Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 21:31   #301
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
op misbruik staat geen leeftijd maw
dat klopt... van zodra er sprake is van misbruik moet dat beteugeld worden

Citaat:
onder een bepaalde leeftijd moeten we zowieso van misbruik uitgaan
en ook dat klopt, de wethouder gaat dan uit van misbruik, tenzij het tegendeel kan worden aangetoond
beetje vergelijkbaar met de wet op negationisme en revisionisme als je wilt

Citaat:
en boven een bepaalde leeftijd moeten mensen het recht hebben zich te laten misbruiken indien ze dat wensen
pfff... dan is het per definitie geen misbruik
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:32   #302
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Wat vinden jullie hiervan? In het Laatste Nieuws zijn er al tal van negatieve reactie's van (ex) fans van Tom Boonen.Hij is al 2 jaar (!) stapel op een meisje (lees kind!) van 14 jaar (nu 16).Waar moeten we ergens de grens gaa trekken? Op liefde staat geen leeftijd maar is is er volgens mij ver over...het is een kind in godsnaam! Wat is de volgende stap van hem? Nog jonger? 14...12 jaar?? Je hebt er gelegen bij mij Tom Boonen,hou je met je eigen leeftijd bezig en niet met kinderen
Bemoei je toch eens met je eigen zaken zeg...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:33   #303
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel ik zou het zo stellen dat er een leeftijd is waaronder we voor de zekerheid moeten stellen dat het altijd om misbruik gaat en ook onvrijwillig misbruik wegens het feit dat er nog geen echte vrije wil kan zijn.
awel ... zo zou ik dt ook willen stellen, King
toch iets waar het over eens zijn
Oud 7 december 2007, 21:33   #304
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Tuurlijk,en een normaal man van rond de vijftig zal zich niet bezig houden met jonge kinderen dat nog geen vrouwelijkheid bezitten en waartegen er ook gee nconverstie mee aangeknopt worden.
Trouwens het opschrijven van de geboorte data bestaat niet zolang,he.Hoe kon je dan er voor bepalen hoe jng iemand is?Door het gedrag en de volwassen vormen,denk ik.
Ja, daar heb je een punt. Als men de leeftijd niet kent moet men wel afgaan op andere factoren, zoals de lichamelijke en geestelijke rijpheid.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:34   #305
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat klopt... van zodra er sprake is van misbruik moet dat beteugeld worden

en ook dat klopt, de wethouder gaat dan uit van misbruik, tenzij het tegendeel kan worden aangetoond
beetje vergelijkbaar met de wet op negationisme en revisionisme als je wilt

pfff... dan is het per definitie geen misbruik
ja daar ben ik het mee eens behalve dan dat jij schijnt te beweren dat er nooit sprake kan zijn van misbruik van een meerderjarige

in juridische zin ben ik het daarmee eens maar in strikte zin absoluut niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:35   #306

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, daar heb je een punt. Als men de leeftijd niet kent moet men wel afgaan op andere factoren, zoals de lichamelijke en geestelijke rijpheid.
voila zie je hoe gemakkelijk je te manipuleren bent . zonder dat je het doorhebt zal de volgende stap wie weet wat zijn ....
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:36.
Oud 7 december 2007, 21:36   #307
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euhm een ander woord voor seksueel misbruik van kinderen is pedofilie
helemaal niet
waar haal je datte ?
misschien moet je maar 't één en 't ander opzoeken

wat jij naar refereet is pedseksualiteit ...
maar ook daar is an sich niks tegen ... het is niet per definitie gelijk aan misbruik

en dat merk je ook aan het wetboek.... daar is er geen sprake van die term

Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 21:37.
Oud 7 december 2007, 21:38   #308
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bemoei je toch eens met je eigen zaken zeg...
Tja, sommigen kunnen het niet laten. Zal de verveling zijn zeker.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:38   #309

Standaard

Citaat:
helemaal niet
waar haal je datte ?
misschien moet je maar 't één en 't ander opzoeken

wat jij naar refereet is pedseksualiteit ...
maar ook daar is an sich niks tegen ... het is niet per definitie gelijk aan misbruik

en dat merk je ook aan het wetboek.... daar is er geen sprake van die term
kan je jezelf beetje verduidelijk aub of bedoel je gewoon dat ik in plaats van het woord pedofilie pedoseksualiteit moet gebruiken ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:39.
Oud 7 december 2007, 21:40   #310
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat moet ik dan snappen ?
awel dat noch leeftijdsverschil noch de seksuele aard noch het soort seksueel contact een probleem vormt voor de wet
enkel het misbruik
daarom is bv bdsm ( zelfs al is dat met perfecte instemming ) juridisch een hekel punt van zodra er sprake is van slagen en verwondingen en of psychische mishandeling
Oud 7 december 2007, 21:42   #311

Standaard

gewoon een vraagje

een meisje van zestien heeft een vriend van 23

van die vriend kan ze echter wegens mentale zwakte niet eisen dat ie een condoom aandoet - ze mag ook in het geheel niet controleren of het condoom waar hij haar mee penetreert goed is omgedaan en die vriend van haar is echt één van de meest onderontwikkelde debielen die je je maar kan voorstellen ( dus zelf heel slecht voorgelicht en tot zijn 12 naar school geweest ofzo )

niettemin laat ze zich ondanks deze omstandigheden en ondanks dat ze zelf beter weet en het gevaar ervan beseft toch penetreren

is er nu sprake van misbruik ten eerste in strikte zin ?

ten tweede in juridische zin ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:45.
Oud 7 december 2007, 21:44   #312

Standaard

Citaat:
awel dat noch leeftijdsverschil noch de seksuele aard noch het soort seksueel contact een probleem vormt voor de wet
enkel het misbruik
daarom is bv bdsm ( zelfs al is dat met perfecte instemming ) juridisch een hekel punt van zodra er sprake is van slagen en verwondingen en of psychische mishandeling
dus maw als ik het goed begrijp wat jij zegt zou seks tss een dertienjarige en een vijftigjarige niet strafbaar zijn indien de rechter oordeelt dat de dertienjarige dit vrijwillig deed ?
Oud 7 december 2007, 21:45   #313
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja ik vind daar niks natuurlijk aan hoor
kan best zijn, King maar daar hoeven zij zich geen bal van aan te trekken wat jij daar van zou vinden

Citaat:
er wringt nergens een schoentje - de wetgeving is prima zo - zeker gezien ze ruimte laat voor interpretatie naargelang de rijpheid de situatie enz
zo bedoeld ik het niet... je hebt me misbegrepen
ik wou niet zeggen met die uitdrukking dat er wat mis was met die wetgeving, al kan ik daar wel uren over doorgaan, maar dat dat nu net het punt was
en die 'dat' slaat op de veronderstelling dat het niet volledig uit vrije wil kan zijn onder die bepaalde leeftijd

Citaat:
ik zou er eventueel nog voor te vinden kunnen zijn om 16 - 18 te verlagen tot 16 - 16 of ten laagste 15 -15 maar verder moet dat niet verlaagd worden anders zet je de deuren wagenweid open voor pedofilie
hupsake en daar gaan we weer met die pedofilie
King, net gelijk bij dat leeftijdsverschil, jouw aversie doet er niet toe

Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 22:10.
Oud 7 december 2007, 21:47   #314
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volop mee bezig ja maar zoals je weet is er niks illegaals aan seks van een 23 jarige met een 16 jarige. Ook niet indien die 16 jarige om bepaalde reden geen seksuele vrije wil kan hebben ( bvb door trauma s)
er is wel degelijk iets mis
16 of geen 16
als er sprake is van misbruik, dat zijn jouw woorden medunkt, dan is het je verdomde plicht dat aan te gaan geven
maar iets zegt me dat je toch niet zo zeker bent

Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 22:11.
Oud 7 december 2007, 21:50   #315

Standaard

Citaat:
er is wel degelijk iets mis
16 of geen 16
als er sprake is van misbruik, dat zijn jouw woorden medinkt, dan is het je verdomde plicht dat aan te gaan geven
maar iets zegt me dat je toch niet zo zeker bent
volgens mij zou het erop neerkomen dat er in strikte zin misbruik is maar in juridische zin niet wegens dat ze zestien is.
Oud 7 december 2007, 21:51   #316
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou er eventueel nog voor te vinden kunnen zijn om 16 - 18 te verlagen tot 16 - 16 of ten laagste 15 -15 maar verder moet dat niet verlaagd worden anders zet je de deuren wagenweid open voor pedofilie
Sorry beste, maar dit is een schoolvoorbeeld van een slippery slope retoriek. Hoogst ongeloofwaardig...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 21:51   #317
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja daar ben ik het mee eens
prima
Citaat:
behalve dan dat jij schijnt te beweren dat er nooit sprake kan zijn van misbruik van een meerderjarige
dat moet dan erg hard 'schijnen' zenne
want ik zou niet weten waaruit dat zou blijken... ik gaf je net zelf de raad en wees je op de verantwoordelijkheid om die beide gevallen te rapporteren... en dat tweede handelde over een volwassen vrouw dacht ik

Citaat:
in juridische zin ben ik het daarmee eens maar in strikte zin absoluut niet
wat bedoel je daarmee ? dat jij vind dat er sprake is van misbruik maar er totaal geen case rond te bouwen valt ?
Oud 7 december 2007, 21:59   #318

Standaard

Citaat:
wat bedoel je daarmee ? dat jij vind dat er sprake is van misbruik maar er totaal geen case rond te bouwen valt ?
precies en dit omdat de wetgever seks legaal acht vanaf zestien. en er van uit gaat, volgens dat ik toch begrepen heb dat iemand van 16 een eigen wil heeft

dus zelfs misbruik zou dan gezien worden als vrijwillig misbruik
Oud 7 december 2007, 21:59   #319
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je jezelf beetje verduidelijk aub of bedoel je gewoon dat ik in plaats van het woord pedofilie pedoseksualiteit moet gebruiken ?
ik weet niet goed wat er te verduidelijken valt, King... niettemin doe ik een poging

pedofilie, pedoseksualiteit zijn beide termen die niet voorkomen in juridische zin
't zijn beide begrippen uit de psychologie
het eerste slaat op een uitdrukkelijke voorkeur zich aangetrokken te voelen tot kinderen die niet geslachtsrijp zijn
dus daar is niks mis mee op zich buiten dat je kan spreken over een 'afwijking' in zekere zin

het tweede slaat op het hebben van seksuele betrekkingen en dat wordt aanzien als psychoseksuele stoornis

wat ik nu wil duidelijk maken dat zelfs dat tweede strikt juridisch geen enkel probleem vormt onafhankelijk de interpretatie van de wethouder wat betreft minderjarigen en de mogelijkheid tot instemming
Oud 7 december 2007, 22:01   #320

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Sorry beste, maar dit is een schoolvoorbeeld van een slippery slope retoriek. Hoogst ongeloofwaardig...
kan je buiten een kwaliteit opkleven ook argumenteren waarom je die kwaliteit opkleeft

kan je bvb zeggen waarom het ongeloofwaardig zou zijn ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be