Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2007, 10:36   #101
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Aangezien er toch graag over racisme en discriminatie wordt gesproken dan nog eens de vraag. Daden van agressie tegenover autochtonen zoals, lastigvallen op de bus, metro, trein en in recreatieparken. Het niet aanvaarden dat criminelen uit het allochtoons milieu worden opgepakt en indien dit wel gebeurt er een reden van maken voor straatterreur met, het in brand steken van auto's, woningen en scholen en het plunderen van winkels. In bepaalde randgemeenten van brussel molotovcoctails in de vuilbakken deponeren ter gebruik indien de politie zich ongepast zou kunnen vertonen volgens hun normen (deze zaken zijn zelfs op tv geweest en aangebracht door een allochtoon verkozenen van de sp.a).

Weigeren zich neer te leggen bij het verbod op bepaalde plaatsen van het dragen van een hoofddoek en zich dan beroepen dat dit miskenning zou betekenen voor hun geloof iets waar men het eens over is, dat dit niets met hun geloof heeft te maken. Tijdens een verwijzing in de zevende dag ooit heeft een moslimvrouw dit geprobeerd met verwijzing naar de koran maar werd door prof. vermeersch teruggefloten aangezien dit zogenaamde hoofddoeken gedoe niet in de koran staat vermeld, is vermeersch een racist?

Ooit het programma gezien, "de toren van babel" waar een autochtoon z'n huis voor 500.000 frankskes aanbood aangezien er in z'n straat zoveel allochtonen zich hadden komen vestigen en dat het "zijn" dochter onmogelijk werd gemaakt nog op straat te spelen, niet gezien moet eens vragen of ge misschien in de archieven van de vrt moogt gaan rondneuzen. Wegpesten van autochtonen uit bepaalde wijken is de progressieve misschien ook ontgaan, heb al een paar maal de reactie van papa anciaux op zulk gedrag aangehaalt.

Volgens progressief belgie alleen maar zaken gebeurt en die zullen blijven gebeuren door, kansarmoede, misbegrepen, slecht kunnen aanpassen, slachtoffers van autochtoons racisme en discriminatie. Nooit feiten gepleegd door "ALLOCHTOONS" racisme en discriminatie, zouden deze volgens progressief belgie vrij zijn van zulke zaken.

Zij die niet verlegen zitten om respect te vragen voor de gast, zouden hun gasten misschien eerst eens moeten wijzen dat er ook zoiets zou moeten bestaan als respect tegenover de gastheer/damen. Iets wat bij de vernoemde gasten en hun bleek gevolg nogal moeilijk ligt nietwaar, kijk maar naar de problemen die Europa als gastheer/damen begint te ondervinden.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 11:46   #102
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
denk je dat Heinz met de pet in 40-45 een fundamenteel ander leven hadden dan jan met deklak?
helemaal niet.

Ben blij dat je erop wijst.

Redeneer nu door...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 11:48   #103
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uw stomme VZW-praatjes zijn anders ook wel irritant. Dat belerend vingerke nog veel meer.
vzw-praatjes?

wat is dat nu weer

kunt ge niet gewoon iets op een normale manier zeggen zonder een of ander woord uit uw duim te zuigen.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 december 2007 om 11:48.
Oud 8 december 2007, 11:54   #104
styllo_ben
Minister-President

Standaard

pollywrong, we verwachten nog excuses van je omdat je onterecht moslims beschuldigt hebt de bomaanslag in Parijs uitgevoerd te hebben.

Jij zat verkeerd.

Je moet je niet zozeer excuseren omdat je de moslims zwart maakte, maar eerder omwille van je slecht karakter (vooringenomenheid, vooroordelen). Het is eerder het principe.
Oud 8 december 2007, 14:04   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Styllo, lees het AIVD rapport eens over Nederland en salafisten, kom me nu niet vertellen dat binnen sommige subgroepen van de moslimwereld geen haat bestaat tegen de samenleving, geen segregatie wordt voorgehouden als '' verplicht'' komaan he?
Ik ben het met je eens dat de meeste moslims iederdaad net als iedereen bezig zijn met dagelijkse zorgen, maar ontkennen dat er georganiseerd evenzeer door andere groepen wordt gewerkt aan de ontwrichting van de samenleving is de kop in het zand steken!
Trouwens; nergens hoorde ik zoveel haat tegen homo's en Joden dan aan moslimtafels,hoe zit het dan met rechten van minderheden?
Nergens sprak een moslim tegen wanneer geloofsbroeders beweerden dat ongelovigen en gelovigen niet gelijk behandeld mogen worden, is vrijheid van religie een vrijbrief om ongelijkheid te prediken??
Niemand reageerde toen moslims beweerde dat je met niet moslims maar hoort om te gaan als er voordeel bij is, hoe zit het hier met gelijke rechten??
Steeds wordt beweerd dat mannen en vrouwen gelijk zijn in islam, maar vanuit westers standpunt blijft van die gelijkheid geen spaander over!
De meeste moslims willen vreedzaam naast, maar daarom nog niet met andere groepen leven, maar even goed zijn er en die groep groeit snel , die islam als superieur zien aan iedere andere overtuiging, en bewust aanzetten tot conflict, daar wil ik zeker niet iedere moslim op afrekenen maar dit ontkennen is een flagrante leugen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 14:06   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Styllo geef zelf het goede voorbeeld en verontschuldig je omdat je volslagen ten onrechte me uitmaakt voor racistische burgertrut, ik wacht!!!
Of moeten wij, maar jij nooit?
Oud 8 december 2007, 14:23   #107
IkbenLara
Vreemdeling

Standaard

ja, inderdaad, want het ene is een maatschappelijk probleem dat geweldveroorzaakt en het andere is een grap. Je bent toch geen gevoelige moslim he?
IkbenLara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 14:23   #108
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Styllo geef zelf het goede voorbeeld en verontschuldig je omdat je volslagen ten onrechte me uitmaakt voor racistische burgertrut, ik wacht!!!
Laat toch hangen, Alice. Die Styllo is trouwens druk bezig met werk zoeken. Ik heb hem allang verzocht iets nuttigs te gaan doen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 14:39   #109
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
pollywrong, we verwachten nog excuses van je omdat je onterecht moslims beschuldigt hebt de bomaanslag in Parijs uitgevoerd te hebben.

Jij zat verkeerd.

Je moet je niet zozeer excuseren omdat je de moslims zwart maakte, maar eerder omwille van je slecht karakter (vooringenomenheid, vooroordelen). Het is eerder het principe.
Niemand moet hier iets kerel. Als ze over de schreef is gegaan zullen de mods wel ingrijpen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 16:52   #110
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Styllo, lees het AIVD rapport eens over Nederland en salafisten, kom me nu niet vertellen dat binnen sommige subgroepen van de moslimwereld geen haat bestaat tegen de samenleving, geen segregatie wordt voorgehouden als '' verplicht'' komaan he?
Ik ben het met je eens dat de meeste moslims iederdaad net als iedereen bezig zijn met dagelijkse zorgen, maar ontkennen dat er georganiseerd evenzeer door andere groepen wordt gewerkt aan de ontwrichting van de samenleving is de kop in het zand steken!
Trouwens; nergens hoorde ik zoveel haat tegen homo's en Joden dan aan moslimtafels,hoe zit het dan met rechten van minderheden?
Nergens sprak een moslim tegen wanneer geloofsbroeders beweerden dat ongelovigen en gelovigen niet gelijk behandeld mogen worden, is vrijheid van religie een vrijbrief om ongelijkheid te prediken??
Niemand reageerde toen moslims beweerde dat je met niet moslims maar hoort om te gaan als er voordeel bij is, hoe zit het hier met gelijke rechten??
Steeds wordt beweerd dat mannen en vrouwen gelijk zijn in islam, maar vanuit westers standpunt blijft van die gelijkheid geen spaander over!
De meeste moslims willen vreedzaam naast, maar daarom nog niet met andere groepen leven, maar even goed zijn er en die groep groeit snel , die islam als superieur zien aan iedere andere overtuiging, en bewust aanzetten tot conflict, daar wil ik zeker niet iedere moslim op afrekenen maar dit ontkennen is een flagrante leugen!
dat is uw kijk op de moslims.

Maar waarom wil je niet snappen dat deze topic niet gaat over moslims en hoe jij of een ander er tegenover staat.

Hier gaat het om de vooroordelen en islamofobie van pollywrong. Niet meer, niet minder.

Tuurlijk weet ik dat er moslims zijn die vijandig staan tegenover de westerse samenleving en waarden en dat ze liefst met een atoombom ons zouden willen uitroeien.

Maar de gedachten en handelingen van die individuen geeft pollywrong het recht niet om bij ieder misdaad meteen 'de moslim' bij te betrekken. En al helemaal niet wanneer de ware toedracht, daders, motieven... nog niet, ik herhaal, NOG NIET geweten zijn.

Dat is mijn punt. Ik ga hier niet discussieren over islam, islamisme, moslims enz.
Oud 8 december 2007, 17:02   #111
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
mijn excuses als ik je beledigd hebt.

Maar ik blijf erbij dat jij ook vooroordelen hebt. Want jij vindt het doen van pollywrong "begrijpelijk", wat dus feitelijk betekent dat jij je kan vinden in de gedachten van pollywrong.

Het is niet belangrijk dat ik je geen racist ofzo zou noemen, wat wel belangrijk is om niet als racist door te gaan, is dat jij ipv pollywrong te verdedigen wat meer zou bekritiseren.

Natuurlijk heb ik je geen racist genoemd (sorry als dit verkeerdelijk gebeurd is) maar ik heb jouw benadering ivm discriminatie en tolerantie een beetje burgerlijk moraliserend bevonden. Het is eigenlijk niet meer dan burgerlijk gepalaver over verdraagzaamheid en goed zijn voor elkaar en vriendelijk zijn enz enz.

Dat heb ik bij jou bekritiseerd. Ik geef een heel andere invulling aan anti-racisme.
Oud 8 december 2007, 17:05   #112
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Laat toch hangen, Alice. Die Styllo is trouwens druk bezig met werk zoeken. Ik heb hem allang verzocht iets nuttigs te gaan doen.
in feite moet je je niet excuseren. ik kan jou toch niet dwingen, maar nu weet ik wel hoe jij bent.

en hoe ben jij?

iemand met vooroordelen, islamofoob, racist, niet eens in staat om een fout toe te geven enz.
Oud 8 december 2007, 17:09   #113
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Niemand moet hier iets kerel. Als ze over de schreef is gegaan zullen de mods wel ingrijpen.
Zever niet.

Vind jij dat zij juist gehandeld heeft door

1) meteen de moslims zwart te maken, zonder enige bewijs
2) en toen het bleek dat het niet om moslims ging, zich niet te verontschuldigen.

Eigenlijk verwacht geen antwoord van je hoor. ik ben niet blind noch dom. Het feit dat je haar verdedigt, zegt al genoeg.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 december 2007 om 17:09.
Oud 8 december 2007, 17:13   #114
styllo_ben
Minister-President

Standaard

en Pollywrong?

al een beetje kunnen bijkomen van de slag toen bleek dat het niks met moslims te maken had en jij je belacchelijk gemaakt hebt?
Oud 8 december 2007, 17:49   #115
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Styllo bedankt voor je excuses.
Maar je haalt toch nog dingen door elkaar, Polly zat ernaast en heeft te snel conclusies getrokken, dat is waar.
Nergens beweer ik iets anders. Haar handelen was niet juist, maar wel verstaanbaar, zie je die nuance niet?
Wel vind ik het niet zo vreemd dat mensen bij bommen, ook in Europa aan moslims denken.
Juist omdat ik veel met moslims omga heb ik geen vooroordelen, wat me ook niet in de weg staat om ergens een oordeel over te hebben, twee verschillende zaken lijkt me.
Burgelijk moraliserend??
Ik vind dat het hele links - rechts gedoe een serieuze discussie in de weg staat, en dat er haat spreekt inplaats van verstand, dat gelijk hebben belangrijk is geworden dan inhoudelijk correcte discussies, en dat is erg jammer.
Styllo, waarom vind je die excuses zo belangrijk van Polly?
Oud 8 december 2007, 17:51   #116
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Styllo bedankt voor je excuses.
Maar je haalt toch nog dingen door elkaar, Polly zat ernaast en heeft te snel conclusies getrokken, dat is waar.
Nergens beweer ik iets anders. Haar handelen was niet juist, maar wel verstaanbaar, zie je die nuance niet?
Wel vind ik het niet zo vreemd dat mensen bij bommen, ook in Europa aan moslims denken.
Juist omdat ik veel met moslims omga heb ik geen vooroordelen, wat me ook niet in de weg staat om ergens een oordeel over te hebben, twee verschillende zaken lijkt me.
Burgelijk moraliserend??
Ik vind dat het hele links - rechts gedoe een serieuze discussie in de weg staat, en dat er haat spreekt inplaats van verstand, dat gelijk hebben belangrijk is geworden dan inhoudelijk correcte discussies, en dat is erg jammer.
Styllo, waarom vind je die excuses zo belangrijk van Polly?
Alice, hij vindt dat niet zo belangrijk. Want ik heb ergens hierboven geschreven dat ik me vergist had dat het dit keer niet om een moslim aanslag ging, maar dat heeft hij niet eens gelezen.

Ik bewonder je geduld.
Oud 8 december 2007, 17:55   #117
PollyCorrect

Standaard

Maar ik zal de titel van deze draad NIET ontkennen. Parijs, Amsterdam, Londen, Brussel: allemaal bezet gebied dat dringend aan de islam teruggegeven moet worden, want zo wordt er gehandeld door bepaalde groeperingen. Dat ziet men in het dagelijkse leven bv. doordat in bepaalde wijken van deze steden de politie machteloos staat tegenover de plaatselijke bevolking die er de wet uitmaakt.

MAAR DIT KEER, IN PARIJS, ging het NIET om een MOSLIM AANSLAG

Goh, wat heb ik me vergist zeg. Ik schaam me rot dat ik de hele islamitische gemeenschap zoooooo heb gestigmatiseerd.
Oud 8 december 2007, 17:58   #118
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
mijn excuses als ik je beledigd hebt.

Maar ik blijf erbij dat jij ook vooroordelen hebt. Want jij vindt het doen van pollywrong "begrijpelijk", wat dus feitelijk betekent dat jij je kan vinden in de gedachten van pollywrong.

Het is niet belangrijk dat ik je geen racist ofzo zou noemen, wat wel belangrijk is om niet als racist door te gaan, is dat jij ipv pollywrong te verdedigen wat meer zou bekritiseren.

Natuurlijk heb ik je geen racist genoemd (sorry als dit verkeerdelijk gebeurd is) maar ik heb jouw benadering ivm discriminatie en tolerantie een beetje burgerlijk moraliserend bevonden. Het is eigenlijk niet meer dan burgerlijk gepalaver over verdraagzaamheid en goed zijn voor elkaar en vriendelijk zijn enz enz.

Dat heb ik bij jou bekritiseerd. Ik geef een heel andere invulling aan anti-racisme.
Vervelende meneer, je beledigt me door mijn naam te misvormen. Ik ga op de rode driehoek drukken, ook omdat je stalkgedrag begint te vertonen. Je hebt niet eens gelezen dat ik heb toegegeven dat ik

EEN VERGISSING HEB GEMAAKT
OMDAT HET IN PARIJS
DEZE KEER
NIET
om een moslim aanslag ging.

Hiervoor ben ik nogmaals ZEER BESCHAAMD. Kijk maar

En nu wil ik JOUW excuses voor het misvormen van mijn naam. Dat recht heb jij niet.
Oud 8 december 2007, 18:18   #119
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

ik was op een 300 meter van de plaats, toen de explosie afging ...

Was voor een citytrip met mijn echtgenote naar Parijs, en we wandelden van ons hotel in de Rue Berry (zijstraat Champs Elysees) naar de Galleries Lafayette toen in een zijstraat de explosie plaatsvond.

De dag nadien zaten we te eten in het Quartier Latin, en weer was er een ontruiming wegens een bomalarm

Maar na die explosie in het advocatenkantoor : massale verkeerschaos en indrukwekkende politieontplooiing.

Gelukkig niets gemerkt van de rellen die zich voordien in de voorsteden afspeelden. Maar ja het regende, en dan komen de amokmakertjes waarschijnlijk niet graag buiten.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 19:08   #120
styllo_ben
Minister-President

Standaard

zie pollywrong, zo moeilijk is het niet om een fout toe te geven. Al zit er natuurlijk een gedrocht van een nuance aan je excuses. Je excuseert je omdat "dit keer"... wat betekent dat al de andere keren je verwacht dat het wel om moslims ging/zal gaan.

Je hebt je dan mss ge-excuseerd, maar je vooroordelen staan nog overeind. het gebruik van 2 woorden, dit en keer, spreekt boekdelen.

Je bent nog even vooringenomen, islamofoob en racist als voorheen.

I win, you lose

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 december 2007 om 19:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be