![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u trouwens zelf al zo'n installatie? Of houdt u het bij woorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Jan alternatieve energieen en alternatief leven is gewoon een hobby van mij en ik leef daar dus van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, je vraag is dus een bewijs dat je niet alle postings in de draden waar je post leest.
Laatst gewijzigd door Jantje : 25 november 2007 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens gaf u hierop een antwoord. Indien ik erover heb gelezen, gelieve mij dan te laten weten in welk bericht die hierop antwoordde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het systeem werkt zeker. Probleem is waar je die composthoop gaat leggen. Heb je die composthopen bij de boer al eens zien roken? Van binnen is dat zeker 50° of zo hoor. Het is dus een natuurlijk keteltje.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 november 2007 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is niet of het werkt. De vraag is of u zelf zo'n installatie heeft. U beweerde immers dat het gemakkelijk te doen is en niet veel geld kost, en het mogelijk is met een "schijtbeurt" een woning te verwarmen. Nu al komt u aandraven met een hele composthoop...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee ik zou eerder opteren om bij de boer zijn mesthoop over te nemen. Maar dat wil ik niet in mijn tuin. Vandaar. Maar het werkt. Het principe is eenvoudig. Een serpentin door de mesthoop of goede waterslangen laten kronkelen en daar een pomp tussen die het warm water laat circuleren. Meer is het feitelijk niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 november 2007 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mesthoop of spaanderhoop word tot meer dan 75° warm van binnen en kan zelfs tot zelfontbranding komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat dit risico bestaat. Maar ik weet niet hoe ze het kunnen voorkomen.
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals de vraag: "Heeft u thuis zo'n biogasinstallatie?" U hoeft maar te onderstrepen: a. ja b. neen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boer heeft daar zo geen last mee.
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit door de waterdampontwikkeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk iemand die niet afgaat op boeken wijsheid, maar echte ervaringen. Het word al meerdere decennia gebruikt en toegepast. Ben trouwens de persoon die de cijfers heeft bezorgd die Gebruikt zijn geweest om bepaalde bedrijven te overhalen om een afbreekgasinstallatie te bouwen in Antwerpen. Waaronder banken, afvalverwerkers en energiereuzen. Ik was namelijk opzoek naar investerders om ze zelf te kunnen bouwen en opstarten. Laatst gewijzigd door Jantje : 25 november 2007 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En van 100€ kun je misschien 2 daagjes aan de zee, in een huurcaravan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rendement van een mesthoop en een afbreekgasinstallatie is dus afhankelijk van wat je gebruikt en met wel systeem je werkt. Je kan het dus idd vrij nauwkeurig berekenen. Maar bij industriele afbreekgasinstallaties zijn er ander zaken die ook meespelen zoals aan en afvoer van de grondstoffen en afval. Voor industriele installaties zit daar trouwens een grotere winstmarge dan in het produceren van energie, want zo'n installaties zijn afvalverwerkers en mestverwerkers en vragen tot 30€ per ton aangevoerde afval/mest aan veetellers en gemeentes. En verwerken met gemak zo'n 60.000ton per jaar en laten daar dan 2 groepen van 2.461kw op draaien. Personeelsbestand is 3 tot 10 mensen naar gelang welke grondstof men gebruikt mest 3 man, groenafval 10 man. Rekend dus zelf maar uit. |
|
![]() |
![]() |