![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
Mensen die geen goddienst hebben waarom moeten die belastingen betalen om kerken, moskees en noem maar op . Laat ons eerlijk zijn zij die een godsdienst uitoefenen laat dit op hun paspoort zetten en laat zelf hun godsdienst onderhouden dat is toch eerlijk ( natuurlijk zullen er niet veel gelovigen in belgie zijn) .
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vreemdeling
|
Godsdienst vermelden op het paspoort vind ik toch een beetje gevaarlijk en overdreven, maar laat de mensen op hun belastingsaangifte aanduiden naar welke godsdienst hun zuurverdiende centjes moet gaan. OK, het is misschien niet al te eenvoudig in te voeren (administratie ed.).
Groetjes |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
Je kan het geld zelf niet terugkrijgen, maar als je gedoopt bent kan je je uit de kerk laten uitschrijven en dan krijgt de kerk voor jou geen steun meer. Wie dan wel weet ik eerlijk gezegd niet.
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom moeten mensen die hun huis niet uitkomen betalen voor openbare wegen? Het principe van een staat is net dat je iets sámen doet. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn andere eerlijkere staatsvormen hoor. Ikzelf heb er in alle geval niet voor gekozen 6 regeringen en verschillende erkende kerken te onderhouden. En hier weggaan is nog geen optie.Ik heb nog geen keuze gemaakt naar waar ik wil gaan om een beter gevuld leven op te bouwen(alhoewel Scandinavië een optie blijft) Eneh, je laten ontdopen brengt de kerk niet meer of minder op.Het enige je krijgt is een brief waarin gezegd word dat je geen parochielid meer bent. Maar de "geldverdeler" die de kerk van de nodige fondsen voorziet. Hoe gaat die dat ooit te weten komen?
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Plaats jezelf, wanneer het in jouw ogen te veel wordt, buiten deze maatschappij, en merk misschien nadien hoe vaak anderen voor jou opdraaien. Wandel niet meer over het wegen en voetpadennet. Gebruik de autostrade niet meer. Bouw zelf je zwembad (in een tuin op niet-Belgisch grondgebied) i.p.v. voor een luttele Euro het gemeenschapsbad te vervuilen. Crepeer aan een ziekte waarvan je de remedie zelf niet kan bekostigen. Koop een stroomgenerator i.p.v. het gemeenschappelijke net te verslijten. Verdedig jezelf i.p.v. op het gemeenschappelijke repressie-apparaat beroep te doen.
|
|
|