Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 10:38   #21
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard Een groot staatsman

Ik weet dat u dat enkel hebt geciteerd. Echter, ikzelf vind deze beschadigingsoperatie ongepast. In die zin, heb ik er eigenlijk ook niks mee te maken. Ik weet niet wat er precies verkeerd is gegaan tussen Bruno en Alain. Ik vind het echter wel jammer dat iemand Alain zo naar beneden probeert te halen op een moment dat Alain eigenlijk zijn nek heeft uitgestoken om een prachtig initiatief te nemen. Ik spreek niet over een Vlaams-Nationalistisch complot. Ik ben immers geen man van de grote complottheoriën die soms wel bevolkt worden door spoken. Ik kan wel vinden dat het initiatief dat Alain heeft genomen, zeker geslaagd is. Laat ons daar eerlijk in willen zijn. Ik vind het persoonlijk jammer dat er verdeeldheid moet zijn. Ik denk dat we dat moeten kunnen overbruggen als dit nog mogelijk is. Zo gemakkelijk is dat allemaal niet. Overal zit er wel eens een haar in de boter. Het ene is al venijniger dan het andere. Ik blijf echt wel respect hebben voor Alain Mahiat die op alle mogelijke manieren is geslaagd. In die zin vond ik het prachtig dat we achteraf nog allemaal eens bedankt zijn met een lekkere spaghetti en een stukje ijstaart. Hij zet de puntjes op de I en heeft volgens mij de capaciteiten en de visie van een groots staatsman. Dat zou hij ooit wel eens kunnen worden.
Andy Vermaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:06   #22
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Zeg Andy, heb je nog zitten rondlopen met een Belgische vlag voor je kruis? Bij de B-Plus wandeling in Antwerpen hebben we nog genoeg zitten lachen met je driekleurige schaamlap

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:42   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad geen complot, dat is al altijd de strategie van het Belgisch establishment geweest. Sedert Charles Rogier tot op heden.
Vlaanderen leeft dus nog in het verleden. Nog een bewijs hier : Charles Rogier.......
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 13:45   #24
Metternich

Standaard

Ik heb hier eigenlijk nog geen weerlegging van mijn standpunt in mijn openingsbericht gelezen...

Oud 29 november 2007, 14:15   #25
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb hier eigenlijk nog geen weerlegging van mijn standpunt in mijn openingsbericht gelezen...
U heeft dan zelf ook geen argumenten aangehaald. Afgezien van het feit dat ze voor 2000 euro aan materiaal van defensie heeft gekregen toont u niets aan.
En dat feit komt dan uit de krant dus dat hebt u gewoon herkauwt.

Een groep vrijwilligers kan veel bereiken dus is het niet abnormaal dat dit in vrij korte tijd is gelukt. Maar voel ik hier eerder jaloezie omdat ze in jouw kringen enkel marginale fuifjes geven en herdenkingen doen voor de gesneuvelde duitse soldaat?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 14:51   #26
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Vermaut Bekijk bericht
Wat Alain Mahiat betreft, kan ik klaar en duidelijk zijn. De man is gastvrij, vriendelijk, open en voornaam. Ik heb veel respect voor deze man, want heb hem in zeer stresserende tijden altijd zijn kalmte zien bewaren. Je mag één ding zeker zijn. De telefoon stond de dagen voor 18 november steeds roodgloeiend. Het begon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Eén ding is zeker dat de man deze "stemmingmakerij" niet heeft verdiend. Ook het feit dat men er van alles aan doet om hem naar beneden te halen, heeft met andere belangen te maken. Men doet er eigenlijk alles aan om de organisatie in tweeën te splitsen, terwijl wij eigenlijk steeds als 1 en ondeelbaar team hebben samengewerkt. Eén team met "eendracht maakt macht" als leuze. Dat sommigen binnen de Belgische beweging ook eens deze leuze vergeten, is een jammerlijke zaak. Ik heb en behoud het volste vertrouwen in Alain Mahiat, Thérèse Mahiat en hun kinderen. Ik heb hen steeds als voornaam, deskundig en sympathiek ervaren. Ook Marie-Claire Huart heb ik als een zeer sympathieke madam ervaren. Ik ben niet te vinden voor de karaktermoord die men hier op Alain wil plegen.
Minuutje... Hoort extreem-rechts niet in een cordon sanitaire te zitten? Persoonlijk maakt het mij niet uit of hij voor of juist tegen België is.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 19:10   #27
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard Deelnemers uit alle geledingen van de maatschappij

Eerst en vooral was dit geen bijeenkomst van mensen die je zomaar in een vakje kan duwen. Het is en blijft een burgerinitiatief met deelnemers uit alle geledingen van de maatschappij die hun gehechtheid aan België zo op een krachtige manier hebben uitgesproken. Ik denk dat dit het allerbelangrijkste is. Laat ons niet vergeten dat het allen vrijwilligers waren die dit intiatief hebben doen slagen. De organisatie is teamwerk met Alain Mahiat, Thérèse Mahiat, Pierre Mahiat, Benoit Mahiat, Charles Mahiat, Arnaud Van Hemelrijk, Vincent Thoreau, Jean-Stephane Lorand, Koen Coeckelberg en Roza De Schepper, François Wolters, Paul Legrand, Claude Van Cools, Aude Tanghe, Cedric Goisse, Jean-François Waterschoot, Pascal Duchenne, Philippe Leclercq en ikzelf. Op de mensen die zich hiervoor inzetten, schieten, is zeer makkelijk. Daarvoor hoef je niks te doen. Gewoon van achter je computer wat zitten lullen, wat googlen en het is gefixt. Werkelijke daadkracht tonen is iets anders... Wat die schaamlap betreft... Ja, ik ben en blijf fier met de Belgische vlag rondlopen. De Belgische vlag die ik net als de Europese vlag en de Vlaamse vlag (niet de pure zwarte) hoog in het vaandel blijf dragen en dit ondanks de vele moeilijkheden. We zijn dan ook echte supporters die hun ploeg niet in de steek laten, wanneer het iets minder gaat. Samen hebben we op 18 november een stuk geschiedenis geschreven. Ik ben en blijf er trots op. Wat ik eigenaardig vind, is het feit dat mensen die zich voor België durven profileren automatisch in het vakje "tegen Vlaanderen" worden gestopt. Terwijl dit niet klopt... Je kunt voor België zijn en voor Vlaanderen. Verlaat eens die negatieve spiraal en denk er eens over na en dit los van de bespiegelingen die je in de media hoort.

Oud 3 december 2007, 12:12   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het was een reactionaire manifestatie voor het behoud van een burgerlijke bourgeoisstaat en een monarchie en dus per definitie rechts en antidemocratisch, zo simpel is dat.
Meer zelfs, monarchisten = fascisten.

En neen, je kan niet zowel voor Vlaanderen als voor Helgië zijn. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de jaren veertig zowel voor België als voor de Duitse bezetters zijn, of iemand die zowel voor Tibet als voor China zou zijn. België is een staat die twee volkeren bezet.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 december 2007 om 12:14.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 12:59   #29
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dus per definitie rechts
Liberaal-rechts, dankjewel

Oud 3 december 2007, 13:00   #30
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Vermaut Bekijk bericht
Verlaat eens die negatieve spiraal en denk er eens over na en dit los van de bespiegelingen die je in de media hoort.
In geval dat je het nog niet weet; de media heeft geen of zeer weinig invloed op mijn denken.

Oud 3 december 2007, 13:05   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een reactionaire manifestatie voor het behoud van een burgerlijke bourgeoisstaat en een monarchie en dus per definitie rechts en antidemocratisch, zo simpel is dat.
Meer zelfs, monarchisten = fascisten.

En neen, je kan niet zowel voor Vlaanderen als voor Helgië zijn. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de jaren veertig zowel voor België als voor de Duitse bezetters zijn, of iemand die zowel voor Tibet als voor China zou zijn. België is een staat die twee volkeren bezet.

Iedere Vlaming die een andere visie heeft over de toekomst van Vlaanderen dan u is dan tegen Vlaanderen. Wat een onzin.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 13:08   #32
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Iedere Vlaming die een andere visie heeft over de toekomst van Vlaanderen dan u is dan tegen Vlaanderen. Wat een onzin.
Niet waar, want dan zou ik volgens Pelgrim ook tegen Vlaanderen zijn omdat ik radikaal tegen een marxistisch-socialitisch Vlaanderen ben (en daarenboven beschouw ik de Vlaamse onafhankelijkheid ook slechts als een middel naar Dietsland, niet als einddoel).

Oud 3 december 2007, 13:20   #33
MIS
Banneling

Standaard

Wat ik me nu stilaan afvraag.

Als het nu oorlog zou worden, op wie zouden de Belgen dan gaan schieten ? Eerst op de Walen ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 13:24   #34
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht

Als het nu oorlog zou worden, op wie zouden de Belgen dan gaan schieten ? Eerst op de Walen ?
Belgen? Wat zijn dat?

Oud 3 december 2007, 13:51   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht

Eigen volk eerst zeker?
Oud 3 december 2007, 16:00   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Liberaal-rechts, dankjewel
excuseer
Oud 3 december 2007, 16:02   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
zij die actief het belgisch establishment verdedigen, zoals belgofascist A.V. hier, zijn inderdaad tegen Vlaanderen. Ik heb geen weet van LSP'ers die op monarchistische betogingen lopen, dus voel u niet aangevallen eh.
Oud 3 december 2007, 20:13   #38
Andy Vermaut
Vreemdeling

Standaard

Beste Pelgrim,

Belgofascist A.V. - ik zal u eens uitleggen wat fascisme in werkelijkheid betekent. Waar haalt u toch dergelijke inspiratie?

Dit is de omschrijving die ik op Wikipedia heb gevonden.

Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Het fascisme is xenofoob, en vaak gericht tegen een bepaalde bevolkingsgroep.

Iemand die voor België is, richt zich niet tegen de verschillende bevolkingsgroepen, maar pleit voor de solidariteit en is op menselijk vlak meestal redelijk genuanceerd. Ik spreek uit ervaring door met enorm veel mensen te hebben gesproken. Ik ken een partij die vrije meningsuiting verkondigt, maar u bloedig neerslaat wanneer je er gebruik van wilt maken. Ik weet dat er op de Belgische bijeenkomst enkele Vlaams Belangers amok wilden komen maken. Ik ben met die mensen vriendelijk gaan spreken. Ik heb die niet in elkaar geslagen, zoals ik op de Ijzerwake zelf heb meegemaakt. Ik heb hen geen combatboot in hun zijde gestampt. Het toppunt van alles was dat deze Franstalige folders meehadden. Ik heb hen gezegd dat ik dit niet kon begrijpen. Het Vlaams Belang die in Brussel Franstaligen wil overtuigen om op hen te stemmen. Daarvoor zouden sommigen Franstaligen nog goed kunnen zijn... Voor hun stem, maar niet om hun belangen te verdedigen! Dat noem ik hypocriet. Ik denk niet dat ik de "Belgofascist" ben, waarvoor u mij verslijt. Integendeel.
Oud 3 december 2007, 20:14   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zij die actief het belgisch establishment verdedigen, zoals belgofascist A.V. hier, zijn inderdaad tegen Vlaanderen. Ik heb geen weet van LSP'ers die op monarchistische betogingen lopen, dus voel u niet aangevallen eh.

Ik denk wel dat we er waren om ons blad te verkopen en dergelijke meer.
Oud 3 december 2007, 21:29   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En neen, je kan niet zowel voor Vlaanderen als voor Helgië zijn. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de jaren veertig zowel voor België als voor de Duitse bezetters zijn
Leopold III?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be