Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 november 2007, 00:02   #101
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gewoon Vlaanderen in het algemeen, met alle inwoners ongeacht of we nu naar een onafhankelijk rechts/links Vlaanderen toegaan. Die hele discussie van liberaal/sociaal/nationaal/... kan daarna nog.

Eerst al gewoon pleiten en streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Juist.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 01:02   #102
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon Vlaanderen in het algemeen, met alle inwoners ongeacht of we nu naar een onafhankelijk rechts/links Vlaanderen toegaan. Die hele discussie van liberaal/sociaal/nationaal/... kan daarna nog.

Eerst al gewoon pleiten en streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
En hoe definieer je dan onafhankelijk? Voor mij betekent onafhankelijk ook uit EU, NAVO en andere ondemocratische instituten stappen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 november 2007, 01:03   #103
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat betekent dat Belgische sociale zekerheid wordt afgebroken en dat daarmee Belgie aan zijn eind komt.
Dan zal het vooral van de vraag afhangen wat er in de plaats komt. Als de Vlaamse sociale zekerheid zwakker is dan zal ik me daar toch tegen verzetten.
Pelgrim is offline  
Oud 25 november 2007, 01:06   #104
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dan zal het vooral van de vraag afhangen wat er in de plaats komt. Als de Vlaamse sociale zekerheid zwakker is dan zal ik me daar toch tegen verzetten.
Het is aan ons om de Vlaamse sociale zekerheid uit te bouwen eens we van Belgie afzijn.

Wat had u in gedachten?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 01:09   #105
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe definieer je dan onafhankelijk?
Vlaanderen onafhankelijk en autonoom van België. Simpelweg een afscheiding van het huidige België.

Citaat:
Voor mij betekent onafhankelijk ook uit EU, NAVO en andere ondemocratische instituten stappen.
Voor mij (en wss de meeste Vlamingen) moet dat helemaal niet. Gewoon Vlaanderen onafhankelijk is momenteel al genoeg om naar te streven.

Vergeet al dat liberale/sociale/nationale gedachtengoed. Momenteel is er maar 1 belangrijk doel: Vlaanderen onafhankelijk.
Savatage is offline  
Oud 25 november 2007, 01:10   #106
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er in een onafhankelijk Vlaanderen een minder 'sociaal' SZstelsel van toepassing is, dan verkies je liever het huidige België?
Savatage is offline  
Oud 25 november 2007, 01:11   #107
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is aan ons om de Vlaamse sociale zekerheid uit te bouwen eens we van Belgie afzijn.

Wat had u in gedachten?
Ik vrees dat ik z'n antwoord al kan raden
Savatage is offline  
Oud 25 november 2007, 01:17   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Men maakt hier wel eens het verwijt dat de Vlamingen niet op straat te krijgen zijn om hun rechten op te eisen.
Is dit wel zo?
Ik denk dat vele vlamingen bereid zijn om eens te laten zien dat ze het menen.
Natuurlijk willen de meesten quasi zeker zijn dat ze daar niet alleen voor piet snot gaan staan.
De voorwaarde hiervoor lijkt me een goede organisatie te zijn.
Zo gauw je als organisatie kan rekenen van een opkomst van enkele 10 duizenden, denk ik dat dit een signaal zou kunnen zijn om de beweging kracht bij te zetten en velen over de streep te trekken om ook mee te doen (ook de Vlaming ontsnapt niet aan kuddegedrag).
In deze thread wil ik oproepen om ideeën naar voor te brengen om zulk een grote manifestatie mogelijk te maken.
Laat dus maar komen die goede ideeën.
De moeilijkheid zit er in dat een oproep niet zal kunnen rekenen op de media in tegenstelling tot zij die hebben opgeroepen om pro behoud van België te betogen. Bovendien zullen er tegenbetogers zijn en geloof nu maar niet dat deze zullen opgepakt worden zoal dit wel het geval was bij de Belzieke betoging. Ik heb er zelfs sterk mijn twijfels over of zo een betoging ongehinderd zal kunnen plaats vinden in deze verziekte staat. Misschien kunnen we beter een omhaling doen en met die financiele middelen de publisiteitswereld afhuren en zo onze mening publiek kenbaar te maken. Ik zeg zo maar iets.
Garry is offline  
Oud 25 november 2007, 09:43   #109
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gaat de boodschap van die 'Vlaamse Mars' zijn? Gaat die dienen om de agenda van de sociale afbraak die n-va vb en ldd voorstaan te promoten?
Ik herneem een tekst uit post 88

Citaat:
Ik ben Vlaming en ben van mening dat:
Vlaanderen al voldoende solidair is geweest met het Franstalig sprekend deel van het land, zeker gezien het ontbreken van ook maar het minste teken van dankbaarheid hiervoor vanuit Franstalig België.
Voor Franstalig België lijkt de eenheid van België slechts belangrijk in de zin dat ze een garantie op een eenrichtingsstroom van geld en middelen bestendigt.
Gezien de evolutie van de laatste maanden ben ik dan ook van oordeel dat het niet de Vlaming is die voor een zoveelste maal toegevingen dient te doen.
Ik verwacht van de politiek gekozenen langs Vlaamse zijde dat ze de belangen van de Vlamingen zonder onverantwoorde toegevingen zullen blijven verdedigen en voor één keer niet zullen wijken onder Franstalige/Belgische druk.
Indien je hier akkoord mee kan gaan, vraag ik je om deze boodschap mee te helpen verspreiden
Ik denk dat heel veel vlamingen zich daarmee akkoord kunnen verklaren.
Het is natuurlijk ver van een uitgewerkt beleidsplan, het is meer de weergave van een zeer algemeen verspreid ongenoegen bij de Vlamingen, dat zij als een soort lastdier gebruikt worden om andere (meestal arrogantere) bevolkingsgroepen te ondersteunen.
Het is niet de wens van de Vlaming om op deze manier gebruikt te worden (zie verkiezingsuitslag na verkiezingsuitslag).
Gekozen politici wisten echter de steeds luider klinkende vraag van de Vlaming te negeren en hem allerlei ongewenste maatregelen door de strot te rammen (zie ook bvb migrantenstemrecht, mede onder druk van Franstalig België).
In het huidig Belgisch verband was er ook geen andere mogelijkheid dan compromissen te sluiten of te scheiden.
Bij deze compromissen was het steeds aan Vlaamse kant dat de grote toegevingen werden gedaan.
Onder die omstandigheden is het voor Franstalig België natuurlijk zeer aangenaam vertoeven onder de Belgische paraplu.
Voor het eerst hebben de Vlamingen onderhandelaars aan tafel zitten die blijkbaar eens wat meer ruggengraat durven tonen in vergelijking met hun voorgangers.
Deze onderhandelaars zouden zolang ze het been stijf houden dan ook massale steun moeten ontvangen vanuit Vlaanderen.
Een manifestatie zou zo’n teken van steun kunnen betekenen.

Het doel van zo’n manifstatie kan natuurlijk niet zijn om nu al de lijnen van een nieuw Vlaanderen uit te tekenen.
Voorlopig moeten we gewoon in eenheid zelfbeschikkingsrecht opeisen, hetzij onder federale structuur, hetzij volledig autonoom.
De rest komt later en zal veel makkelijker uit te klaren zijn.
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 09:53   #110
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
De moeilijkheid zit er in dat een oproep niet zal kunnen rekenen op de media in tegenstelling tot zij die hebben opgeroepen om pro behoud van België te betogen. Bovendien zullen er tegenbetogers zijn en geloof nu maar niet dat deze zullen opgepakt worden zoal dit wel het geval was bij de Belzieke betoging. Ik heb er zelfs sterk mijn twijfels over of zo een betoging ongehinderd zal kunnen plaats vinden in deze verziekte staat. Misschien kunnen we beter een omhaling doen en met die financiele middelen de publisiteitswereld afhuren en zo onze mening publiek kenbaar te maken. Ik zeg zo maar iets.
Een omhaling is een alternatief voorstel, en dat was ook mijn bedoeling om hier suggesties en tips te verkrijgen waarmee we duidelijk kunnen maken aan onze onderhandelaars dat er wel degelijk een Vlaams verlangen naar meer zelbeschikkingsrecht bestaat.
Ik sta daar zelf niet negatief tegenover, maar ook hier zal men tot een soort van voorinschrijving moeten gaan om te zien hoevelen meewillen.
Als er bvb en half miljoen Vlamingen bereid zijn een storting uit te voeren zou dit idd een krachtig signaal kunnen opleveren.
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 13:53   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat had u in gedachten?
Ik wil garanties dat die Vlaamse sociale zekerheid geen achteruitgang zal zijn tegenover de huidige, meer niet. Indien die garantie er niet is, kan ik alleen maar concluderen dat zo'n manifestatie enkel dient om de agenda van het afbraakbeleid van het patronaat te dienen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 november 2007, 13:54   #112
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk en autonoom van België. Simpelweg een afscheiding van het huidige België.
Dat volstaat niet, ik wil geen mini-België. Ik wil een onafhankelijk Vlaanderen.
Citaat:
Voor mij (en wss de meeste Vlamingen) moet dat helemaal niet. Gewoon Vlaanderen onafhankelijk is momenteel al genoeg om naar te streven.

Vergeet al dat liberale/sociale/nationale gedachtengoed. Momenteel is er maar 1 belangrijk doel: Vlaanderen onafhankelijk.
Ik wil geen mini-belgique en een Vlaanderen dat nog altijd vastzit in de EU dictatuur is een mini-belgique.
Pelgrim is offline  
Oud 25 november 2007, 13:56   #113
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er in een onafhankelijk Vlaanderen een minder 'sociaal' SZstelsel van toepassing is, dan verkies je liever het huidige België?
Eigenlijk wel ja, ik hecht teveel belang aan de welvaart van het Vlaamse Volk om zomaar de neoliberale agenda achter na te lopen in naam van 'de republiek Vlaanderen'.
Oud 25 november 2007, 14:00   #114
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil garanties dat die Vlaamse sociale zekerheid geen achteruitgang zal zijn tegenover de huidige, meer niet. Indien die garantie er niet is, kan ik alleen maar concluderen dat zo'n manifestatie enkel dient om de agenda van het afbraakbeleid van het patronaat te dienen.
Dat niet alle vlamingen voor meer zelfbestuur zijn is duidelijk.
Een meerderheid zou al mooi zijn.
Ik denk dat die meerderheid er al is, het is alleen nog niet zo duidelijk voor velen.
Als jij van oordeel bent dat het beter is om onder de Belgische paraplu te blijven is dat natuurlijk je goed recht.
Mss moeten wij (vlamingen) het voorbeeld van de Franstaligen wat meer gaan volgen.
Op onze reet gaan zitten en vragen dat iemand anders ons onderhoud.
Hoe denk je dat Franstalig België zal reageren als we hen vragen om de geldstroom eens om te keren.
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 14:07   #115
Axel de Waal
Vreemdeling

Axel de Waal's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat voor een belachelijke idee ... meer Vlaanderen ... en minder Wallonië kan zijn ?
Axel de Waal is offline  
Oud 25 november 2007, 14:10   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel de Waal Bekijk bericht
Wat is dat voor een belachelijke idee ... meer Vlaanderen ... en minder Wallonië kan zijn ?
meer Vlaanderen = meer Wallonië.
Het wordt tijd dat de Walen dat eens gaan begrijpen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 november 2007, 14:11   #117
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een omhaling is een alternatief voorstel, en dat was ook mijn bedoeling om hier suggesties en tips te verkrijgen waarmee we duidelijk kunnen maken aan onze onderhandelaars dat er wel degelijk een Vlaams verlangen naar meer zelbeschikkingsrecht bestaat.
Ik sta daar zelf niet negatief tegenover, maar ook hier zal men tot een soort van voorinschrijving moeten gaan om te zien hoevelen meewillen.
Als er bvb en half miljoen Vlamingen bereid zijn een storting uit te voeren zou dit idd een krachtig signaal kunnen opleveren.
en wat als er niet genoeg geld bijeengehaald word . verdwijnt het geld dan in de zakken der edele iniatiefnemers ?

de bestaande pers moet vlaamser worden, zo simpel is het.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 25 november 2007, 14:12   #118
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel de Waal Bekijk bericht
Eigenlijk is het niet zo belachelijk.
Beide kunnen winnen (meer)
Voorwaarde is wel dat er ééntje uit zijn hangmat stapt.
Dan moet het wel te doen zijn.
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 14:14   #119
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
en wat als er niet genoeg geld bijeengehaald word . verdwijnt het geld dan in de zakken der edele iniatiefnemers ?

de bestaande pers moet vlaamser worden, zo simpel is het.

Vandaar ook:
Citaat:
het heeft idd weinig zin als er geen interesse bestaat, dan beter niet

Laatst gewijzigd door satiper : 25 november 2007 om 14:14.
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 14:17   #120
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat niet alle vlamingen voor meer zelfbestuur zijn is duidelijk.
Een meerderheid zou al mooi zijn.
Die meerderheid is er nog niet.
Weet je waarom? Omdat zowat het hele middenveld en alle sociale organisaties tegen meer Vlaanderen zijn.
Weet je waarom? Omdat n-va, ldd en vb alledrie een afbraakbeleid en meer neoliberalisering voorstaan.
In elk ander land zouden de vakbonden ondertussen al massaal gestaakt hebben om de rechtmatige eisen van de Vlamingen te afdwingen.
Niet hier. Omdat de doorsnee vakbondsmilitant goed weet wat voor praat er komt uit de mond van de doorsnee Behangmilitant.

Citaat:
Als jij van oordeel bent dat het beter is om onder de Belgische paraplu te blijven is dat natuurlijk je goed recht.
De Belgische paraplu is doorregend, maar dat wil niet zeggen dat Vlaanderen per definitie beter gaat zijn. Dus tenzij er garanties zijn dat de volgende staatshervorming enerzijds drastisch is (dat wil zeggen, afschaffen van Brussels gewest en Vlaanderen volwaardige deelstaat in een confederatie) en anderzijds er zwart op wit bevestigd wordt dat de sociale rechten voor de Vlamingen er versterkt uitkomen zal ik tegen elke staatshervorming zijn.

Citaat:
Mss moeten wij (vlamingen) het voorbeeld van de Franstaligen wat meer gaan volgen.
Op onze reet gaan zitten en vragen dat iemand anders ons onderhoud.
Hoe denk je dat Franstalig België zal reageren als we hen vragen om de geldstroom eens om te keren.
ah neen, integendeel, ik wil dat de geldstroom van kleine man naar grootkapitaal nu eindelijk eens ophoudt en dat we stoppen met het onderhouden van het profitariaat, zijnde de renteniers, grote aandeelhouders en de grijpgrage managers.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be