter die beslist in het belang van het kind. Maar zoals we allemaal weten is het belang van het kind vaak vermengd met wat de jeugdrechter kunnen binnen rijven vanuit instellingen en is het van nog groter belang wie wie kent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 22 november 2007 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |