Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18
1 1 5,00%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 2 10,00%
8 3 15,00%
8.5 1 5,00%
9 2 10,00%
9.5 3 15,00%
10 8 40,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2007, 18:29   #401
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Omdat Groentje-18 geen forummer van de week vindt roep ik kandidaten op zich bij groentje-18 te melden, dank bij voorbaat
Ik heb ondertussen een kandidaat gevonden.
Maar die lijst met forummers moet eens opgfrist worden en geüpdate met de datum waarop mensen beschikbaar zijn, want het was idd een hels karwei.
Ook niet iedereen is dagelijks online, waardoor de pb-correspondentie nogal snel vertragingen oploopt.
Oud 26 november 2007, 18:34   #402
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Waarom bent u ooit hier beland? (Sorry als da al gevraagd is, ik wil gewoon vriendelijk geïnteresseerd doen)
Het werd nog niet gevraagd en dat is sympathiek van u. (En je hoeft me absoluut niet aan te spreken met 'u' hoor, dat is eng.)

Een aantal jaren geleden was ik nog stukken idealistischer dan nu. Op het hoogtepunt daarvan zocht ik echt manieren om een eigen (uiteraard groene) partij op te richten. Ik wist niet precies waar te beginnen of waar informatie te vergaren. Zelfs het internet hielp me niet vooruit. Maar door het ingeven van bepaalde zoektermen ben ik hier terechtgekomen. Mijn eerste post moet de vraag geweest zijn hoe je een politieke partij opricht. Zo zette ik mijn eerste stapjes in de forumwereld.
Omdat ik graag discussiëer en veel topics zag die me wel interesseerden (en de mensen in mijn omgeving niet of slechts matig geïnteresseerd zijn in maatschappelijke vraagstukken, en nog veel minder in discussies daarover) ben ik hier regelmatig komen posten.
Oud 26 november 2007, 18:38   #403
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zou je kunnen overleven op een stortplaats?
Dat hangt ervan af wat voor een stortplaats. Maar ik denk het niet. Ik zie me nog geen weggegooid voedsel eten bijvoorbeeld. Ik zou allicht snel omkomen van de koude en ontbering.

Als het een stortplaats is van allerlei gedumpte voorwerpen is dat ook de plaats om giftige dampen in te ademen, die tijdelijke en permanente schade in je zenuwstelsel en andere organen kunnen aanrichten.

Dat neemt niet weg dat je (naar het schijnt) versteld staat als je een stortplaats gaat bekijken, omdat er nog veel bruikbare dingen liggen.
Een vriend van me heeft me ooit een printer gegeven, die hij gevonden had op het stort (de inkt was op ). Ondertussen heeft hij de geest gegeven maar mits zo'n toestel wat opgeknapt is voel ik me niet te goed om dat te gebruiken.
Oud 26 november 2007, 18:41   #404
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Hey, ik heb niets tegen slaatjes uit McD, no need to apologize. Maar ik ben blij dat je na 'an inconvenient truth' ook erkent dat er zoiets bestaat als 'the truth about convenience' .

Trouwens, een gerant van een McD restaurant moet vaak even hard knokken als de gewone zelfstandige hoor. Zoals veel franchisenemers kun je wel rekenen op een zekere merkbekendheid en al wat daar bijhoort, maar een zaak doen draaien komt nog altijd neer op jouw kunde. Zo kan een zelfstandige soms in grotere vrijheid werken dan een franchisenemer, die in veel gevallen voorwaarden moet slikken die niemand zichzelf zou opleggen.

Trouwens...homemade salades kloppen alles. Een goeie markt, een fijne frigo en een scherp mes en je bent er al met een kleiner budget dan McD doorgaans eist.
Dat is zeker waar. Maar in een echt goede salade met allemaal verse ingrediënten en wat op smaak gebrachte groentjes kruipt ook heel wat tijd.
De salades in de Kansel in Leuven zijn trouwens mijn absolute topfavorieten.
Eigenlijk zjin de McD-salades duur voor hetgeen je krijgt, maarja dat is bij de rest van hun assortiment niet anders.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 november 2007 om 18:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 18:44   #405
Groentje-18

Standaard

Citaat:

eeeeuhmmmm...

Groentje-18... Hebt gij... euh... ooit al... euhm... eens... euh... . ...euh... een meisje / vrouw gekust?
Huh?

Neen, behalve de institutionele kussen bij nieuwjaar, verjaardagen ed.
Ik blijf me afvragen wat mannen daar zo geweldig aan vinden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 november 2007 om 18:46.
Oud 26 november 2007, 18:52   #406
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Huh?

Neen, behalve de institutionele kussen bij nieuwjaar, verjaardagen ed.
Ik blijf me afvragen wat mannen daar zo geweldig aan vinden.
Vraag het maar aan een forummer van de week als ge dat wilt weten
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 18:53   #407
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag het maar aan een forummer van de week als ge dat wilt weten
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 18:53   #408
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Oud 26 november 2007, 19:01   #409
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aangezien het nog steeds een politiek forum is:

Wat is uw gedacht van de huidige regeringsvorming?
Oud 26 november 2007, 19:15   #410
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Is het mogelijk om ook nog ff op deze vraag te antwoorden?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=380

Laatst gewijzigd door stab : 26 november 2007 om 19:16.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 19:17   #411
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Aangezien het nog steeds een politiek forum is:

Wat is uw gedacht van de huidige regeringsvorming?
Ik denk niet dat de bevolking er op zich zo wakker van ligt. Als land zijn we nl. al meer orginele aanpakken gewoon.
Ik vind het vooral een zeer pijnlijke vertoning naar het buitenland toe. Als klein land hadden we al niet veel inspraak, met deze crisis gaat onze geloofwaardigheid helemaal teniet.
De manier waarop de besluitvorming gebeurt is zo mogelijk nog schrijnender: er is niet één politicus die openlijk op het idee is gekomen om advies te vragen aan de bevolking. Ver boven onze hoofden wordt er eventjes beslist waar het met onze toekomst en die van onze kinderen naartoe gaat en welke nationaliteit zij zullen hebben. Ik dacht dat dat symptomen uit een ver en donker verleden waren waar ons westers democratiemodel ten overvloede kritiek op had en die vaak de trigger waren voor burgeroorlogen?

Vroeger vond ik België het land bij uitstek om internationaal op het vlak van beleidskeuzes een voortrekkersrol te spelen, omdat het een mooie voorbeeldfunctie kon uitoefenen op de andere landen door het feit dat het verschillende volkeren die verschillende talen spraken vreedzaam samenbracht onder één vlag. Ook de centrale ligging in Europa, met de huisvesting van de Europese hoofdstad droeg hier toebij.
Die unieke positie van België is nu op z'n minst grondig belachelijk gemaakt.

De onderhandelingen zelf volg ik al lang niet meer, daarvoor zijn ze me veel te saai. Ik zou me er alleen maar aan opjagen want ik kan niet goed tegen ter plaatse blijven trappelen.
Oud 26 november 2007, 19:21   #412
Groentje-18

Standaard

Mijn excuses Stab. Goed dat je me erop wijst want ik zie dat ik per ongeluk een hele pagina aan vragen heb overgeslaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat vind je van je voorgangers supernuchtere uitspraak
Wat vind je van je voorgangers supernuchtere uitspraak :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
35.000 mensen die bang zijn om het Win for life terug te moeten geven aan de Vlamingen

Ik ken de context van deze uitspraak niet dus ik heb eigenlijk geen idee waarover het gaat. Kan je het misschien een beetje meer uitleggen ofzo want ik begrijp het eigenlijk echt niet.
Oud 26 november 2007, 19:22   #413
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hoeveel paar teensletsen heb je?
Maar één paar.
De meeste teensletsen die je vindt zijn van rubber en daar zijn naar het schijnt nogal eens stoffen in verwerkt die een nefaste invloed op je nieren en lever hebben. Daarom kijk ik een beetje uit tot ik er vind die uit ander materiaal gemaakt zijn.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 november 2007 om 19:24.
Oud 26 november 2007, 19:27   #414
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ken je het blad 'Ode'? Lijkt me wel iets voor jou.
Neen, nog niet van gehoord. Ik zal er eens wat informatie over opzoeken. Bedankt voor de tip.
Oud 26 november 2007, 19:28   #415
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Ben jij pro-irak? Domme vraag dan maar meteen een andere stellen, heb jij al gehoord van de j-curve?
Oud 26 november 2007, 19:29   #416
Groentje-18

Standaard

Citaat:
In een ideale wereld zou je gelijk hebben. Nu het een feit is dat de wereld niet ideaal is en een utopie dat hij het ooit zal worden, ligt het allemaal wat minder eenvoudig. 'Koude oorlog' is altijd beter dan je gevallen landgenoten begraven.
De belangrijkste militaire lessen die geleerd zijn in Irak, zijn juist dat een oorlog niet te winnen is vanuit de lucht. Het luchtoverwicht is een noodzakelijke voorwaarde om daarna toch grondtroepen in te zetten. De aanwezigheid van grondstoffen zijn eerder een reden voor oorlog (in de ogen van mensen als Bush) dan een reden om geen bommen te gooien. Grondstoffen worden overigens niet vernietigd door de bommen. Grondstoffen bieden je dus geen enkele bescherming. Ik ben het trouwens helemaal eens met je wens voor vrede. Het is onbegrijpelijk hoe makkelijk leiders hun volk in een oorlog storten.

Daarin moet ik je gelijk geven.
Oud 26 november 2007, 19:30   #417
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar één paar.
De meeste teensletsen die je vindt zijn van rubber en daar zijn naar het schijnt nogal eens stoffen in verwerkt die een nefaste invloed op je nieren en lever hebben. Daarom kijk ik een beetje uit tot ik er vind die uit ander materiaal gemaakt zijn.
Vanwaar heb je dat gehoord/gelezen?
Oud 26 november 2007, 19:30   #418
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wist je dat je jaarlijks enkele tientallen beesten levend opeet? Het gaat vooral om insecten die 's nachts in je mond kruipen en daarna doorgeslikt worden.

Dat wist ik al maar ik probeer het telkens zo snel mogelijk te vergeten, dus ssssssssht!
Oud 26 november 2007, 19:34   #419
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
GAIA international!
Oud 26 november 2007, 19:37   #420
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Is dacht ik enkele jaren geleden bekend gemaakt?
Maar er is geen reden tot paniek. Dat zit niet in alle teenslippers en volgens sommigen is er ook geen echt bewijs.

Ik heb snel even gegoogled en de link naar het onderzoek gevonden, maar dat is Duits
http://www.oekotest.de/cgi/ot/otgs.c...2728:4054:5217

Dus hier een Nederlands uittreksel:

Citaat:
Als zomeraccessoire zijn ze zeer geliefd: de welbekende flexibele kunststof teenslippers. Maar er is slecht nieuws voor met name mannen die deze zomer graag rubberen slippers dragen: ze zijn niet goed voor het libido. De zogenoemde flipflops kunnen leiden tot impotentie en beschadiging van inwendige organen. Dat stelt althans de Duitse Vereniging voor Milieubescherming.
In het tijdschrift Öko-Test (juli 2004) maakt de Duitse milieuorganisatie melding van onderzoeksresultaten naar de teenslippers (www.oekotest.de ). De flipflops zouden ftalaten bevatten, die de potentie aantasten. De hormoonhuishouding wordt verstoord en dit kan leiden tot een afnemende vruchtbaarheid. Ook kan de stof schade berokkenen aan lever, nieren en voortplantingsorganen. De Duitse Vereniging voor Milieubescherming vond bovendien grote hoeveelheden lood, zink en andere chemische stoffen in 14 van de 25 geteste slippers. De duurdere exemplaren zouden daarbij meer schadelijke stoffen bevatten dan de goedkope.
Ftalaten zijn weekmakers: 90% van alle ftalaten wordt gebruikt om pvc flexibel te maken. Ze komen onder meer voor in vloerbedekking, vinylbehang, elektriciteitskabels, dakbedekking, verpakkingsmateriaal, auto's en in medische producten. Vooral het gebruik van ftalaten in kinderspeelgoed van zacht pvc riep de afgelopen jaren felle reacties op in Europa en de Verenigde Staten. Kinderen kunnen de weekmakers binnenkrijgen door op de speeltjes te sabbelen en te bijten. Bij jonge kinderen kan inname van ftalaten leiden tot een achtergebleven ontwikkeling.
Zacht gemaakt pvc bevat 20 tot 60% ftalaten. Een klein deel van alle ftalaten wordt toegepast in onder meer verf, lijm, inkt en cosmetica. Amerikaanse wetenschappers van de Centers for Disease Control ontdekten eerder hoge concentraties ftalaten in het bloed van vrouwen (www.cdc.gov ). Vermoedelijk zijn deze afkomstig van cosmeticaproducten zoals nagellak en parfum. Milieuorganisatie Greenpeace waarschuwt al langere tijd voor de gevaren van de weekmakers. Maar ondanks de bekendheid van gezondheidsschade zijn tot op heden geen beperkende maatregelen voor de productie genomen. Naar aanleiding van Greenpeace-acties tegen het gebruik van ftalaten in speelgoed in het verleden, stelde een woordvoerder van producent Exxon Chemical Holland (Esso): ‘Zolang er geen wetenschappelijk bewijs is van de schadelijkheid, zie ik geen reden te stoppen met weekmakers.’ (www.greenpeace.nl ).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be