Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 november 2007, 21:01   #61
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het moet 1 keer de eerste keer zijn, zei mijn moeder altijd.
Ah? Krijg je door dat de Vlamingen deze keer niet door de knieën gaan?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 21:11   #62
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
mijn inziens is uw mening geen maatstaf voor "mensenrechten".
Mijns inziens worden de mensenrechten geen dienst bewezen door mensen die de "mensenrechten" inroepen elke keer als ze hun zin of gelijk niet krijgen. Da's het probleem met uw attitude.

enfin zeg, als ik Total boycott dan worden er ook mensenrechten geschonden zeker. Of nee wacht, dat past in uw kraam.
Ok, indien u duidelijkheid wenst:

Personen die oproepen om een boycott van alle kranten omdat hun mening er niet in vertegenwoordigd wordt zijn niet de grote koplopers van de persvrijheid. Meer nog ze zijn tegen de mensenrechten.

Daarbij zou ik graag van u weten sinds wanneer Total een krant is,
en welk mensenrecht er dan wordt geschonden met een boycot ervan?
Voor het overige is dus ook duidelijk dat u geen voorstander bent van de mensenrechten.
Oud 25 november 2007, 23:12   #63
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De pers boycotten is een absurde bezigheid. Kranten en tijdschriften koopt men niet om zijn eigen mening terug te vinden. Indien wel, begin dan een eigen blog en lees hem elke dag 3 keer.

Als de indoctrinatie van de 'onnozele' vlaming je hindert door journalisten met eventuele foute bedoelingen, begin dan deze broodschrijvers rechtstreeks aan te pakken. Hun geloofwaardigheid is belangrijk. Val ze daar op aan en laat het iedereen weten. Roep dan "leugenaars" of iets dergelijks.

Maak een lijst van de meest invloedrijke journalisten met hun uitgesproken politieke en maatschappelijke voorkeur. Verspreid deze lijst zodat de niet geïnformeerde lezer zich een idee kan vormen over de bedoelingen van de schrijver.
Oud 25 november 2007, 23:38   #64
born2bewild
Banneling

Standaard

Natuurlijk haalt het niets uit, het is gewoon een automatisme. Als mijn bakker een smakelijke pistolet kan bakken, maar ik krijg een slecht gevoel bij de bediening, wandel ik 100m verder en koop daar een evenzeer smakelijke pistolet. Gaat die eerste bakker failliet? Maar nee gij.

Zo ook vind ik dat DEUS een schoon lieke kan spelen, maar ik zal geen CD van dEUS kopen. 'k zal hem wel copieren. Bij iemand anders heb ik geen probleem dat ze wat verdienen aan mij.
stom he. Den Barman zal er gene minder voor moeten smoren.

(en nu gaat er ene opspringen en zeggen dat ik de mensenrechten schend)

en bij de weg: bij de belgische pers vind ik ab-so-luut geen kwaliteit. Dat komt er nog eens bij. Dus voor een "boycott" moet ik zelfs geen moeite doen, gaat vanzelf. Integendeel, veel ergernis uitgespaard, en veel leesplezier gewonnen elders.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 november 2007 om 23:48.
born2bewild is offline  
Oud 25 november 2007, 23:49   #65
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
De vrijheid van een een krant om te bepalen wat ze publiceert...
gebonden aan de andere mensenrechten.
Ook als dat niet door de meerderheid van de bevolking wordt gedragen.

Even een kleine nuance....het gaat niet om het muilkorven van de pers maar over een boycot. Er worden volgens mij geen mensenrechten geschonden als een lezer een krant niet wil kopen. Ik krijg hoegenaamd geen Max Havelaar-gevoel als ik een krant koop.
Elio di Supo is offline  
Oud 25 november 2007, 23:54   #66
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel andere mogelijkheden zijn er niet als men niet wil luisteren
Dat hadden die Serviërs in Krajina ook ondervonden toen ze niet wilden ophoepelen. En die hadden een leger van 50.000 man daar.

Om maar te illusteren hoe belachelijk dat argument van het leger in te zetten wel is. Ik ben dit trouwens meer dan eens tegengekomen in dit forum. Vlamingskes, doe wat Papa Albert zegt want anders is het van pang pang. België is blijkbaar niet zo onschuldig als wat koekedozekes en folkloristische blije intredes.
Elio di Supo is offline  
Oud 25 november 2007, 23:57   #67
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Personen die oproepen om een boycott van alle kranten omdat hun mening er niet in vertegenwoordigd wordt zijn niet de grote koplopers van de persvrijheid. Meer nog ze zijn tegen de mensenrechten.

Daarbij zou ik graag van u weten sinds wanneer Total een krant is,
en welk mensenrecht er dan wordt geschonden met een boycot ervan?
Voor het overige is dus ook duidelijk dat u geen voorstander bent van de mensenrechten.

Dus Roemenen die ten tijde van Ceaucescu niet naar de staatstelevisie wilden kijken wegens te propagandistisch waren ook de mensenrechten aan het verneuken?
Elio di Supo is offline  
Oud 26 november 2007, 00:29   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Jij bent een zeveraar. Links zijn wordt niet gemeten volgens JOUW criteria hoor!
de criteria die ik hanteer zijn de meest gangbare en historisch gegroeide criteria: links is de kant van de werkende kant kiezen tegenover het grootkapitaal.
De gazetten van de kranten zijn in handen van het grootkapitaal
ergo de gazetten zijn rechts.

Daar kan jij geen enkel speld tussen krijgen en mij zeveraar noemen geldt niet als inhoudelijk argument. Tenzij ze bij de VV andere definities van inhoud hebben...
Oud 26 november 2007, 00:31   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoe naief.
De extreem linkse lobby in de US (move-on.org) is een geldmachine. Daar tegenover zijn de republikeinen schoolkinderen. Welkom in de 21ste eeuw.
wat is er juist extreem links aan move-on? Pleiten zij voor de omverwerping van het kapitalisme?
Oud 26 november 2007, 01:01   #70
Sante
Partijlid

Standaard

Citaat:

Oproepen tot een boycot van de pers is niet hetzelfde als de drukpersen in vernielen en uitgevers tegen de muur zetten. Mensenrechten hebben daar niets mee te maken, democratie misschien wel.

Ze schrijven wat ze willen en ik koop wat ik wil. Nu, de echte klanten van de nieuwsgroepen zijn uiteindelijk de adverteerders aan wie een "doelgroep" verkocht word. Kijk bijvoorbeeld naar de produkten die aangeboden worden via de knack en deze die worden aangeboden in de humo. Merkbaar verschil. Zo ook de verslaggeving.

Je afvragen waarom een krant nu juist dat artikel schrijft is een must om het bericht te kunnen lezen.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)

Laatst gewijzigd door Sante : 26 november 2007 om 01:02.
Sante is offline  
Oud 26 november 2007, 01:27   #71
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als ze d�*t maar te boven komen...
Wedden dat Knack en co achteraf je opbelt om een abonnement te nemen en je extra voordelen krijgt.
Zij hebben klanten en abonnementen nodig om te overleven hé slimmeke
als de kwartaalcijfers uitkomen en er hebben een pak afgehaakt kan men wel nagaan waarom.
Als VB'er zeg ik al lang koop geen gazetten maar gebruik internet en kijk vooral VTM. VRT is een rood bastjon die alles vanuit een linkse ideologische hoek bekijkt.
Lees het alternatieve neutrale nieuws ipv alles enkel uit een rode bril (camera) te bekijken.
Internaut is offline  
Oud 26 november 2007, 01:30   #72
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard bravo internaut

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ze "zien" dat zo, maar ze hebben dat van horen zeggen. Niet van daadwerkelijk lezen, anders hebben ze wel de opiniestukken van Van der Kelen, Pauli, Desmet... gelezen die soms ronduit anti-Vlaamsgezind zijn.
voor te lezen moeten ze natuurlijk eerst intellectueel in staat zijn Nederlanders te leren
*touché*
Internaut is offline  
Oud 26 november 2007, 10:02   #73
rik47
Gouverneur

Standaard

Het begint de pers te dagen dat de mensen nog weinig geloof hechten aan HUN mening, maar nu hun eigen mening vormen, en daar zit Internet voor heel veel tussen, gelukkig.
Zoals E Donckier in de krant HBVL zijn bocht aan het nemen is.
rik47 is offline  
Oud 26 november 2007, 10:25   #74
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en?
Kortaf is offline  
Oud 26 november 2007, 13:45   #75
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Personen die oproepen om een boycott van alle kranten omdat hun mening er niet in vertegenwoordigd wordt,
zijn mijn inziens niet de grote koplopers van de persvrijheid...
In tegendeel...
Persvrijheid is iets wat de overheid moet garanderen.
Privé-personen mogen boycotten al wat ze willen, zolang ze geen geweld gebruiken wordt de persvrijheid niet belemmerd.

Laatst gewijzigd door ZERO : 26 november 2007 om 13:46.
ZERO is offline  
Oud 26 november 2007, 20:24   #76
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wat is er juist extreem links aan move-on? Pleiten zij voor de omverwerping van het kapitalisme?
Zie je. Jouw denkwereld is communistisch. Daarom is bij jou links commy, rechts kapitaal.
Er bestaat echter al zeer lang een andere visie op links en rechts. Rechts als behoudsgezind, links als progressief.
Jij denkt teveel in het bovenste schuifje, hoewel er enorm veel punten zijn die je eigenlijk noch links, noch rechts kan klassificeren.
Jij bezondigt je aan je "linkse" ideeën door alles wat niet in JOUW kraam past, rechts te noemen.
Bekijk het zelf maar.

.
Eddy B is offline  
Oud 26 november 2007, 20:58   #77
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boycot de pers!
Boycotten is niet genoeg vrees ik. Er zijn hardere acties nodig. En niet alleen tegen de pers en de media, maar er moet ook dringend ingegrepen worden in de showbizz en cultuurwereld.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 november 2007 om 20:58.
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 november 2007, 21:20   #78
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Boycotten is niet genoeg vrees ik. Er zijn hardere acties nodig. En niet alleen tegen de pers en de media, maar er moet ook dringend ingegrepen worden in de showbizz en cultuurwereld.
Hardere acties zoals bij de 'vrije' pers in Iran?
Oud 26 november 2007, 21:31   #79
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er is geen links beleid, de gazetten zijn allemaal in handen van het grootkapitaal, dus per definitie rechts.
Als je zelf maar links genoeg bent, is alles wat je verder ziet: rechts.
André de Hollander is offline  
Oud 26 november 2007, 21:41   #80
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Op dit forum reageert men prompt op elke publieke uitlating van een politicus. Zijn zaak en zijn persoon doet men uitgebreid uit de doeken. Men scheldt, dreigt en maakt belachelijk. Met en zonder argumenten. Fijn. Als publiek figuur moet je dat verdragen, dit hoort bij het spel.

Journalisten, publieke figuren van de vierde macht, de media, zouden buiten schot moeten blijven ? Pak de uitgevers aan met een boycot. Dit is slechts een deel van de oplossing. Toch zijn zij maar een stukje van het systeem. Een journalist met een uitgesproken politieke mening en die deze mening uitdraagt in zijn krant of op TV moet je even hard aan pakken als de verkozen politicus. Zelfs nog harder. Hij is niet democratisch gelegitimeerd en maakt misbruik van zijn zognaamde objectieve boodschapvan het medium. Dus..

Minder draden open �* la : "Leterme zegt zus", "Dewever zei zo" of "Laurent is een nietsnut".
Meer van: "Vanderkelen klets weer uit zijn nek", "Is Desmet rood tegen betaling ?" en "Cools : soit belle et tais-toi".

If you can't stand the heath, leave the room.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 november 2007 om 21:42.
Cyrano is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be