![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat een noodregering met Verhofstadt aan het hoofd een slecht idee is. Die paarse of paars-groene regering heeft in Vlaanderen geen meerderheid en alhoewel dat strikt genomen niet nodig is, zou dat onverstandig zijn.
Dat kan ook een onbedoeld neveneffect hebben. Als CD&V/N-VA merkt dat het met 30 zetels van de 88 Vlaamse niet in een regering kan raken op federaal niveau, zou men dat wel eens als niet-democratisch ervaren. De kans lijkt me dan groot dat CD&V wel eens geheel N-VA kan worden en ook separatistisch worden. Tot nu toe zag ik nergens het einde van België aankomen, maar als het zover komt, zie ik dat opeens wel mogelijk worden en dat zou catastrofaal zijn en bovendien gelegitimeerd worden door de liberale staatsgreep die op handen is. Er is ook zo iets als een Vlaams Parlement en daar hebben CD&V, N-VA en Vlaams Belang 67 van de 124 zetels, wat een meerderheid is van 54%. Dat zou catastrofaal zijn. Daarom een oproep aan de VLD om de CD&V niet teveel voor schut te zetten, want dat kan een domino-effect hebben en juist de politieke crisis versterken ipv verzwakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 december 2007 om 15:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Zit LDD in het Vlaamse parlement?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou heel goed zijn voor WL. Dan zullen ze eindelijk hun corrupte politici bij het huisvuil zetten.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed als u denkt dat het goede promotie op zou leveren, ga er dan voor hé. Geen idee ik sprak over eenzijdigheid, de mening van het vlaamse heeft dan toch weinig belang voor de andere partijen denk ik zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V is Vlaamser geworden naarmate ze op federaal niveau minder te zeggen hebben. Het kartel met NVA is er pas gekomen als ze zelfs op Vlaams niveau iedere stem nodig hadden om te concurreren met VLD en SP.a. In die zin zijn de standpunten pas in de laatste plaats ideologisch gemotiveerd. Mocht de CD&V niet in de federale regering opgenomen worden dan zullen ze zich wellicht nog Vlaamser profileren (en kunnen ze zich evengoed omdopen tot NVA+)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LDD zit enkel 'de facto' in het VP, niet 'de iure'.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het viel mij heel dik tegen van Dedecker dat hij Leterme meedeed met het regime tegen Leterme en het kartel. Hij noemde Leterme zelfs onbekwaam. Wat heeft Dedecker al verwezenlijkt behalve wat staan brullen en de weinige goede wielrenners die we nog hebben beschuldigen ?
Dedecker verzwakt met zijn aanval de Vlaamse nationalistische krachten en het is dus duidelijk dat LDD niet Vlaams nationalistisch is en het nooit zal worden. Dedecker is een liberaal en grotere opportunisten en volksverraders bestaan er niet. Pavolini had gelijk: de Vlaamse strijd is ook een anti-liberale strijd en dat is met Yves Leterme, de leider van Vlaanderen, als onbetwiste kopman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() het parlement bestaat uit democratisch verkozenen die het volk vertegenwoordigen.
Aangezien er geen directe democratie is, zijn zij perfect legitiem in staat om zo een keuze te maken, zij vertegenwoordigen immers het volk.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Denk je dat ik uit Japan alle verkozene voor het vlaams parlement weet, als het al zo ver is gekomen dat ik op een simpele vraag al geen deftig antwoord kan krijgen.
![]() Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 3 december 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben er twee: Jürgen Verstrepen en Monique Moens
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |