![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat klopt... van zodra er sprake is van misbruik moet dat beteugeld worden
Citaat:
beetje vergelijkbaar met de wet op negationisme en revisionisme als je wilt Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toch iets waar het over eens zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
in juridische zin ben ik het daarmee eens maar in strikte zin absoluut niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar haal je datte ? misschien moet je maar 't één en 't ander opzoeken wat jij naar refereet is pedseksualiteit ... maar ook daar is an sich niks tegen ... het is niet per definitie gelijk aan misbruik en dat merk je ook aan het wetboek.... daar is er geen sprake van die term Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() awel dat noch leeftijdsverschil noch de seksuele aard noch het soort seksueel contact een probleem vormt voor de wet
enkel het misbruik daarom is bv bdsm ( zelfs al is dat met perfecte instemming ) juridisch een hekel punt van zodra er sprake is van slagen en verwondingen en of psychische mishandeling |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
|
![]() gewoon een vraagje
een meisje van zestien heeft een vriend van 23 van die vriend kan ze echter wegens mentale zwakte niet eisen dat ie een condoom aandoet - ze mag ook in het geheel niet controleren of het condoom waar hij haar mee penetreert goed is omgedaan en die vriend van haar is echt één van de meest onderontwikkelde debielen die je je maar kan voorstellen ( dus zelf heel slecht voorgelicht en tot zijn 12 naar school geweest ofzo ) niettemin laat ze zich ondanks deze omstandigheden en ondanks dat ze zelf beter weet en het gevaar ervan beseft toch penetreren is er nu sprake van misbruik ten eerste in strikte zin ? ten tweede in juridische zin ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik wou niet zeggen met die uitdrukking dat er wat mis was met die wetgeving, al kan ik daar wel uren over doorgaan, maar dat dat nu net het punt was en die 'dat' slaat op de veronderstelling dat het niet volledig uit vrije wil kan zijn onder die bepaalde leeftijd Citaat:
King, net gelijk bij dat leeftijdsverschil, jouw aversie doet er niet toe Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 22:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
16 of geen 16 als er sprake is van misbruik, dat zijn jouw woorden medunkt, dan is het je verdomde plicht dat aan te gaan geven maar iets zegt me dat je toch niet zo zeker bent ![]() Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2007 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
|
![]() volgens mij zou het erop neerkomen dat er in strikte zin misbruik is maar in juridische zin niet wegens dat ze zestien is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry beste, maar dit is een schoolvoorbeeld van een slippery slope retoriek. Hoogst ongeloofwaardig...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prima
Citaat:
![]() want ik zou niet weten waaruit dat zou blijken... ik gaf je net zelf de raad en wees je op de verantwoordelijkheid om die beide gevallen te rapporteren... en dat tweede handelde over een volwassen vrouw dacht ik Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
dus zelfs misbruik zou dan gezien worden als vrijwillig misbruik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pedofilie, pedoseksualiteit zijn beide termen die niet voorkomen in juridische zin 't zijn beide begrippen uit de psychologie het eerste slaat op een uitdrukkelijke voorkeur zich aangetrokken te voelen tot kinderen die niet geslachtsrijp zijn dus daar is niks mis mee op zich buiten dat je kan spreken over een 'afwijking' in zekere zin het tweede slaat op het hebben van seksuele betrekkingen en dat wordt aanzien als psychoseksuele stoornis wat ik nu wil duidelijk maken dat zelfs dat tweede strikt juridisch geen enkel probleem vormt onafhankelijk de interpretatie van de wethouder wat betreft minderjarigen en de mogelijkheid tot instemming |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
kan je bvb zeggen waarom het ongeloofwaardig zou zijn ?
|
![]() |
![]() |