Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 15:40   #261
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als VB ers echt tegen de fundamentalisten zijn dat ze dan eerst zelf ophouden met fundamentalist te zijn

jullie willen de vermeende culturele invloed van de fundamentalisten in onze contreien tegen gaan maar hebben niet eens door dat ze via jullie geest reeds lang binnen zijn - via jullie standpunten en meningen die exact dezelfde zijn als die van de fundamentalisten.

als we het fundamentalisme willen tegen houden dan zullen we dat niet kunnen doen door een muur rond europa te bouwen maar enkel door een muur tegen van die middeleeuwse gedachten rond onze geest te bouwen.

hoe harder jullie dus schreeuwen tegen dat fundamentalisme des te meer dat jullie er zelf van behept werden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 december 2007 om 15:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:43   #262
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als VB ers echt tegen de fundamentalisten zijn dat ze dan eerst zelf ophouden met fundamentalist te zijn

jullie willen de vermeende culturele invloed van de fundamentalisten in onze contreien tegen gaan maar hebben niet eens door dat ze via jullie geest reeds lang binnen zijn - via jullie standpunten en meningen die exact dezelfde zijn als die van de fundamentalisten.

als we het fundamentalisme willen tegen houden dan zullen we dat niet kunnen doen door een muur rond europa te bouwen maar enkel door een muur tegen van die middeleeuwse gedachten rond onze geest te bouwen.

hoe harder jullie dus schreeuwen tegen dat fundamentalisme des te meer dat jullie er zelf van behept werden
Vbers,en jullie,leg uit AUB
Oud 9 december 2007, 15:45   #263
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wouw w8 wat,das weer zo een VWS grap hé
Oud 9 december 2007, 15:45   #264

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vbers,en jullie,leg uit AUB
ik heb het in die post tegen alle vb ers hier die om meer repressie schreeuwen en dus een systeem willen dat net hetzelfde is als in moslimfundamentalistische landen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 9 december 2007, 15:59   #265
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat mij betreft mag een gevangenisstraf wel iets meer zijn dan loutere vrijheidsberoving. Dwangarbeid, een strikt disciplinebeleid en dergelijke mogen ook wel eens ingevoerd worden.

Dat gevangenen in staat zijn om zo'n menu te bestellen tijdens kerstmis, is natuurlijk onaanvaardbaar.
Misschien, ik zou uw voorstellen niet verwerpen in feite.
Maar bent u het eens met mijn stelling ivm armen en daklozen die criminele feiten gaan plegen om onderdak en eten te krijgen?

Dat gevangenen arbeid verrichten zou ik trouwens niet slecht vinden, toch niet als de gevangenen een zware straf verdiend hebben zoals na een moord, verkrachting, of witteboordcriminaliteit. Maar uiteraard zou dat alleen van toepassing zijn in een rechtvaardige samenleving waar belastingen goed worden aangewend (en fiscale fraude dus échte misdaad is), waar een rechtvaardig economisch systeem is geinstalleerd (en moord of beroving dus ook échte misdaad is), enz enz.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 december 2007 om 16:00.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:01   #266
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het in die post tegen alle vb ers hier die om meer repressie schreeuwen en dus een systeem willen dat net hetzelfde is als in moslimfundamentalistische landen.
Enkel is Vlaanderen geen Moslim land,maar ook jij hebt oogkleppen op
Oud 9 december 2007, 16:04   #267

Standaard

Citaat:
jullie maken van vlaanderen een moslimland alleen zie je dat niet door die oogkleppen.
Oud 9 december 2007, 16:12   #268
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Men zou dat eten beter geven aan mensen die het echt nodig hebben zoals daklozen of armen ipv crimineel uitschot.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:37   #269
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar met het VB gaat het wel de kant op, ter verdediging van 'de westerse waarden' wordt een controlestaat toegejuicht die op hetzelfde neerkomt als alles wat het VB zegt te verachten in moslimfundamentalistische landen.
Oud 9 december 2007, 16:41   #270
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet het VB maar eens jong en hip worden...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:49   #271

Standaard

volledig mee akkoord en een juistere verwoording dan de mijne eerder hier An

de echte westerse waarde - datgene wat echt iets is om als westerling trots op te zijn en wat met hand en tand verdedigd moet worden tegen fundamentalisme van gelijk welke aard of afkomst dat is net het humanisme en dus ook de mensenrechten !!!

de mensenrechten die stellen dat eenieder het recht heeft op een menswaardig bestaan, degelijke huisvesting, voldoende eten, verwarming, juridische bijstand, medische verzorging enz en dus een leven boven de armoedegrens

en eenieder dat betekent dus ook criminelen !!! maar zeker ook daklozen die niets misdaan hebben dan alleen maar te weinig bestaansmiddelen kunnen vergaren

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 december 2007 om 16:50.
Oud 9 december 2007, 16:53   #272
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Een zeer realistisch antwoord. Ik had het geluk om eens te spreken met enkele cipiers dit weekend. Bepaalde types die zeer lange celstraffen met keihard repressief systeem willen, weten niet waarover ze praten. Men kan geen mens 30 opsluiten en verwachten dat ze in een vochtige cel zitten met een ijzeren bol aan hun enkel. De gevangenis moet ook enigzins leefbaar blijven en dienen in functie van in vrijheidsstelling.
Dat was althans wat zij mij zeiden. Ik ben geneigd hen te geloven.
En hoe zit het dan met de rechten van hun slachtoffers? De vermoorde mannen, verkrachtte vrouwen/kinderen, mishandelde personen, ...
Men is soms nogal eens geneigd om enkel te denken aan de rechten van de dader, maar je mag niet vergeten dat die dader een verschrikkelijke misdaad heeft gepleegd en het leven van anderen door die misdaad is verwoest. De straf voor een moordenaar kan m.i. niet zwaar genoeg zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 16:55   #273
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Misschien, ik zou uw voorstellen niet verwerpen in feite.
Maar bent u het eens met mijn stelling ivm armen en daklozen die criminele feiten gaan plegen om onderdak en eten te krijgen?

Dat gevangenen arbeid verrichten zou ik trouwens niet slecht vinden, toch niet als de gevangenen een zware straf verdiend hebben zoals na een moord, verkrachting, of witteboordcriminaliteit. Maar uiteraard zou dat alleen van toepassing zijn in een rechtvaardige samenleving waar belastingen goed worden aangewend (en fiscale fraude dus échte misdaad is), waar een rechtvaardig economisch systeem is geinstalleerd (en moord of beroving dus ook échte misdaad is), enz enz.
Die fiscale misdaad dient ook (zwaar) bestrafd te worden, maar het je kan zo'n fiscale fraude nu toch moeilijk vergelijken met een moordenaar of een pedofiel?
Oud 9 december 2007, 16:56   #274
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Misschien moet het VB maar eens jong en hip worden...
Ze zijn momenteel populairder bij jongeren dan de andere partijen in Vlaanderen.
Oud 9 december 2007, 16:57   #275
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Nee, maar met het VB gaat het wel de kant op, ter verdediging van 'de westerse waarden' wordt een controlestaat toegejuicht die op hetzelfde neerkomt als alles wat het VB zegt te verachten in moslimfundamentalistische landen.
Geef dan eens wat voorbeeldjes van VB voorstellen die op hetzelfde neerkomen als wetten in moslimfundamentalistische landen? Volgens mij zwans je er maar wat op los.
Oud 9 december 2007, 16:58   #276
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Men zou dat eten beter geven aan mensen die het echt nodig hebben zoals daklozen of armen ipv crimineel uitschot.
Idd, maar nee, ze geven het liever aan moordenaars en pedo's
Oud 9 december 2007, 17:00   #277
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heeft eigenlijk weinig te maken met tolerantie. Zoals die cipiers zeiden, voorstanders van een hard repressief systeem hebben weinig notie van het feit dat een gevangenis ook nog moet kunnen werken op een humane manier. Het is gemakkelijk praten vanuit een oud testamentisch standpunt, het moet ook nog werken voor mensen die er per slot van rekening voor de rest van hun leven in opgesloten zitten.
En waarom zou dat nu in godsnaam nodig zijn? Die mensen zitten daar juist omdat ze de humane normen en waarden verworpen hebben. Het zou toch maar triestig zijn als de staat hun nu wel op een bovenhumane manier gaat behandelen.
Oud 9 december 2007, 17:02   #278
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vb ers hebben blijkbaar dezelfde standpunten over gevangenissen als moslimfundamentalisten
Dan wel met dat verschil dat vb'ers niet vinden dat iedereen erin gesmeten moet worden die het niet akkoord is met hun.

Citaat:
mss kunnen jullie voorstellen dat we alle misdadigers publiek gaan terechtstellen in een voetbalstadion .
Voor bepaalde misdaden zou dat nog niet zo'n slechte oplossing zijn.
Oud 9 december 2007, 17:03   #279
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die niet overtuigd is van de zware last van het huidige detentiebeleid, zal dan maar zelf de proef op de som moeten nemen... Laten we zeggen dat hij of zij vrijwillig een maand in een cel zit.
Gezellig, dan kunnen lekker eendenborst eten met kerstmis
Oud 9 december 2007, 17:40   #280
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die fiscale misdaad dient ook (zwaar) bestrafd te worden, maar het je kan zo'n fiscale fraude nu toch moeilijk vergelijken met een moordenaar of een pedofiel?
oh jawel. Als een multinational of een afdelingshoofd de staat beliegt voor zovele miljoenen euro's (die de staat dus misloopt en dus niet kan investeren in het algemeen welzijn) dan vind ik dat minstens zo erg als "een pedofiel" (wat gij daar ook onder verstaat, want dat snap ik niet goed).
Het is kwestie van perceptie: het is niet omdat de gevolgen minder of minder rechtstreeks zichtbaar zijn dat het misdrijf ook minder erg is en de strafmaat minder zwaar moet zijn.
Bijvoorbeeld: wat met lange en kortetermijngevolgen? Moet er een onderscheid gemaakt worden? Als ik een bom leg die meteen ontploft, of een bom leg die gaat ontploffen binnen bijvoorbeeld een dag: is het eerste misdrijf dan zwaarder? Als ik een dakloze in mekaar slaag en zijn portefuille pik, of ik licht de staat op voor een paar miljoen die evenveel waard zijn als bijvoorbeeld een gratis openbaarvervoer bewijs voor iedere dakloze, wat is dan het ergste?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 december 2007 om 17:42.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be