Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 07:24   #181
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=jmJPqnV53RQ

hie ist zover kunnen komen
hie hib ji dit getikt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 09:38   #182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dietsland is een vaag begrip. Met groot-Nederland doel ik op een confederatie van Vlaanderen en Nederland.
Toch niet.

Wikipedia voor 'Dietsland':
(Zuiver op taal steunend voorstel)

Laatst gewijzigd door system : 10 december 2007 om 09:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 09:38   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, hoor. Neem het gerust aan van iemand die heel lang in Frans-Vlaanderen het Nederlands heeft onderwezen. Ook al neemt de belangstelling voor het AN toe, het Vlaams als omgangstaal is definitief op z'n einde aan het lopen. De paar kleine initiatieven van het Reuzekoor en Yserhouck zullen daar weinig of niets aan (kunnen) veranderen.
Als u het zelf zegt.

Laatst gewijzigd door system : 10 december 2007 om 09:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:19   #184
Another Jack
Banneling

Standaard

@Marlientje

Besta jij echt??
Altijd schaterlachen achter mijn PC als ik uw posts lees, ik ben een FAN van U!!!!!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:21   #185
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
@Marlientje

Besta jij echt??
Altijd schaterlachen achter mijn PC als ik uw posts lees, ik ben een FAN van U!!!!!!
De betere versie van hans1, upgrade 3.2.5
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:26   #186
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ben jij een echte Waal?

Ik stel de vraag omdat ik taal zoals jij hierboven gebruikt wel vaker hoor uit de mond van Walen. Het lijkt wonderwel op de "antipolitieke" taal die je tien, vijftien jaar geleden overal in Vlaanderen kon horen.

Het Vlaamse politieke landschap is intussen grondig veranderd, het heeft zich aangepast aan de zware kritiek van de Vlaamse kiezers. Denk maar aan de opkomst van het kartel en de LDD, aan de neergang van de SP-a.

Zou het kunnen dat Wallonië nu in de faze zit waarin wij in de eerste helft van de jaren 90 zaten? En dat Wallonië binnen tien jaar dus een totaal nieuw politiek landschap zal hebben?
Wat heeft de opkomst van het kartel en de LDD te maken met het verdwijnen van zakkenvullende politici?

Gelooft u nou werkelijk dat daar halve heiligen bij zitten???

Misschien kan het wel verbeteren als Sinterklaas en de Kerstman politici worden.
Oud 10 december 2007, 12:37   #187
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Natuurlijk zullen ze niet ongelukkig zijn want ze zullen dood zijn, hoe kan anders een taal volledig verdwijnen?
En wie wens je dood?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:38   #188
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En wie wens je dood?

touché
Oud 10 december 2007, 12:40   #189
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, hoor. Neem het gerust aan van iemand die heel lang in Frans-Vlaanderen het Nederlands heeft onderwezen. Ook al neemt de belangstelling voor het AN toe, het Vlaams als omgangstaal is definitief op z'n einde aan het lopen. De paar kleine initiatieven van het Reuzekoor en Yserhouck zullen daar weinig of niets aan (kunnen) veranderen.
En dat is niet tgv één of andere beslissing van "hogerhand": een natuurlijke evolutie...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:43   #190
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Lang leve het Esperanto.
²

Tenminste zolang dit dient - zoals het de oorspronkelijke bedoeling was - als neutrale tussentaal, en niet - zoals vaak verkeerdelijk gedacht - om alle talen te vervangen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:43   #191
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens bovenstaande ultrabelgicist is het verdwijnen van een taal (met bijhorende culturele rijkdom) dus geen enkel probleem. "Mensen zijn er niet ongelukkiger om", luidt het dan.
Maar is een van de primaire reden om België te behouden niet juist zijn "uitzonderlijke diversiteit"?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 10 december 2007, 14:45   #192
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie wens je dood?
Waar haalt u dat toch allemaal, ik antwoord maar op een post. Waar zeg ik dat iedereen dood moet of iemand dood moet?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 14:47   #193
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dat is niet tgv één of andere beslissing van "hogerhand": een natuurlijke evolutie...
Een gevolg van sociale ongelijkheid, in de hand gewerkt door de politiek van een staat die per definitie de expressie is de belangen van de leidende klasse binnen die staat. 't Is maar wat je natuurlijk noemt...

A propos, als je de taalpolitiek van Frankrijk al niet "van hogerhand" wil noemen,...

Laatst gewijzigd door Burkide : 10 december 2007 om 14:53.
Oud 10 december 2007, 20:30   #194
schoppen-troef
Vreemdeling

Standaard Splitsen, tot in de atomen

Ach, natuurlijk moet België blijven bestaan,

Kunnen niet blijven splitsen, en in het landsdeel dat dan door moet gaan als Vlaanderen, kunnen we ook weer verschillende historische, culturele en economische bevolkingsgropen selecteren, en vervolgens afsplitsen.

Wel, anders splitsen we ineens de haven van Antwerpen af samen met de bijbehorende stad, wedden dat in dit stukje land het economisch goed vertoeven zal zijn, maar kom laat ons serieus blijven.

Splitsen, waar eindigen we dan...

Ik ben echter niet tegen hervormingen...
schoppen-troef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 20:32   #195
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoppen-troef Bekijk bericht
Ach, natuurlijk moet België blijven bestaan,

Kunnen niet blijven splitsen, en in het landsdeel dat dan door moet gaan als Vlaanderen, kunnen we ook weer verschillende historische, culturele en economische bevolkingsgropen selecteren, en vervolgens afsplitsen.

Wel, anders splitsen we ineens de haven van Antwerpen af samen met de bijbehorende stad, wedden dat in dit stukje land het economisch goed vertoeven zal zijn, maar kom laat ons serieus blijven.

Splitsen, waar eindigen we dan...

Ik ben echter niet tegen hervormingen...
Alleen zwakkelingen maken dingen belachelijk om hun gelijk te halen.

Wij zijn Vlamingen, een éénheid door België, daarom alleen al daarom zouden we moeten splitsen, natuurlijk zijn er nog 5003 andere argumenten.

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 10 december 2007 om 20:33.
Oud 10 december 2007, 20:33   #196
born2bewild
Banneling

Standaard

miserie op tafel?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 20:56   #197
schoppen-troef
Vreemdeling

Standaard 5003

Wel, genoeg gelachen,

als een persoon die open staat voor nieuwe inzichtspunten,

graag van u de ander 5003 argumenten, ik besef dat dit niet op 5 minuten getypt zal zijn, daarom moet dit pas tegen morgen, succes.

Nu, U moet beseffen dat humor soms wel help om de dingen in perspectief te stellen. De wereld is groot en het aantal volkeren is immens. En ja soms moet je leren samenwerken, indien er zaken moeten aangepast worden doe je dit als volwassen mensen. Wat zeg je tegen je zoon als hij zegt dat er iemand in de klas zit die hij niet leuk vindt, verander je dan van klas?

Nee, oplossingen zijn er, en tot nog toe valt er niet te klagen na 4 staatshervormingen, waarbij Vlaamderen toch zeker niet op achteruit ging.

Nu verwachten dat een staat hervormen iets is wat he doet tussen het avondeten en Terzake op Canvas is gewoon complete absurditeit.

Groeten
Oud 10 december 2007, 20:58   #198
born2bewild
Banneling

Standaard

er valt geen staat te hervormen, ge loopt achter.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 21:02   #199
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoppen-troef Bekijk bericht
Wel, genoeg gelachen,

als een persoon die open staat voor nieuwe inzichtspunten,

graag van u de ander 5003 argumenten, ik besef dat dit niet op 5 minuten getypt zal zijn, daarom moet dit pas tegen morgen, succes.

Nu, U moet beseffen dat humor soms wel help om de dingen in perspectief te stellen. De wereld is groot en het aantal volkeren is immens. En ja soms moet je leren samenwerken, indien er zaken moeten aangepast worden doe je dit als volwassen mensen. Wat zeg je tegen je zoon als hij zegt dat er iemand in de klas zit die hij niet leuk vindt, verander je dan van klas?

Nee, oplossingen zijn er, en tot nog toe valt er niet te klagen na 4 staatshervormingen, waarbij Vlaamderen toch zeker niet op achteruit ging.

Nu verwachten dat een staat hervormen iets is wat he doet tussen het avondeten en Terzake op Canvas is gewoon complete absurditeit.

Groeten
Ok waarom konden wij dan niet samenwerken met de Nederlanders? België is een SEPARATISTISCHE staat, of was je toen in een egoïstische bui?
Oud 10 december 2007, 21:10   #200
schoppen-troef
Vreemdeling

Standaard Nederland

Nu, u bent duidelijk niet op de hoogte van de geschiedenis, wij hebben de Nederlanders buitengezet omdat Willem I niet bepaald Vlaminglievend was. Stellen dat we dan met de Nederlanders wel zouden kunnen samenleven vind ik niet erg gefundeert.

Limburg oppert en nu reeds openlijk voor meer samen te werken met zijn Nederlandse naamgenoot. Vlaanderen is niet meer dan een fictie, deze fictie heeft maar een toepassing op een gedeelte van het 'Vlaamsche Land'.

Trouwens, over Nederland, met hun economische kracht Rotterdam-Amsterdam, en de aanhoudende problemen aangaande de uitdieping van de Schelde (zonder deze uitdieping loopt de haven van A. zware schade op, komt goed uit voor Nederland). Nederland laat ons nu al stikken, waarom zou dit veranderen?

Voor mij is er slechts 1 hoop, wat ik niet tegen mergen verwacht en wat ook niet hoeft, is een sterk Europa.

Groeten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be