Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2007, 18:39   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd,maar het moet Uw kind maar eens wezen dat vermoord en verkracht werd door een dutroux beste groentje,sta je ook daar eens bij stil
wat is dat toch de laatste tijd hier in België

een misdadiger betaalt de schade die hij berokkend heeft
de straf echter komt vanuit de maatschappij en dient niet ter persoonlijke genoegdoening

bovendien vertel me eens waarom een ouder meer recht zou hebben op die genoegdoening dan een willekeurig andere persoon ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:41   #142
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ik ben dan ook geen voorstander van deze pamperstaat, maar ik ben wel voor kapitalisme, dus eigenlijk wil ik gewoon werkkampen waar de gevangen ook tijdens kerstmis een dineetje kunnen kopen.
en waarin oa King dan als gevangen zit ?
Oud 8 december 2007, 18:42   #143
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
kan ik inkomen en weer niet....
de bedoeling is vastzetten... vraag is in welke omstandigheden
het lijkt me normaal dat dat een middelmoot, uiteraard in de mate dat dat kan, moet zijn en niet gelijk aan het minimum
alles erboven is dan ergens een extra beloning, immers ge krijgt dat in vrijheid ook niet voor niks, tenzij ze dat ergens zelf zouden financieren
alles eronder is moet dan bekeken worden als bijkomstig straffen
kijk mijn persoonlijke mening is dat justitie dient om waar mogelijk problemen op te lossen. En straffen lossen bijna nooit problemen op doch vergroten die alleen maar. Stel dat iemand een moord heeft begaan dan hebben de familieleden van het slachtoffer dat slachtoffer niet terug door die moordenaar op te sluiten of de doodstraf te geven of wat dan ook.

ik besef anderzijds wel dat we sommige mensen uit de samenleving moeten halen - dit om de veiligheid te garanderen dus maar niet om te straffen - straffen is iets voor middeleeuwers naar mijn mening.

iedereen heeft volgens onze grondwet recht op een menswaardig bestaan - zo ook misdadigers dus maar !!! ook daklozen

voor mensen die trouwens voor een verdere humanisering van justitie zijn is dit trouwens heel belangrijk - want je kan van een maatschappij niet verwachten dat ze justitie gaat humaniseren als ze niet eerst zorgt dat wie niks misdaan heeft toch ook een minimum aan levensmogelijkheid wordt geboden.
Citaat:
de juiste afweging is natuurlijk waar het allemaal om draait
als ik afga op jou situatie dan zou je er materiëel ergens erop vooruitgaan ?
ja ik zou er in strikt materiele zin op vooruit gaan idd ( echter niet in psychologische zin uiteraard.)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 18:45   #144
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach beste Groentje wat ben jij erg goed gelovig,er lopen heel veel dutrouxs in België rond hoor,enkel wil de VRT hier niet rond berichten

jonge jonge

er is nog nooit zoveel mediacommotie geweest als nu om misdaad

maar blijkbaar weet jij méér, véél méér... en weet jij veel dutroux's rondlopen
je bent een misdadig ventje om deze essentiële informatie achter te houden
Oud 8 december 2007, 18:46   #145

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
dus eigenlijk wil ik gewoon werkkampen
dan kan je mss naar de states emigreren of anders naar afganistan of iran ofzo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:46.
Oud 8 december 2007, 18:46   #146
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zou Kobaf moeten op antwoorden,voor jullie is het een ver van mijn bed gedoe
nogmaals daar gaat 'm niet over
Oud 8 december 2007, 18:47   #147
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
kijk mijn persoonlijke mening is dat justitie dient om waar mogelijk problemen op te lossen. En straffen lossen bijna nooit problemen op doch vergroten die alleen maar. Stel dat iemand een moord heeft begaan dan hebben de familieleden van het slachtoffer dat slachtoffer niet terug door die moordenaar op te sluiten of de doodstraf te geven of wat dan ook.

ik besef anderzijds wel dat we sommige mensen uit de samenleving moeten halen - dit om de veiligheid te garanderen dus maar niet om te straffen - straffen is iets voor middeleeuwers naar mijn mening.

iedereen heeft volgens onze grondwet recht op een menswaardig bestaan - zo ook misdadigers dus maar !!! ook daklozen

voor mensen die trouwens voor een verdere humanisering van justitie zijn is dit trouwens heel belangrijk - want je kan van een maatschappij niet verwachten dat ze justitie gaat humaniseren als ze niet eerst zorgt dat wie niks misdaan heeft toch ook een minimum aan levensmogelijkheid wordt geboden.
ja ik zou er in strikt materiele zin op vooruit gaan idd ( echter niet in psychologische zin uiteraard.)
Vewacht jij dat onze rotmarokkaantjes hier een echte boodschap gaan aan hebben,zeg hun gewoon,steel ,diel ,en moord meer verder hé jongens
Waar zit het voorbeeld,de straf,de halt die sommige wel nodig hebben
Oud 8 december 2007, 18:48   #148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jesus toch, dat vetgedrukte maak jij d'r van vergeet dat ni
hun enigste straf is dat vastzetten en daarvoor moeten we ze geen dutjes noemen

'k zal 't anders stellen : stel jij krijgt een straf
een financiële boete omdat ge wat mispeuterd zou hebben... je kan dat echter niet onmiddelijk afbetalen
ze gaan je daar niet voor vastzetten, vroeger was dat wel dacht ik
er zal loonbeslag volgen ofzo

terwijl je dat afdokt .... zou jij het dan normaal vinden dat andere zaken je ook weerhouden worden ?
een schadeclaim kan je niet uitzitten maar een boete wel hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:48.
Oud 8 december 2007, 18:54   #149

Standaard

Citaat:
Vewacht jij dat onze rotmarokkaantjes hier een echte boodschap gaan aan hebben,zeg hun gewoon,steel ,diel ,en moord meer verder hé jongens
repressie lokt nog meer misdaad uit.

stel we hebben een dief - laat het nog een marokaantje zijn als jij daarmee tevreden bent

we plaatsen deze dief even in de states en we plaatsen die vervolgens in belgie en dit in exact dezelfde situatie

in amerika zal hij voor dezelfde misdaad veel zwaarder gestraft worden en dus gaat hij dus meer onder druk gezet zijn om niet gepakt te worden

diezelfde dief zal dus in de states omwille van de hogere straffen eerder zijn betrappers liquideren dan hier in belgie en dus maw door de hogere repressie zal er ook een hogere misdaadsgraad zijn.

de cijfers liegen er trouwens niet om

nederland is één van de minst repressieve landen en daar gebeuren verhouding gewijs minder doden dan in de states waar de doodstraf nog bestaat.

tja logisch ook he - als je weet dat je de doodstraf krijgt als de flikken je te pakken krijgen dan ga je er eerder nog een paar afknallen voor je je laat oppakken.
Oud 8 december 2007, 18:56   #150

Standaard

hetzelfde betreft het geval horion bij ons in belgie

eerst was hij opgepakt voor gewoon roven

toen hij vrij kwam heeft hij gedacht nu gaan ze me niet meer zitten hebben en nu ga ik niet meer brommen hoor - en dus vermoordde hij bij zijn recidive alle getuigen

indien ze hem bij zijn eerste vrijlating beter hadden begeleid dan zou hij wellicht nooit gemoord hebben.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 18:59.
Oud 8 december 2007, 18:57   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

awel tot op heden is hetvastzetten van iemand nog steeds tweeledig
men straft met vastzetting en men kijkt daarnaast nog eens of het noodzakelijk is om de veiligheid te garanderen
jammer genoeg, wordt dat meestal vastgelegd in het begin, bij de uitspraak

zodoende kan je dus bv koele zeer berekende moordenaars aantreffen die vastzitten voor lange tijd ( als straf dus ) maar misschien verder helemaal geen gevaar vormen

je kan ook 'zotten' hebben die een minimum straf toegedeeld krijgen omwille van allerhande verzachtende omstandigheden ed maar die achteraf wel een probleem kunne vormen
ik denk bv aan passionele moorden

Citaat:
zo is dat....

Citaat:
ik heb die even vetjes gezet
Oud 8 december 2007, 18:59   #152
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hetzelfde betreft het geval horion bij ons in belgie

eerst was hij opgepakt voor gewoon roven

toen hij vrij kwam heeft hij gedacht nu gaan ze me niet meer zitten hebben en nu ga ik niet meer brommen hoor - en dus vermoordde hij bij zijn recidive alle getuigen
Dus alle Marokkaantjes in Antwerpen Kobaf vind het dik ok dat jullie oude vrouwtjes hun handtassen stelen,wat het mag nu
Oud 8 december 2007, 19:01   #153
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aaah nu valt m'n euro
't ging je helemaal niet over het lot van gevangenen maar over al die potentiële dutroux-kutrotmarokkaantjes

Citaat:
geef me dan eens het concreet bewijs dat het vooruituitzicht op een strenge straf preventief zou werken
Oud 8 december 2007, 19:02   #154

Standaard

Citaat:
Kobaf vind het dik ok dat jullie oude vrouwtjes hun handtassen stelen,wat het mag nu
dat heb ik niet gezegd want er moet wel degelijk opgetreden worden tegen eender wie er een misdaad pleegt - maar buiten straffen zijn er nog vele mogelijkheden om op te treden of misdaden te voorkomen en of te verhinderen. Ik ben ook niet voor de afschaffing van de gevangenis - het is vooralsnog een noodzakelijk kwaad - maar ik ben wel voorstander van een verdere humanisering van justitie. een justitie die erop gericht is in de eerste plaats om problemen op te lossen ipv zoals nu deze veelal te vergroten.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 19:02.
Oud 8 december 2007, 19:03   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een schadeclaim kan je niet uitzitten maar een boete wel hoor
dat zou kunnen ...
ik had het niet over de keuze om het uit te zitten daar waar stond 'vroeger wel geloof ik'
Oud 8 december 2007, 19:04   #156

Standaard

trouwens water zoekt de gemakkelijkste weg en kobaf zoals allom geweten is ook en marokaantjes ook

dwz een sjakos gaan trekken daar wordt je moe van - als je op een andere gemakkelijker manier - zonder het risico op een hoop zever - aan geld kan geraken ga je dat zeker doen

maar veel marokaantjes geraken net zoals ik niet op een normale manier aan geld of voldoende levensmiddelen

de uitsluiting van armoede in onze maatschappij zou de criminaliteit in één klap met de helft kunnen doen dalen zonder verdere maatregelen

daar durf ik persoonlijk mijn hand voor in het vuur steken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 19:09.
Oud 8 december 2007, 19:05   #157
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus alle Marokkaantjes in Antwerpen Kobaf vind het dik ok dat jullie oude vrouwtjes hun handtassen stelen,wat het mag nu
wanneer ga jij eens leren lezen ?
Oud 8 december 2007, 19:05   #158
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat heb ik niet gezegd want er moet wel degelijk opgetreden worden tegen eender wie er een misdaad pleegt - maar buiten straffen zijn er nog vele mogelijkheden om op te treden of misdaden te voorkomen en of te verhinderen. Ik ben ook niet voor de afschaffing van de gevangenis - het is vooralsnog een noodzakelijk kwaad - maar ik ben wel voorstander van een verdere humanisering van justitie. een justitie die erop gericht is in de eerste plaats om problemen op te lossen ipv zoals nu deze veelal te vergroten.
Idd dat mensen nu gewoon niet meer durven buiten komen met al dat gepamper zal daar wel niet vreemd aan zijn hé,jij als dakloze zit buiten opgesloten,die arme vrouw zit binnen opgesloten,wat is het verschil hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 december 2007 om 19:06.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 19:06   #159
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wat gevangenen de ergste straf vinden, is dat ze hun vrijheid helemaal kwijt zijn. Niet mogen gaan of staan waar ze willen. Afgezonderd te worden van je familie en vrienden en op den duur vaak zelfs alle contacten verliezen. Eén keer op een jaar eend eten maakt die straf niet minder erg.
Als het er toch niet beter op wordt door die eend, laten we ze dan gewoon afschaffen?
Oud 8 december 2007, 19:13   #160
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Als het er toch niet beter op wordt door die eend, laten we ze dan gewoon afschaffen?
Geef toe, het is toch ZALIG om daar tegen te zijn?
Dus waarom geen eend?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be