Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 december 2007, 19:14   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Je kan ook altijd de regel toepassen, hoe gevaarlijker de job, hoe onregelmatiger de job, hoe onaangenamer de job, hoe verder de job des te beter betaald.
Voor ver, gevaarlijk en onregelmatig teken ik alleszins.
Zo deed een broer van mijn vader het. Hij aanvaardde gevaarlijk werk in Iran en bleef daar soms tot zes maanden voor van huis. Dat was wel in de tijd dat de Sjah er nog de scepter zwaaide. Zijn vrouw naaide ondertussen van vijf uur s'morgens tot s' avonds laat luxe gordijnen voor een stoffenwinkel.
Sinds ze op pensioen zijn hebben ze wel een aantal paarden en alles wat daarbij hoort.
Oud 9 december 2007, 19:16   #102
straatrue
Minister-President

Standaard

Jullie kennen toch wel

Het verhaal van de visser en de manager

Een rijke manager was eens op vakantie in een arm land. Daar zag hij een visser die lui in de zon naast zijn boot lag.
'Waarom ben je niet aan het vissen?' vroeg de manager.
'Omdat ik voor vandaag genoeg vis gevangen heb', zei de visser.
'Waarom vis je niet verder zodat je nog meer vis hebt?'
'Wat zou ik met nog meer vis moeten doen?'
'Je zou die vis kunnen verkopen. Zo zou je geld verdienen. Met dat geld zou je een motor kunnen kopen voor je boot, zodat je nog meer vis zou kunnen vangen. Met het geld dat je daarvoor zou krijgen, zou je netten van nylondraad kunnen kopen. Zo zou je nog meer vis kunnen vangen en nog meer geld verdienen en na een poosje een tweede boot kunnen kopen... Misschien zelfs een hele vloot na verloop van tijd. En dan zou je een rijk man zijn, zoals ik.'
'En wat zou ik dan moeten doen, als ik rijk was?' vroeg de visser.
'Dan zou je kunnen gaan zitten en van het leven genieten,' zei de manager.
De visser lachte.
'Dat is precies wat ik nu al doe'.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 19:22   #103
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Jullie kennen toch wel

Een rijke manager was eens op vakantie in een arm land. Daar zag hij een visser die lui in de zon naast zijn boot lag.
'Je zou die vis kunnen verkopen. Zo zou je geld verdienen. Met dat geld zou je een motor kunnen kopen voor je boot, zodat je nog meer vis zou kunnen vangen. Met het geld dat je daarvoor zou krijgen, zou je netten van nylondraad kunnen kopen. Zo zou je nog meer vis kunnen vangen en nog meer geld verdienen en na een poosje een tweede boot kunnen kopen... Misschien zelfs een hele vloot na verloop van tijd. En dan zou je een rijk man zijn, zoals ik.'
De visser lachte.
Goed geantwoord, maar die visser vroeg geen geld aan anderen om te kunnen genieten!!
omaplop is offline  
Oud 9 december 2007, 19:30   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie kennen toch wel

De visser lachte.
Om kort te gaan: Die visser leefde niet om te werken maar werkte net genoeg om van te leven, en voor de rest genoot hij van zijn vrije tijd.

Die visser werkte wel zélf voor het weinige dat hij nodig had om van te leven en te genieten.
Oud 9 december 2007, 19:39   #105
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie kennen toch wel

De visser lachte.
Ik ken ook een verhaal over een visser, omdat dit blijkbaar het ding is vertel ik het dan ook maar.

Een visser kwam op zekere dag op een goed idee, hij dacht als ik nu inplaats van met mijn boot de zee opga om vis te vangen ik nu gewoon wat op mijn fluit speel, dan komt de vis gewoon het strand opgedanst en heb ik ze maar voor het oprapen.

Zo gezegd zo gedaan, alleen, bleek dat de vis niet echt er voor te vinden was. Zodus zat er voor de visser niets anders op om toch maar de zee op te gaan. Hij werpt zijn net uit en trekt en lading vis in zijn boot. Die vissen die kronkelen en dansen daar zoals vissen op het droge nu eenmaal doen.

Stop maar mee dansen, zei de visser, daarstraks toen ik op mijn fluit speelde wouden jullie ook niet dansen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 19:49   #106
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ken ook een verhaal over een visser, omdat dit blijkbaar het ding is vertel ik het dan ook maar.

Een visser kwam op zekere dag op een goed idee, hij dacht als ik nu inplaats van met mijn boot de zee opga om vis te vangen ik nu gewoon wat op mijn fluit speel, dan komt de vis gewoon het strand opgedanst en heb ik ze maar voor het oprapen.

Zo gezegd zo gedaan, alleen, bleek dat de vis niet echt er voor te vinden was. Zodus zat er voor de visser niets anders op om toch maar de zee op te gaan. Hij werpt zijn net uit en trekt en lading vis in zijn boot. Die vissen die kronkelen en dansen daar zoals vissen op het droge nu eenmaal doen.

Stop maar mee dansen, zei de visser, daarstraks toen ik op mijn fluit speelde wouden jullie ook niet dansen.

op zijn fluit of met zijn fluit?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 december 2007 om 19:52.
born2bewild is offline  
Oud 9 december 2007, 20:02   #107
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

op zijn fluit of met zijn fluit?
Born2bewild, wat voor taal is dat? =)

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 20:48   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kennen jullie het verhaal van de kikker en de schorpioen?

De schorpioen wil een rivier oversteken maar kan zelf niet zwemmen. Ze vraagt de kikker om haar over te zwemmen op zijn rug.

'Gij zijt een goeie', zegt de kikker. 'En als ik halverwege ben steek jij me je giftige angel in mijn rug en sterf ik'.

'Maar neen', fleemt de schorpioen, 'dan geraak jij immers evenmin aan de overkant en verzuip ik'.

'Ook waar', zegt de goedhartige kikker, en hij neemt de schorpioen op zijn rug en begint de rivier over te zwemmen.
Halverwege gebruikt de schorpioen echter haar dodelijke wapen.

'Waarom doe je d�*t nu', vraagt de stervende kikker. 'Nu geraak ik niet meer aan de andere kant en zul jij verdrinken'.

Voor de schorpioen kopje onder gaat geeft ze koudbloedig toe dat een schorpioen niet anders kan dan steken. Ook haar weldoener. Zelf als zij daarmee haar eigen doodvonnis tekent.

De moraal van het verhaal bedenken jullie maar zelf.

Slaap lekker.
Oud 9 december 2007, 20:50   #109
born2bewild
Banneling

Standaard

niemand een verhaaltje over mestkevers? Of een lapin?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 december 2007 om 20:52.
born2bewild is offline  
Oud 9 december 2007, 20:54   #110
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
niemand een verhaaltje over mestkevers? Of een lapin?

http://www.openruimte.nl/verhalen/fa...ever/index.htm

Mestkever verhaal
Oud 9 december 2007, 22:18   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft er iemand dit vandaag in de krant gelezen?

Citaat:
Gepensioneerde Brit krijgt scheetverbod

Een gepensioneerde Brit moet voortaan naar buiten als hij een scheet voelt opkomen. De 77-jarige Maurice Fox kreeg een vermanende brief van het bestuur van de vereniging waarvan hij al ruim twintig jaar lid is.

Andere leden van de club hadden al vaak geklaagd over de luide winden van de man. 'Mijn scheten klinken hard, maar ze stinken niet', verdedigde de winderige man zich tegenover de BBC. Toch toonde hij begrip voor de maatregel, voor de 'lady's' die de vereniging bezoeken.
sdg (anp

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF07122007_064
Toevallig hoorde ik een gesprek tussen een paar Engelsen over dit scheetgeval.

Het klonk zo:

-'Stel je voor zeg! Die ouwe zegt dat zijn scheten niet stinken!'

-'Een geurtje waar iemand de hele dag inzit ruikt hij op de duur niet meer, hé?' vergoelijkt de andere.

-'Daar zeg je zoiets. Het schijnt dat sommige mensen hun eigen windjes zelfs gr�*�*g ruiken.'

-'En niet alleen hun windjes!

-Klopt. Sommigen schijnen zo dol op de geurtjes te zijn van wat daarna gewoonlijk komt dat ze dag en nacht van hun eigen parfum zouden willen genieten.'

-'Je méént het?!'

-'Jazeker! In Belgium woont er zelfs een koningin die er niet genoeg van krijgt!'

-'Ik geloof mijn oren niet....'

-Ja, ja man!
Het probleem was: hoe kon ze haar poepjesparfum gebruiken zonder dat het de andere paleisbewoners te erg opviel. Ze kon het moeilijk tegen het plafond van haar paleis smeren, hé?

-Das idd een probleem....'

-'Ze heeft dat echter kunnen oplossen dankzij haar foreign minister. Die man heeft namelijk als hobby het kweken van mestkevers. De koningin betaalt goed geld voor die nuttige beestjes.
De volgende keer dat je Brussels bezoekt ga je maar eens een kijkje nemen in het koninklijk paleis. Heel haar plafond hangt vol met die beestjes. Wel een neusknijper meenemen, hé?'
Oud 10 december 2007, 02:16   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat klopt: in WL kopen ze veel gemakkelijker dan in VL; Een Vlaming, zeker mijn generatie) denkt eerst na , informeert naar de prijs , vergelijkt en koopt pas dan!!

Een Waal koopt, zonder nadenken!!

Misschien ook een reden waarom ze zoveel schulden hebben???
Zoals ik al eerder schreef. Ander volk, andere herkomst, andere mentaliteit, andere gewoonte, andere taal, andere cultuur, en tot overmaat van ramp andere belangen. Hoe kan je hiermee één land vormen??????????????????? In een woord gezegt, ONMOGELIJK!

Laatst gewijzigd door Garry : 10 december 2007 om 02:17.
Garry is offline  
Oud 10 december 2007, 07:54   #113
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
dat referendum had plaats op10 juni
Welnee, 10 juni is gekozen voor partijen en personen. Door de verstandigen onder ons is wel gekozen vanwege verkiezingsprogramma, standpunten over staatshervorming enz. Helaas zijn er ook veel 'gewoontekiezers' die op de partij hebben gestemd waar ze altijd op stemmen, zonder zelf een standpunt in te nemen over belangrijke onderwerpen.
Bij een referendum zullen ze wel moeten kiezen: afscheiding ja of nee.
André de Hollander is offline  
Oud 10 december 2007, 09:03   #114
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kennen jullie het verhaal van de kikker en de schorpioen?

De schorpioen wil een rivier oversteken maar kan zelf niet zwemmen. Ze vraagt de kikker om haar over te zwemmen op zijn rug.

'Gij zijt een goeie', zegt de kikker. 'En als ik halverwege ben steek jij me je giftige angel in mijn rug en sterf ik'.

'Maar neen', fleemt de schorpioen, 'dan geraak jij immers evenmin aan de overkant en verzuip ik'.

'Ook waar', zegt de goedhartige kikker, en hij neemt de schorpioen op zijn rug en begint de rivier over te zwemmen.
Halverwege gebruikt de schorpioen echter haar dodelijke wapen.

'Waarom doe je d�*t nu', vraagt de stervende kikker. 'Nu geraak ik niet meer aan de andere kant en zul jij verdrinken'.

Voor de schorpioen kopje onder gaat geeft ze koudbloedig toe dat een schorpioen niet anders kan dan steken. Ook haar weldoener. Zelf als zij daarmee haar eigen doodvonnis tekent.

De moraal van het verhaal bedenken jullie maar zelf.

Slaap lekker.
Een prachtige verhaal over Belgie om mee op te staan.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 10 december 2007 om 09:04.
I amsterdam is offline  
Oud 10 december 2007, 14:13   #115
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef. Ander volk, andere herkomst, andere mentaliteit, andere gewoonte, andere taal, andere cultuur, en tot overmaat van ramp andere belangen. Hoe kan je hiermee één land vormen??????????????????? In een woord gezegt, ONMOGELIJK!
Niet gemakkelijk in ieder geval. Er is ook genetisch vastgesteld dat er een verschil is. Vlamingen stonden dichter bij Duitsers en Skandinaviers dan Walen. Wat diegenen die deze etnische vragen graag ontwijken natuurlijk niet graag hoorden. Niet dat dit direkt iets terzake doet voor het samen kunnen besturen maar het kan langs de andere kant wel verklaren waarom er fundamentele verschillen zijn.
Ik zag eens een voorstander van Belgie die zich afvroeg waarom we nu ZO verschillend waren. Het argument was : wij houden van lekker eten en drinken en Walen doen dat ook. Ja, zo zijn er wel nog "een paar" volkeren in de wereld die hier zouden passen als we dit toepassen
Niks is offline  
Oud 10 december 2007, 14:15   #116
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

En de knoop wordt alleen maar ingewikkelder.
CD&V wil een grotere meerderheid, vld niet...
http://demorgen.be/dm/nl/1341/Format...ipartite.dhtml

Benieuwd wanneer Verhofstadt een verklaring gaat afleggen over zijn "vooruitgang"...
sjarel is offline  
Oud 10 december 2007, 14:19   #117
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Welnee, 10 juni is gekozen voor partijen en personen. Door de verstandigen onder ons is wel gekozen vanwege verkiezingsprogramma, standpunten over staatshervorming enz. Helaas zijn er ook veel 'gewoontekiezers' die op de partij hebben gestemd waar ze altijd op stemmen, zonder zelf een standpunt in te nemen over belangrijke onderwerpen.
Bij een referendum zullen ze wel moeten kiezen: afscheiding ja of nee.
Tijdens de verkiezingen heb je je volmacht gegeven aan het programma van een bepaalde partij. Als dat een staatshervorming of een afscheiding was, dan heb je daar dus voor gekozen.
lomeanor is offline  
Oud 10 december 2007, 14:32   #118
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Tijdens de verkiezingen heb je je volmacht gegeven aan het programma van een bepaalde partij. Als dat een staatshervorming of een afscheiding was, dan heb je daar dus voor gekozen.

Ja, maar dat is nog geen referendum. Je zou op de VLD kunnen stemmen om de wegenbelasting bijvoorbeeld en je kan op het VB stemmen vanwege het immigratiebeleid. Je weet dus niet wat mensen vindenvan een bepaald punt, iets wat u wel impliceert.
Oud 10 december 2007, 14:38   #119
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ja, maar dat is nog geen referendum. Je zou op de VLD kunnen stemmen om de wegenbelasting bijvoorbeeld en je kan op het VB stemmen vanwege het immigratiebeleid. Je weet dus niet wat mensen vindenvan een bepaald punt, iets wat u wel impliceert.
Is dat dan niet de fout van de mensen die maar stemmen zonder het programma te kennen?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 10 december 2007, 15:02   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niks Bekijk bericht
Niet gemakkelijk in ieder geval. Er is ook genetisch vastgesteld dat er een verschil is. Vlamingen stonden dichter bij Duitsers en Skandinaviers dan Walen. Wat diegenen die deze etnische vragen graag ontwijken natuurlijk niet graag hoorden. Niet dat dit direkt iets terzake doet voor het samen kunnen besturen maar het kan langs de andere kant wel verklaren waarom er fundamentele verschillen zijn.
Ik zag eens een voorstander van Belgie die zich afvroeg waarom we nu ZO verschillend waren. Het argument was : wij houden van lekker eten en drinken en Walen doen dat ook. Ja, zo zijn er wel nog "een paar" volkeren in de wereld die hier zouden passen als we dit toepassen
Meestal hoor je ze zeggen dat België te klein is om te splitsen. Als je die regel wil aanvaarden, waarom sluiten we dan niet aan bij Frankrijk en Nederland of Duitsland. Dan moet het nog beter gaan want dan zijn we nog veel groter he.
Het enige probleem is dat de Vlamingen Bang zijn om een eensgezind front te vormen omdat er een deel zijn die nog steeds met een anti VB gevoel in hun maag zitten,en waarom? Omdat er onder hen Duitsgezinde zouden zitten? Zijn al die zo Belgisch en Koningsgezinde zich er nog wel van bewust dat de vader van Albert ook met de Duitser aanpapte. Dat dat ook de rede is dat, wanneer men eindelijk besloten had terug een koning toe te laten, dat het niet hij maar wel zijn zoon was die op de troon is mogen komen.Dat er onder de Vlamingen nog zo veel onozelaren zitten die niet zat hoeven te zijn om niet nuchter te kunnen denken, dat is de oorzaak van alle problemen waar we nu mee zitten.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 december 2007 om 15:12.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be