Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 09:51   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat Vlaanderen u te bieden heeft? Het is uw land,
En dan? Was ik 100km meer naar links of naar rechts geboren, dan was een ander land "mijn land" geweest. Dat is met geen 3000€ per maand waard.

Citaat:
het heeft u uw cultuur geschonken,
Ik verdenk mijn ouders ervan daar een grotere rol in gespeeld te hebben dan "Vlaanderen".

Citaat:
uw onderwijs, de mogelijkheid om überhaupt zoveel te verdienen,
Daar zorgt een bedrijf voor...

Citaat:
het biedt u een thuishaven,
Je kan elders evenzeer thuis zijn.

Citaat:
een taal-en volksgemeenschap,
Dat heb je elders evenzeer.

Citaat:
het biedt u de kans om solidair te zijn met uw mede-vlamingen,
En waarom zou ik daarvoor de helft van mijn inkomen willen afgeven?

Citaat:
om te leven in één van de potentieel beste oorden ter wereld.
Er zijn er heus die een pak beter zijn...

Citaat:
Is het nu zoveel gevraagd om iets terug te doen voor die gemeenschap en een deel van uw inkomsten erin te investeren?
Als die investering de helft van je inkomen bedraagt? Ja.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:13   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dan? Was ik 100km meer naar links of naar rechts geboren, dan was een ander land "mijn land" geweest. Dat is met geen 3000€ per maand waard.

Ik verdenk mijn ouders ervan daar een grotere rol in gespeeld te hebben dan "Vlaanderen".

Daar zorgt een bedrijf voor...

Je kan elders evenzeer thuis zijn.

Dat heb je elders evenzeer.

En waarom zou ik daarvoor de helft van mijn inkomen willen afgeven?

Er zijn er heus die een pak beter zijn...

Als die investering de helft van je inkomen bedraagt? Ja.
Wel, goed. Ik wens dan ook dat gij uit onze ziekenhuizen blijft, van onze wegen afblijft, niet de politie of de brandweer belt als ge ze nodig hebt, uw prive dokter regelt, uw eigen waterzuivering koopt, zelf uw kinderen onderwijst.....

Want zo een asociaal als u profiteert daar wel allemaal van. Dus: verhuis aub. En zo snel mogelijk. Good riddance !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:17   #63
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Want zo een asociaal als u profiteert daar wel allemaal van. Dus: verhuis aub. En zo snel mogelijk. Good riddance !
Zo'n asociaal als ik heeft daar jaren voor afgestaan en heeft daar meer voor afgestaan dan iemand die enkel maar met het handje open kan staan, en enkel kan wachten tot de gebraden kippen zijn/haar mond invliegen. Laat ik me dus niet echt tot iets gedwongen voelen door je betoog... Pech en better luck next time.
Oud 22 november 2007, 12:03   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat de belastingen in dit land te hoog zijn, dat weet iedereen, maar om dan het land te verlaten aangezien men 3000 i.p.v. 6000 euro verdient, dat getuigt van weinig respect voor Vlaanderen. Zulke personen moeten wat mij betreft niet terugkomen.
Zullen ze dan wel niet doen, zeker als men weet dat de echte lijken nog uit de kast moeten vallen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 13:11   #65
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Uhu, te warm is het daar wel; is ook maar een tussenstop. Op termijn zie ik me eerder richting Nieuw-Zeeland of Australië trekken.
Maar thx.
Ikzelf woon nu al een poos in Zwitserland. Af en toe heb ik nog wel eens heimwee naar Vlaanderen, maar gewoon je loonbriefje bekijken helpt daar heel erg goed tegen
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 16:40   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo'n asociaal als ik heeft daar jaren voor afgestaan en heeft daar meer voor afgestaan dan iemand die enkel maar met het handje open kan staan, en enkel kan wachten tot de gebraden kippen zijn/haar mond invliegen. Laat ik me dus niet echt tot iets gedwongen voelen door je betoog... Pech en better luck next time.
Neen jij voelt je natuurlijk door niets gedwongen. Je hebt geen enkele interesse om mee te doen in een maatschappij. En die zever van dat je jaren hebt afgedragen, volgens mij zit je begin jaren 30, aan je carrierepraat te horen. Je kan maximaal 10 jaar werkzaam zijn. Ik weet niet wat voor salaris jij krijgt, maar dat zal nooit voldoende zijn om deze houding aan te nemen.

Je bent niets meer of minder dan een gewone profiteur.
Oud 22 november 2007, 16:58   #67
Zwitser

Standaard

Citaat:
Neen jij voelt je natuurlijk door niets gedwongen. Je hebt geen enkele interesse om mee te doen in een maatschappij.
Je draait de boel om. Het probleem is de Vlaamse maatschappij die helemaal niet meer geïnteresseert is in individuen die bovengemiddeld productief zijn.
Oud 22 november 2007, 17:03   #68
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, goed. Ik wens dan ook dat gij uit onze ziekenhuizen blijft, van onze wegen afblijft, niet de politie of de brandweer belt als ge ze nodig hebt, uw prive dokter regelt, uw eigen waterzuivering koopt, zelf uw kinderen onderwijst.....

ik ben niet asociaal, ik draag bij, alleen in een ander land.
kom voLgende week troouwens even op 'uw' autostrade scheuren...cu there?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 17:35   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik ben niet asociaal, ik draag bij, alleen in een ander land.
kom voLgende week troouwens even op 'uw' autostrade scheuren...cu there?
En ik kom volgende zomer op die van u scheuren ?
Oud 22 november 2007, 17:36   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je draait de boel om. Het probleem is de Vlaamse maatschappij die helemaal niet meer geïnteresseert is in individuen die bovengemiddeld productief zijn.
Nochtans kunnen ze zich baden in weelde. Vlaanderen is rijk, erg rijk. Ik zie niet in wat die bovengemiddelde verdieners hebben om te klagen.
Oud 22 november 2007, 17:44   #71
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik kom volgende zomer op die van u scheuren ?
whatever
Oud 22 november 2007, 18:57   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Mijn excuses, ik verkeerde in de foute veronderstelling dat Sfax en born2bewild Vlamingen waren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 18:59   #73
born2bewild
Banneling

Standaard

de rien
Oud 22 november 2007, 19:15   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen jij voelt je natuurlijk door niets gedwongen. Je hebt geen enkele interesse om mee te doen in een maatschappij.
Ik heb weinig interesse in een maatschappij die er op gericht is mij zoveel als kan te pluimen, omdat het toch niet kan dat anderen die niet zoveel als ik willen doen, een pak minder hebben; dat klopt. Big deal...

Citaat:
En die zever van dat je jaren hebt afgedragen, volgens mij zit je begin jaren 30, aan je carrierepraat te horen. Je kan maximaal 10 jaar werkzaam zijn. Ik weet niet wat voor salaris jij krijgt, maar dat zal nooit voldoende zijn om deze houding aan te nemen.
Zelfs al werkte ik nog maar 2 jaar, dat verandert niets aan het hele verhaal...

Citaat:
Je bent niets meer of minder dan een gewone profiteur.
Oeehh! Touching!

Wil je één van de hoofdredenen waarom talent uit Vlaanderen weg trekt? Je etaleert er perfect eentje... Niet zij die op het systeem teren en roepen dat ze evenveel als een ander moeten hebben, ondanks het feit dat ze er niets voor willen doen, zijn de profiteurs; zij die zich bij dit systeem vragen stellen en die er niet meer mee akkoord zijn, d�*t zijn de profiteurs...
Oud 22 november 2007, 19:18   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans kunnen ze zich baden in weelde. Vlaanderen is rijk, erg rijk. Ik zie niet in wat die bovengemiddelde verdieners hebben om te klagen.
Het feit dat ze meer dan de helft van de tijd voor piet snot gaan werken misschien? (over wat ze kunnen afstaan op bonussen, heb ik het dan zelfs niet)
Oud 22 november 2007, 19:48   #76
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat ze meer dan de helft van de tijd voor piet snot gaan werken misschien? (over wat ze kunnen afstaan op bonussen, heb ik het dan zelfs niet)
Correct.
Solidariteit is 1 ding, de diefstal in Belgique heeft daar totaal niets mee te maken.
Ge ziet van hier dat ik 7 maand per jaar ga werken om Pietje snot of Raf 6-pack een inkomen te bezorgen. Ik vreet nog liever mijn schoenen op.
De kunst is: als ge u niet tevreden voelt in een bepaalde situatie: doe er zelf iets aan. (ipv te klagen en te zagen, te vegeteren op iemand anders zijn zweet). Ik kan er absoluut niet bij dat iemand daar een probleem mee heeft. (niet dat het ertoe doet)

Bol het af als het ergens anders beter is. Ge moest eens weten hoe geweldig solidair iemand kan zijn met het uitgespaarde belastingsgeld.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 19:54.
Oud 22 november 2007, 23:36   #77
Zwitser

Standaard

Citaat:
Het gaat niet zozeer om de bovengemiddelde verdieners. Ik ben een "gemiddelde" verdiener. Door naar Zwitserland te verhuizen vedubbelde mijn vrij besteedbare inkomen zonder dat ik er harder voor moest gaan werken, zonder dat ik een "schijnzelfstandige" moest worden of gaan ondernemen. Ik ben gewoon een loontrekkende, systeembeheerder bij een telefoonmaatschappij.
(Ik heb wel mijn Duits wat moeten opppoetsen, maar soit, dat is niet zo een probleem voor een Vlaming).
Oud 23 november 2007, 00:00   #78
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik zie mezelf hier ook niet blijven hangen in België, met al die belastingen. Zodra ik de kans heb om vanuit een job naar de States te gaan of elders, neem ik ze direct aan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 08:48   #79
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=PE1K6T7M

De VLD afstraffing en neergang is hopelijk nog niet op zijn eindpunt. Dankuwel verhofstadt en de gucht.
Niet dat het een verrassing is....voor verhoging van de fiscale druk, 1 adres: pvv/vld. Dat is bewezen.

Een ezelstamp zou gepast zijn.
What say you?

BRUSSEL. - Een alleenstaand Belgisch kaderlid houdt van zijn brutoloon netto maar 49,5 procent over. Dat is het minste uit een vergelijking van 32 landen.

BELASTINGEN

België, Denemarken en Hongarije zijn de minst aantrekkelijke landen op het vlak van de personenbelasting. Dat concludeert het consultingbureau Mercer in een vergelijking van de belastingregimes in 32 landen. De studie is bedoeld om de personeelsdiensten van multinationaal opererende bedrijven te helpen aantrekkelijke salarispakketten samen te stellen.

Een alleenstaand Belgisch middenkaderlid met een brutojaarinkomen van 75.000 euro houdt daarvan, na belastingen en socialezekerheidsbijdragen, netto slechts 37.158 euro of 49,5 procent over, berekende Mercer. België staat daarmee op de laatste plaats in de rangschikking van 32 landen. Als diezelfde middle manager gehuwd is, bedraagt zijn nettoloon 41.036 euro, wat betekent dat hij 54,7 procent van zijn brutoloon overhoudt. Heeft hij ten slotte behalve een vrouw ook nog twee kinderen ten laste voor wie hij kinderbijslag krijgt, dan komt zijn netto-inkomen uit op 44.713 euro of 59,6 procent van zijn bruto-inkomen. Voor gehuwden, al dan niet met kinderen, staat België in de rangschikking op de voorlaatste plaats. Hekkensluiter is dan Hongarije, waar gehuwden slechts 48,5 procent van hun brutoloon overhouden.

Middenkaderleden in de Verenigde Arabische Emiraten, Rusland en Hongkong zijn het beste af. De Verenigde Arabische Emiraten heffen geen inkomstenbelasting, en slechts 5procent socialezekerheidsbijdragen, zodat werknemers 95procent van hun brutoloon overhouden. Rusland kent dan weer een 'vlaktaks' van 13procent, terwijl in Hongkong de belastingen en socialezekerheidsbijdragen samen slechts 14,2 procent van het bruto-inkomen bedragen.

Ook in hogere en lagere loonklassen weegt de (para)fiscaliteit in ons land zwaar. Zo houdt een alleenstaand directielid met een jaarinkomen van 179.000 euro slechts 44,2 procent van dat bedrag over nadat de fiscus en de sociale zekerheid zijn gepasseerd. En van de 115.000 euro die een hoger kaderlid gemiddeld verdient, blijft 46,4 procent over. Alleen in Denemarken moeten verdieners van hogere inkomens relatief meer afgeven. Voor de wat lagere inkomens -41.000 euro bruto per jaar, waarvan een alleenstaande 57procent overhoudt- bengelt ons land achteraan samen met Duitsland.

Over het algemeen hebben Europese landen minder aantrekkelijke belastingregimes dan andere regio's in de wereld. Vooral in Aziatische landen liggen de personenbelasting en de socialezekerheidsbijdragen laag. Mercer merkt trouwens op dat 'hoge belastingvoeten niet noodzakelijk synoniem zijn voor minder welvaart'. (kdr)
Ocharme, die sukkelkes...

Nu hebben ze een nettoloon dat nog maar iets boven mijn bruto-loon ligt.
Natuurlijk ben ik ook maar een hardwerkende lage sukkel, die enkel dient om te werken, maar allez...

Stel u voor dat ze nu een bmw minder kunnen kopen
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 08:51   #80
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Vergeef me het sarcasme van de vorige post, maar komaan...

Ik betaal daar ook nog eens flink belastingen op.

Als je meer verdient heb je genoeg over om in je basisbenodigdheden te voorzien.

Als je dan nog eens extra hebt om te investeren en daar ook nog inkomsten van kan hebben, moet je niet zagen.

Er zijn genoeg werknemers in België die zo'n loon willen verdienen.
Er zijn er ook genoeg die hun rekeningen niet kunnen betalen.

En dan nog zeuren
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be